Hop til indhold
Hobbes

Har lyst men....

Recommended Posts

Hey gutter og gutinder!

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme. Mest af alt har jeg lyst til at opsøge mit favorit massagested i Århus, og få lettet trykket. Dog er det ved at være lang tid siden jeg har besøgt stedet, da jeg ikke vil bruge pengene på pigerne længere. Men det rykker i mig i dag. Fuck det bliver en lang lørdag aften!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved ikke om det er debat, eller denne skulle ligge under hygge snak. 
 

men nu ligger den under debat. 
så her er mit råd. 
 

op på køkkenbordet med hende, og giv hende den store tur. 
sådan helt umotiveret, jeg lover dig det givet pote. 9 ud af 10 gange. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er min kone på ingen måder sur eller lign, og hun nægter mig intet, nærmer tvært imod.

sidste gang jeg overvejede at bruge mine penge på et besøg hos en GP,  brugte jeg den på frækt undertøj til hende, og det har givet meget mere retur, end en tur til GP,  så meget at jeg nu igen må have fornyet recepten på de BLÅ.:D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, for 18 minutter siden:

Hey gutter og gutinder!

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme. Mest af alt har jeg lyst til at opsøge mit favorit massagested i Århus, og få lettet trykket. Dog er det ved at være lang tid siden jeg har besøgt stedet, da jeg ikke vil bruge pengene på pigerne længere. Men det rykker i mig i dag. Fuck det bliver en lang lørdag aften!

Måske det ikke er en bagatel for hende. Prøv at se hendes synspunkt, få det gjort og så forkæl hende lidt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, men hun gider sgu ikke en tur på køkkenbordet til den store tur. "Nej! Vi laver mad her!" Jeg har sgu ikke fået noget de sidste par måneder...

Jo det er en bagatel i hendes verden...

Redigeret af Hobbes

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, for 3 minutter siden:

Ja, men hun gider sgu ikke en tur på køkkenbordet til den store tur. "Nej! Vi laver mad her!

Du skal jo ikke spørge hende. 
bare gøre det. 
selvfølgelig ikke voldtægt. 
men mon ikke hun giver sig hen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, Lige nu:

Du skal jo ikke spørge hende. 
bare gøre det. 
selvfølgelig ikke voldtægt. 
men mon ikke hun giver sig hen. 

Uhmm, tvivler...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, Lige nu:

Uhmm, tvivler...

Hvad er det værste der kan ske ? 
ikke noget der er være end den situation du alligevel sidder i. 
og så er forholdet jo dødt. 
 

og så er der kun en ting at sige. 
 

møjen møjen jeg er den der røgen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, for 1 time siden:

Hey gutter og gutinder!

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme. Mest af alt har jeg lyst til at opsøge mit favorit massagested i Århus, og få lettet trykket. Dog er det ved at være lang tid siden jeg har besøgt stedet, da jeg ikke vil bruge pengene på pigerne længere. Men det rykker i mig i dag. Fuck det bliver en lang lørdag aften!

Og sådan blev jeg skilt for 2. gang ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cornell

Kære @Hobbers - det handler om noget andet og hendes manglende lyst og irritation bunder i andre ting. Elsker hun dig?  begærer hun dig? Giver du hende positiv opmærksomhed og  anerkender hende? Forkæler hende med fodbad og fodmassage, køber små gaver til hende fordi du elsker hende, får hende til at grine…? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, 1 time siden:

Ja, men hun gider sgu ikke en tur på køkkenbordet til den store tur. "Nej! Vi laver mad her!" Jeg har sgu ikke fået noget de sidste par måneder...

Jo det er en bagatel i hendes verden...

Nope....det er en bagatel i DIN verden.

Ingen mennesker er sure med vilje eller for at straffe andre, vi bliver sure når vi bliver dårligt behandlet.

"Jeg har ikke fået noget i flere måneder" 

Ok - har du GIVET noget? Andet end vasketøj og al ansvar for børn og hjem til hende?

"Så er der kun én vej - møjn møjn jeg er strøgen"  

Seriøst drenge, er i 14 år? :huh:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Pianistinden skrev, for 17 minutter siden:

Ingen mennesker er sure med vilje eller for at straffe andre,

Nja det er jeg ikke helt enig i. En kvinde kan sagtens agere sur, for at "straffe" manden. Manden opfatter det som sur, men måske er det noget helt andet. I mit tilfælde viste det sig at min kæreste var boarderliner. Hun var ikke sur, som jeg troede, men skulle prøve hvor langt hun kunne gå, før jeg fik nok. 
Ofte stikker tingene meget dybere, end man umiddelbart opfatter, også fordi man ikke tænker i de baner - måske ikke ved ret meget om forskellig reaktionsmønstre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 28 minutter siden:

Nope....det er en bagatel i DIN verden.

Ingen mennesker er sure med vilje eller for at straffe andre, vi bliver sure når vi bliver dårligt behandlet.

"Jeg har ikke fået noget i flere måneder" 

Ok - har du GIVET noget? Andet end vasketøj og al ansvar for børn og hjem til hende?

"Så er der kun én vej - møjn møjn jeg er strøgen"  

Seriøst drenge, er i 14 år? :huh:

 

Synes godt nok man skal passe på med at dømme folk, når kan ikke kender historikken i et forhold, det er nu sådan at både mænd og kvinder kan være nogle “banditter” i et forhold, nogle gange er de begge det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cornell
Massage er godt skrev, for 6 minutter siden:

Synes godt nok man skal passe på med at dømme folk, når kan ikke kender historikken i et forhold, det er nu sådan at både mænd og kvinder kan være nogle “banditter” i et forhold, nogle gange er de begge det.

Det er ikke et spørgsmål om at dømme. Men parforhold, kærlighed og begær skal plejes og dyrkes. Og det har begge et ansvar for. Og nogle gange må man være den der tager initiativet for at få vendt stemningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 13 minutter siden:

Nja det er jeg ikke helt enig i. En kvinde kan sagtens agere sur, for at "straffe" manden. Manden opfatter det som sur, men måske er det noget helt andet. I mit tilfælde viste det sig at min kæreste var boarderliner. Hun var ikke sur, som jeg troede, men skulle prøve hvor langt hun kunne gå, før jeg fik nok. 
Ofte stikker tingene meget dybere, end man umiddelbart opfatter, også fordi man ikke tænker i de baner - måske ikke ved ret meget om forskellig reaktionsmønstre. 

Jeg tog ikke højde for psykiske lidelser og/eller afvigelser i min udtalelse, men som en generel betragtning af mennesker  :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cornell skrev, for 1 minut siden:

Det er ikke et spørgsmål om at dømme. Men parforhold, kærlighed og begær skal plejes og dyrkes. Og det har begge et ansvar for. Og nogle gange må man være den der tager initiativet for at få vendt stemningen.

Min besked var nu ikke myntet på dig. Jeg er enig i det du skriver her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Massage er godt skrev, for 13 minutter siden:

Synes godt nok man skal passe på med at dømme folk, når kan ikke kender historikken i et forhold, det er nu sådan at både mænd og kvinder kan være nogle “banditter” i et forhold, nogle gange er de begge det.

Men at dømme at det er en bagatel hun er sur over og blive bakket op i det - er fint nok?

Selvfølgelig kan begge parter være banditter, vi ved ikke en hatfis om hvordan de to omgåes hinanden og kan af den grund faktisk ikke vejlede om noget som helst :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 2 minutter siden:

Men at dømme at det er en bagatel hun er sur over og blive bakket op i det - er fint nok?

Selvfølgelig kan begge parter være banditter, vi ved ikke en hatfis om hvordan de to omgåes hinanden og kan af den grund faktisk ikke vejlede om noget som helst :)

Det siger jeg jo ikke det er, men at begynde anklage ham for han lader hende  ordne alt med hjem vasketøj og børn synes jeg er lige offensivt nok. Vi aner det jo ikke. 
Når vi ikke aner noget mener jeg bare ikke man bør insinuerer et eller andet 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Massage er godt skrev, for 3 minutter siden:

Det siger jeg jo ikke det er, men at begynde anklage ham for han lader hende  ordne alt med hjem vasketøj og børn synes jeg er lige offensivt nok. Vi aner det jo ikke. 
Når vi ikke aner noget mener jeg bare ikke man bør insinuerer et eller andet 

Det plejer at være det, der gør kvinder indebrændte så den lå lige til højrebenet at spørge om :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, for 2 timer siden:

Ja, men hun gider sgu ikke en tur på køkkenbordet til den store tur. "Nej! Vi laver mad her!" Jeg har sgu ikke fået noget de sidste par måneder...

Jo det er en bagatel i hendes verden...

 

Hobbes skrev, for 3 timer siden:

Hey gutter og gutinder!

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme. Mest af alt har jeg lyst til at opsøge mit favorit massagested i Århus, og få lettet trykket. Dog er det ved at være lang tid siden jeg har besøgt stedet, da jeg ikke vil bruge pengene på pigerne længere. Men det rykker i mig i dag. Fuck det bliver en lang lørdag aften!

Men du finder dig i tyrani... Hvorfor ikke fortælle "fruen" hvordan situationen er, når hun "lukker for det varme vand" Og få lette trykket med god samvittighed;-) Hvis hun bagatelisere sex -kan du jo fortælle hende, hvad det betyder for dig, og du ikke har i sinde at undvære -om det er med hende eller en anden. -gennemføre det og tag bukserne på igen... -det er grænser for hvad man skal finde sig i som mand;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 26 minutter siden:

 

-det er grænser for hvad man skal finde sig i som mand;-)

Eller som menneske...

Enough bullshit, er det bedste valgsprog nogensinde.

Det der med at sure over bagateller er pissetræls, men ak så almindeligt. Det kedelige er desuden at det aller som oftest handler om bad habits. Man er vant til hinanden, glemmer at det faktiskt er et andet menneske med følelser man har med at gøre og tillader sig reaktioner som man måske aldrig havde tilladt sig med et andet menneske.
Med stigende alder blev jeg til sidst så træt på hvad andre mennesker tillod sig uden at tænke sig om, at jeg begyndte at konfrontere det - hver gang.

Enough bullshit - blev mit valgsprog.
Uanset hvis det var min kone, mine børn, arbejdskollegaer eller andre så reagerede jeg umiddelbart. "Var det der nødvendigt?", "Hvad eksakt vil du have sagt med det, venligst udvikle?", "Er det sådan du snakker til mig, synes jeg du skal gå, for det kan jeg ikke acceptere", "Synes du virkelig at vi skal ødelægge hele vores lørdag med det der? I det fald burde vi snakke igennem det ordentligt så du kan udvikle og jeg måske kan forklare hvor jeg står.", etc etc etc...

Et voilá, folk blev ofte så overrumplede at deres frustration forsvandt når de blev nødt at finde svar til mig. Og ofte fik jeg en undskyldning når de blev nødt at konfrontere sig selve. 

Jeg havde en periode en thaikæreste. Det kan jeg rekommandere alle som vil udvikle sin "no-bullshit-kommunikation".  I som har haft thaikærester ved at det sjældent er nogen god idé med lange, trælse  diskussioner om hvem som gjort hvad eller sagt hvad. Det var en nyttig lektie for mig den gang. Lange konfrontative diskussioner er ikke vejen frem. Nogle gange er det bare Enough bullshit som fungerer. Hun var en hård kvinde med masser af ben i næsen - men selvfølgelig uhyre lækker. Det sidste gør jo at man accepterer dumheder, men bare til en grænse. Første gang jeg stoppede hende og sagde fra på alvor så blev hun helt forbavset. Og tavs. Og så fortalte hun mig at det var første gang i hendes liv som nogen reagerede sådan. Det vil sige tog hende på alvor. Hun fik en anderledes respekt for mig og det var altså ikke dårligt for os. 


Uanset hvis man oplever at man har fået for lidt blomster, for lidt sexet undertøj eller for lidt opmærksamhed så er det bare dumt at sure. Der findes ord man kan bruge - og ærlig kommunikation. Men at rutinemæssigt tillade sig at sure kun fordi man føler sig på sikker mark - det er ikke ok. Det skal udfordres.
Enough bullshit. Tag det direkte og udfordre det, er mit tip. Du er et menneske og ikke en skraldespand.

Med alt det sagt, så kan der jo findes en masse grunder til at et menneske surer over bagateller. Men hvis man aldrig udfordrer hende/ham, så kommer man heller aldrig videre - til hvad det egentlig drejer sig om.

Enough bullshit betyder også at man ikke er bange for at finde ud af hvad det drejer sig om.

Blomster og kærlighedsforklaringer er fint, hvis det ikke dækker over for dårlig samvittighed. Sexet undertøj - well en erfaren gammel banan fortæller mig at det nok oftest er en gave til manden som giver den. 

Men at gå til en GP fordi man pludseligt oplever man har ret til det... ? "Hun var så sur og dum så nu skal jeg fandenimig knalde løs"

Det er så umodent at jeg lidt undrer hvis hun egentlig ikke er i sin ret at være sur.

GP'er besøger man fordi man vil, ikke for at man pludseligt fik en undskyldning til det. Det er altså Bullshit.


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 2 timer siden:

Det plejer at være det, der gør kvinder indebrændte så den lå lige til højrebenet at spørge om :)

Enig.. Der bliver jo også snakket utrolig meget om “the mental load” - og hvilken rolle den spiller i det moderne samfund - for tiden^_^.. Det kunne en del mænd have gavn af at kigge på, og så se om de ærligt kan sige at deres forhold, sådan igennem livet generelt, har været fair fordelt omkring “the mental load”:ph34r:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Enig.. Der bliver jo også snakket utrolig meget om “the mental load” - og hvilken rolle den spiller i det moderne samfund - for tiden^_^.. Det kunne en del mænd have gavn af at kigge på, og så se om de ærligt kan sige at deres forhold, sådan igennem livet generelt, har været fair fordelt omkring “the mental load”:ph34r:.. 

Ee du gal en generalisering i laver der,  det bliver da først helt skidt hvis man dømmer ud fra “plejer” princippet.  Det kan  sagtens være at ts er en “røv” men vi aner det jo ikke. 
 

Måske jeg misforstår jer, men jeg er mega modstander af det der “noget for noget princip”. Se skat nu har jeg  støvsuget og ordnet vask så sksl vi knalde, man er forhåbentlig i et forhold med sex fordi man godt kan lide det. Dermed ikke sagt at der findes “dovne mænd”  som tror at når klokken er 23 om aftenen og fruen er færdig med alle gøremål , at hun så er sygt liderlig og klar -:). 
Men det hele starter med kommunikation.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Pianistinden 

men kan jo også vende den om. 
hvis hun var mere opmærksom på ham. 
så har han også mere lyst til at yde de ting du nævner. 
Det har aldrig ført til noget godt, at lukke for det varme vand, tværtimod . 
 

om det så er den rigtige rækkefølge eller det er rigtigt eller forkert.  Så er det den skinbarlige sandhed. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...