Hop til indhold
Hobbes

Har lyst men....

Recommended Posts

Massage er godt skrev, for 3 timer siden:

Ee du gal en generalisering i laver der,  det bliver da først helt skidt hvis man dømmer ud fra “plejer” princippet.  Det kan  sagtens være at ts er en “røv” men vi aner det jo ikke. 
 

Måske jeg misforstår jer, men jeg er mega modstander af det der “noget for noget princip”. Se skat nu har jeg  støvsuget og ordnet vask så sksl vi knalde, man er forhåbentlig i et forhold med sex fordi man godt kan lide det. Dermed ikke sagt at der findes “dovne mænd”  som tror at når klokken er 23 om aftenen og fruen er færdig med alle gøremål , at hun så er sygt liderlig og klar -:). 
Men det hele starter med kommunikation.

Der bliver sagt at en del mænd kunne have gavn af at se indad og se om opgaver og ansvar er ligeligt fordelt :)

Jeg er nysgerrig på hvorfor det trigger noget i dig? Vi kunne alle sammen lave en rundspørge i vores omgangskreds omkring emnet og spørge ind til fordelingen af både mentale og fysiske opgaver :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 32 minutter siden:

@Pianistinden 

men kan jo også vende den om. 
hvis hun var mere opmærksom på ham. 
så har han også mere lyst til at yde de ting du nævner. 
Det har aldrig ført til noget godt, at lukke for det varme vand, tværtimod . 
 

om det så er den rigtige rækkefølge eller det er rigtigt eller forkert.  Så er det den skinbarlige sandhed. 

 

At lukke for det varme vand - jeg har aldrig forstået hvordan det er blevet en helt naturlig sætning at bruge når en kvinde ikke har lyst til sex....

Hvis mand og kvinde elsker og begærer hinanden, kommunikere med hinanden, løfter og respektere hinanden, så er der virkelig ikke noget belæg for at 'lukke for det varme vand' eller nægte manden sex.

Der skal ikke være nogen byttehandel a la: Nu har jeg støvsuget, så skal du give mig sex - WTF!? Sex skal være noget vi har LYST TIL AT GØRE MED HINANDEN i vores parforhold....ikke en præmie for god opførsel :wacko:

Der er nogen der skiller sig ud pga sygdom fysisk eller psykisk, den gruppe hører ikke ind under denne snak.

Men ja som altid: Kommunikation kommunikation kommunikation, ligesom jeg ofte siger: Kildekritik kildekritik kildekritik.

Vi ved ikke 'hvem der startede' med at være sure hjemme ved TS, eller holdte op med at være søde og opmærksomme over for hinanden, det må de to selv undersøge :)

 

 

Redigeret af Pianistinden
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 11 minutter siden:

At lukke for det varme vand - jeg har aldrig forstået hvordan det er blevet en helt naturlig sætning at bruge når en kvinde ikke har lyst til sex....

Om vi vil det eller ej er det et middel nogle kvinder bruger. 
nok derfor. Ordsproget opstod. 

 

Pianistinden skrev, for 11 minutter siden:

Hvis mand og kvinde elsker og begærer hinanden,

Vi er enige 

 

Pianistinden skrev, for 11 minutter siden:

Der skal ikke være nogen byttehandel a la: Nu har jeg støvsuget, så skal du give mig sex - WTF!? Sex

 igen enige. 
desværre er det bare ikke altid sådan. 
 

men min pointe var som du overså. 
at lukke for sex som straf har aldrig ført noget godt med sig. 
jo at i piger for noget at lave. 
men når du siger det lige er til højre benet at det er sådan med de fleste mænd. 
 

betyder det så at alle de gifte utro mænd du og andre piger modtager. 
er dovne og ikke yder deres i hjemmet. 
så er der lukket, så besøger de bare jer. 
 

min pointe er at lukke ned,  har aldrig ført noget godt med sig. 
utroskab sure miner mm. Uvenskab det er det der kommer ud af det. 
 



 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 53 minutter siden:

Der bliver sagt at en del mænd kunne have gavn af at se indad og se om opgaver og ansvar er ligeligt fordelt :)

Jeg er nysgerrig på hvorfor det trigger noget i dig? Vi kunne alle sammen lave en rundspørge i vores omgangskreds omkring emnet og spørge ind til fordelingen af både mentale og fysiske opgaver :)

 

Jeg ved ikke om det trigger mig, jeg er bare ikke enig i at lægge det over på mændene. Selvfølgelig kan nogle mænd gøre det bedre i et forhold, men det kan kvinderne så sandelig også. Jeg mener begge parter er ansvarligt for hvordan sådan en forhold fungere, både med dagligdagens opgaver og sex. 
i min vennegruppe er der ikke en tydelig tendens til at kvinden laver alt, men der hvor fx kvinden går hjemme eller ee på nedsat tid ja der laver de klart det meste, men det vel også fair nok.

men det sagtens tænkes at det er sådan i nogle ældre generationer.

måske det også er lidt egns bestemt, hvad ved jeg

Men med farer for at gentage mig selv, så handler det om kommunikation og respekt for hinanden. De forhold hvor alt bliver målt pg vejret det holder sjældent. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 16 minutter siden:

betyder det så at alle de gifte utro mænd du og andre piger modtager. 
er dovne og ikke yder deres i hjemmet. 
så er der lukket, så besøger de bare jer. 

Overhovedet ikke :) nogen af dem er slet ikke gift, bare kærester B) :lol::lol: DET VAR EN JOKE! 

Men nej, sådan kan vi ikke stille det op.

Nogle af mine gæster har dejlige forhold til deres hustruer og kærligheden er til stede ved begge, men sex delen er udfaset.

Nogen har taget snakken om det, andre har ikke.

Andre af mine gæster er singler, andre igen søger spændingen, paletten er faktisk ret bred :)

Jeg har endnu ikke hørt en gæst sige at hans kone er sur og tvær og nægter ham sex, men om det i virkeligheden er det der gemmer sig bag "det er vi stille og roligt holdt op med" - det ved jeg af gode grunde ikke :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ægteskabet/kærligheden er ikke blevet nemmere, med tiden... Er sikker på det er nogen der har det godt med det, og de lykkes over tid. Der er bare en årsag til det er, så mange singler som aldrig før.

Det moderne ægteskab, hvad er det -når man hører/ser dem der har et åben forhold -virker det for opreklameret lykkeligt/positivt.

Lyst er en urkraft og kan ikke altid styrres -i et forhold kan det være uligheder i forhold til lyst til sex i perioder eller altid. Når en kvinde/mand ikke har den samme lyst som sin partner -skal partneren så offre sig/gå på kompromi med sig selv -ved at gøre det uden lyst... eller modsat skal den med lyst dæmpe/ignorer sin lyst... I mine øjne er lyst positivt og sundhedstegn -ulyst er negativt og kan være sygt, men det kan også være mange andre årsager.

Bygger ægteskabet på en løgn, og man lyver for hinanden -er det i den grad sygt -det kan være mange årsager til, man bliver sammen alligevel. Men man kommer til, at hade sig selv på et tidspunkt for det...

Jeg er en gammel røv -der snart har oplevet det der kunne tilkomme mig;-) Men er også kommet der til, hvor jeg mærker ulyst til dels, at have sex med nogen som tager penge for det, og har det som erhverv...-det vil sige gør det med andre til dagligt.  Når man helle ikke drikker eller går i byen. At tigge nogen om sex, der spiller kostbare, og mener de er bedre end en -bare fordi de er så vant til ynkelige mænd der lefler for dem i håb om de på et tidspunkt får et eller andet... Så har man jo selv begrænset sine muligheder til et minimum. Når så alligevel lysten indfinder sig, så må man jo gå på kompromis med sig selv endnu engang -det er mit valg -og det er vigtigt for mig;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 9 minutter siden:

Men er også kommet der til, hvor jeg mærker ulyst til dels, at have sex med nogen som tager penge for det

Godt skriv er er meget enig. 
forstår bare ikke det sidste. 
du har ulyst til sex med piger der tager penge for det ? Eller misforstår jeg det. 
 

 

Møffe skrev, for 11 minutter siden:

Når så alligevel lysten indfinder sig, så må man jo gå på kompromis med sig selv endnu engang -det er mit valg -og det er vigtigt for mig;-)

Også når lysten kommer så gør du det alligevel 

men er det ikke sådan hele tiden ? 
når trykket er taget. 
ja så stopper man til næste gang. 
Eller hvad ? er ikke sikket jeg forstår. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 33 minutter siden:

Godt skriv er er meget enig. 
forstår bare ikke det sidste. 
du har ulyst til sex med piger der tager penge for det ? Eller misforstår jeg det. 
 

 

Også når lysten kommer så gør du det alligevel 

men er det ikke sådan hele tiden ? 
når trykket er taget. 
ja så stopper man til næste gang. 
Eller hvad ? er ikke sikket jeg forstår. 

Ja det er rigtig -føler tit ulyst, når de bliver professionelle på den ene eller anden måde -eller de virker "slidte/brugte"

Men min lyst kommer jo, uden jeg gør noget for det... Og ja går på kompromis en i mellem for, at få noget.

Hvis jeg havde en anden mulighed gik jeg aldrig til en gp igen. Som når jeg er i thailand -det er der mange muligheder for, at finde en pige -der ikke sælger sex -både de helt unge og dem i 30erne (som jeg fortrækker) Men ca. 10mrd. om året er jeg her i dk. -og vil ikke undvære sex, så længe...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 1 time siden:

Lyst er en urkraft og kan ikke altid styrres -i et forhold kan det være uligheder i forhold til lyst til sex i perioder eller altid. (....) I mine øjne er lyst positivt og sundhedstegn -ulyst er negativt og kan være sygt, men det kan også være mange andre årsager.
(...)
At tigge nogen om sex, der spiller kostbare, og mener de er bedre end en -bare fordi de er så vant til ynkelige mænd der lefler for dem i håb om de på et tidspunkt får et eller andet... 

Mit bud er, at det er dilemmaet i en nøddeskal.
Tror det er een af grundene til at diskussionen er så svær, helt ned i det enkelte forhold.
Den der har lyst - uanset om det er manden eller kvinden - er moralsk bagud på point, helt fra starten.
Det gør det svært at få en ligeværdig snak.

Tror det handler om at mange dybest set mener, at det at den seksuelle lyst dør ud, er en del af den personlige udvikling - et tegn på modenhed.
Så den der har svært ved at undvære sex sex, regnes for at være lidt barnlig eller umoden.

Det med at frigøre sig fra det materielle (de fysiske behov) og udvikle sig til et rent åndeligt væsen, er centralt i både den kristne kultur, og i mange New Age filosofier.
Er mit indtryk - jeg har slet ikke indsigt nok til at vide det med sikkerhed .. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Massage er godt skrev, for 12 timer siden:

du gal en generalisering i laver der,  det bliver da først helt skidt hvis man dømmer ud fra “plejer” princippet.  Det kan  sagtens være at ts er en “røv” men vi aner det jo ikke. 

Du læste godt jeg skrev “en del mænd” ikke.? Hvor er det generaliserende i det.? Igen så er der jo nogle ca tal for hvilket køn der generelt bærer “the mental load” i hverdagene.. Det ikke noget jeg har fundet på.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, den 4.2.2024 at 13:06:

Mit bud er, at det er dilemmaet i en nøddeskal.
Tror det er een af grundene til at diskussionen er så svær, helt ned i det enkelte forhold.
Den der har lyst - uanset om det er manden eller kvinden - er moralsk bagud på point, helt fra starten.
Det gør det svært at få en ligeværdig snak.

Tror det handler om at mange dybest set mener, at det at den seksuelle lyst dør ud, er en del af den personlige udvikling - et tegn på modenhed.
Så den der har svært ved at undvære sex sex, regnes for at være lidt barnlig eller umoden.

Det med at frigøre sig fra det materielle (de fysiske behov) og udvikle sig til et rent åndeligt væsen, er centralt i både den kristne kultur, og i mange New Age filosofier.
Er mit indtryk - jeg har slet ikke indsigt nok til at vide det med sikkerhed .. 

Så man skal skamme sig over sin lyst -som er barnlig og umoden... Jeg gør det modsatte -glædes over forsat, at mærke lysten -og spare op til den helt store svingtur... Om jeg så er bagud på point moralsk... Hvad kan jeg bruge det til -i mange tilfælde er jeg pisse dobbeltmoralsk -og det lever jeg fint med... Og jeg anser også mig selv for kristen...ggg vi er alle syndere -det er et åg det kan være tungt at bære...-men vi slippe ik;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gamle hest

Guldet ligger gemt i @Bananas indlæg på side 1 

De fleste vil nok føle at ens eget mel skal være rent for at ty til konfrontationen - og det er den måske sjældent?

Men behøver den det? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, den 3.2.2024 at 19:22:

Hey gutter og gutinder!

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme. Mest af alt har jeg lyst til at opsøge mit favorit massagested i Århus, og få lettet trykket.

Ud fra denne lille tekst formår du både at vise, at du ser det som "spild af tid" at bruge din lørdag sammen med din kone og at du er hende utro med købesex. Så har også en smule svært ved at tro på, at det er en bagatel - det er nok mere dig der ikke lige kan se hvorfor hun går op i det. Og selv hvis det er en lille ting, så betyder det jo noget for hende. Der kunne man jo være en god mand og benytte kommunikation i stedet for at selv blive sur over, at man langt hellere ville bolle en anden kvinde lige nu end snakke med sin kone når noget går hende på.

Jeg forstår nok bare ikke denne type forhold.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, den 3.2.2024 at 19:22:

Her sidder jeg og har spildt min lørdag med fruen. Hun er igen blevet sur over en bagatel herhjemme.

Sådan et ægteskab var jeg engang en del af. Jeg elskede hende meget højt, så jeg var eftergivende og prøvede at gøre hende glad igen.

Med tiden blev det en tikkende bombe - jeg vidste aldrig hvornår hun ville blive sur over en eller anden detalje. Jeg lærte at veje mine ord på en guldvægt, altid at være forsigtig med hvordan jeg udtrykte mig, men det blev bare værre med tiden.

Jeg arbejdede meget, havde en høj løn, og tog efteruddannelse ved siden af. Jeg betalte alle fælles udgifter, så hun sådan set havde sin løn som lommepenge. Og ja, jeg tog også del i husarbejdet.

Nu havde vi heldigvis ikke børn, så nok blev nok og jeg gik min vej. Den bedste beslutning i mit liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hobbes skrev, den 3.2.2024 at 19:45:

Ja, men hun gider sgu ikke en tur på køkkenbordet til den store tur. "Nej! Vi laver mad her!" Jeg har sgu ikke fået noget de sidste par måneder...

Jo det er en bagatel i hendes verden...

Nu sidder jeg lige og funderer lidt over denne her situation. 

Hvem siger din hustru ikke har fået noget de sidste 2 måneder? 

Kunne det tænkes hun opsøgte sex et andet sted - hos en mand der komplimenterer hende og måske giver hende noget spænding? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her sidder jeg midt om natten og læser jeres indlæg (det meste) og funderer over enkelte ting.

Det sidste først. Hvis jeg 'har fået noget' som @FrøkenLegesyg og andre skriver så er jeg squ glad i låget og kan ikke snerre ad nogen, men smile saligt.

Jeg tror det var @Bananas der skrev om blomster. Jeg har aldrig været god til det med blomster så det var en stående joke med fruen at hvis der kom uventede blomster så var spørgsmålet Hvad har du nu været på af gale streger ? Så derfor fik hun altid røde roser til vores bryllupsdag, og måske til hendes fødselsdag. :P

Min holdning til lækkert undertøj har været at det er for at kunne tage det af hende.

Rengøring, den er da simpelt betal dig fra det med fremmede, det gør jeg da den dag i dag. At gøre rent er da lige så spændende som at sidde og se på maling tørre. Og det skulle fruen da ikke udsættes for.

Hvor vil jeg egentlig hen med detteher ?  Få taget diskussionen og få det overstået, hvad enten det bliver idel lykke eller skilsmisse. For situationen er da uudholdelig.

I anden sammenhæng når man sidder et eller andet sted og undrer sig over hvad laver man egentlig her, så let r.... og gå eller påvirk det der sker så det er interessant at være der.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...