latinas4ever 956 Skrevet 3. Oktober, 2024 Hørte denne Tiny Desk udgave af Mamiii med Becky forleden. Det er nice at de spiller live på den måde. Men originalen er selvfølgelig bedre produceret. Den handler om giftige og dårlige forhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 4. Oktober, 2024 Jeg er stor fan af David Gilmour – her et nummer jeg vender tilbage til igen og igen: ’Sorrow’ – 50th Fender Anniversary (2004): 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 7. Oktober, 2024 Heliot skrev, den 4.10.2024 at 15:56: Jeg er stor fan af David Gilmour – her et nummer jeg vender tilbage til igen og igen: ’Sorrow’ – 50th Fender Anniversary (2004): David Gilmour ER bare en klasseguitarist - en af de bedste - hvis ikke DEN bedste! "Sorrow" er faktisk på top ti - på min Pink Floyd hitliste! Her er nok den bedste fortolkning af Procol Harums udødelige klassiker - A Whiter Shade Of Pale - med Annie Lennox (lyden på studiealbummet er bedre end videoen ): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 7. Oktober, 2024 Enig, fantastisk nummer med David Gilmour ,,, Den noget dystopiske tekst fik mig til at tænke på Archade Fire .. Her har de fat i spredningen af forstæder ud over det åbne land omkring storbyerne ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 7. Oktober, 2024 @sneræven Nice nummer med sin egen stil, det kendte jeg ikke. Det får mig til at tænke på at der også bliver lavet god moderne musik. Vi har vel alle hørt det der med at der ikke længere bliver lavet god musik. Jeg gik engang tilbage og hørte en hitliste fra et bestemt år. Der var gode numre men også flere der havde mistet glansen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 7. Oktober, 2024 Ansporet af sneræven (noooo…) er her et nummer med Ayra, der spillede i København sidste år. Jeg har engang været tvunget til at se et par Nollywood film eller mere i godt selskab. Jeg er ikke den største fan af nigeriansk kultur. Dette nummer synes jeg er iørefaldende og hun har nogen fede moves (0:39). Teksten er knap så god. Til dem der er rustne i pidgin så synger hun, løst oversat, om at være træt af andre mennesker og kan ikke lide at arbejde men vil gerne have penge så hun kan bestemme. Ved ikke om jeg overser en dybere mening. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 8. Oktober, 2024 sneræven skrev, for 17 timer siden: Den noget dystopiske tekst fik mig til at tænke på Archade Fire .. Her har de fat i spredningen af forstæder ud over det åbne land omkring storbyerne ... Rigtig godt nummer! Der er noget 80 techno rytmer over det - kan faktisk rigtig godt lide det nummer. Spændende sangerinde! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 8. Oktober, 2024 En af verdens bedste studieguitarister må ubetinget være Mark Knopfler. Det er utroligt hvad han kan med spaden! Her er han med sit band Dire Straits - Sultans Of Swing var deres gennembrud i 1978 - ufatteligt at det er så længe siden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 8. Oktober, 2024 (edited) Needy skrev, for 5 timer siden: En af verdens bedste studieguitarister må ubetinget være Mark Knopfler. Helt enig! Han er også en af mine favoritter Lytter lige nu til hans seneste album "One Deep River". Redigeret 8. Oktober, 2024 af Heliot edit Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 9. Oktober, 2024 Layla af Derek and the Dominoes er et andet ikonisk hit. Eric Claptons guitarsolo i nummeret er legendarisk. Læg mærke til en diskret Mark Knopfler der spiller co-lead 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 9. Oktober, 2024 (edited) Jeg laver lige et genrespring så det gør noget ... Som før nævnt, så kan jeg godt li' gemen pop, der er lidt eksperimenterende, legende, skævt, skørt ... Det her tresser-band var ret go' til den slags og reddede sig adskillige store hits i England ... For lige at drille @latinas4ever så er her eet af deres største hits, som er spansk inspireret ... Tror det er det eneste musiknummer jeg kender, hvor man bruger en pisk som instrument ... (og det har intet med BDSM at gøre) ... Redigeret 9. Oktober, 2024 af sneræven 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 9. Oktober, 2024 @sneræven Hehe, det var da et muntert nummer med gang i. Det havde passet godt til The Three Amigos. Jeg er ikke så ung længere men jeg kan da se flere af jer kunne være min far, jeg har mange fædre her på EG. Nu får jeg altså også lyst til at poste old skool musik. Jeg hører jo i øvrigt ikke kun spansk musik. 5:19 er mig når et besøg var i topklasse. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 10. Oktober, 2024 Hvor findes der meget dejligt musik i denne verden Desværre er hun ikke mere, men godt hendes sange er bevaret. Eva Cassidy (2.2.1963 – 2.11. 1996) Blues Alley concert - (12 live performances at the Blues Alley jazz club on 3rd January 1996): 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 11. Oktober, 2024 Heliot skrev, den 10.10.2024 at 11:09: Hvor findes der meget dejligt musik i denne verden Desværre er hun ikke mere, men godt hendes sange er bevaret. Eva Cassidy (2.2.1963 – 2.11. 1996) Blues Alley concert - (12 live performances at the Blues Alley jazz club on 3rd January 1996): DET er der - og så alle de minder der er forbundet med musikken Fed optagelse med Eva Cassidy - for pokker man skulle have været der - hold op hun er god!! Dejlig musik!! Seriøst - den kører non-stop her lige nu! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 11. Oktober, 2024 (edited) Når nu vi er ved kuriositeterne så kan jeg altså ikke lade være med at flashe en lille isme jeg har Vi kender alle dansktop nummeret "Rør Ved Mig" med Lecia og Lucienne og har garanteret skrååålet med på den i tide og utide Men vidste i at original nummeret var Portugals bidrag ved Melodi grand prix i 1973? Nummeret hedder "Eres Tú" med Mocedades og fik andenpladsen det år (så er der også lidt til @latinas4ever ) : Redigeret 11. Oktober, 2024 af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 11. Oktober, 2024 Needy skrev, for 4 timer siden: Vi kender alle dansktop nummeret "Rør Ved Mig" med Lecia og Lucienne og har garanteret skrååålet med på den i tide og utide Men vidste i at original nummeret var Portugals bidrag ved Melodi grand prix i 1973? Jeg troede jeg havde nogenlunde styr på gamle danske sange men jeg kendte ikke Rør Ved Mig. Det lyder som noget jeg burde have hørt. Vides det hvorfor de sang på spansk for Portugal? Ret sikker på det er spansk. Agnes lærte mig lidt portugisisk engang men jeg kan kun huske ”obrigado”. Teksten er sådan lidt: Som en sommermorgen, det er du, det er du. Som en solopgang, det er du, det er du. Etc. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 11. Oktober, 2024 (edited) latinas4ever skrev, for 33 minutter siden: Vides det hvorfor de sang på spansk for Portugal? Ret sikker på det er spansk. Mocedades sang rigtignok på spansk. Og de repræsenterede Spanien ved Melodi Grand Prix i 1973 "The Spanish, entry Eres Tu performed by Mocedades was accused of plagiarism. It was suggested by critics that the song was merely a copy of the Yugoslav entry of 1966, Brez Besed performed by Berta Ambroz." Citat fra: https://eurovision.tv/event/luxembourg-1973 Her kan læses mere om "Rør Ved Mig": https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/roer-ved-mig-kom-fra-spanien Redigeret 11. Oktober, 2024 af Heliot edit 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 11. Oktober, 2024 (edited) Heliot skrev, 1 time siden: Mocedades sang rigtignok på spansk. Og de repræsenterede Spanien ved Melodi Grand Prix i 1973 Det er rigtigt. Hvor dælen har jeg fra at de er fra Portugal?? Redigeret 11. Oktober, 2024 af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 11. Oktober, 2024 Anyways, her er en af de smukkeste stemmer jeg kender. Joan Baez live ved Woodstock festivalen i 1969 med arbejdersangen "Joe Hill". 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 11. Oktober, 2024 Jeg ville have postet endnu et gammelt engelsksproget nummer for ikke at virke for ensporet men Becky er ude med et nyt album i dag. Synes det her nummer har nogen gode positive vibes. Det handler om at give gammel kærlighed en chance mere. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 11. Oktober, 2024 Jeg trænger sgu til ferie ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 12. Oktober, 2024 (edited) latinas4ever skrev, den 8.10.2024 at 00:11: Det får mig til at tænke på at der også bliver lavet god moderne musik. Ja, det bliver der - og alle de gamle genrer er i luften endnu, med nye bands og kunstnere. Det er bare ikke så synligt, fordi musikindustrien har luret præcist hvordan man skruer et sikkert hit sammen, så de er ikke interesserede i 'undergrunden' på samme måde som i "gamle dage" ... Et eksempel på en gammel genre der nægter at dø. Jeg blev lige mindet om dette fantastiske nummer af "Related Videos" på Youtube - havde faktisk glemt det .. Flaming Lips laver psykedelisk pop/rock - de har ganske vist nogle år på bagen ... men nummeret her er fra 2017 .. (Forsangeren i Flaming Lips konkurrerer i øvrigt med David Grohl fra Foo Fighters om æren for at være 'verdens rareste rockstjerne .. ) @latinas4ever Jeg ka' godt li' kombinationen af latino og reggae i nummeret ovenfor - mener der ligger et andet lignende nummer længere oppe ... Redigeret 12. Oktober, 2024 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 13. Oktober, 2024 (edited) Sød pige og GODT nummer! Kan i huske den her? Jeg kan huske vi knægte havde nogle ret vilde diskussioner om hvorvidt man kunne se brystvorterne eller ej, i "badevideoen" fra 1987 I dag ville jeg sige 'delvis' Gad vide hvad der egentligt blev af hende? Sabrina Salerno - Boys, Boys, Boys: Redigeret 13. Oktober, 2024 af Needy Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1715 Skrevet 13. Oktober, 2024 (edited) Kan ik lade vær Det her nummer tror jeg chokerede de fleste, da den blev vist på MTV første gang. Jeg synes den var fed på grund af den energi som Meat Loaf og Ellen Foley præsterer her. Sangen her kom fra albummet "Bat out of Hell" fra 1977. (Oh yes - vi knaldede også i bilerne dengang!) Redigeret 13. Oktober, 2024 af Needy Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9796 Skrevet 13. Oktober, 2024 Jeg har denne her i rotation for tiden i mit hovede for tiden. Tidligere Bassist fra Nightwish Marko Hietala som er gået solo og her har den tidligere forsanger, også fra Nightwish, Tarja Turunen med i en duet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg