Hop til indhold

Planlægning hvor lang tid inde?

Featured Replies

Skrevet
Refresh skrev, for 5 timer siden:

Lyder til at du skal have opdateret dit profilnavn :lol:

Der er nogen ting jeg er hurtig til, andre ting har jeg Piet Heins lille gruk, i hoveder

IMG_2623.jpeg

Skrevet
Slowman skrev, for 1 minut siden:

Redigeret af Slowman

Skrevet

Jeg kan svare på det sådan overordnet og statistisk set. Jeg har data fra de sidste lidt mere end 20 år. Og bare rolig GDPR og halløj er overholdt ;) 

Cirka omtrent 75% af jer vil gerne til samme dag hvis ellers min potentielle køber-gruppe er statistisk anvendelig i denne sammenhæng. Det er i øvrigt steget med årene. For 10-15 år siden var det tættere på 50% 
Hvorfor folk er blevet mindre planlæggende og mere akutte og spontane ved jeg ikke. Det er ikke engang en post-pandemic situation iflg. mine data, men det er måske også et sidespor at debattere hvorfor det er sådan... idunno :)

Jeg har aldrig tider samme dag i praksis. Som i virkelig aldrig. 
Hmm... altså medmindre man er fast gæst og kender proceduren, adressen, prisen og alt andet fra tidligere besøg. Så er det jo nemt nok at klemme folk ind på en afbudstid akut. Altså når der en sjælden gang imellem er sådan een. Det sker heldigvis ikke så ofte. 
Når der en sjælden gang imellem kommer et afbud eller nogen ikke har bekræftet på selve dagen før kl. 09:00 (som er en klippefast del af booking-proceduren hos mig) så tilbydes den som afbudstid til nogen der har skrevet at de ønsker afbudstid (altså inden kl. 09:00) og i praksis KUN til nogen der har besøgt mig før. Det tager ganske enkelt for lang tid at komme i mål mht. lokationen og bookingen osv. 
Laaaaangt de fleste der ønsker at booke samme dag og ikke har været på besøg før stiller en masse spørgsmål EFTER de har booket. Det orker jeg altså ikke. Så skal man alligevel forventningsafstemme (selvom ALT står på hjemmesiden eller i annoncen) og de fleste synes ligesom at de har "the upper hand" og kan presse citronen på alle mulige parametre når nu de VED at man har et hul i kalenderen. Det går meget meget meget hurtigt over for mig og derfor lader jeg bare tiden være ikke-booket og tager en tur ned med returpant, eller i IKEA spontant hvis det var dagens sidste aftale. Eller får lavet noget kontorarbejde. Det er ikke bøvlet værd for mig. 
Dertil kommer at mere end halvdelen af de aftaler der i tidens løb er blevet lavet "akut på selve dagen" bare udebliver. Så har de adressen og det er jeg ikke interesseret i fordi det faktisk ER både privat og diskret.
Så... det er forklaringerne på hvorfor man faktisk ikke længere spontant på dagen få en aftale med mig første gang man besøger mig. 
Og jaja det er "priviligeret" og grænsende til arrogant og manglende service-villighed og fleksibilitet og brugervenlighed og tilmed usympatisk og måske ligefrem ukvindeligt i nogles øjne. Det vil dog nok være allermest dem der ikke synes jeg er et hit i virkelighedens verden alligevel :P
Jeg er blevet for gammel og for forkælet til fortsat at orke at skulle tage hensyn til alle fordi en enkelt eller to måske går glip af noget og indirekte bliver straffet for andre folks fadæser.
So be it. I'm too old for Shenanigans and other peoples BS :wub:

Omtrent 75% af alle henvendelser jeg får til dit og dat af de ting jeg tilbyder med forskellige "kasketter" (de er ret forskellige) er varianter af: 
"Har du tid i dag"
"Er du ledig nu?"
"Jeg vil gerne booke tid kl. 14"
"Hvad er adressen?
"Hej
og pga. en formulering i min annonce også: 
"Jeg har læst at der ikke er tider samme dag, men prøver lykken alligevel"
og sommetider endda: 
"Har du tid nu? Jeg betaler gerne ekstra"
...hvilket for mig egentlig er den værste. Jeg bliver sådan lidt små-harm på alle de andre mænds vegne når jeg får dén besked :D og jeg har lyst til at svare (gør det altså ikke :wub: )
"Ja naturligvis hvis du betaler ekstra. Jeg smider da bare ham der kommer om ti minutter ud når han kommer fordi du vil til og har flere penge med, medmindre han tilbyder mere end dig for at beholde sin tid. Højeste bud vinder."
eller
"Jeg spørger lige Peter der har tid kl. 14 og har bekræftet i tide om du kan skubbe ham af pinden og komme til i stedet. Han er en flink fyr og kommer her ofte, så måske er han frisk på en overhaling indenom fra dig. Jeg vender tilbage om lidt". 
Det er uforståeligt for mig at man ikke lige er i stand til at tænke på hvordan det modtages i den anden ende. 
Til gengæld er det forståeligt hvis det er fordi det hos de fleste andre er sådan det foregår. Det tvivler jeg nu på. Men sommetider hører jeg om oplevelser (enten her eller genfortalt ansigt til ansigt) om mænd der booker tider som så ikke holder hvor Kvinden er meget forsinket. Så måske foregår det i større stil end jeg håber. 
I så fald kan det jo være lidt ligegyldigt at planlægge i god tid hvis andre kan overhale indenom for en seddel eller tre. 

For min egen del er jeg også helt sikkert mest til spontane aftaler hos f.eks. frisøren, til massage, til fodterapeuten, i biografen, ud at spise osv. osv. så jeg forstår sagtens behovet for at kunne lave spontane aftaler. De steder hvor jeg gerne vil booke hvor der bare er ventetid og ikke ret mange ledige tider, da booker jeg og planlægger så i forvejen... af nød mere end af lyst. Fordi det ellers ikke kan lade sig gøre at få en tid. Det er jo surt, men sådan er det jo bare når der er skævheder mellem udbud og efterspørgsel hos den enkelte butik, salon, sælger eller serviceyder. Og ellers vælger jeg en anden frisør eller massør eller biograf hvis jeg ikke kan vente af en eller anden årsag. Så må jeg "nøjes med en anden" der ikke er lige så booket som mine favoritter. 
Sådan er det vel også overordnet set i denne branche, forestiller jeg mig? 

Jeg har relativt mange sms-dialoger der har dusinvis af forsøg på at komme til samme dag. 
I går lavede jeg langt om længe to skjulte undersider på min hjemmeside der hedder: 
Hjemmesidensnavn.dk/tid-idag og Hjemmesidensnavn.dk/afbudstider så jeg fremadrettet bare kan skrive link til dét som svar på de 75% af de beskeder jeg får... eller 70% måske nærmere. Jeg svarer overhovedet ikke længere på "Hej" og "Hvad er adressen" nemlig.
I'm getting too old for that shit :lol:

Kærligst, Sjov-med-tal-Eva <3

PS: Det er altså bare nemmere at lave aftaler om en sving-om med dem man allerede ved man danser i takt med. Lunten bliver kortere og "people-pleaser genet" falmer med alderen. I hvert fald for mig ;) 
https://dk.pinterest.com/pin/352828952074414547/

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 3 timer siden:

I så fald kan det jo være lidt ligegyldigt at planlægge i god tid hvis andre kan overhale indenom for en seddel eller tre. 

Det er sgu god stil @Eva Nadine <3

Nøøj jeg ville blive tosset, hvis jeg blev overhalet indenom! :huh:

Lunten bliver kortere og "people-pleaser genet" falmer med alderen. I hvert fald for mig ;) 
https://dk.pinterest.com/pin/352828952074414547/

Det tror jeg til gengæld IKKE på - ALT kan lade sig gøre i flade sko :lol:

Og så gammel er du altså heller ikke :wub:

Skrevet

Til gengæld er det forståeligt hvis det er fordi det hos de fleste andre er sådan det foregår. Det tvivler jeg nu på.

Hm, ja - jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide, hvad de forskellige steder har af politik på det område på f.eks. Pussy Galore og Seduction Girls.

Jeg har selv oplevet en mindre forsinkelse, fordi der var kommet en kunde, og jeg synes faktisk ikke, det er i orden. En reservation bør være prioriteret først, især hvis man har ringet og fået/givet bekræftelse. Så må de spontane vente eller gå igen.

Men så skulle man måske helt lukke for kunder, som kommer ind fra gaden. Og det ville også være kedeligt...?

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 18 timer siden:

Hvorfor folk er blevet mindre planlæggende og mere akutte og spontane ved jeg ikke.

Tak for et godt indlæg. Endnu et, skulle man måske sige. Det er dog ikke altid, at du har ret i ovenstående. Nogen af os er meget planlæggende i forhold til, hvornår vi drager på sirenejagt, men mere spontane i forhold til, hvem vi ender hos. Ganske simpelt fordi der er så meget, som frister.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 47 minutter siden:

Det er dog ikke altid, at du har ret i ovenstående. Nogen af os er meget planlæggende i forhold til, hvornår vi drager på sirenejagt, men mere spontane i forhold til, hvem vi ender hos. Ganske simpelt fordi der er så meget, som frister.

Ja naturligvis. Statistikker er jo kun... statistikker. Alle dem der er en del af "nogen af os" er jo repræsenteret. Jeg kan bare se at det er langt flere i nyere tid der ønsker at booke spontant end det var for nogle år siden. Jeg kan ikke se hvad den enkelte mand gør nu eller gjorde før til sammenligning. Det er heldigvis heller ikke præsidentvalg hvor flertallets beslutning pludselig gælder for alle hvis det gælder for de fleste... eller noget :D 
Så jeg skulle måske have skrevet "Hvorfor flere folk og i højere grad end tidligere er blevet mindre planlæggende og mere akutte og spontane ved jeg ikke." 
Jeg beklager de manglende ord. Jeg skal gøre mit bedste for at det ikke sker igen at jeg bruger for få ord så tallene fremstår som ukorrekte. Det bliver hårdt  :P:wub:

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, 1 time siden:

Jeg beklager de manglende ord. Jeg skal gøre mit bedste for at det ikke sker igen at jeg bruger for få ord så tallene fremstår som ukorrekte. Det bliver hårdt  :P:wub:

Du bruger for få ord???? Aarrhh, nu strammer du den vist! ;-)

I øvrigt var mit indlæg ikke ment som en korreksering af dit, men bare et forsøg på at få lidt flere nuancer på. Jeg synes, at det er fedt, når du og andre GPer bidrager lidt med de faktiske forhold, set fra jeres side af sengekanten. Så bliv endelig ved med det. Også selvom pedanter som mig af og til byder ind med detaljer, som nok ikke betyder så meget endda i det store billede.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.