Hop til indhold

Advarsel - ny bil.

Featured Replies

Skrevet

Hold nu kæft hvor har jeg dummet mig med min nye bil.
Bilen er super fin, men i den medfølgende app kan man se, hvor den sidst har været parkeret.

Ikke særlig smart når konen også har fået installeret den app, for så er en udflugt til en glædespige afslørende. 

Pas på derude. :)

Skrevet

Brug det til din fordel. Parker hvor hun regner med du er, og tag det offentlige/taxa til bordellet.

Skrevet
Lauersen skrev, for 10 minutter siden:

Brug det til din fordel. Parker hvor hun regner med du er, og tag det offentlige/taxa til bordellet.

Uha, det kunne live dyrt og bøvlet

Skrevet
  • Author
Lauersen skrev, for 8 minutter siden:

Ja kan måske godt være en mulighed, en sjælden gang imellem, men bor lidt langt fra de piger jeg gerne vil besøge. Så det kræver jo ekstra tid, men måske en løsning. 

Skrevet
UnderSolen skrev, for 37 minutter siden:

i den medfølgende app kan man se, hvor den sidst har været parkeret.

Selvom man ikke har elbil, skal man stadig være opmærksom på elektroniske sladrehanke. Eksempelvis hvis du anvender bilens GPS til at angive GPens adresse, men også hvis du bare hører musik i bilen via Bluetooth, så kan bilens placering efter parkering være markeret i dit Google kort på mobilen. Og tilsvarende på dine familiemedlemmers Google kort på DERES mobiler. Løsning: slå altid Bluetooth fra, inden du stiger ind i din bil, og brug aldrig bilens GPS til andet, end hvad der kan forklares uden problemer.

Skrevet

Man kan glemme at slå Bluetooth fra. En anden mulighed er slet ikke at paire den med bilen. Nu er det jo ikke så ofte pigerne skriver tilbage. Men når det sker kan der f.eks. komme en SMS med en prisliste op på displayet eller "thanks baby cu soon".

Nu vi er ved biler så lad være med at parkere for tæt på stedet.

Skrevet

Man kunne udnytte lejligheden til at få talt med sin bedre halvdel ;):D

Skrevet

Vi dumme små menneskefjolser. Lægger os fladt ned og blotter struben for high tech. Bare vi får vores nye biler og smartphones og mobilepay og ... så har vi ikke noget behov for privatliv eller integritet. 

Men cykeln er ikke død endnu. Så min opfordring til det skandinavske folk er: Tag magten tilbage; brug cykel og kontanter! Indtil de forstår at vi mener alvor.

Revolution er påkaldet.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 17 minutter siden:

lad være med at parkere for tæt på stedet.

Og vær opmærksom på de p-huse, som har automatisk nummerpladegenkendelse. De parkeringer går også ind på en app, som måske deles af flere i husstanden.

Bananas skrev, for 10 minutter siden:

brug cykel

Ja, det er bedre end en hest. Den genkender måske stedet, næste gang den transporterer en ny rytter… :ph34r:

Skrevet
Bananas skrev, for 10 minutter siden:

Vi dumme små menneskefjolser. Lægger os fladt ned og blotter struben for high tech. Bare vi får vores nye biler og smartphones og mobilepay og ... så har vi ikke noget behov for privatliv eller integritet. 

Men cykeln er ikke død endnu. Så min opfordring til det skandinavske folk er: Tag magten tilbage; brug cykel og kontanter! Indtil de forstår at vi mener alvor.

Revolution er påkaldet.

HØRT!!
Det er meget tankevækkende ..
De første en del år var mobilen blot et supplement til fastnettelefonen.
Nu klamrer alle sig til deres Smartphones - og jamrer samtidig over at de kan spores overalt.
Jamen, så sluk for telefonen - eller lad den ligge hjemme ... 
Jeg selv kører stadigvæk på 'gammeldaws' manér - har en fastnet telefon, og en smartphone på taletid som jeg stort set kun bruger når der er grund til det ... 
Det har også noget at gøre med at jeg ikke har brug for at se film mens jeg er på farten ..
Jeg scroller sandelig osse sociale medier .. men kun på computeren derhjemme ...

Jeg tror mange hopper på alle de nye trends for ikke at virke for 'sære' over for andre ...

Og hvad skal vei i det hele taget med biler ...
... nej, nu driller jeg - jeg ved godt det i praksis er umuligt at undvære for en moderne familie - men vi har jo selv skabt et samfund der er sådan ...
(Jeg har aldrig haft bil)

.. og i øvrigt - et sted som Pussy Galores er meget nemt tilgængeligt med tog ...
Nemmere - og meget billigere - end med bil .. er mit bud .. især fra de andre landsdele .. 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 37 minutter siden:

Og vær opmærksom på de p-huse, som har automatisk nummerpladegenkendelse. De parkeringer går også ind på en app, som måske deles af flere i husstanden.

Ja, det er bedre end en hest. Den genkender måske stedet, næste gang den transporterer en ny rytter… :ph34r:  - - måske hans egen kone også låner hesten på et tidspunkt, og GPén:wub: stikker hovedet ud af døren og udbryder : - jeg blev lige så glad  - jeg troede det var Jens    (det hedder hendes mand )

Hej ;)

Redigeret af Nye tider

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 10 timer siden:

Selvom man ikke har elbil, skal man stadig være opmærksom på elektroniske sladrehanke. 

Blot til info, er det bestemt ikke kun elbiler der har den funktion trådstarter beskriver. 

Skrevet

Som hardcore single og eneboer på tredje er der virkelig mange problemer jeg ikke har som andre de har.

Også hvis jeg havde en bil, hvad jeg ikke har, men man vil jo kunne spore mig 24/7 langt tilbage i tiden hvis man valgte at gøre det.

Heldigvis lever vi i et demokrati hvor det ikke er et problem for mig, og de rette myndigheder derfor heller ikke kan have nogen interesse i mig da jeg ikke er kriminel.

I er heller ikke kriminelle og myndighederne interesserer sig jo heller ikke for jer, men alligevel har I jo gode personlige grunde til at bekymre jer.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet
Slowman skrev, for 18 timer siden:

Uha, det kunne live dyrt og bøvlet

Skilsmissen er nok endnu mere dyr...

Skrevet

Jeg læner mig op af @Rejsenetværk for kan fornemme at vi singler har det markant nemmere når vi ikke skal skjule vores besøg hos en af de

skønne GP´er.

Derfor jeg også er stensikker på at skulle jeg løbe ind i et forhold , så stopper mine besøg hos de skønne kvinder, for gider ikke skulle kigge mig over skulderen eller slå alverdens ting fra .:) 

Så indtil videre , så nyder jeg det bare når tiden lige er der :)

Skrevet

Brug 2 forskelle p-app. En fælles til Alm parkering hvis p-app deles og en anden til GP parkering. Og husk ingen fælles konto. Brug mobilens kort til gps, og ikke bilens egen gps.

Skrevet
Swarley skrev, for 33 minutter siden:

Brug 2 forskelle p-app. En fælles til Alm parkering hvis p-app deles og en anden til GP parkering. Og husk ingen fælles konto. Brug mobilens kort til gps, og ikke bilens egen gps.

Jeg tror du misforstår. Bilens har sin egen app. I den kan man f.eks. fjernstyre varmen så bilen er varm om morgenen, når man skal på arbejde. Men desværre kan man også se hvor den holder parkeret. Man kan ikke vælge den funktion fra, så vidt jeg ved. 

Skrevet

Godt man bor alene, og har sin egen bil…. 
Hvis kæresten skulle/kunne holde øje 24/7 ville jeg få stres. :D
Men det der må da iøvrigt være mulighed for at skabe 2 køreprofiler, hvoraf den ene ikke kan kigge ind i den anden. 
Klart at begge vil kunne se hvor bilen befinder sig, men vel ikke historikken? 
Ellers er det bare at lade glædeshuse på Lars tyndskid være og tage til byen….

Skrevet
Kubrick skrev, den 1.6.2024 at 11:02:

Godt man bor alene, og har sin egen bil…. 
Hvis kæresten skulle/kunne holde øje 24/7 ville jeg få stres. :D
Men det der må da iøvrigt være mulighed for at skabe 2 køreprofiler, hvoraf den ene ikke kan kigge ind i den anden. 
Klart at begge vil kunne se hvor bilen befinder sig, men vel ikke historikken? 
Ellers er det bare at lade glædeshuse på Lars tyndskid være og tage til byen….

Hahaha ja, helt enig. Single livet har dog også sine fordele. Jeg ville ikke have nerver til at være min kone utro tror jeg. 

Skrevet
Muggi skrev, for 14 timer siden:

Hahaha ja, helt enig. Single livet har dog også sine fordele. Jeg ville ikke have nerver til at være min kone utro tror jeg. 

Det er kun et spørgsmål om at lukke øjnene og nyde øjeblikkene…:D
Det er helt fair at man ikke kan være utro, og i den ideelle verden var alle vel tro. Men sådan spiller livet alligevel bare sjældent…

Skrevet

Bruger Android Auto og sletter altid samme dags historik på min Google konto bagefter.

Skrevet
Kubrick skrev, den 1.6.2024 at 11:02:

sig, men vel ikke historikken

Min bil gemmer lokation og klokkeslet hver gang jeg stopper og starter motoren :ph34r: Det er appen man styrer opladningen fra, så man kan ikke lave flere profiler. 
Heldigt at jeg ikke skal stå til regnskab for nogen.

Skrevet

Godt man har en 24 år gammel bil uden al det der nymodens tingel tangel ;)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.