Hop til indhold
etspil5moden

Hvad der gør en lykkelig

Recommended Posts

Jeg var på besøg hos de gamle i weekenden, og igår var jeg henne og spise hos min kammerat og hans kæreste og de spurgte jo så hvordan det gik da det var noget tid siden vi sidst havde set hinanden. Og svaret var at det gik jo helt fint, og så Spurgte de så om jeg havde mødt nogen og det har jeg ikke eller jo der hende jeg skriver med som jeg først skal ses med i midt maj.

nå men vi snakkede så om hvad der gjorde mig lykkelig og hvad der gjorde mig lykkelig i et forhold.

og mange spørg mig jamen gør damer dig lykkelig ? Og der er mit svar nej ikke altid og med det mener jeg at ja jeg har haft mange damer med hjem fra tinder og byen og besøgt gp’er men det er ikke det der gør mig lykkelig. For når de engangsknald eller bollervenner jeg har haft er taget hjem eller jeg har besøgt en gp (det er ved at være et stykke tid siden nu)  og det er bestemt dejligt og det i momentet men når rusen har lagt sig så kan jeg godt sidde med en følelse og den følelse kalder jeg “nå det var så det følelsen” for mig svare det faktisk til at man går i byen med vennerne og synes det er en pisse god ide, men når man vågner med tømmermænd og føler sig som et læs lort, så var det knap så god en ide alligevel.

Det der gør mig lykkelig lige nu er fitness, hvor jeg ser virkelig gode resultater fra min træning i fitness og må sgu indrømme at sommerkroppen er ved at være der, jeg er lykkelig når jeg er sammen med min Familie og venner og det fordi jeg elsker det og dem Men også fordi det er det eneste tidspunkt på dagen/ugen jeg føler tiden står stille og det er de 3 ting hvor det gør det.

men når det gælder kvinder og hvor det rigtig skal gøre mig lykkelig, så er det der hvor jeg føler jeg har fundet the one, the real deal hvor jeg bare føler jeg har fundet den rigtige, og jeg har en virkelig travl hver dag, jeg pudser vinduer hos store erhvervskunder og det vil sige at jeg pudser store skoler, misbrugscentre, bosteder for handikappet og psykiske syge og der har jeg sgu oplevet nogle ting især på misbrugs centrene hvor jeg simpelhent bare måtte gå. Og når jeg kommer hjem så skal træningen jo også passes da jeg hverken kan eller vil undvære det, og der søger jeg også en kvinde/partner der kan tage stressen og tankerne væk, ikke at hun skal være min bokse bold det er slet ikke det jeg mener, men jeg vil finde hende hvor hun kan give mig et kram og et godt og langt kys når jeg kommer hjem og kan ligge og putte og alt det der hvilket selvfølgelig også er hvad hun kan forvente af mig og det er selvfølgelig også noget jeg vil gøre for hende det er det der vil gøre mig allermest lykkelig når det gælder damer og forhold. For som nævnt kan det godt være jeg har haft mange damer med hjem, men jeg er også blevet såret, brændt af, blevet ghostet, fået dates aflyst på dagen og faktisk også prøvet at en aflyste 5 minutter før jeg ankom og det er sgu ikke fedt. Jeg er typen der overtænker meget, jeg reflektere, jeg filosofere og tænker rigtig meget over tingene og kan også virkelig tit fange mig selv i at tænke hvad fanden har jeg gjordt galt ? Har jeg sagt noget forkert ? Eller hvad har jeg gjordt ? Jeg overtænker rigtig mange ting og tænker rigtig meget over ting og vil som sagt gerne finde hende der kan tage de tanker væk

og af den grund er det egentlig ikke nødvendigvis  damer der gør mig lykkelig, det er der også meget andet der gør, men selvfølgelig skal jeg heller ikke sige at det ikke gør for det er mega dejligt men det kan sgu også gøre ondt hvis lad os sige følelserne ikke er gengældt. Og sådan er der jo mange der har det.

jeg ved sgu ikke om min tråd givet mening synes jeg igen formår og springe rundt i emnerne og ikke formulere mig ordentligt :roll: det jeg mener er at damer er skønne osv osv, men der er jo også mange andre ting der gør en glad og lykkelig.

men jo der er en der gør mig ret så glad i låget, det er hende jeg skrev en tråd om og skriver med, jeg tænker på hende hver dag, smiler stadig når hun skriver, det løber mig koldt ned af ryggen på en dejlig måde når hendes navn kommer frem på Snapchat på min iPhone, og det må seriøst gerne blive maj og gerne endnu hurtigere blive midten af maj så jeg kan se hende.

men spørgsmålet er hvad gør egentlig jer Lykkelig ? 

Redigeret af etspil5moden

Del dette indlæg


Link til indlæg
etspil5moden skrev, for 28 minutter siden:

 

men spørgsmålet er hvad gør egentlig jer Lykkelig ? 

Skoven og min cykel. 

Jeg er glad for mine børn og børnebørn, jeg er glad for mit arbejde og at jeg stadig orker arbejde, jeg er glad for de damer der stadig gider mig.

Men det eneste som giver mig sand eufori er skoven og min cykel.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 7 minutter siden:

Men det eneste som giver mig sand eufori er skoven og min cykel.

Spændende ! Og godt formuleret egentligt, angående hvad man er glad for og gør en lykkelig er det vel egentlig også en forskel på eller er det mig ? Men virkelig godt beskrevet og formuleret og forstår da 100 det med dine børn og børnebørn, det er noget jeg ikke selv har endnu. Det der virkelig giver mig følelsen af Lykke er mit fitness og det giver nok ikke mening hvis man ikke træner men uhhh hvor jeg dog elsker fitness

Del dette indlæg


Link til indlæg
etspil5moden skrev, for 31 minutter siden:

Men spørgsmålet er hvad gør egentlig jer Lykkelig ? 

Fint indlæg. Jeg glæder mig til at høre folks svar. For mit eget vedkommende er der desværre rigtigt noget, der gør mig lykkelig. Men måske kan jeg blive inspireret :wink:  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Det er meget forskelligt, og det skifter fra tid til anden. Jeg tror ikke det giver mening for mig at pege på noget bestemt.

Men til gengæld har jeg den faste overbevisning at det gælder om at prøve så meget som muligt, mens tid er.

Når man en dag skal herfra så tror jeg det man især fortryder er de ting, man ikke fik gjort, snarere end de ting man faktisk gjorde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Panda skrev, for 12 minutter siden:

Men til gengæld har jeg den faste overbevisning at det gælder om at prøve så meget som muligt, mens tid er.

Det tænker jeg du har fuldstændig ret i 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Solglimt på havet, roser, grillede skaldyr og fisk på tallerkenen, duggende hvidvin i glasset, sort humor, en kat + en interessant bog til at sætte tanker i gang - og en varm pige ved bordet lige overfor mig.........til at sætte tanker i gang!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doktor Diller skrev, for 16 minutter siden:

Fint indlæg. Jeg glæder mig til at høre folks svar

Også mig ^_^ jeg havde engang en kammerat hvor hans Lykke kun lå i damer og det er jo helt fair, men så spurgte jeg ham også “hvad så med når damerne træder på dig ?” 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 1 minut siden:

Solglimt på havet

Det er noget så smukt på en sommerdag eller sommer aften

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et dybt spørgsmål. Vi mennesker er jo allesammen forskellige på hver sin måde og hvad der gør en lykkelig er nok individuelt fra person til person, om det så er små ting eller store ting i livet. 

Damer er skønne uden tvivl, men man kan godt føle sig tom og skamfuld efterfølgende som du er inde på og tror godt de fleste af os kender til den følelse hvor man reflektere over livet, så snart man har fået lettet trykket, om det så er en pige fra byen eller GP så svarer det lidt til det samme, men forskellen er bare at penge er involveret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ER lykkelig :wub:

Lykkelig hver dag over at jeg har en karrierer som blomstre og glæder mig hver morgen til at gå på arbejde fordi det udfordrer mig mentalt og giver igen på den fedeste måde.

Lykkelig for mine dygtige og kompetente kolleger som altid har tid til også at have det sjovt på jobbet.

Jeg er lykkelig for mit helbred og det lyder måske plat, men idet at manden med leen har været ude efter mig et par gange I forbindelse med både en ulykke og en sygdom, så ER det faktisk noget jeg fejrer med mellemrum - livet er en gave (selv om det lyder plat).

Jeg er lykkelig for de beslutninger jeg tager i mit liv, at jeg evner at være evig optimist og opmærksom på hvad jeg bruger min energi på.

Jeg er lykkelig for mine børn og for at se dem vokse op og blive selvstændige, empatiske, intelligente individer.

Jeg bliver ekstra glad når jeg er til træning og giver den maks gas og mærker at kroppen siger 'Ja tak' til det hele og jeg er lykkelig for at jeg har lært at lytte til den og stoppe i tide så jeg undgår skader.

Jeg er i det hele taget bare latterligt lykkelig for at være en voksen kvinde og kan omsætte min livserfaring til endnu bedre livskvalitet fremadrettet :).

Parforhold? Hmmm tjo hvis der dukker noget op så skal jeg nok tjekke det ud, men det er bestemt ikke en målestok for lykke for mig, at være i et parforhold.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mike56 skrev, for 20 minutter siden:

Det er et dybt spørgsmål. Vi mennesker er jo allesammen forskellige på hver sin måde

Det er vi nemlig, og det er fuldstændig individuelt fra person til person.

Mike56 skrev, for 20 minutter siden:

Damer er skønne uden tvivl, men man kan godt føle sig tom og skamfuld efterfølgende som du er inde på og tror godt de fleste af os kender til den følelse hvor man reflektere over livet, så snart man har fået lettet trykket, om det så er en pige fra byen eller GP så svarer det lidt til det samme, men forskellen er bare at penge er involveret.

Jeg ved ikke om jeg føler mig skamfuld men ja jeg kan ihvertfald sige ja til man godt kan føle sig Tom, og vil egentlig sige at det nok føltes mere som sagt “nå det var så det” ihvertfald for mit vedkommende når trykket er blevet lettet og rusen har lagt sig  jeg kan ikke forklare følelsen men det er vel en blanding af at det nok har været lidt ligegyldigt og for at få lettet trykket når man får et engangsknald med hjem fra tinder eller byen eller en bolleven, men ja damer er skønne så absolut, men man kan også sige at kærlighed og følelser der ikke er gengældt eller gensidige kan også gøre noget så ondt, og det er også derfor jeg nævner at jeg vil finde hende “ the real deal damen” og finde den rigtige og hende som bare slår gnister i mig, men intet er os givet, jeg troede jeg havde fundet hende da jeg mødte min eks eller hende før som jeg var i et 7 årige langt forhold med men det viste sig at sådan skulle det ikke være og det gjorde fucking ondt begge gange,  det er  nemt at få sex, både på tinder og i byen det er også nemt at få en bolleven men det er virkelig svært i dag at finde den vaskeægte kærlighed pga den dating kultur der er idag og alle de forventninger og standarder man har idag. Jeg vil også sige at under et gp besøg er det jo også lidt det samme, det er skide dejligt under det købte moment men når tiden er slut og tøjet er kommet på og man går ud af døren ja så er det jo done og så står man på gaden igen og så er der jo også penge involveret og står man igen nå jamen Hvad så nu ? Og så har man jo også brugt penge det kunne gå til næsten en helt uges mad, eller det kunne være røget ind på opsparingen eller hvad jeg men det er dejligt i momentet men når rusen er gået over ja så kan man jo stå tilbage med en Tom følelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 10 minutter siden:

jeg er lykkelig for at jeg har lært at lytte til den og stoppe i tide så jeg undgår skader.

Fint input til min tråd ^_^ altså gid jeg tænkte det da jeg fik en lysken skade til fodbold istedet for at spille videre eller da mit knæ gik af led til fodboldkamp.

 jeg vil jo heller ikke lyde som Niels negativ, der hvor jeg pt er virkelig nærmest lykkelig er når jeg ser resultater til træning eller er sammen med familien eller vennerne. Der er også mange andre ting der gør.

jeg har dog ingen børn endnu, men det kommer jo nok en dag, men når den rigtige kommer så er man jo heller ikke tvivl men et forhold kan jo også gøre ondt og gøre en ked af det, der findes ikke et forhold hvor man ikke har gjordt en ked af det på den ene eller den anden måde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min hundehvalp gør mig nærmest lykkelig. Jeg er i alt fald super glad og i godt humør for tiden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
pacer skrev, for 13 minutter siden:

Min hundehvalp gør mig nærmest lykkelig. Jeg er i alt fald super glad og i godt humør for tiden. 

Hundehvalpe er fandme også dejlige ! Jeg har dog ikke selv en. Og dejligt du er det ! Og det mener jeg oprigtigt, det er dejligt for mig at vide du har det godt. Min tråd skal heller ikke lyde som om jeg er depressiv eller en sort seer, jeg er skam også glad og har det rigtig godt, mine træning går godt, min knæskade er ved at nogenlunde gå i orden, jeg fik ros af cheferne i fredags og sommerkroppen er nærmest der så der er også mange ting jeg er lykkelig over og jeg har det også godt og er glad

Del dette indlæg


Link til indlæg
nøddehaven skrev, for 36 minutter siden:

bredt og velfunderet socialt liv.

Det er også godt at have

Del dette indlæg


Link til indlæg
etspil5moden skrev, for 18 minutter siden:

Min tråd skal heller ikke lyde som om jeg er depressiv eller en sort seer,

Sådan opfatter jeg heller ikke dit skriv. 

Jeg har selv depressive tendenser og overtænker ofte situationer, her er en hund altså bare god til at få dig tilbage til nuet og væk fra spekulationer om alt det der kan gå galt.

Jeg elsker min lille vaps. Fuld af livslyst og nysgerrighed.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bedste måde at finde lykken på er at undlade at jagte den.

Og så i øvrigt reducere sine krav til tilværelsen.

Selv oplever jeg næsten altid lykken med tilbagevirkende kraft. Det tager mig ofte 20 år at indse, at jeg burde have været lykkelig 20 år forinden, men dengang sansede jeg den ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
etspil5moden skrev, for 15 timer siden:

Det er vi nemlig, og det er fuldstændig individuelt fra person til person.

Jeg ved ikke om jeg føler mig skamfuld men ja jeg kan ihvertfald sige ja til man godt kan føle sig Tom, og vil egentlig sige at det nok føltes mere som sagt “nå det var så det” ihvertfald for mit vedkommende når trykket er blevet lettet og rusen har lagt sig  jeg kan ikke forklare følelsen men det er vel en blanding af at det nok har været lidt ligegyldigt og for at få lettet trykket når man får et engangsknald med hjem fra tinder eller byen eller en bolleven, men ja damer er skønne så absolut, men man kan også sige at kærlighed og følelser der ikke er gengældt eller gensidige kan også gøre noget så ondt, og det er også derfor jeg nævner at jeg vil finde hende “ the real deal damen” og finde den rigtige og hende som bare slår gnister i mig, men intet er os givet, jeg troede jeg havde fundet hende da jeg mødte min eks eller hende før som jeg var i et 7 årige langt forhold med men det viste sig at sådan skulle det ikke være og det gjorde fucking ondt begge gange,  det er  nemt at få sex, både på tinder og i byen det er også nemt at få en bolleven men det er virkelig svært i dag at finde den vaskeægte kærlighed pga den dating kultur der er idag og alle de forventninger og standarder man har idag. Jeg vil også sige at under et gp besøg er det jo også lidt det samme, det er skide dejligt under det købte moment men når tiden er slut og tøjet er kommet på og man går ud af døren ja så er det jo done og så står man på gaden igen og så er der jo også penge involveret og står man igen nå jamen Hvad så nu ? Og så har man jo også brugt penge det kunne gå til næsten en helt uges mad, eller det kunne være røget ind på opsparingen eller hvad jeg men det er dejligt i momentet men når rusen er gået over ja så kan man jo stå tilbage med en Tom følelse

Skamfuld er forholdsvis forbundet med købesex som kunde, det er jo ikke noget vi siger højt i hverdagen, hvilket derfor vi har dette forum til at gøre brug af det, når vi er anonyme her og i trygge rammer. Det er selvfølgelig selv hvordan man fortolker det som kunde, men det er jo noget man helst ikke vil dele med sine nærmeste, da det er et meget tabubelagt emne.

Om man skammer sig som kunde er måske en anden debat, personligt nyder jeg det, men det ikke nogen tvivl at det ses ned på, nok derfor de fleste af os vil holde det hemmeligt, selvom det er lovligt at købe sex i Danmark.

Denne tomme følelse kender vi nok allesammen til, men det kommer jo også an på om det har været en skidt eller god oplevelse med en man har været sammen med. Hjernen bliver ligesom nulstillet efter en udløsning og så vi har ikke lyst til sex mere indtil lysten kommer igen, og ja så kender jeg godt til det at det bare kunne have været ligegyldigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@etspil5moden lad mig give dig en lidt anden vinkel. Smid der væk hvis du ikke kan bruge det til noget.

 

Det der gør en mest lykkelig er oftes det der er ret store omkostninger - indsats for at få. Altså, hvis man binder sig til et andet menneske i fast partnerskab og får børn frasiger man sig mange andre oplevelser. Til gengæld kan forholdet blive dybt, lykkeligt og fylde livet med skønne stunder. Hvis man investerer meget tid, energi, passion osv i et job s for at nå bestemte svært opnåelige mål er det lykken at nå dem.

Hvis du går på jagt for at skyde en helt bestemt, særlig stor buk og du må være ude i skov og mark 100 timer, hvor du kunne have skudt andre mindre atroværdige bukke er lykken stor, når det lykkes.

Der er måde med hvor sjovt det er at gå ud og og skyde en buk på et område, hvor der er mange og man let kan skyde en trofæbuk - og er det en kronhjort i en 500 ha indhegning er det måske slet ikke sjovt selvom kødet smager fint.

Jeg tror du har og har haft alt for let ved at score og få sex. Du er en køn og veltrænet, charmerende fyr og en pigerne kan lide….. og derfor sætter du faktisk ikke særlig meget pris på de piger du får med hjem eller dem du besøger. Det er for let og giver ikke en stor oplevelse.

Du må sætte baren højere. I en periode, måske for altid skal du have en regel. Du skal date samme pige mindst 3 gange og du skal føle at pigen har potentiale til at blive en skøn hustru  og en dejlig mor for dine børn en dag, så må du gå videre.

Du vil få fantastiske udfordringer og oplevelser og du vil finde den skønne kvinde, der er et perfekt match. Og glem udseendet lidt. Det er faktisk ikke det vigtigste. En pige med overskud, der elsker dig og som du kan grine og have det dejligt med er vigtigst.

Hvis du vil være og forblive lykkelig. 
 

Det er nok flere opskrifter, men “Det man gør, skal man gøre ordentligt” også mht piger 

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doktor Diller skrev, for 22 timer siden:

Fint indlæg. Jeg glæder mig til at høre folks svar. For mit eget vedkommende er der desværre rigtigt noget, der gør mig lykkelig. Men måske kan jeg blive inspireret :wink:  

Virkelig trist at hører.. Måske du trænger til at se dit liv i et andet perspektiv?  Det gjorde jeg for nogle år tilbage.  Ved ikke hvor gammel/ung du er?

For en del år siden kom jeg i den famøse panikalder.. Alderen hvor det går op for én at over halvdelen af ens liv var brugt.  Jeg var ikke lykkelig gift, jeg brød mig ikke om min hobby, og brød mig ikke om mine kones "venner", ej heller den jeg var blevet til.

I dag bor jeg alene, har godt job, har en lækker båd, lækre bolle veninder, og besøger de søde GP'er når jeg trænger til ekstra krydderi.

Det der gør mig lykkelig, er spontant at tage på vandet med en god ven/veninde med en god flaske vin, og måske en bøf til grillen.  Nogle gange bare alene afsted ud på vandet med fiskestangen og nyde fangsten hvis det skulle ske, men ellers bare væres "sig selv".  Jeg tror på at hvis man kan få lov til at være sig selv, så bliver man lykkelig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 2 timer siden:

lad mig give dig en lidt anden vinkel. Smid der væk hvis du ikke kan bruge det til noget.

Tak for dit fine skriv, jeg kunne i den grad godt bruge din vinkel/råd og du har da sat stof til eftertanke. Du formulere dig godt og giver en spændende vinkel på tingene. Tak for det !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg lidt handicappet på lykke-fronten da jeg har en kronisk let depression ... 

Men det der gør tingene bedre for mig, er f. eks.
- At skabe eet eller andet - ligegyldigt hvad, ligegyldigt hvor småt.
- at formidle / fortælle
- at opleve at det, man gør, glæder eller hjælpe en anden .. det giver faktisk et 'hormon-kick' af en art, jeg kender det som underviser ... 

henlan skrev, for 21 timer siden:

Selv oplever jeg næsten altid lykken med tilbagevirkende kraft.

Lidt pudsigt du siger det, jeg har det ret konsekvent på den måde.
Det er som om jeg ikke rigtig registrerer oplevelsen lige når den sker, men så kommer glæden når oplevelsen 'synker ind'.
Det gælder også tit mine besøg hos pigerne.
Jeg kan godt huske da jeg oplevede mere spoontant  og i nuet - som barn og teenager .. 
Og det er generelt lidt bedre hvis jeg kan slappe af i situationen ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
John41 skrev, for 4 timer siden:

Nogle gange bare alene afsted ud på vandet med fiskestangen og nyde fangsten hvis det skulle ske, men ellers bare væres "sig selv".  Jeg tror på at hvis man kan få lov til at være sig selv, så bliver man lykkelig :)

Det der kan jeg relatere til 100 pct. Eksakt sådan. Ikke for at jeg har nogen båd, men andre ting som fungerer på samme måde.

Dog: Man får ikke lov til at være sig selv; man bestemmer sig for det. Og det er det eneste rigtigt gode med at blive gammel - det bliver alt nemmere at være sig selv og skide på det andet.

Enough bullshit er lidt blevet mit valgsprog og med det som kompas bliver det nemmere at tillade sig fred, indre ro og - en gang imellem - lykke. Lykke skal nemlig nydes i små doser. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...