Hop til indhold
etspil5moden

Hvad der gør en lykkelig

Recommended Posts

Slowman skrev, for 5 timer siden:

Jeg tror du har og har haft alt for let ved at score og få sex. Du er en køn og veltrænet, charmerende fyr og en pigerne kan lide….. og derfor sætter du faktisk ikke særlig meget pris på de piger du får med hjem eller dem du besøger. Det er for let og giver ikke en stor oplevelse.

Jeg har læst nogle steder at det kan være et problem også for tiltrækkende mænd, at pigerne bruger dem til sex eller til kortvarige affærer og ikke er interesserede i - eller ikke tør - involvere sig mere seriøst.
Det er det samme problem mange kvinder står med, i forhold til mænd.

Jeg oplever @etspil5moden som en meget følsom fyr - og det er faktisk svært at være både følsom og tiltrækkende - igen et problem mange piger kender ... 
Det er ikke nemt at navigere i ...

Egentlig tror jeg at jeg selv har været lidt hæmmet af, at jeg godt ka' li' kønne piger ... 
Min oplevelse af piger minder en del om @etspil5moden, men både min depression og min fascination af et sødt ansigt og en pæn krop har gjort, det helt gik i baglås for mig .. 
Så på det punkt er jeg i den diamentralt modsatte position af @etspil5moden
Ganske interessant faktisk med dialoger på tværs af dén 'kløft' ... 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 37 minutter siden:

Nu er jeg lidt handicappet på lykke-fronten da jeg har en kronisk let depression ... 

Men det der gør tingene bedre for mig, er f. eks.
- At skabe eet eller andet - ligegyldigt hvad, ligegyldigt hvor småt.
- at formidle / fortælle
- at opleve at det, man gør, glæder eller hjælpe en anden .. det giver faktisk et 'hormon-kick' af en art, jeg kender det som underviser ... 

Lidt pudsigt du siger det, jeg har det ret konsekvent på den måde.
Det er som om jeg ikke rigtig registrerer oplevelsen lige når den sker, men så kommer glæden når oplevelsen 'synker ind'.
Det gælder også tit mine besøg hos pigerne.
Jeg kan godt huske da jeg oplevede mere spoontant  og i nuet - som barn og teenager .. 
Og det er generelt lidt bedre hvis jeg kan slappe af i situationen ... 

Ja, samme her. Jeg har været i behandling for en moderat depression, som jeg angiveligt lider af af eksistentielle årsager, så den er svær at slippe af med.

Men jeg kan åbenbart kun registrere livsomstændigheder, der burde have gjort mig lykkelig, med 20 års forsinkelse, men som ikke gav mig lykkefølelse dengang, fordi jeg hele tiden gik og ventede på noget bedre, som aldrig kom.

Jeg må desværre konstatere, at der findes ikke noget lykkeligt liv. Der findes kun livet.

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, den 22.4.2024 at 23:30:

Jeg oplever @etspil5moden som en meget følsom fyr - og det er faktisk svært at være både følsom og tiltrækkende - igen et problem mange piger kender ... 
Det er ikke nemt at navigere i ...

Tak for dit input @sneræven jeg går op i mig selv  og hvordan jeg ser ud og i min træning og sådan.

men tilbage til det du skriver jeg kan nok ikke løbe fra at ja jeg nok er en følsom fyr altså ikke at jeg græder over det mindste osv men jeg overtænker meget, tænker over ting og reflektere og filosofere over det.

desværre er dating markedet en hård verden hvor man bliver afvist, Brandt af, snydt og jeg kunne blive ved, jeg har nævnt mange gange at jeg har været i dating gamet længe så jeg kender desværre gamets regler både på godt og ondt, jeg har haft mange damer hjem til mig hvor der er sket ting og sager i min seng, men har også f.eks  mange gange at daten bliver aflyst på dagen, i påsken skulle jeg faktisk ses med en, og da jeg var 10 minutter fra hendes lejlighed så aflyste hun og jeg har også engang da jeg lige var flyttet til Vejle prøvet at en aflyste 4 gange og der fik jeg bare nok, og jeg har skam også prøvet at blive afvist, snydt og trådt på og hørt al verdens dårlige undskyldninger og igen kan jeg blive ved så selvom jeg har haft mange med hjem så har jeg også oplevet den negative del af dating verden og man ender til sidst med at blive lidt små kold når for et eksempel en date bliver aflyst eller man bliver ignoreret.

jeg må være ærlig og sige at jeg godt forstår hvorfor både mænd og kvinder ikke gider at date mere for dating kulturen er sgu på mange måder gået op i lort 

Del dette indlæg


Link til indlæg
etspil5moden skrev, for 50 minutter siden:

 

jeg må være ærlig og sige at jeg godt forstår hvorfor både mænd og kvinder ikke gider at date mere for dating kulturen er sgu på mange måder gået op i lort 

Jeg er glad at jeg er så gammel at jeg gik glip af alt det der. Mine kvinder har jeg mødt på alle mulige måder - undtaget dating. En af dem så jeg på byen midt om dagen, og hun så mig. Vores øjne gnistrede, vi lo og gik hem og knaldede. Det var super så vi blev sammen, fik børn og havde det godt i flere år. Et slags Tinder IRL.

Gnistrende øjne har været i spil med alle mine kvinder nu når jeg tænker på det.

Idag når jeg er gammel og i princippet singel igen så holder  jeg mig langt fra dating. Enten møder jeg en igen med gnistrende øjne eller så holder jeg mig bare til hende som aldrig skuffer mig - min elskede cykel. Vi har det godt sammen og skændes aldrig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et godt helbred , en velfungerende krop. Jeg er lykkelig når jeg har løbet 15 km. I skoven , uden problemer. Efter/under en sådan løbetur har jeg den ultimative følelse af frihed og lykke , jeg er taknemmelig for at jeg på trods Af min alder indtil nu har undgået alvorlig sygdom og andre skavanker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lang cykeltur, hvor man er helt brændt sammen bagefter. 

At se på smuk kunst

At se ens børn udvikle sig positivt

At give ens kone en orgasme 

At se ens pik i hendes mund. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, den 22.4.2024 at 23:45:

Jeg har været i behandling for en moderat depression, som jeg angiveligt lider af af eksistentielle årsager, så den er svær at slippe af med.

... Kort sidespring fra emnet ... 
For mit vedkommende, kunne det i sin tid opleves som en eksistentiel krise - dengang for længe siden. Da også i den grad.
Men jeg tror snarere, det var noget neurologisk / biokemisk.
En ubalance i signalstofferne i hjernen, som måske kan komme andre steder fra (end en krise)

Og ja, den er svær at slippe af med. Og problemet er, at medicinen tit er værre end sygdommen - måske også fordi man 'skyder lidt i blinde'. 
Bedre at lære teknikker til at leve med det, hvis det ikke er for slemt.
Det kan dulme depressionen - uden bivirkninger - og det kan nogle former for terapi også.

Jeg har aldrig selv været i behandling, så det er blot nogle bud ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 1 time siden:

... Kort sidespring fra emnet ... 
For mit vedkommende, kunne det i sin tid opleves som en eksistentiel krise - dengang for længe siden. Da også i den grad.
Men jeg tror snarere, det var noget neurologisk / biokemisk.
En ubalance i signalstofferne i hjernen, som måske kan komme andre steder fra (end en krise)

Og ja, den er svær at slippe af med. Og problemet er, at medicinen tit er værre end sygdommen - måske også fordi man 'skyder lidt i blinde'. 
Bedre at lære teknikker til at leve med det, hvis det ikke er for slemt.
Det kan dulme depressionen - uden bivirkninger - og det kan nogle former for terapi også.

Jeg har aldrig selv været i behandling, så det er blot nogle bud ... 

Psykiater hjalp desværre ikke, men det gjorde til gengæld 15-20 besøg hos gp. Jeg føler mig gp-mæt nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lykke er sgu noget underligt noget, for mig er det bare når noget giver mening, følelsen er dog også ret kort, men alt værd det er tit meget små ting der kan få mig der hen, at spontant hjælpe et andet menneske uden at få noget igen, er nok min letteste vej til at føle lykke.

Den største Lykke, er dog at have gensidig elskov med en man elsker, den følelse af at 2 kroppe og 2 sjæle smelter sammen er den ultimative følelse 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jesp skrev, den 27.4.2024 at 12:20:

Den største Lykke, er dog at have gensidig elskov med en man elsker, den følelse af at 2 kroppe og 2 sjæle smelter sammen er den ultimative følelse 

Det har du ret i, man skal jo så bare finde den rette, det andet er bare ret ligegyldigt i forhold til det som du nævner som ja er det ultimative, men ja man skal jo også lige møde den man rigtig elsker for som nævnt er gp besøg besøg, engangs knald og bollevenner det mest ligegyldige i forhold til det du nævner der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jesp skrev, den 27.4.2024 at 12:20:

Den største Lykke, er dog at have gensidig elskov med en man elsker, den følelse af at 2 kroppe og 2 sjæle smelter sammen er den ultimative følelse 

Det behøver jo på ingen måder være den eneste ene ! Den eneste ene boede jeg sammen med i mange år uden at smelte sammen, men vi fik da nogle skønne børn sammen og de kan da også bringe lykke ligesom en morgen når luften stadigvæk er mætte af disen og solen forsøger at trænge igennem, blomsterne med store dugdråber, rødhalsen der underholder med sin liflige morgen kvidren - en tur til stranden hvor bølgerne altid er fin lyttende og “støjende” følgesvend, en tur i den nyligt udsprungne bøgeskov eller den mange farvede efterårs dragt, en tur med fiskestangen uden at fange fisk men ofte med besøg af et par marsvin der lige skal se hvad du er for en underlig fisk ! Et dejligt måltid mad måske endda suppleret med en liflig hvidvin eller er maden til det en tung bourgonge og optimalt fremstillet i samhørighed med en skøn dejlig kvinde - jo mulighederne er mange man skal bare have øjnene åbne de små livsgivne  stunder der ligger og lurer overalt hvis du tør springe på dem.

jeg er heldigvis blevet så gammel så jeg skal ikke ud og finde kvinden i mit liv men er så priviligeret at have et par skønne GP’ere der kan give mig det jeg søger :-)

er det hele så bare skønt, nej det da ved gud det ikke er, vi lever i en fucked op verden styret af gamle korrupte selvoptagede tosser eller yngre uvidende tosser, så nok at tage fat på,  men det skal jo ikke slå en ud, men give mere lyst til at nyde de små nære skønne oplevelser :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...