Hop til indhold
I’msexy&Iknowit

Ytringsfrihed i debatter

Recommended Posts

peterbrusebad skrev, for 6 minutter siden:

Synes ikke det er okay at lave en tråd om andre tråde og snakke om hvor forkert folk i de tråde er på den. Det kan kun ende galt

Hvordan vil du så gøre det, afspore tråde må man heller ikke.

Har før set folk linke til tråde, for at henvise til hvad de snakker om. Og dele deres mening om et eller andet i den tråd. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 2 minutter siden:

Hvordan vil du så gøre det, afspore tråde må man heller ikke.

Har før set folk linke til tråde, for at henvise til hvad de snakker om. Og dele deres mening om et eller andet i den tråd. 

Hvis folk har gjort det så er de også galt på den. Men hvis jeg laver en tråd om den her tråd og skriver om trådstarteren (dig) så er jeg også forkert på den. Alt du er uenig i skal/burde du skrive i den tråd som du er uenig i. Ikke lave en tråd om du er uenig i en anden tråd. Men ja, tror vi er så uenige i det her at vi hellere må stoppe, for ellers er der 5 sider bare med os 2. Jeg lader andre om at komme med input og så kan du måske få nogle gode svar du kan bruge til noget, jeg kunne bare ikke lade være med at påpege det da jeg ikke synes det var fair. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 11 minutter siden:

 Nu behøver man ikke lede efter et problem, der springer så meget i øjnene. 
Jeg tænkte at ville tage det i opløbet. Men kan desværre, se i kommentarer at problemet har været i et eller andet omfang udtrykt på forskellige måder i længere tid. 
At nogen piger allerede er forsvundet. Mens andre har accepteret at det givet hug, at være herinde. At alle er tilfredse næppe. 

At give hug. 
hold nu op de får de hug de fortjener på lige fod med os andre. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, 1 time siden:

Et af reglerne her er, at vi f.eks. ikke må begynde at diskutere politik

Og hvad politisk er der i, at jeg vil debattere  adfærden herinde. Du roder samfundet og andre situationer ind i det. Lyder ærligt som om du kun har læst overskriften og debatterer ud fra den. 

Redigeret af I’msexy&Iknowit

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, 1 time siden:

Jeg er lidt uforstående over dette :huh:
i min tråd frabeder jeg ingen at skrive. 
og tonen var ikke hård nedladende, eller personlig. 

Jeg skal gerne præcisere mig yderligere. Men så bliver det i privatbesked. Som sagt begyndte at se et uheldigt mønster, jeg gerne ville stoppe i opløbet. Derfor også nævnt begge tråde hvor jeg ser problemer. 

Redigeret af I’msexy&Iknowit

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 30 minutter siden:

Jeg skal gerne præcisere mig yderligere. Men så bliver det i privatbesked. Som sagt begyndte at se et uheldigt mønster, jeg gerne ville stoppe i opløbet. Derfor også nævnt begge tråde hvor jeg ser problemer. 

Ja gør det 

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 4 timer siden:

Og hvad politisk er der i, at jeg vil debattere  adfærden herinde. Du roder samfundet og andre situationer ind i det. Lyder ærligt som om du kun har læst overskriften og debatterer ud fra den. 

Jeg tror måske, du har læst mit svar til et andet medlem, @hrolandj, for det var der, jeg skrev det med, at det blev lidt svært for mig at svare ordentligt på hans kommentar, da vi ikke må have politiske debatter her på sitet.

 

Nu blev det til en debat om meget i forhold til ytringsfrihed og f.eks. hvad man må sige på både f.eks. et site som Eroguide eller et værtshus som netop udsprang af dit spørgsmål om nogle debatter på sitet kunne være kønsbestemte og det i forhold til ytringsfrihed. Jeg nævnte bl.a. racismeparagraffen i forhold til hvis man vil udelukke f.eks. et helt køn eller en race. Det tænker jeg også kunne gælde for en debat. Derudover kan jeg i forhold til mine tidligere kommentarer tilføje, at jeg ikke er juridisk ekspert, da et spørgsmål om ytringsfrihed i grænseområderne kan være meget komplekst. Desuden er der også sitets retningslinjer at forholde sig til.

 
Jeg tænker for øvrigt måske ikke, det er så godt at begynde at sige til andre, at de f.eks. “kun har læst overskriften” – apropos debatten her om hvad der kan være godt når man ytrer sig. Jeg kan for øvrigt tilføje at diskrimination på grund af alder er et mere åbent spørgsmål. Nu fik jeg skrevet at natklubber f.eks. ikke må diskriminere på grund af det men bare have generelle kriterier. Lige der er det nok mere i retning af, at det bare ikke er velanset at gøre. Men nu er det nok mest f.eks. stripklubber eller GP’er der bliver diskuteret her på sitet, så måske kan man relatere det til det og andre debatter om f.eks. GP’ers kriterier for race og alder etc. :)

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 2 timer siden:

Jeg tror måske, du har læst mit svar til et andet medlem,

Korrekt det var skrevet til en anden. Ikke desto mindre blandede du andre ting ind i debatten allerede i dit første svar til mig. Hvorfor jeg ud fra flere af dine svar, fik fornemmelse af du ikke havde læst hele indlægget. Og der er det jo netop min ret, at ytre min opfattelse af situationen.

Om det så er godt, at sige eller pænt sagt er en anden snak. Hvis vi skal ordkløve, som er en dårlig ide, er det vel ikke værre end at du skrev til mig “at jeg rodede tingene sammen.” Lige store eller rettere små fornærmelser, hvis det overhovedet kan kaldes det. Og nej vi skal ikke ud i en debat om betydningen af flere ord. 
 

Det blev kun til en debat om netop det ord for at svare på Liderbukkens påstand. Og burde være endt der. Netop pga eg’s egne regler om politiks debat m. Så du kører videre på Hrolands svar til en anden, væk fra det reelle emne i debatten: “Bør vi brugere formulere spørgsmål målrettet specifikke brugere og forvente andre blander sig uden om”.

At lave debatter på den måde er helt uden tvivl, brud på ytringsfriheden. Og jeg var mere interreseret i en holdnings tilkendegivelse fra alle de brugere som måtte have lyst til at svare. 
 

Nu er ordet ytringsfrihed så blevet debatteret, samt godt og grundigt forklaret. Så nu kan vi måske komme retur til mit oprindelige spørgsmål.   

 

Redigeret af I’msexy&Iknowit

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 5 timer siden:

At lave debatter på den måde er helt uden tvivl, brud på ytringsfriheden

dette er et forum for sexkunder og sexarbejdere. Ordet ytringsfrihed er måske lidt overbrugt nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære @I’msexy&Iknowit 

ved ikke hvem du er. 
men at du tror at ved at belære mig i en pb. 
om hvad jeg må skrive eller ikke må skrive. 
er det ikke en indskrænkelse af min ytringsfrihed ? 
Så vidt jeg ved, har jeg ikke fået advarsler af admin. For personangreb ulovlige tråde, eller andet. 

men nå en en tråd oprettes hvor spørgsmålet hendvender sig til forskellige grupper, gør det  ikke at der er diskriminererne  eller andet. 
disse tråde bliver konstant oprettet. 
hvad er dit problem. 
 

man kan jo ikke spørge i en tråd. 
hvordan er det at være GP. 
og jeg vil gerne høre mænds svar også. 
De vil aldrig vide det. 
de kan gisne om det. 
 

men helt ærlig du lyder lidt krænket. 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den nye grydeske skrev, for 17 timer siden:

Har mange gange, gennem årene, set at kvinder, der “blander” sig i debatten bliver angrebet, på ikke pæne og saglige måder

Så skulle du bare se min indbakke :lol:
 

peterbrusebad skrev, for 14 timer siden:

øhh tja man kan vel altid finde et problem hvis man søger længe nok

Det er så ikke på nogen måde særligt længe der er "længe nok" for nogle af os der stikker hovedet frem oftere end andre kan jeg afsløre :rolleyes: 

peterbrusebad skrev, for 13 timer siden:

selvom det er tilfældet så synes jeg ikke det er ok at udstille personer.

Hvis man har udstillet sig selv (helt anonymt vel at mærke) ved at skrive noget her på Eroguide, synes jeg personligt at man selv har budt op til dans. 
Det er min holdning, og jeg er helt med på at andre har det anderledes. 
Os der sælger er langt mindre anonyme end jer der køber. Så det er allerede en ikke-ligeværdig platform vi er på i forhold til at debattere. Ikke at det betyder at vi har større spillerum i forhold til integritet osv. men jeg skriver det for at påpege at når vi som sælgere udstilles, er og kan det være yderst personligt. Når I som købere udstilles er det "en eller anden Peter et eller andet sted i verden" og I er ikke sporbare. Jeres anonymitet og skjulen-sig-bag-skærmen er helt intakt. Det er vores SLET ikke. 
Skriver jeg f.eks. noget der får en eller anden til at gå i selvsving som ønsker at sætte mig korporligt på plads, så er det en risiko jeg har med i mine kalkulationer når jeg skriver noget. 
Det er ikke super svært at finde mit telefonnummer eller min booking kalender og blokere hele ugen og spamme mig med sms'er. 
Det har jeg oplevet både fra mænd med meget ondt i røven over mig som de ser som en "Pussy Emowered Power Pussy" og som synes jeg skal tvangs-kneppes på plads, hænges ud, ned med nakken eller bare chikaneres mest muligt - og fra "kolleger" og folk/steder/brands der ikke kan finde ud af at deles og som VIL vinde. 

Når jeg citerer folk i dette indlæg f.eks. - udstiller jeg dem så mere end de allerede har gjort det selv? Det synes jeg bestemt ikke. Det er sparring og debat i plenum. Skriver nogen noget, og det inspirerer til noget andet med indspark fra folk der er enige eller uenige, også i helt andre tråde, er det som jeg oplever det egentlig blot bevis på at Eroguide.dk virker som forum :) 
Like-knapperne er gode som modvægt sådan at folk kan stemme på hvad de synes om det folk skriver i deres indlæg. Så man har jo allerede en "protest" eller "HØRT!" knap man kan trykke på. De bliver mere eller mindre flittigt brugt, men det er måske fordi folk har krampe i klik-fingeren... hvad ved jeg? 

Jeg har valgt at man ikke kan kommunikere med mig via email - bl.a. (og mest) fordi jeg ikke orker at bruge tid på det pis og de trusler der kommer i indbakken pr. email. 
Her på Eroguide skal folk trods alt melde sig ind og risikere at jeg trykker på rapporter-knappen når folk sviner i indbakken, og på sms er de også - i teorien - sporbare. 

Så man kan negligere det så meget man vil og tænke det er noget der ikke eksisterer og det er flueknepperi og hvad ved jeg. 
Gå et kvartal i mine sko, som hun på EG og debattør, og jeg forestiller mig at de fleste ville give fortabt og tie stille... som det ER sket ret mange gange før for ret mange andre Kvinder på EG.  

Sådan ser det ud fra min stol :) 

I bedste mening som altid, 
Eva <3

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 5 minutter siden:

Hvis man har udstillet sig selv (helt anonymt vel at mærke) ved at skrive noget her på Eroguide, synes jeg personligt at man selv har budt op til dans. 

Ja præcis men det gælder begge veje. 
når man vælger at kommenter på en tråd må man også forvente modsvar. 
 

det TS gør er faktisk ikke at bidrage positivt til noget, men kun en agenda. 
Ser tråde hverdag der henvender sig til enten mænd eller kvinder. 
er det ok, ja for fanden da helt ok. 
nogle ting kan kun kvinder svare på og andre kun mænd. 
stop nu jeres krænkelses fis. 

han tager udgangs udgangs punkt i min tråd. 
har aldrig forbudt GP at svare. 
men de har intet grundlag for at vide hvad de taler om. da spørgsmålet var hvad mænd synes. 
Og de blev ved at afspore tråden, som ikke omhandler hvad GP kan lide. Og det er et problem ikke at de skriver. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Larschristian nu har jeg så slet ikke klikket på de tråde der er skrevet ind som eksempler i det første indlæg, men fornemmer at det er noget du deltager i på en eller anden måde. 
Jeg forholder mig som så ofte før generelt til emnet og har ingen interesse i at bidrage med noget der er personligt hverken for mig selv eller for andre eller interne stridigheder. 
Så hvis du synes det jeg skriver er "krænkelsesfis" vil jeg sgu gerne lige øffe en gang til, 
Når folk dukker op for at gøre mig ondt med evt. seksualiseret vold baseret på noget der er skrevet på Eroguide er det satandanseme ikke krænkelsesfis!
Så stop nu din negligering af hvad virkeligheden også byder på, før du ender med at støtte op om at det er ok at bl.a. jeg skal ha' een over nakken i virkeligheds-hug og insinuerer at jeg overreagerer. På forhånd tak. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 1 minut siden:

@Larschristian nu har jeg så slet ikke klikket på de tråde der er skrevet ind som eksempler i det første indlæg, men fornemmer at det er noget du deltager i på en eller anden måde. 
Jeg forholder mig som så ofte før generelt til emnet og har ingen interesse i at bidrage med noget der er personligt hverken for mig selv eller for andre eller interne stridigheder. 
Så hvis du synes det jeg skriver er "krænkelsesfis" vil jeg sgu gerne lige øffe en gang til, 
Når folk dukker op for at gøre mig ondt med evt. seksualiseret vold baseret på noget der er skrevet på Eroguide er det satandanseme ikke krænkelsesfis!
Så stop nu din negligering af hvad virkeligheden også byder på, før du ender med at støtte op om at det er ok at bl.a. jeg skal ha' een over nakken i virkeligheds-hug og insinuerer at jeg overreagerer. På forhånd tak. 

 

Så misforstod du det vist. 
Synes ikke det er ok at folk skriver pb. Med trusler mm. 
 

jeg får tit også pb. 
hvor folk tror de skal bestemme hvad og hvor jeg skal skrive. 
så sent fra TS der prøver at fortælle mig hvad jeg må og ikke må. 
og han skriver om ytringsfrihed :wacko:

men at kvinder skulle være større ofrer, og ikke må skrive er noget sludder. 

Ja de får hug hvis de siger noget sludder. 
på lige fod med alle andre. Inkl. Mig selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eva Nadine. Det du skriver om trusler, vold, og ubehagelige beskeder lyder barskt. Men det er jo slet ikke hvad jeg skriver om. Jeg skriver at man ikke burde lave en tråd som handler om hvor forkert en anden person var i en anden tråd. Hvis du synes det er okay fordi den person (i dette tilfælde larschristian) er anonym, så er jeg meget uenig. For selvom man er anonym er man jo stadigvæk "kendt" som den person herinde. Hvis folk havde den holdning at det er ok hænge folk ud fordi man ikke kender deres navn alligevel, så mister gruppen en del integritet og så bliver det jo bare trolls som kalder hinanden "luder" "fede svin" og diverse. 

Jeg har ikke ytret min holdning eller mening til nogle specifikke tilfælde, jeg har bare udtrykt, at hænge en person ud i en tråd fordi man er uenig i hvad han skrev i en anden tråd er skruen uden ende.

Jeg har hellere ikke tænkt mig at lave en tråd om specifikt dig hvis jeg er uenig i hvad du skriver her, Så vil jeg derimod ytre mig i denne tråd og fortælle dig jeg er uenig.

Jeg lavede en debat om GP"er arrogante, jeg nævnte ingen navne, og selvom GP"er ikke er anonyme så havde jeg ikke nævnt navne i min trådstart alligevel. Et Alias burde respekteres lige så vel som navn. At du oplever ubehagelige ting for ustabile personer er en anden ting, men ikke noget med det jeg skrev at gøre. Du skal ikke chikaneres i det private selvfølelig, eller chikaneres i en trådstart på eg, Lars skal ikke chikaneres på alias i en trådstart. Men forstår godt din pointe med du skal passe mere på da man kan finde dit telefonnummer eller mail, men alt i alt, skal man bare lade være og udstille nogle på navne/alias generalt og holde debatterne så upersonlige som mulige og skrive om hvad der er forkert, ikke hvem der er forkert på den. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 18 minutter siden:

stop nu jeres krænkelses fis. 

er nok svært at misforstå... selv for mig ;) 
Men ok, jeg kan godt leve med at du synes jeg ikke har forstået hvad du skriver, hvis du kan leve med at jeg har forstået at du synes det er noget fis at føle sig krænket hvis det sludder de siger fører til at det hænder at (kvinderne inkl. mig selv) faktisk bliver ofre uden anonymitet og risikerer hug i virkelighedens verden og ikke bare her, er hamrende usympatisk og at du mener det så er "på lige fod" er så forkert som at solen står op i vest. 
Sådan er det jo at være uenige - uanset om det er mig der er fatsvag, eller dig der mener noget andet end du skriver... eller en kombination af begge dele :) 
Nu er jeg da blevet klogere på hvad DU synes i hvert fald, og det er jo en udvikling, omend ikke for mig at se i positiv retning. 

Resten tænker jeg - hvis der er noget tilbage - at vi kan tage i private beskeder. For det er for mig allerede nu på grænsen til at være personligt :blink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 3 minutter siden:

er nok svært at misforstå... selv for mig ;) 
Men ok, jeg kan godt leve med at du synes jeg ikke har forstået hvad du skriver, hvis du kan leve med at jeg har forstået at du synes det er noget fis at føle sig krænket hvis det sludder de siger fører til at det hænder at (kvinderne inkl. mig selv) faktisk bliver ofre uden anonymitet og risikerer hug i virkelighedens verden og ikke bare her, er hamrende usympatisk og at du mener det så er "på lige fod" er så forkert som at solen står op i vest. 
Sådan er det jo at være uenige - uanset om det er mig der er fatsvag, eller dig der mener noget andet end du skriver... eller en kombination af begge dele :) 
Nu er jeg da blevet klogere på hvad DU synes i hvert fald, og det er jo en udvikling, omend ikke for mig at se i positiv retning. 

Resten tænker jeg - hvis der er noget tilbage - at vi kan tage i private beskeder. For det er for mig allerede nu på grænsen til at være personligt :blink:

Intet personligt. 
forholder mig til tråden nok der du går galt i byen. 
for inden du skrev skulle du nok have sat dig ind i emnet. 
Hvis det tråd starter gør ikke er personligt hvad er så ? 
han opretter en specifik tråd der handler om hvor forkert andre opføre sig. 
 

du skal være velkommen til at skrive til mig i pb. Og give mig tørt på jeg kan tage det. 
tror faktisk ikke vi er så langt fra hinanden som du giver udtryk for. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 36 minutter siden:

men de har intet grundlag for at vide hvad de taler om. da spørgsmålet var hvad mænd synes. 
Og de blev ved at afspore tråden, som ikke omhandler hvad GP kan lide. 

Hvis man ikke kan komme med andre vinkler og synspunkter for at nuancere en debat, er det ikke et debatoplæg, men et statement man ikke ønsker modsagt. Der var tale om indlæg indenfor emnet “er sexkunder klamme-ish”, og ingen mænd var iøvrigt enige….

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

Hvis man ikke kan komme med andre vinkler og synspunkter for at nuancere en debat, er det ikke et debatoplæg, men et statement man ikke ønsker modsagt. Der var tale om indlæg indenfor emnet “er sexkunder klamme-ish”, og ingen mænd var iøvrigt enige….

Jo det må de da også, men  hvorfor skal i altid fordreje alt. 
og jo tro mig fik mange henvendelser i pb. 
men folk turde ikke stå frem, kun ganske få. 
fordi i hurtigt fik smadret tråden sorry. 
 

men jeg lyttede og svare hver en af jer lyserøde. 
Så kan ikke se problemet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 14 timer siden:

i min tråd frabeder jeg ingen at skrive. 
og tonen var ikke hård nedladende, eller personlig. 

Ikke enig, tonen var ikke hård, men absolut nedladende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

Ikke enig, tonen var ikke hård, men absolut nedladende. 

Ja ok det var så ikke ment på den måde. 
husk det skrevne ord har hårde en det talte :)

men du har så ikke ret i ingen gav mig ret. 
men de var netop bange for jeres reaktioner. 
Og det er jo ikke ok. 
de er nød til at skrive pb til mig. 
for at undgå at blive anklaget, angrebet af lyserøde 

min pb er åben hvis du vil sige mere til mig. 
synes ikke det er det tråden handler om. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

Jo det må de da også, men  hvorfor skal i altid fordreje alt. 
og jo tro mig fik mange henvendelser i pb. 
men folk turde ikke stå frem, kun ganske få. 
fordi i hurtigt fik smadret tråden sorry. 

Hvorfor “vi” “altid” skal “fordreje” alting? At komme med andre synspunkter, der ikke matcher dine er ikke at fordreje, men at nuancere. En tråd bliver ikke smadret af debat.

At anonyme mænd bag en skærm ikke tør skrive i en tråd, må de selv ligge og rode med, hvad skulle de helt præcis være bange for?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 2 minutter siden:

hvad skulle de helt præcis være bange for?

Ja gæt en gang. 
 

vil ikke afspore emnet mere. 
hvis du har mere skriv pb. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

de er nød til at skrive pb til mig. 
for at undgå at blive anklaget, angrebet af lyserøde 

min pb er åben hvis du vil sige mere til mig. 
synes ikke det er det tråden handler om. 

Come on, blive angrebet af lyserøde…. Det er ord, ikke hækkesakse…
Tak for tilbuddet, men nej tak, så vigtigt synes jeg faktisk ikke det er…

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 2 minutter siden:

Come on, blive angrebet af lyserøde…. Det er ord, ikke hækkesakse…
Tak for tilbuddet, men nej tak, så vigtigt synes jeg faktisk ikke det er…

Fair nok :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...