Hop til indhold
Blueberry

Flybillet til Thaipige?

Recommended Posts

OK, sikkert et dumt spørgmål, men jeg nok ikke den eneste, der har stået med den overvejelse:

Jeg mødte på min seneste tur til Thailand en ret lækker freelancer-pige. Sjovt nok kun halvt så gammel som mig selv, men jeg var sammen med hende et par gange, og der var ikke nogen problemer med at overholde aftaler. Hun kan engelsk til husbehov, men bestemt heller ikke mere. Vi kan grine sammen og hun får udløsning med mig. Desværre har jeg ikke mulighed for at rejse til Thailand lige de næste par måneder, så jeg overvejede at invitere hende til Europa (Jeg skal til Tyskland/Frankrig snart).

Spørgsmålet er: Hvis jeg køber en almindelig, non-refundable flybillet til hende, vil hun så kunne sælge eller omsætte den? Kan jeg overhovedet gøre noget for at sikre mig?

Jeg vil betale alle udgifter på turen (dog uden at invitere hende ind i de store mode-butikker), men skal jeg forvente også at give hende noget i hånden?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan ikke sikre dig mod at lide et økokomisk tab. Jeg kan umiddelbart ikke se, at hun ville kunne sælge billetten, hvis det er dig, der bestiller og betaler.

Når det er skrevet, så synes jeg at det lyder som en rigtig dårlig idé at invitere en freelancer med begrænset engelsk og halvt så gammel som dig, til Europa/DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Blueberry skrev, for 46 minutter siden:

OK, sikkert et dumt spørgmål, men jeg nok ikke den eneste, der har stået med den overvejelse:

Jeg mødte på min seneste tur til Thailand en ret lækker freelancer-pige. Sjovt nok kun halvt så gammel som mig selv, men jeg var sammen med hende et par gange, og der var ikke nogen problemer med at overholde aftaler. Hun kan engelsk til husbehov, men bestemt heller ikke mere. Vi kan grine sammen og hun får udløsning med mig. Desværre har jeg ikke mulighed for at rejse til Thailand lige de næste par måneder, så jeg overvejede at invitere hende til Europa (Jeg skal til Tyskland/Frankrig snart).

Spørgsmålet er: Hvis jeg køber en almindelig, non-refundable flybillet til hende, vil hun så kunne sælge eller omsætte den? Kan jeg overhovedet gøre noget for at sikre mig?

Jeg vil betale alle udgifter på turen (dog uden at invitere hende ind i de store mode-butikker), men skal jeg forvente også at give hende noget i hånden?

virker som om det er pikken som styrer her og ikke fornuften .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Blueberry

ja det er jo din afgørelse, men nu du spørger:

Det er en ualmindelig DÅRLIG IDE!!

Du har mødt hende 2 gange

i kan ikke tale ordentlig sammen, så du ved jo så heller ik så meget om hende

Du har ( måske med begrundelse - det ved jeg ikke?) mistro til hun måske vil sælge billetten!!

Du har mødt hende - og hun har måske allerede mødt en del nye siden du var der

Hvorfor vil du dog invitere hende til Europa?

Du inviterer hende ikke en gang hjem til dig…

Må sige det virker uforståeligt. Og som en meget dårlig ide….

- og JA du kan rolig regne med du sksl give hende alt i hånden også…

Redigeret af PeeHairy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du tænkt på at hun skal søge om visa til Schengen, for at blive lukket ind i Danmark? 

Redigeret af Chancen

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 42 minutter siden:

virker som om det er pikken som styrer her og ikke fornuften .

er det ikke altid sådan.... ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad mig uddybe lidt:

- Jeg er ikke specielt mistroisk overfor hende, men jeg antager, at de piger, som jeg betaler for at være sammen med, gør det alene for pengenes skyld. Så naivt ikke at overveje, at det ville være en bedre timepris (for en hvilken som helst pige) at putte 4-5000kr i lommen efter at have brugt 30min på Line

- Jeg har ingen følelser eller romantiske forventninger overhovedet. Det er jeg slet ikke interesseret i

- Pga forskellige forhold er min potens for nedadgående, og måske mister jeg permanent evnen i nær fremtid. Det er ret få piger, som tænder mig ordentligt, men hun gør. Så der er tale om at få det mest muligt ud af de næste måneder (også derfor jeg tog til Thailand i sidste måned)

- Det er selvfølgeligt op til pigen selv at afgøre, om hun har lyst til at besøge Europa på en guidet og betalt tur. Men jeg vil tro, at det faktisk kunne være spændende for een, der ikke har været uden for Thailand før.

- "Hvorfor ikke med hjem?" Jeg synes, at München og de Franske Alper er mere spændende end København om vinteren. Og jeg har ikke umiddelbart mulighed eller lyst til af få hende hjem.

- "dårlig idé at invitere en freelancer ... halvt så gammel som dig, til Europa" Hvorfor egentligt? Hun er alligevel 25år, og unge piger har vel ligeså meget glæde af at rejse som ældre? Måske mere, endda? Eller er det bare en dårlig idé at købe piger, der er halvt så gamle som een selv?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes du skal kende hende rigtig godt før du overhovedet overvejer det.

Hvad sker der hvis hun arbejder som GP i din bolig uden arbejdstilladelse mens du er væk? Er det kun hende der får problemer eller også dig?

Hvad sker der hvis hun tager stoffer eller er periodevis syg og du ikke kan holde ud at bo med hende? Hvem skal fysisk smide hende ud og hvor skal hun bo? Hvordan vil det påvirke dig?

Hvad hvis hun holder fest med mange mennesker i din bolig og der bliver udgifter til reparation? Kan forsikringen hævde du har handlet uforsvarligt? Hvad hvis der bliver fundet stoffer i din bolig? Eller hun gør skade på andre?

Hvordan forklarer du til familie og venner at du bor med en thai du ikke kan kommunikere med?

På godt og ondt er hun et menneske. Måske går det helt fint men det kan vel også blive noget rod?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Chancen skrev, for 8 minutter siden:

Har du tænkt på at hun skal søge om visa til Schengen, for at blive lukket ind i Danmark?

Ja, men det er jo derfor jeg spørger om erfaring/faldgruber/forslag. Og så skal hun forresten ikke til DK, men til Tyskland.

Jeg tænker, at med en returbillet i hånden, en kontaktperson og en hotelbookning, må det være muligt at få et turistvisa for 14 dage?

Redigeret af Blueberry

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg prøver sætte mig ind i dine ønsker og i din kontekst, så tænker jeg “go for it”.

Ja, det er nok nogle formalia mht. pas, visum osv der skal på plads, men hun er ikke den første unge dame fra Thailand som besøger EU. Så mon ikke det kan gå i orden.

Tænker du skal afstemme forventninger med hende ifm tilbuddet om billet og besøg til EU.

Ja, så er der jo en risiko for hun ikke kommer og pengene er spildt. Eller hun ændrer holdning jeres aftale/forventningsafstemning når hun er landet i EU.

Så du bør overveje din risikovillighed, både ift. økonomi og hvad du vil lægge navn til. 

YOLO (eller hvad de unge siger nu om dage). Eller “man skal leve mens man gør det…”  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hun kan ikke sælge billetten, hvis du køber en billet, der ikke kan overdrages. Det fremgår altid af betingelserne for den enkelte billet.

Blueberry skrev, for 23 minutter siden:

Så der er tale om at få det mest muligt ud af de næste måneder (

Jeg forstår virkelig godt dine overvejelser!

Den risiko du vil løbe er:

1. Du taber pengene på billetten, hvis hun ikke bruger den.

2. Hun forsøger at manipulere - hvis hun først oplever du punger ud for en "dyr" billet, så vil hun prøve at presse citronen - uanset om hun kommer eller ej.

Det eneste du kan gøre er for mig at se at du gør det ekstremt tydeligt, hvilke betingelser du kan indgå en aftale om sådan en rejse på. Og så må du tage stilling til om du vil løbe risikoen for at ende med selv at rejse til fx Frankrig og være der alene samtidig med at du har smidt penge ud af vinduet til en spildt flybillet.

I mine øjne er der for stor risiko ved det samlede setup, medmindre du synes det er fint at rejse alene uden selskab af en thailandsk sexkilling, der kan overvinde din snigende impotens. For det vil være spild af både tid, penge og potensmulighed. Jeg ville nok hellere satse på at blive i DK for at mindske den samlede økonomiske og øvrige risiko.

Personligt ville jeg hellere begynde at øve mig på den slags sex man kan dyrke med slap pik og få nydelse af. Men som sagt kan jeg godt forstå panik før lukketid-logikken, derfor ovenstående overvejelser.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Blueberry skrev, for 23 minutter siden:

. Og så skal hun forresten ikke til DK, men til Tyskland.

…. Jamen hvorfor spørger du egentlig ? Når du har besluttet det???

og nu er du lige som godt advaret, så du kan ikke klage bagefter. 
det må du selv rode med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Blueberry skrev, for 26 minutter siden:

 

- "dårlig idé at invitere en freelancer ... halvt så gammel som dig, til Europa" Hvorfor egentligt? Hun er alligevel 25år, og unge piger har vel ligeså meget glæde af at rejse som ældre? Måske mere, endda? Eller er det bare en dårlig idé at købe piger, der er halvt så gamle som een selv?

Fordi hun er freelancer/luder (beklager mit franske) og det virker på ingen måde som at i er på bølgelængde, medmindre det er ved betalt sex.
Jeg kunne heller ikke forestille mig, at hun er interesseret i det, når det kommer til stykket.
Økonomisk er det nok også bedre for hende at arbejde i den periode, end at tage på "ferie" i Europa med en mand, der er meget ældre end hende og som hun knap kender og kan kommunikere behørigt med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du regner med at hun vil tage på en ferie bare for ferien som betaling så tror jeg du bliver skuffet.. En ferie er jo som sådan uden værdi, og kan ikke bruges til at hjælpe hendes syge bedstemor, eller brødføde familien.. Så jeg vil da mene du skal regne med at have en del penge op af lommen også.. Det er jo et kæmpe bøvl at tage på “forretningsrejse” som det jo egentlig vil være for hende.. Både hvad angår visa, pakning, planlægning osv osv.. 

Dog kender ingen af os den omtalte pige så dit spørgsmål er svært at svarer på.. Ingen af os ved hvor meget kontakt i evt har med hinanden dagligt, eller hvor lang tid i har tilbragt i hinandens selskab.. Som du beskriver jeres bekendtskab så ville jeg ikke vælge at tage med på rejsen - hvis jeg var i pigens sted - medmindre der var en større økonomisk gevinst i det.. Jeg ville ikke vide om jeg kunne tilbringe så lang tid i dit selskab for det første, og for det andet så ville jeg anse det som en stor risiko, med mulighed for at lande i et fremmed land og så bare står der, eller andre mere farlige situationer.. Jeg ville også forvente at få en andel af pengene indsat på min konto inden jeg tog rejsen.. 

Du kender hende trods alt lidt bedre end os så tænker du selv hun vil bede om penge.? Betalte du hende for hendes selskab sidst.? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@JenniferRomantica Ja, jeg betalte naturligvis for samværet med hende. Jeg mødte hende på en bar, og tog hende med hjem på hotellet. Efterfølgende aftalte vi et par møder mere - også på hotellet - via Line.

@ErnstOle Dit fransk er udmærket, og ja, det vil være en dårligere forretning for hende at rejse over for at møde mig end at blive hjemme og arbejde.

 

Jeg tvivler skam også selv på, om hun ville sige ja til forslaget, men der er altså en del unge, som hungrer efter at komme ud og se verden. Så det er det, der evt kan bære det igennem. Jeg rejser selv under alle omstændigheder.

Men jeg vil gerne have lidt overvejelser om det praktiske på plads, før jeg foreslår hende det. Det er for plat at foreslå en rejse til Europa og så ikke kunne gennemføre det...

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Blueberry 
I helt andre sammenhænge har jeg for lidt mere end et årti været en del af en forskningsgruppe der interviewede folk på hospice. 
Det var ifm. "livsforlængende medicin og terapi" sådan meget meget overordnet set. 
Det var sådan noget med kontrolgrupper og halløj og super seriøst. 
Der blev testet på hvor meget længere end kontrolgruppen folk levede i deres sidste dage hvis de f.eks. fik massage (ikke fræk!) og der var et par private hospice der købte kæledyr, da bl.a. oxytocin var et af de "stoffer" man gerne ville undersøge effekten af. 
Blablabla-og-alt-muligt-andet (interesserede kan spørge mig i virkelighedens verden hvad det endte med)

I denne forbindelse interviewede vi folk i deres sidste dage med et meget udførligt spørgeskema. De blev stillet de samme spørgsmål med (så vidt jeg husker) en uges mellemrum, og svarene blev mere og mere ærlige, dybsindige og korte. 
Et af spørgsmålene gik på (sådan cirka): 
Er der noget du har fortrudt? 
- spørgsmålet ugen efter var det samme hvis de svarede nej. Hvis de svarede ja, spurgte man: 
Hvad har du fortrudt? 
Der var flere "trin" i spørgsmålene, men summa summarum er at det laaaangt de fleste fortrød i denne her ret store undersøgelse statistisk set, var to ting: 
DE TING DE IKKE HAVDE GJORT ELLER PRØVET DA DE HAVDE CHANCEN. 
Næsten alle ville have taget flere chancer og sprunget ud i flere eventyr og forelskelser, også selvom de kendte slutresultatet og ikke ville have handlet på impulsen til at forlade deres partner. 

Hvad jeg eller andre synes personligt, tænker jeg egentlig er lidt uinteressant for den enkelte.
Derfor bidrager jeg med hvad folk i deres livs efterår og vinter har ytret sig om at tage chancer, prøve eventyr af og kaste sig ud i ting der ikke nødvendigvis virker snusfornuftigt. 
Så længe du har råd til at sætte de penge du bruger på det over styr uden at forvente andet end chancen for noget der er bedre end bare helt at lade være... har du så egentlig mistet noget ved at gøre det, som du ikke kan undvære, selv hvis det skulle gå galt? 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære @Blueberry:)

Jeg kan kun bidrage med hvad jeg selv har været i - og jeg ikke fattede en skid af, samt hvad jeg fattede af det efterfølgende + det som senere i forløbet har set ske og fået fortalt.

Med det du skriver kan denne situation også være tilfældet :

Hun har kontakt med flere mænd fra Danmark - Sverige - Norge - ?? som hun har kneppet i Thailand og hun vil gerne til det rige Skandinavien og gifte sig med en af dem, så hun skan blive gravid med ham og senere kan blive skilt og få opholdstilladelse her i Danmark

Hun har ikke til billetten; men hun satser på at en af de liderlige fjolser hun :wub:har kneppet (mod betaling) hopper på limpinden og sørger for alt det det formelle (paperwork) og betaler en returbillet - ja en retur.

Når det er dig der sørger for det praktiske og det økonomiske, - så skal hun til Danmark - herefter kan i rejse i Schengen som det passer jer (eller som det passer hende)  

Nu er hun kommet til Danmark og bor hos dig og du er selvfølgelig den glade giver i alle henseender. Lige pludselig en dag skal hun besøge en veninde (og hun er selvfølgelig Thai) - - næ du det er ikke sikkert ?!?!?! - hun skal på turne og kneppe dem hun stadig har kontakt til her i DK/SE/NO/DE/??? . Endvidere har Thaikvinder et enormt WORLDWIDE netværk - også her i Danmark som straks networker på kryds og tværs - hvor er der ledig dansker (og ikke nødvendigvis har lyster i retning af Thaikvinde) som er stabil - et ordentligt menneske - god uddannelse - god løn - stort hus med alt hvad der til hører - stor bil. Hvis det med stor sandsynlighed er lykkes for dem - SÅ VIL DE ARRANGERE AT DE MØDES, og så bruger hun igen fissen  til at gøre ham forelsket<3 - og hun er vedholdende og bliver ved, og samtidig holde de andre gode mænd lige i "kog" - dvs besøge og kneppe dem. - hapse den bedste.

Samtidig hænger hun konstant i mobilen og snakker - og snakker thai, det er netværket der arbejder på højtryk for hende;)

- - ja indrømmet lidt vel strammet og malerisk - men det foregår en stor del af det som jeg har beskrevet.

- - og hvor ved jeg det fra ????? - - jeg kan sige been there - done that, og jeg anede intet om hvad de thaikvinder (netværket) havde gang i, det stod på i 1½ - 2 dage, før det op for mig. og efter nogle dage rejste hun meget skuffet tilbage til Thailand og samtidig forelsket i mig, det var jeg så ikke i hende, jeg datede på liv og løs med danske kvinder via Dating.dk Hun nærmest efterfølgende "stalkede" mig pr tlf, eller mail.

Det var netværket der fandt mig via en thaikvinde her i Danmark der var tæt på at holde sølvbryllup med sin danske mand som jeg for mange år forinden havde arbejdet sammen med i samme ingeniørfirma. 

Kort : sølvbruden sørgede for at jeg blev inviteret med til festen + jeg fik hende den "kærestesyge thai" som borddame, som resten aftenen bagte på mig og gjorde alt for at forføre mig - sad resten af aftenen på mit ene lår - jeg fattede ikke en skid af hvad der foregik; men det gjorde de mandlige gæster, de vidste godt hvad hun :wub:havde gang i - de var skindsyge :mrgreen: af misundelse de vidste godt at hun senere på natten ville kneppe mig.

aaalt kom bag på, - alt - også det der skete resten af de 1½ døgn.

Jeg skrev om det i vist 2015, Hvis jeg kan få tid skriver jeg om det igen i dag eller morgen for hvor tykhovedet og stæreblind kan man være - jeg kunne, og selvom sølvbruden sørgede for at jeg fik thaifisse for første gang i mit liv gik alt først op for mig mange dage senere

Mange hilsner

Nye tider

 

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 16 minutter siden:

@Blueberry 
Så længe du har råd til at sætte de penge du bruger på det over styr uden at forvente andet end chancen for noget der er bedre end bare helt at lade være... har du så egentlig mistet noget ved at gøre det, som du ikke kan undvære, selv hvis det skulle gå galt?

Tror det kan gå mere galt end at han bare mister flybilletten. Hvis han har inviteret hende kan det være han risikerer at hæfte hvis der sker noget? Måske er der også andre måder at få sex på end med en han vist ikke rigtig kender?

Hvor meget vil hun forlange for sex når i mødes? Hvad afholder hende fra at lave sine egne planer? Måske vil hun hellere have kunder på gaden eller hos nogen hun kender? Kan det få konsekvenser for ham?

Er helt enig i at det kan være værd at tage chancer. Bare rart at kende risici og alternativer. Med en GP kan man bare gå igen og man er ikke ansvarlig for dem. Måske er jeg lidt kynisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Go for it (hvis du har råd til at miste pengene - præcis det samme råd, som man i øvrigt giver folk, der køber aktier).

Fortrydelse senere er langt mere dyr og bitter. Uanset hvad, bliver du en oplevelse klogere og rigere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er på hold med Eva og @DeMont her tag dine forholdsregler brug ikke mere på hotel og flyrejse end hvad du har råd og lyst til at miste hvis hun skulle skifte mening. Tag chancen.

 

Tror @JenniferRomantica har ret i at de fleste GPer ville forvente betaling udover flybilletten. Og at nogen ville måske bede om et beløb forud som helgardering når de tager med en forholdsvis fremmed til et land langt væk med de risici der kan være i det. Men spørg hende og så vurder om det er det værd og om det virker som en god plan efter det. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor mange penge betalte du hende pr nat, da du var i Thailand?

Hvis det er korrekt at hun er både ung og lækker, så har hun en ganske pæn indtægt, og har ikke behov for at få flybilletter betalt, hvis hun vil rejse.

Er der en ting thailændere elsker så er det Thailand. Deres trang til at rejse ud og opleve verden er generelt ikke så stor. Mange er også opdraget med at Thailand er det bedste land i verden, og derfor er der ingen grund til at rejse væk.

Jeg giver den under 1% for at hun siger ja, men mindre at du smider en masse baht efter hende.

Forslag: Meld dig syg fra arbejdet og rejs til Thailand for at møde hende der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 2 timer siden:


Det var ifm. "livsforlængende medicin og terapi" sådan meget meget overordnet set. 

Jeg er enig . Go for it , men spørg først pigen ind til hendes forventninger i sammenhæng med at du spørger om hun vil med - så er der ingen som bliver skuffede, eller overraskede :wub:

Redigeret af Miley_for_pleasure

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...