Morgensvie 30 Skrevet 23. Oktober, 2024 Refresh skrev, for 1 time siden: Du kunne jo evt. bibringe noget variation (altså ud over de fantastisk spændende skovbilleder) i stedet for blot at brokke dig over at vi andre har dårlig smag... Så går I totalt i baglås. De fleste danskere kan ikke tåle noget der bare går en smule over det sædvanlige. Men her er da lidt der mere er min smag. Det behøver ikke være det sædvanlige lort man har hørt 10000 gange før... og endda en på engelsk også 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 23. Oktober, 2024 Pete & Bas er da cool. Kan godt følge at nogen sange er blevet ødelagt af at være blevet spillet for meget. Jeg er lidt nysgerrig på hvad @Mook hører, hvis man må spørge. Nu ved jeg ikke om hun overhovedet hører thai musik, som ellers kunne være lidt anderledes. Jeg har haft en thai sang i hovedet i mange år som jeg ikke ved hvad hedder. Jeg hører stadig denne sang (remix), synes den er frisk. Karol er snart den nye Shakira og det kan man vist også høre i Danmark. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 24. Oktober, 2024 Morgensvie skrev, for 20 timer siden: Kom nu med noget kreativt og anderledes og meget gerne med dansk relevans. Islandske Bjørk slog igennem med kæmpehittet "It's Oh So Quiet" i 1995. Den danske relevans her er at hun spillede hovedrollen i "Dancer in the dark" instrueret af .......... Lars von Trier! Her er hun med "jóga" fra 1997 - læg mærke til hvordan hun udtrykker sine følelser med de forskellige landskaber - i modsætning til visse andre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 24. Oktober, 2024 latinas4ever skrev, for 17 timer siden: Jeg er lidt nysgerrig på hvad @Mook hører, hvis man må spørge. Det er jeg også I det hele taget tror jeg ikke GP'ere hører musik - for det er da ik meget vi har set til dem her i tråden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 24. Oktober, 2024 latinas4ever skrev, for 17 timer siden: Jeg er lidt nysgerrig på hvad @Mook hører Mest elektronisk musik hører jeg - og ofte love songs når jeg er i badet. Faktisk forstår jeg ikke helt til hvad de synger, hvis en sang jeg ønsker at høre den igen og igen, skal jeg kigge på teksten mens jeg synger med. Thai musik hører jeg ikke mere - og sidste gang jeg hørte sangen var denne dag jeg flyttede til Danmark Man kunne spørge mig hvorfor Ikke Thai musik længere i mit liv, fordi jeg bliver ved med at græde når jeg hører sangen(alle love songs) Det har noget at gøre af fortidens smerte, hvor jeg ikke kan stoppe med at tænke på fortiden og det gør ondt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4601 Skrevet 24. Oktober, 2024 Needy skrev, for 11 minutter siden: Det er jeg også I det hele taget tror jeg ikke GP'ere hører musik - for det er da ik meget vi har set til dem her i tråden De hører selvfølgelig ikke musik, de har travlt med at servicere os Vi derimod har jo masser af tid, når vi kører på besøg hos dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 24. Oktober, 2024 (edited) Mook skrev, for 3 minutter siden: Ikke Thai musik længere i mit liv, fordi jeg bliver ved med at græde når jeg hører sangen(alle love songs) Det har noget at gøre af fortidens smerte, hvor jeg ikke kan stoppe med at tænke på fortiden og det gør ondt. @Mook du får en krammer herfra Redigeret 24. Oktober, 2024 af Needy Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 24. Oktober, 2024 Needy skrev, for 1 time siden: @Mook du får en krammer herfra Tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 24. Oktober, 2024 Needy skrev, for 1 time siden: Det er jeg også I det hele taget tror jeg ikke GP'ere hører musik - for det er da ik meget vi har set til dem her i tråden Jeg elsker musik og kan næsten sige afhængig af gode musik. Hørte meget siden jeg var yngre, men også nu der er flere gode ting af musik - og jeg får hjælp af musik når jeg har en dårlig dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 24. Oktober, 2024 Mook skrev, for 3 minutter siden: Jeg elsker musik og kan næsten sige afhængig af gode musik. Hørte meget siden jeg var yngre, men også nu der er flere gode ting af musik - og jeg får hjælp af musik når jeg har en dårlig dag. Hver gang jeg er trist - så sætter jeg den her på 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 24. Oktober, 2024 Needy skrev, for 13 minutter siden: Hver gang jeg er trist - så sætter jeg den her på Den hører jeg når jeg er ked af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 24. Oktober, 2024 (edited) Mook skrev, for 1 time siden: Den hører jeg når jeg er ked af. Dejlig musik - det er balsam for sjælen Redigeret 24. Oktober, 2024 af Needy Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 24. Oktober, 2024 Mook skrev, for 5 timer siden: Mest elektronisk musik hører jeg - og ofte love songs når jeg er i badet. Faktisk forstår jeg ikke helt til hvad de synger, hvis en sang jeg ønsker at høre den igen og igen, skal jeg kigge på teksten mens jeg synger med. Sådan har jeg det også. De synger for hurtigt på spansk så jeg ikke fatter noget. Men når jeg kigger på teksten forstår jeg det. Det er også mest kærlighedssange. Det kunne ellers have været spændende at høre noget musik man ikke er vant til men jeg kan godt forstå det er ubehageligt. Så er det bedre at kigge fremad. Jeg kan blive meget stresset, kan føle der er for mange problemer o.m.a. For mig hjælper musik mest hvis det er en lækker pige der synger. Jeg kendte ikke Kennedy One. Det lyder lidt New Age agtigt, må være godt at meditere til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4601 Skrevet 25. Oktober, 2024 Min foretrukne blue mood musik er ubetinget Lou Reeds 3. album Berlin. Det fortæller en trist kærlighedshistorie i et miljø med stoffer, promiskuøs livsstil, musik og heftige følelser. Mine favoritter på albummet:, der får et stik i hjertet når the Kids klinger ud Caroline says (både 1 og 2), the Kids, the Bed, Sad Song. Men lyt til hele albummet.https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_nh2zAf1oW5gNs1XUMGNp0AWW1xRk1mmLI Venligst OT, der får et stik i hjertet når the Kids klinger ud. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 25. Oktober, 2024 Lou Reed havde jeg helt glemt. Han er fantastisk - nummeret "Walk on the Wild Side" er jo klassisk! Albummet Berlin kendte jeg ikke - tak! Hans stemme fik mig til tænke på en plade jeg havde en gang med Neil Diamond. Det var Soundtracket til "Jonathan Livingston Seagull" en film fra 1973 om en ung havmåge som drager ud for at opleve verden, kort efter han havde lært at flyve. Meget tankevækkende kortfilm og hamrende godt skruet sammen. Dette nummer fra filmen, er det jeg holder mest af: 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 26. Oktober, 2024 (edited) Etta James "At Last", studio version: Live version: Etta James performs "At Last" at the 1993 Rock and Roll Hall of Fame Inductions, when she was inducted into the Hall of Fame. Redigeret 26. Oktober, 2024 af Heliot Edit 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 26. Oktober, 2024 Heliot skrev, for 32 minutter siden: Etta James "At Last", studio version: Skøøønt! Fedt med en kop kaffe og en smøg på altanen og så bare sidde og lytte til den der 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 26. Oktober, 2024 Needy skrev, den 24.10.2024 at 17:54: I det hele taget tror jeg ikke GP'ere hører musik - for det er da ik meget vi har set til dem her i tråden GPerne elsker musik, de er bare meget bedre til at danse end os. Har i nogensinde tænkt på hvad GPerne laver - mellem - besøg...? Sangen er med Ayra Starr som jeg hører lidt. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 26. Oktober, 2024 latinas4ever skrev, for 34 minutter siden: GPerne elsker musik, de er bare meget bedre til at danse end os. Har i nogensinde tænkt på hvad GPerne laver - mellem - besøg...? Sangen er med Ayra Starr som jeg hører lidt. Hold kæft det er godt Hvordan dælen har du fundet den? Dejlige tøser! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 588 Skrevet 27. Oktober, 2024 cowgirl.90 skrev, den 30.9.2024 at 20:02: Jeg elsker den her rigtig meget Og den her Feeedddt. Elsker jazz. Troede sgu ik Namika var 'tysk'. Pudsigt, når man troede alt tysk var Nena, Die Toten hosen og Herbert Grönemeier. Skønne rytmer. Frankrig kan altså noget med deres enorme mix af kulturer. Udover den gamle sangskriver-fortællerstil. Flere lande ikke spillet meget i Danmark kan jo noget. Nød melankolien af FADO i Portugal meget. Diana Krall så jeg i sommers og nyder meget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 27. Oktober, 2024 nillerniller skrev, for 2 timer siden: Diana Krall så jeg i sommers og nyder meget. Dejligt nummer - tak for det! Jeg er normalt ikke så meget for jazz, men dette nummer er helt klart et af de bedre - meget smukt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 27. Oktober, 2024 Jeg ledte efter et gammelt nummer og faldt lige over den her - tænker den kunne gå her på EG - søde piger! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 588 Skrevet 27. Oktober, 2024 (edited) Needy skrev, den 25.10.2024 at 16:06: Det var Soundtracket til "Jonathan Livingston Seagull" en film fra 1973 om en ung havmåge som drager ud for at opleve verden, kort efter han havde lært at flyve. Fedt at få hjælp til at opdage nye både film og musik, tak. Flot skruet sammen og sjov, tankevækkende ide. Lou Reed? Du må kunne finde mere i den boldgade tak. Kender du Lulu? Kan godt lide nye samarbejder fx Metallicas Miley Cyrus eller string orchestra. Ikke at det altid er vellykket eller ens smag. Og @latinas4ever du blir bare ved at dele blev der sagt! Redigeret 27. Oktober, 2024 af nillerniller 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 618 Skrevet 27. Oktober, 2024 Det er meget forskelligt hvad jeg høre , kommer helt an på mit humør , men er jeg f.eks Vred eller frustreret så er det denne her jeg sætter på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 618 Skrevet 27. Oktober, 2024 Er jeg lidt nede i humøret , så forsøger jeg at vende det med disse to og det virker 9/10 gange 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg