Hop til indhold

Lyst, leg og likviditet

Featured Replies

Skrevet

Interessant tråd . 

Jeg har læst alle indlæg og tilbage står der for mit indre øje et ord og det er ordet ambivalens.

Ambivalensen skinner igennem I de fleste indlæg . Alle ( de fleste) synes jo faktisk enige om at købesex er problematisk, et moralsk dilemma og vanskeligt helt at retfærdiggøre. Alligevel køber alle ( de fleste ) sex. 

Vigtigheden af at få tilfredsstillet sine egne behov vejer hos de allerfleste højere end vittigheden af at opføre sig som deres moral og samvittighed inderst inde byder dem. 

Det er faktisk ret interessant og jeg siger det her helt uden at dømme . For jeg har da den samme ambivalens i forhold til at jeg selv sælger sexuelle ydelser og min egen moral.

Men jeg gør det alligevel, selv om jeg i bund og grund finder det forkert.

Hvorfor ? 

Fordi jeg - udover at være et samvittighedsfuldt menneske - også er egoistisk.

Ambivalens er måske et grundvilkår.

Jeg ved også bare at den seksuelle drift u mennesker er så stærk,  så alt overskyggende. Så svær at kontrollere at den trumfer al fornuft og moralske kvababbelser. 

• Svar 57
  • Visninger 6.7k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Det er jo kun fordi du er mand du tænker sådan "Hvis jeg nu var en køn pige med et godt sex-drive, og en relativt beskeden indkomst som lønmodtager, ville jeg tage sagen i egen hånd og snuppe et par s

• Der tror jeg du tager helt fejl, der er kunder til (næsten) alle slags kvinder   Når det er sagt, så er akut pengemangel nok ikke det bedste grundlag at gå ind i branchen på, vi skal alle ha et a

• Nå, det har måske ikke været nogens mening, men ikke des  mindre er hele det første indlæg en romantisering; især når det indikeres at prostitution ikke er andet end en nem mulighed at forsøde tilvære

Skrevet
  • Author
Den lille frøken skrev, for 16 minutter siden:

Interessant tråd . 

Jeg har læst alle indlæg og tilbage står der for mit indre øje et ord og det er ordet ambivalens.

Ambivalensen skinner igennem I de fleste indlæg . Alle ( de fleste) synes jo faktisk enige om at købesex er problematisk, et moralsk dilemma og vanskeligt helt at retfærdiggøre. Alligevel køber alle ( de fleste ) sex. 

Vigtigheden af at få tilfredsstillet sine egne behov vejer hos de allerfleste højere end vittigheden af at opføre sig som deres moral og samvittighed inderst inde byder dem. 

Det er faktisk ret interessant og jeg siger det her helt uden at dømme . For jeg har da den samme ambivalens i forhold til at jeg selv sælger sexuelle ydelser og min egen moral.

Hvorfor ? 

Jeg ved også bare at den seksuelle drift u mennesker er så stærk,  så alt overskyggende. Så svær at kontrollere at den trumfer al fornuft og moralske kvababbelser. 

Tak Den lille frøken....

.........for det bedste indlæg i min efterhånden lange tråd. Du rammer klokkerent hovedet på sømmet.;)

Hvorfor skriver jeg overhovedet sådan en trådstart, vel vidende at en del læsere vil ta' afstand fra mig?

For at skabe en debat. For at skrælle lagene af løget og komme ind til noget essentielt.

Du har netop leveret det mest tankevækkende, nuancerede og ind til kernen-bidrag til den evige debat om prostitution, kunder, GPs, samvittighed...... og falskhed.

Tak og respekt.

Venlig hilsen

Signor

Skrevet
Den lille frøken skrev, 1 time siden:

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
Moden slikken M skrev, den 24.11.2023 at 20:03:

Hold da kæft det blev langt, men jeg skulle lave lidt modvægt til nejsigerne og de negative kommentarer.

For selv nejsigerne og negativisterne køber jo de dejlige kvinders ydelser. 

Når det er sagt skal jeg klart tage afstand fra de tilfælde hvor tvang, afhængighed af diverse stimulerende stoffer eller psykisk sygdom danner baggrund for at kvinder 'sælger deres krop'

Det er absolut ikke sjovt at være 'kunde' hos sådanne kvinder og trods al mulig agtpågivenhed er jeg også endt hos sådanne kvinder. Ved de helt tydelige har jeg formået at gå igen, men feks de psykisk syge er ikke lette at spotte før det er for sent.

Det er en god fortælling om dig -og helt uden "arrogance" hvilket gør en forskel, men for det er et men -det sidste er noget ævl kva en anden tråd om dette emne mm. hvem har en "psykisk sygdom" (en af os) de/vi er sgu alle steder brist eller ej. Naturligvis kan man ikke spotte "de psykisk syge" De ekstrem dårlige oplevelser er det jo ingen der ønsker. Ikke kun som kunde/gp, men det er >>>en forbandet hård branche<<<Og det stoppe ikke. Dog tvivler jeg på dem du går efter nogensinde blive så ekstremt. Men vi er nogen der går efter netop den aldersgruppe, hvor det er "værst"

Og hvis vi alle var enig kunne vi sidde og "flette tær og klappe hinanden på skulderen, og lulle i søvn" debat er godt og sundt herinde -og selv ts, mener han har lært noget -hvem havde troet det skulle komme;-) En i mellem har vi nok alle brug for at tag "skyggeklapperne" på, og lege vi er i en anden verden end den vi er;-) nogen længer tid end andre -er det noget med alderen at gøre...thaaj;-)  

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 7 timer siden:

Interessant tråd . 

Hvorfor ? 

Kunne ikke være mere enig;-) Der er en blancegang vi mennesker ikke kommer uden om, at navigere i på godt og ondt, hvis vi vil leve mens vi kan, hvorfor så ikke få det bedste ud af det... Nogen gange lykkes det meget godt, andre gange knapt så godt...

Skrevet

Jeg har aldrig forstået flagellanterne. Og heller aldrig begrebet synd, men det hænger nok sammen :-)

Wikipedia:

Flagellant (af latin flagellare = "at piske") er en betegnelse for personer, der piner sig selv – især ved piskning.

Begrebet bruges især om kristne, der straffer sig selv for menneskets synder og foregik især i det 13. til det 15. århundrede.

For dem der mener at prostitution er roden til alt ondt for svage sjæle, men alligevel enten praktiserer det eller køber ydelserne, må jo nødvendigvis gå rundt med evig dårlig samvittighed, altså mentalt flagellere sig. 

Jeg mener ikke at det at sælge og købe sexuelle ydelser skal give mig moralske opkast hvis jeg med al min viden, intuition og observationsevne forsøger at undgå de faldgruber der er i branchen, kvinder der er udsat for trafficking, kvinder der har en obskur men ond bagmand, kvinder der ikke kan håndtere at sælge sex, men ender ud i misbrug af diverse art, ( pengemisbrug er også et misbrug :-) )

Der er så mange skønne oplevelser at få derude med købesex ( se selv alle de rosende indlæg om skønne oplevelser med sksønne kvinder, til stor hjælp for os andre i at finde de skønne og undgå de slemme)

Så nej jeg kan ikke få mig selv til at fordømme salg af sexydelser og samtidig købe dem. Jeg køber sex uden skam eller (dobbelt) moralske anfægtelser. Jeg er ikke den der tænder på jagten, men på akten :-) Så købesex er den direkte vej til at få opfyldt nogle behov. Og det går begge veje. For GP'en kan det være penge, men det kan også være at få dækket er stort sexbehov, mangel på sex i parforholdet, pleje deres servicegen eller en blanding af det hele.

Den direkte vej i stedet for at bage på en kvinde på et værtshus, forsøge at møde dem via datingsites med kemimøder og lækre middage på restauranter score dem på kursus eller ved firmafester de fleste steder med dømmekraften nedsat eller stærkt nedsat af indtagelse af større eller mindre mængder alkohol osv osv.

Så trådstarters indledning omkring hans fantasi om at unge kvinder vælger at sælge deres sexydelser til lystne mænd kan jeg da ikke få moralske skrupler over. Det eneste jeg kan anfægte er at den udelukkende fokuserer på unge kvinder. Jeg elsker modne kvinder også laangt oppe i alderen, de har ofte en erfaring og afklarethed med derers sexualitet der gør at de kan tilfredsstille mine og andre mænds mere eller mindre perverse lyster.

Skal vi så lige tage den med at man er utro mod en eventuel hustru.

I am not a one woman man. Så er det slået fast. Det betyder ikke at jeg har den ene elskerinde efter den anden. Jeg får afløb for den trang til variation blandt kvinder ved at købe sex. Og gennem swingermiljøet. Men utro, nej det har jeg aldrig været, men jeg har haft mange købesex seancer gennem tiden. Der er ikke gået noget fra min hustru, hverken økonomisk, sexuelt (måske endda tværtimod), eller mentalt ( jeg tænker ikke hele tiden på en anden kvinde, og jeg vil ikke hellere være sammen med en anden kvinde.).

Jeg forblev tro mod min kone til det sidste, passede hende (sammen med hjemmeplejen for uden den kunne det ikke lade sig gøre), og beskyttede hende gennem hendes sidste år gennem hendes sygdom.

Og ja købte/køber sex hos dejlige kvinder før, under. og efter hendes sygdom. Heelt uden moralske anfægtelser for jeg har gjort min research af bedste evne.

Skrevet
Moden slikken M skrev, 1 time siden:

Du får det til at lyde som et valg -"For dem der mener at prostitution er roden til alt ondt for svage sjæle"

og du "Jeg mener ikke at det at sælge og købe sexuelle ydelser skal give mig moralske opkast hvis jeg med al min viden, intuition og observationsevne forsøger at undgå de faldgruber der er i branchen, kvinder der er udsat for trafficking, kvinder der har en obskur men ond bagmand, kvinder der ikke kan håndtere at sælge sex, men ender ud i misbrug af diverse art, ( pengemisbrug er også et misbrug :-) )"

-Er det ikke "svage sjæle"??  Du kalder det "mentalt flagellere sig" -jeg vil kalde det empati, medmenneskelighed, samvittighed. Jeg kan godt sætte mig ind i du har et andet udgangspunkt/erfaringsgrundlag end de fleste af os andre kva dit forhold/ægteskab med en gp -som også har et helt andet udgangpunkt end de fleste;-) Nogen gange kan jeg godt ignorre det for en stund -men det komme tilbage som et "tungt åg på mine skuldre" -og jeg kan da godt se nogen andre ikke bære på det samme, og er meget mere let funderet end jeg. Men trods det er jeg dybt taknemmelig for jeg besider denne egenskab du kalder "Flagellere" Jeg har mødt en del hel uden disse egenskaber, og de skræmmer mig for vildt!  

Redigeret af Møffe
glemte noget

Skrevet
  • Author
Moden slikken M skrev, for 8 timer siden:

Jeg har aldrig forstået flagellanterne. Og heller aldrig begrebet synd, men det hænger nok sammen :-)

Wikipedia:

Flagellant (af latin flagellare = "at piske") er en betegnelse for personer, der piner sig selv – især ved piskning.

Begrebet bruges især om kristne, der straffer sig selv for menneskets synder og foregik især i det 13. til det 15. århundrede.

For dem der mener at prostitution er roden til alt ondt for svage sjæle, men alligevel enten praktiserer det eller køber ydelserne, må jo nødvendigvis gå rundt med evig dårlig samvittighed, altså mentalt flagellere sig. 

Jeg mener ikke at det at sælge og købe sexuelle ydelser skal give mig moralske opkast hvis jeg med al min viden, intuition og observationsevne forsøger at undgå de faldgruber der er i branchen, kvinder der er udsat for trafficking, kvinder der har en obskur men ond bagmand, kvinder der ikke kan håndtere at sælge sex, men ender ud i misbrug af diverse art, ( pengemisbrug er også et misbrug :-) )

Der er så mange skønne oplevelser at få derude med købesex ( se selv alle de rosende indlæg om skønne oplevelser med sksønne kvinder, til stor hjælp for os andre i at finde de skønne og undgå de slemme)

Så nej jeg kan ikke få mig selv til at fordømme salg af sexydelser og samtidig købe dem. Jeg køber sex uden skam eller (dobbelt) moralske anfægtelser. Jeg er ikke den der tænder på jagten, men på akten :-) Så købesex er den direkte vej til at få opfyldt nogle behov. Og det går begge veje. For GP'en kan det være penge, men det kan også være at få dækket er stort sexbehov, mangel på sex i parforholdet, pleje deres servicegen eller en blanding af det hele.

Den direkte vej i stedet for at bage på en kvinde på et værtshus, forsøge at møde dem via datingsites med kemimøder og lækre middage på restauranter score dem på kursus eller ved firmafester de fleste steder med dømmekraften nedsat eller stærkt nedsat af indtagelse af større eller mindre mængder alkohol osv osv.

Så trådstarters indledning omkring hans fantasi om at unge kvinder vælger at sælge deres sexydelser til lystne mænd kan jeg da ikke få moralske skrupler over. Det eneste jeg kan anfægte er at den udelukkende fokuserer på unge kvinder. Jeg elsker modne kvinder også laangt oppe i alderen, de har ofte en erfaring og afklarethed med derers sexualitet der gør at de kan tilfredsstille mine og andre mænds mere eller mindre perverse lyster.

Skal vi så lige tage den med at man er utro mod en eventuel hustru.

I am not a one woman man. Så er det slået fast. Det betyder ikke at jeg har den ene elskerinde efter den anden. Jeg får afløb for den trang til variation blandt kvinder ved at købe sex. Og gennem swingermiljøet. Men utro, nej det har jeg aldrig været, men jeg har haft mange købesex seancer gennem tiden. Der er ikke gået noget fra min hustru, hverken økonomisk, sexuelt (måske endda tværtimod), eller mentalt ( jeg tænker ikke hele tiden på en anden kvinde, og jeg vil ikke hellere være sammen med en anden kvinde.).

Jeg forblev tro mod min kone til det sidste, passede hende (sammen med hjemmeplejen for uden den kunne det ikke lade sig gøre), og beskyttede hende gennem hendes sidste år gennem hendes sygdom.

Og ja købte/køber sex hos dejlige kvinder før, under. og efter hendes sygdom. Heelt uden moralske anfægtelser for jeg har gjort min research af bedste evne.

Godt tænkt, godt skrevet. Jeg er 100 procent enig med dig. Er heller ikke en one woman man.

Det er spændende vinkler på det at være menneske, og det at være ærlig, som du berører her. Men når man kommer derind, hvor følelserne og samvittigheden ligger, slår det gnister. Ikke mindst i debatten, sådan som det også fremgår af denne tråd, hvor folk tydeligvis befinder sig på forskellige erkendelses-stadier. Den lille frøken bruger ordet "ambivalens", en meget præcis analyse efter min mening.

Dine afsluttende bemærkninger om din hustru rammer dybt. Du har gjort, alt hvad du kunne - og skulle - som et ordentligt menneske. Vi har på mange måder haft parallelle liv. Jeg var igennem det samme for et kvart århundrede siden.

Tak for dit gode bidrag til tråden.

Venlig hilsen

Signor

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.