Hop til indhold

Recommended Posts

will9k skrev, for 7 minutter siden:

Det hele startede med en misforståelse og jeg tror situationen er demonteret. 

Misforståelser eller ej, så truer man ikke andre.

Men dig om det. :) 

Redigeret af Den Anonyme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 5 minutter siden:

Misforståelser eller ej, så truer man ikke andre.

Men dig om det. :) 

Set med den anden parts øjne kan jeg godt forstå reaktionen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man behøver ikke være enig med moderatorer, man skal blot prøve at forstå og rette sig efter reglerne

Man kan sagtens være uheldig at afspore en tråd med en vittighed eller fordi ens tanker lige løber i en anden retning og så skriver man bare, men så må man jo acceptere en advarsel for at afspore

Man kan med fordel selv stoppe en debat, hvor man opdager at man (ofte begge parter) blot gentager sig selv uden at tilføre nye argumenter eller synsvinkler 

Vi behøver ikke være enige, men bør kunne være uenige på en civiliseret måde

En skriver at flere brugere der “går til stålet” har forladt forum. Jeg synes nu stadig der er mange, der går til stålet i debatter og så længe der holdes en god tone er det vel også ok, men der må også være en kant.

Og så tror jeg det er meget afhængig af hvem der bliver pikeret over det man skriver og anmelder det. Nogen er mere robuste end andre og det vil naturligvis betyde en vis forskelsbehandling, som kan være svært at gennemskue.

Generelt synes jeg vi skal prøve at hjælpe moderator ved at holde god afstand til at bryde reglerne.

vh en Søndagsskoledreng på +60 år

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Og så får man en advarsel fordi man ikke har læst en tråd "godt nok"... !!??

bare at skrive at du også har lagt mærke til en GP bidrager til intet. Dit indlæg er slettet.( og du får en advarsel der ALDRIG udløber) "

OK. Der bliver skudt hurtigt fra hoften,men er det ikke liiige lidt "overkill"..?

..….Hvor er dialogen med brugerne som før  ?

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Hvor mange advarsels point skal man egentlig have før man ryger ud af vagten ?

 

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vekseleren

Der skal nok mange til, aarhuselsker har bedt om at få lukket sin profil, det er ikke gjort endnu, så det er nok et sted det også sejler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Vekseleren skrev, for 9 minutter siden:

Der skal nok mange til, aarhuselsker har bedt om at få lukket sin profil, det er ikke gjort endnu, så det er nok et sted det også sejler

Ok, jeg kan bare se jeg har 7 point…det er selvfølgelig træls for jeg er egentlig rigtig glad for at være medlem her og jeg er ikke ude på at genere nogen ellers, og jeg tror faktisk eroguide har sparet mig for rigtig mange penge..det er da meget fedt og fin side synes jeg, så det er da træls at læse hvis den er i forfald ?….lige pludselig en dag er sådan noget også væk :huh:

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Arne Jensen skrev, for 38 minutter siden:

Måske en af moderatorerne kan forklare reglerne for advarsler ;)

Det for du intet ud af, tror jeg..

Der bliver stænget advarsler ud til højre og venstre. Opsøger du svar er der mere tavst end hvis du forsøger at få svar fra Meta/Facebook og få dem til at stille op til interview...

https://taenk.dk/forbrugerliv/elektronik-og-digitale-tjenester/saadan-kontakter-du-facebook

Hvorfor det er blevet sådan. 

Det er kun dem selv der kan svare på det.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 23 timer siden:

Det for du intet ud af, tror jeg..

Der bliver stænget advarsler ud til højre og venstre. Opsøger du svar er der mere tavst end hvis du forsøger at få svar fra Meta/Facebook og få dem til at stille op til interview...

https://taenk.dk/forbrugerliv/elektronik-og-digitale-tjenester/saadan-kontakter-du-facebook

Hvorfor det er blevet sådan. 

Det er kun dem selv der kan svare på det.

Jeg har skrevet til Stapler, og bedt ham redegøre for reglerne om advarsler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

jeg har også fået advarsler og skriveferie, men må sige staplers forklaring på lige netop at de går efter de kommentarer som bliver Rapporteret fik mig til at tænke "fair nok". For jeg har aldrig lavet en rapport eller noget lign, men de  personer, især en jeg har diskuteret med har nok gået i fulde længder for at rapportere løs i alt jeg nogensinde har skrevet og i det tilfælde kan jeg godt forstå at det nok er mig som ender som sorteper og ikke "informanterne" gg. Men jeg gider dog ikke rapportere hver gang jeg møder en jeg er uenig med, og derfor fortsætter jeg nok med at ende som sorteper, men for moderators synspunkt har jeg fået lidt mere forståelse for at de måske ikke giver særbehandling som jeg tidligere har beskyldt dem for, men simpelthen bare reagere på rapporterne. 

Redigeret af peterbrusebad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Arne Jensen skrev, for 1 time siden:

Jeg har skrevet til Stapler, og bedt ham redegøre for reglerne om advarsler.

Spændende.

Du må meget gerne citere dem her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 21 minutter siden:

Spændende.

Du må meget gerne citere dem her. 

Det vil jeg gøre, hvis han ikke selv skriver et svar her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Det er svært at være specifik, når folk spørger generelt. Men jeg skal prøve.

Det bliver aldrig givet en advarsel til en bruger uden en forklaring. Smutter det? Det kan ske. Men vi prøver at være tydelige hver gang. Moderatorer er tidligere blevet bedt om at indgå i en dialog om vores forklaring. Det har vi desværre ikke tid til. Vi bruger rigtig meget tid hver dag på at behandle de rapporter som folk sender, så vi kan ikke også indgå i lange dialoger med dem, der har fået en advarsel.

Sker det også, at en bruger har fået en advarsel baseret på en misforståelse fra moderators side? Ja. Jeg gav en advarsel for en uge siden, hvor jeg havde misforstået en bruger.  Det er selvfølgelig ærgerligt og  vi gør vores bedste for at dette ikke sker.

Sker det at folk får ferie  eller bliver udvist baseret på en lang række af advarsler baseret på misforståelser eller blot på grund af en mindre forseelse? Nej! Aldrig!

Det som jeg hører folk ofte klager over, at de får advarsler omkring er når de ikke har "været loyale over for tråden!. Altså det at man skal holde sig til emnet. Trådstarter sætter tonen. Så skal man holde sig til det. Specielt i efterlysninger og i anmeldelser er det meget vigtigt. Mindre i generel debat og i særdeleshed i hyggesnak er der mere fri leg.

Hvis man har noget at bidrage med, der hjælper emnet videre - så bidrager man. Hvis det ikke hjælper emnet videre - så bidrager man ikke.

Nogle eksempler det sidste års tid, der har givet advarsler. Altså udover dem, der er direkte åbenlyse, hvor folk taler grimt.:

En bruger giver et input til emne. Der vælger en anden bruger så at kommentere direkte til den bruger i en nedladende tone.

Hvis en bruger kommer med en kommentar, der intet har med trådstarters indlæg at gøre.

Når man begynder at have interne dialoger med en anden bruger i tråden. Dertil har man PM.

Folk der kommenterer, blot for at kommentere eller være interessant:  eksempelvis "det minder mig om", "kæft hun er lækker", "jeg følger lige med her", "hende gad jeg godt at besøge" ,"hun ligner denne person, se link" "jeg synes ikke at dette er interessant"og lignende - uden at bidrage til trådens emne iøvrigt.

Det sker ofte at nogle lige har lyst til at snige en lille joke ind, der ikke hjælper trådstarter - men det bumper så tråden til dem, der abonnerer på tråden. "jamen vi skal da have det sjovt", vil nogle så sige. Jo måske. Men en efterlysning og en anmeldelse har til formål at hjælpe et specifikt emne. Jokes - hvor sjove de en måtte være, der ikke direkte hjælper trådens emme hører ikke hjemme i en anmeldelse eller efterlysning.

Vi har også oplevet en del på det sidste at folk prøver at snuse ting op omkring GPs private forhold eller SoMe profiler. Det giver naturligvis også advarsler.

Vi oplever en gang imellem - sjældent - at nogle siger:  "Der bliver givet alt for mange advarsler. Det er helt i skoven og jeg får aldrig en forklaring". Når man så kigger på personens profil kan man se, at personen har fået 7 advarsler over en periode på 1½ år, hvor der tydeligt er skrevet en forklaring i alle advarsler.

Så sker det også at disse brugere råber op i andre fora hvor man fortæller alle at man bliver behandlet uretfærdigt og urimeligt. Men når moderatorerne kigger folks profiler igennem, kan man jo se at der er fulgt en forklaring med og at disse personer ofte agerer som små trolde der engang imellem lige sender en afsporing, laver internt fnidder eller kalder folk for idioter - eller bare er uenig med ledelsen.

Det kan forum ikke se, så de synes at det må da også være uretfærdigt. De kan jo ikke se at en bruger har fået mange advarsler og ferier med forklaring i deres advarsler. Brugerne har ikke den fulde sandhed. De skal heller ikke have den. Men der foregår en masse bagved, hvor folk får hensigtsmæssige advarsler - helt i tråd med vores retninglinjer, men hvor man ønsker at give et andet billede.

Det kan moderatorerne ikke gøre så meget ved.

Mods opgave er at sikre at brugerne holder sig loyalt til de emner, der igen skal holde sig loyalt til vores retningslinjer. Når folk bevæger sig udenfor får de en advarsel. Hvis situationen passer til det fortæller vi det også i tråden. Moderatorene opererer ud fra en antagelse at meget sjældent skal der gives mange advarsler for at folk forstår pointen og vores fælles regler - og hvis det skulle ske at de efter at have fået 7 advarsler på 1½ vælger at sige farvel, så tror vi ikke at det vil være et stort tab for fællesskabet.

Som tidligere sagt: Hvis du får en enkel advarsel eller to, så går det nok. Se det som en hjælp, hvor vi fortæller at du er på afveje i forhold til regler eller tråd. 

Hvis du får mange advarsler skal du nok kigge indad.

 

 

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Stapler trådstarter sætter tomen?

Trådstarter i denne tråd(min nabo) blev udelukket fra tråden og fik en advarsel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AnalL skrev, for 48 minutter siden:

@Stapler trådstarter sætter tomen?

Trådstarter i denne tråd(min nabo) blev udelukket fra tråden og fik en advarsel. 

...så AlfaN kan ikke deltage mere ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
AnalL skrev, for 2 timer siden:

@Stapler trådstarter sætter tomen?

Trådstarter i denne tråd(min nabo) blev udelukket fra tråden og fik en advarsel. 

Bare fordi at en trådstarter sætter retningen/emnet/tonen - er det ikke ensbetydende med at man ikke kan få en advarsel eller blive smidt ud for at tale nedladende. Trådstarter er ikke fritaget fra at overholde vores retningslinjer.

Det kom der også en forklaring på, @AnalL

Så ingen grund til at vælge at misforstå blot for at misforstå!

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Der bliver i hvert fald gået til stålet i tråden, hvor en efterspørger en slap fisse i Jylland:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/183329-eftersøger-jyllands-slappeste-fisse/

Hvis man ikke kan hjælpe med at finde en slap fisse i Jylland, er det bare med at stramme op og flette næbet.

For eksempel blev en smidt ud frem til september (!) for følgende kommentar:

Tag din ring af den river, det er mit armbåndsur.

Det er rigtigt at kommentaren ikke hjælper med at finde en slap fisse i Jylland, men ligefrem at blive smidt ud til september er måske lidt stramt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Panda skrev, for 33 minutter siden:

Det er rigtigt at kommentaren ikke hjælper med at finde en slap fisse i Jylland, men ligefrem at blive smidt ud til september er måske lidt stramt.

Den pågældende havde jo i forvejen 6 advarsler for afsporing, tilsyneladende uden anden konsekvens.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også for første gang fået en advarsel som ikke vil blive slettet. 

Notat for brugeren

dit indlæg bidrager ikke til at hjælpe trådstarter med hans efterlysning og er blevet slettet.

 

Nu kan jeg ikke lige huske præcis hvilken tråd det drejede sig om, men må indrømme at jeg blev noget overrasket. Jeg syntes at der lige i øjeblikket bliver gået i for små sko her på forumet når det kommer til admin. Og jeg kan se at det nok er den samme admin der går igen. Manden med politi kasketten på ... viser det meget godt.

Nå, jeg får måske nok en permanent advarsel igen hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ej okay, det er fint nok at der er røre i andedammen, at man ikke kan lide duften bageriet osv.... Der er ingen der er døde af hverken en smule voksen skældud eller en måske knap så venlig reminder om hvor skabet skal stå... Ej heller at ens upasne joke er faldet til jorden eller ens ego bliver piftet... 

Men kan vi ikke lige bevæge os væk fra personangreb og spekulationer? 

Det er super at have en meningsudveksling og at være uenige om, hvordan tingene bliver kørt herinde... Men der skal altså være en bad cop der håndhæver reglerne, om man er enige i måden det bliver gjort på eller ej... 

Der har før været råbt efter manglende opmærksomhed fra mods, nu reagerer de og så er det også forkert?... 

Jeg er selv en af de heldige der er blevet sat på plads med et advarsels point (ja ja, nogen ville måske mene at jeg skulle have haft mere end det ene...) - og der var jeg da også klar til at stille mig over i hjørne og surmule.. men helt ærligt, så betyder det jo intet i den virkelige verden... 

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 3 timer siden:

Jeg er selv en af de heldige der er blevet sat på plads med et advarsels point (ja ja, nogen ville måske mene at jeg skulle have haft mere end det ene...) 

Jeg tror der er mange der vil blive svært kede af det, såfremt du får for mange points på den konto - Så husk at "holde dig på måtten":wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...