Hop til indhold

Hun er handlet fordømmelsen.

Featured Replies

Skrevet

Igen og igen bliver mistanker, beskyldninger og fordømmelser fremsat mod anmeldere, som har besøgt udenlandske kvinder.

Et nyere eksempel her:

Når vi læser anmeldelser, hvor man godt kunne få den tanke, at kvinden er handlet, er der sandsynligvis ingen herinde, som ikke selv sagtens kan drage sin konklusion herom. Jeg behøver ihvertfald ikke hjælp dertil fra brødrene.

Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed selvom, at hun mangler gnist, er sur og måske doven også. Jeg tror, at hun selv har valgt tjansen pga. fattigdom og manglende uddannelse, hvor hun kommer fra. Ikke meget forskelligt fra nogle af de danske kvinder i branchen iøvrigt.

Redigeret af Probator
Rettelse

• Svar 51
  • Visninger 4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Hvorfor dog ikke det.? 

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Njaaargh.. 67% af ofrene er meget unge piger.. 33% må nødvendigvis så være ældre.. Det alligevel en hvis procentdel.. 

• Både ja og nej! Jeg mener at man som købesex kunde har et ENORMT ansvar og bør være bevidst om at det er en hård branche hvor selv mennesker det er der af fri vilje kommer slemt til skade og der

Skrevet

Ja jeg fordømmer, hvis kvinden er handlet, som det tydeligt kan mistænkes her.

Man skal ikke være sammen med en kvinde, hvis man mærker hun ikke er glad og udviser ubehag, som det fremstår tydeligt her.

Skrevet
Probator skrev, for 30 minutter siden:

Igen og igen bliver mistanker, beskyldninger og fordømmelser fremsat mod anmeldere, som har besøgt udenlandske kvinder.

Et nyere eksempel her:

Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed 

Eller vil du ikke, for ikke at skulle tage ansvar!

Skrevet
Probator skrev, 1 time siden:

Når vi læser anmeldelser, hvor man godt kunne få den tanke, at kvinden er handlet, er der sandsynligvis ingen herinde, som ikke selv sagtens kan drage sin konklusion herom. Jeg behøver ihvertfald ikke hjælp dertil fra brødrene.

Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed selvom, at hun mangler gnist, er sur og måske doven også. Jeg tror, at hun selv har valgt tjansen pga. fattigdom og manglende uddannelse, hvor hun kommer fra. Ikke meget forskelligt fra nogle af de danske kvinder i branchen iøvrigt.

@Probator jeg læste godt anmeldelsen, hvor et par kommentarer gik på at hun mulighvis var handlet, hvilket man altid skal være meget på vagt overfor. Da ingen af os var tilstede er det umuligt at dømme det ene eller det andet, for mig var der ingen røde flag (kuet udtryk, kropssprog, mærker eller tegn på indespærring) ligesom TS i anmeldelsen ikke giver udtryk for at hans faresans fortalte ham at noget var helt galt. Jeg er klar over at det ikke er det samme som at alt er i sin skønneste orden, men ligesom dig vil jeg også mee at der er tale om en kvinde der grundet livsomstændigheder (uddannelse, jobsituation) har valgt tjansen selvom hun langtfra har lyst. Det er trist for alle parter -allermest for kvinden, jeg er bange for at indkomsten kommer med en meget høj pris. Vi skal være meget på vagt overfor piger, kvinder der er trafficked (handlede) -men vi skal også passe på med at lege Peter og Ulven på tredjehånd uden konkrete beviser.

JenniferRomantica skrev, for 51 minutter siden:

Hvorfor dog ikke det.? 

@JenniferRomantica de fleste trafficking ofre er meget unge piger ofte uden megen uddannelse og med socio-økonomiske problemer i familien, da denne gruppe er særligt sårbare, hvilket gør det lettere for dem at lokke ofrene. De triste tal fra Canada taler for sig selv.

Canada has been identified as a source, destination and transit country for victims of human trafficking for the purposes of sexual exploitation and forced labour. As of 2022, Statistics Canada reported that:

• 3,996 incidents of human trafficking have been reported to police services in Canada between 2012-2022.
  • In 2022, 82% of incidents of human trafficking were reported in census metropolitan areasFootnote1.
  • In 2022, 94% of victims of police-reported human trafficking were women and girls.
  • In 2022, 82% of persons accused of human trafficking were men.
  • In 2022, 24% of victims of police-reported human trafficking were aged 17 and younger, 43% between 18-24, and 22% between 25-34.
  • In 2022, 91% of victims were trafficked by someone they knew, and 34% were trafficked by an intimate partner.

Lad os være på vagt overfor denne modbydelige forbrydelse -men påpasselige med at trække trafficking kortet uden yderligere belæg.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
drmabuse skrev, for 47 minutter siden:

de fleste trafficking ofre er meget unge piger ofte uden megen uddannelse og med socio-økonomiske problemer i familien, da denne gruppe er særligt sårbare, hvilket gør det lettere for dem at lokke ofrene. De triste tal fra Canada taler for sig selv.

Njaaargh.. 67% af ofrene er meget unge piger.. 33% må nødvendigvis så være ældre.. Det alligevel en hvis procentdel.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Eller mænd, af ukendt alder.

Skrevet

Godt spottet Even! :lol:

Skrevet
  • Author
co.e2him skrev, for 2 timer siden:

Jeg vil ikke diskutere mine egne præferencer. Det handler tråden ikke om.

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Hvorfor dog ikke det.? 

Fordi jeg tror mennesker med alderen bliver mere og mere selvstændige.

Skrevet
Probator skrev, for 12 minutter siden:

Fordi jeg tror mennesker med alderen bliver mere og mere selvstændige.

Det er da vist en sandhed med modifikationer?

Det er da ikke så længe siden der var en tråd om en mulig psykisk syg kvinde der blev udnyttet - men om det er tilfældet her kan vi selvfølgelig ikke vide.

Probator skrev, for 2 timer siden:

Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed selvom, at hun mangler gnist, er sur og måske doven også.

Det er underligt at din grænse for handlede kvinder går ved 30 år - hvorfor ikke 20 eller 40 år - hvad er årsagen til det?

Skrevet

Det er ærgerligt at disse debatter ofte indeholder personlige angreb, hvor det mere end antydes at nogen blot forsvarer egne handlinger.

Uanset om det er rigtigt, ville det være bedre med en åben nuanceret debat baseret på argumenter og ikke angreb og selvretfærdigheder.

Som jeg tidligere har givet udtryk for, synes jeg man skal være meget sikker før man udpeger nogen offentligt, som at være handlede. Og det mener jeg faktisk ikke man kan være uden selv at have været der. En subjektiv anmeldelse er bare slet ikke nok.

og så synes jeg der er evidens for at sige at jo ældre en GP er, jo mindre risiko er der for at hun er handlet. 

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 26 minutter siden:

Det er ærgerligt at disse debattervifte indeholder personlige angreb, hvor det mere end antydes at nogen blot forsvarer egne handlinger.

Uanset om det er rigtigt, ville det være bedre med en åben nuanceret debat baseret på argumenter og ikke angreb og selvretfærdigheder.

Undskyld mig - men hvor ser du personangreb? Eller er det en anden tråd du henviser til :huh:

Indtil videre har denne tråd da været åben og nuanceret og båret af saglige argumenter - eller er det mig der ser spøgelser? :ph34r:

Slowman skrev, for 26 minutter siden:

og så synes jeg der er evidens for at sige at jo ældre en GP er, jo mindre risiko er der for at hun er handlet. 

Og hvor finder vi den evidens henne?

Redigeret af Needy

Skrevet
co.e2him skrev, for 3 timer siden:

Det ligner et personangreb.

man forsøger at mistænke en skrivbent for at have negative personlige motiver. Det lukker en åben debat. Måske svært at se, hvis man er enig med den der siger det, men klart nok for de der rammes.

og så mangler vi bare en der siger at når man slår in i en flok  ulve hyler de der rammes.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Det handler jo ikke om hvorvidt @Probator vil tage ansvar eller forsøger at retfærdiggøre egne hendlinger

Det handler om at han faktisk ikke mener der er rimeligt grundlag for at udpege GP’ en som handler. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Kære @JenniferRomantica  du har ret i at det ikke kun er helt unge kvinder, men 89%  af kvinder de er udsat for trafficking er 34 år eller yngre, derfor giver det god mening når @Probator finder det usandsynligt at den pågældende kvinde er handlet ud fra en aldersbetragtning, da det i anmeldelsen angives at GP'en var betragteligt ældre end de opgivne 24 år, men selvfølgeligt kan det ikke ensidigt udelukkes.

Needy skrev, for 4 timer siden:
Slowman skrev, for 4 timer siden:

Kære @Needy som du kan se i mit indlæg ovenfor så er 67% af de kvinder der udsættes for trafficking 24 år eller yngre, hele 22% er under 17 år, så evidens er, desværre, ganske tydelig.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
Probator skrev, for 7 timer siden:

Jeg synes desværre man af og til oplever nogle der virker til at være ret kolde i røven og kun tænker på dem selv...

Dem stemmer jeg for at man godt må fordømme.

Redigeret af Refresh

Skrevet
Refresh skrev, for 4 minutter siden:

Jeg synes desværre man af og til oplever nogle der virker til at være ret kolde i røven og kun tænker på dem selv...

Dem stemmer jeg for at man godt må fordømme.

Kunne ikke have sagt det bedre selv - jeg stemmer også for!

Skrevet
drmabuse skrev, for 6 timer siden:

De triste tal fra Canada taler for sig selv.

Prøv lige at kigge lidt på tallene igen... 

11% af de handlede kvinder er 35 eller derover. Det er rigeligt til at man ikke kan udelukke en 30 årig fra at være handlet.

Skrevet
Refresh skrev, for 11 minutter siden:

Prøv lige at kigge lidt på tallene igen... 

11% af de handlede kvinder er 35 eller derover. Det er rigeligt til at man ikke kan udelukke en 30 årig fra at være handlet.

Man skal ikke udelukke, man skal vurdere sandsynligheden. 

Der er jo ingen der ved noget med sikkerhed og så plejer man at lade tvivlen komme den tiltalte tilgode.  Hvis vi taler om 89% sandsynlighed for at pigen ikke er handlet, er det da helt henni vejret at antage at hun er.

Redigeret af Slowman

Skrevet
  • Author

Anledningen til mit opslag var, at denne anmeldelse:

...havde fået fordømmende kommentarer, der fik det til at lyde som om anmelder har udnyttet en handlet...

Moderator har ryddet op i tråden nu. TAK.

Samtidig er jeg træt af den tendens, der er hos nogle brugere, til meget hurtigt til, at fordømme anmeldere og indlægsophavere, i stedet for, at forholde sig til det skrevne indhold.

Skrevet
Slowman skrev, for 2 timer siden:

Man skal ikke udelukke, man skal vurdere sandsynligheden. 

Der er jo ingen der ved noget med sikkerhed og så plejer man at lade tvivlen komme den tiltalte tilgode.  Hvis vi taler om 89% sandsynlighed for at pigen ikke er handlet, er det da helt henni vejret at antage at hun er.

Nu var ordlyden "Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed", altså at det nærmest er utænkeligt pga. hendes alder.

Hvis vi tæller de 30-34 årige med, så er det måske hvert 6 handlede kvinde der er over 30, så er det altså for letkøbt at udelukke det alene på alder.

Jeg har ikke læst anmeldelsen og har derfor ingen holdning til sandsynligheden, jeg opponerer blot imod hendes alder som argument. 

Skrevet
Needy skrev, for 15 timer siden:

Undskyld mig - men hvor ser du personangreb? Eller er det en anden tråd du henviser til :huh:

Indtil videre har denne tråd da været åben og nuanceret og båret af saglige argumenter - eller er det mig der ser spøgelser? :ph34r:

Evidens - tallene viser tydeligt at sandsynligheden for at en GP er handlet falder virkelig meget - helt ned til 11% når pigen er over 35, men det kunne du vist godt selv regne ud. 

det er ikke evidens for at en pige over 35 ikke er handlet, men der er evidens for at sandsynligheden falder meget. Det er hvad jeg skriver. Hverken mere eller mindre.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Refresh skrev, for 8 timer siden:

Nu var ordlyden "Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed", altså at det nærmest er utænkeligt pga. hendes alder.

Hvis vi tæller de 30-34 årige med, så er det måske hvert 6 handlede kvinde der er over 30, så er det altså for letkøbt at udelukke det alene på alder.

Jeg har ikke læst anmeldelsen og har derfor ingen holdning til sandsynligheden, jeg opponerer blot imod hendes alder som argument. 

Men du går så ind for omvendt bevisbyrde. Det synes jeg man bør fordømme. Det er virkelig dårligt.

utroligt at nogen - mange måske,  mener man kan udbasunere løse påstande og uverificerede anklager og beskyldninger om andre mennesker, når man faktisk ikke har rigtig kendskab til situationen, men bare en måske subjektiv anmeldelse her på siden.

Det er jo injurier. Det er ulovligt at handle mennesker og det er injurier, hvis man påstår nogen er handlede, hvis ikke man kan bevise at de er det. Det er faktisk ikke den man beskylder/anklager, der skal bevise at det er en falsk påstand.

Gem disse bagtalende og fordømmende påstande til værtshussnak. De hører ikke hjemme på et åbent forum på internettet.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Jeg er lige så meget imod handel men mennesker som alle andre. 

Jeg synes det skal bekæmpes med saglige og lovlige midler, men jeg synes ikke det skal gå ud over andre en dem det faktisk handler om, nemlig de bagmænd der tjener fedt på denne ulovlige handel.

Når vi ser på købesex kunder, har vi også et personligt ansvar. Det handler om at sortere i hvad vi køber. Det kan vi gøre efter bedste evne og de forudsætninger vi har, men vi kan ikke bare i flæng advare andre om piger vi fornemmer, tænker, formoder måske muligvis kunne være handlede. At mistænkeliggøre andres aktiviteter/forretninger er ikke ok uden meget sikkert grundlag. Det er undergravende virksomhed som den ene pimp måske bruger mod den anden. Ikke ok.

Endnu værre bliver det jo når, de der fremsætter disse udokumenterede påstande, selv gemmer sig under anonyme profiler. 

Hvis vi har konkret viden om ulovlige forhold, kan vi advare og endda anmelde. Ellers bør vi holde lav profil.

Redigeret af Slowman

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.