Hop til indhold
Guest Luna_xo

Jeres yndlings Musik lige nu?

Recommended Posts

Guest Vekseleren

Der er selvfølgelig alle klassikkerne, jeg holder meget af Mumle nu, det bliver jeg ikke ved med, men hun kan noget

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Dark love" blev nævnt et par gange ovenfor ... 
Det er vel svært at finde et nummer, der er mere indbegrebet af "dark love" end Soccer Mummy's hér ...
Og så er det et hammer lækkert nummer ... 
Succer Mummy een af de rigtig mange kvindelige kunstnere, der markerer sig for tiden, i området mellem pop, rock og Alternative ... 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad jeg hører i ørene, når jeg i disse dage går igennem Københavns gader, kører i metroen eller s-toget eller bare sidder og arbejder med musik i ørene, skifter meget hurtigt. Min favorit i øjeblikket er en genre jeg normalt ikke hører, men heavy metal med Five Fingers Death Punch - Welcome to the Circus. Den synes jeg er ret fed - og et lille wake up call til mig selv om, at give en fuckfinger til alt den had, ulykke og forargelighed der findes i verden og livet i øjeblikket. Hvorfor gå og være ked af det over en person, en gruppe, et arbejde, ens egen krop man måske ikke synes er 'perfekt' - når man i bund og grund faktisk har det godt, har hele livet foran sig og alle de samme muligheder som alle andre. Lad vær at kigge så meget til andre 'perfekte' mennesker, lad vær at hate mod andre, accepter dig selv og omfavn forskelligheden. Man skal leve det liv man ønsker, og kan han/hun/den/det ikke se hvilket fantastisk menneske man i virkeligheden er, så er det deres tab. Fuck dem. Kom videre. 
Som Anders Matthesen engang så smukt sagde i et af hans shows: Gør dig klar til at dø - for så bliver du klar til at leve.

Lavenders Blue med Charlotte Lawrence er i den stik modsatte retning. Meget sød, meget blød, meget rar.
En sang fra en børne film (vidst nok) som har tonsvis af versioner igennem årene. Der er vidst versioner der går helt tilbage til 1600 tallet og er en gammel engelsk folkesang.
Den kan få mig til at glemme alt hvad jeg har skrevet ovenover og søge tilbage i det trygge og velkendte. Tilbage til hende der gør mig skør i hovedet af hendes blotte tilstedeværelse i mine tanker, få mig til at tro på at, der trods utallige forsøg, STADIG er en chance for at det kan blive os. Hende, hvor jeg ikke kan gå forbi en restaurant uden at hun overfalder min tankegang, hende jeg ikke kan se et hotel uden at tænke 'hvad nu hvis' - hende hvor jeg ikke kan se et par kramme hinanden farvel, uden selv at få en klump i halsen af at tænke tilbage.
Man burde bare komme videre og lade vær at spekulere i 'hvad nu hvis'. Det er bare ikke nemt, når man omringes af minder og hører en sang, der minder om en person som man ikke føler, at man har fået udforsket ordentligt / lukket ordentligt ned. For hvad nu hvis. 


En anden med Charlotte Lawrence som også smukt beskriver ovenstående følelser:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe ... 
De samme gutter som i Mr. Blacks indlæg ovenfor i deres hovedprojekt ...
Ja, musik er uudgrundeligt ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg falder da nok helt uden for selskabet - AC/DC, Van Halen, Guns'n'Roses, Metallica, lidt Deep Purple, Pink Floyd og Bon Jovie - og OK, en enkelt pop-pige som Mylie Cyrus kan også snige sig ind (hun er tilmed en lækker lille sag) :wub:

Og ellers så er Leonard Cohnen da også værd at lytte til - der er sgu for mange katralsangere blandt de mandlige pop-artister efterhånden ...

 

Redigeret af sunny

Del dette indlæg


Link til indlæg
sunny skrev, for 23 timer siden:

Jeg falder da nok helt uden for selskabet - AC/DC, Van Halen, Guns'n'Roses, Metallica, lidt Deep Purple, Pink Floyd og Bon Jovie 

Nej da.
Jeg er også fan af især Leonard Cohen og Pink Floyd.
Der har været en del lidt triste indlæg her i tråden - så jeg vil ikke l-i-g-e lægge mit yndlings Leonard Cohen nummer ud.
Men jeg fandt eet med Pink Floyd ... 
Det værste man kan sige om det, er det er lidt vemodigt ... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, den 16.4.2024 at 23:09:

Nej da.
Jeg er også fan af især Leonard Cohen og Pink Floyd.
Der har været en del lidt triste indlæg her i tråden - så jeg vil ikke l-i-g-e lægge mit yndlings Leonard Cohen nummer ud.
Men jeg fandt eet med Pink Floyd ... 
Det værste man kan sige om det, er det er lidt vemodigt ... 

 

Lækkert nummer :) Og Gilmour kan bare det med en guitar :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...