Hop til indhold
Guest Frøken_Kinky

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Recommended Posts

denne sang er baseret på et slag under første verdenskrig, “the attack of the dead men” tyskerne brugte sennepsgas mod de russiske soldater og efter at de blev ramt af gassen så troede tyskerne de havde vundet og troede de var døde , så rejste de russiske soldater sig op selvom de hostede stykker af deres lunger op og selvom de store  skader  som sennepsgassen havde forvoldt de russiske soldater så angreb de tyskerne som om de var levende døde, og tyskerne blev så  chokeret over  at de ikke var døde så flygtede de 

det er fandme nok en af historiens mest vilde begivenheder og det er fandme hvad man kan kalde russisk jernvilje.

i øvrigt er sangen fandme god at træne til også

Redigeret af etspil5moden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky
sneræven skrev, for 16 timer siden:

Lidt variation.
Musik til bonderøven. Eller rettere, hans kone.
Komplet med opskrift ...

Haha! Ikke værst! :lol:Meget "catchy!".. Minder mig lidt om en af de der sange fra Aristokats <3^_^

(fra 1:30 i videoen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frøken_Kinky skrev, for 4 timer siden:

Minder mig lidt om en af de der sange fra Aristokats <3^_^

Dét nummer får mig til at tænke i to retninger ... 
Det jazzy - swingende - og så ... 
Ja, modsat den gode Benarbejde, så er jeg ret vild med gakkede numre, der er helt elendig musik og absolut ingen mening har .. og alligevel bliver kæmpe hits ... 
Og det med det ustemte klaver i Aristocats-nummeret fik mig til at tænke på Lieutenant Pigeon ...
Nogen der kan huske den ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

På det sidste har jeg efter DR dokumentaren om miraklet i Århus, hørt en del af det gamle derfra. Så som Tv-2, Kliché, Anne Linnet osv.

For noget tid siden havde jeg en periode med masser af gammelt jysk kan man vel sige, med Tørfisk, De gyldne løver og andet. Ikke musik jeg tidligere har haft interesse i, men det kan også noget når man får en bajer eller ti :)  Og husk nu, ingen elsker som en Vendelbo! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige lidt mer' der swinger ... 
Bleachers, igen ...

latinas4ever skrev, den 28.8.2024 at 17:51:

Hvordan indsætter i egentlig en video i stedet for et link?

Det sker normalt automatisk når du copy-paste'r link'et ind ... - men det virker ikke altid ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak @sneræven. Nu virker det pludselig. Her er lidt at danse til, en oldie but goodie. Normalt har jeg en helt anden musiksmag, men hører spansk musik i bilen for at lære sproget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sorry, vil nødig poste for meget i tråden. Men nu hvor i fik Becky G og Karol G får i også Natti. Var fristet til at vælge det der pyjamas party uden pyjamas. Men synes det her fungerer bedre rent musikalsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky
latinas4ever skrev, den 2.9.2024 at 23:23:

Sorry, vil nødig poste for meget i tråden.

Hey! Feel free, and keep it coming! :)De latinamerikanske noter, mindede mig lidt om "baila comigo" som Selena Gomez lavede <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frøken_Kinky skrev, for 6 timer siden:

De latinamerikanske noter, mindede mig lidt om "baila comigo" som Selena Gomez lavede <3

Tak for tippet, fed sang. Så kører vi den ind uden pyjamas, også en lidt ældre klassiker. Det ender nok med at kære Stapler må bære mig ud igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mister nysgerrig skrev, den 4.9.2024 at 15:25:

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.

@Mister nysgerrig - Tak for den fede musik :). Lige hvad jeg ledte efter på YouTube (Playing For Change/ Song Around the World).

Venlig hilsen

Heliot

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der sker jo noget ret interessant omkring Britpop lige i de her dage ...
Det vender jeg tilbage til ...
Jeg har altid været en sucker for god britisk pop/rock med kant fra især britiske bands ...
Og uanset hvad verden siger, så vil The Kinks for mig altid være gudfædrene for britpop og relateret ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mister nysgerrig skrev, den 4.9.2024 at 15:25:

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.

Kan især godt lide tonearten: F-demented. 
Trist ar Robbie Robertson er gået bort, men næsten alle mine musikkoryfæer er jo i den alder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 10 timer siden:

Går ud fra du tænker på det nye Oasis album?

Jeps.
Jeg ka' godt li' Oasis, osse fordi de fik genoplivet go' gammeldaws band pop/rock - ret så eftertrykkeligt.
Der var en masse gode pop/rock bands der var godt fremme i skoene, og masser af eksperimenterende pop, både i England og USA og også andre steder, i slut 90'erne og start 00'erne.
Oasis havde et kæmpehit med "Don't Look Back In Anger" .. som osse i høj grad er mit liv i en nøddeskal.
Og et fantastisk nummer.
Oasis var som Beatles uden Messias-ambitioner ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...