Hop til indhold

Hvordan kan det være at der ikke er flere mænd som er sammen med en gp

Featured Replies

Skrevet
SweettieDK skrev, for 11 minutter siden:

@pacer

IMG_3172.png

Tag ikke sådan på vej. 

Dating er for at finde en potentiel partner, men det udelukker ikke flirt og sex. Min oplevelse var altså at ganske mange datede for at få sex og ikke nødvendigvis et længere forhold.
Tror jeg i løbet af den periode var på 40-50 dates og halvdelen at gangene endte det med sex, en del gange sås vi i nogle måneder.  

• Svar 139
  • Visninger 13.8k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg har været i fast parforhold i det halve af mit voksne liv i to lange forløb. Her har jeg ikke haft sex ved siden af. De få, der er bekendte med mit forhold til købesex, kan ikke se sig selv s

• Jeg tror det som holder nogen mænd tilbage, er at de ikke kan klare tanken om at de skal være sammen med en pige, som er sammen med så mange andre mænd. De har måske et billede inde i deres hoved, at

• Der er stadig langt fra “et spil” til manipulation som er et voldsomt ord.  Reagerer nok selv voldsomt på ordet da jeg er blevet decideret ført bag lyset, manipuleret, min tidligere psykiske svaghed

Postede billeder

Skrevet
sexes skrev, for 2 timer siden:

gider ikke alt det der sociale performance, som det jo er med dating.

Så en undersøgelse der fortalte at 2/3 af mænd mellem 20 og 30 ikke havde sex, iblandt pigerne var det 1/3. Undersøgelsen var i usa.

Det var en udsendelse på cnn, måske jeg kan finde den, og smide et link, hvis nogle skulle være nysgerrig.

Gider eller kan ikke? 

Ellers tak; undersøgelser er altid et udsnit statistisk med forholdstal i en given periode og at sammenligne forskellige lande uden at forholde sig til religion, kultur, love/regler osv osv er blot dumt. Det er som den berømte bikini, der skjuler mere end den fortæller. Hele dating kulturen med 1-2-3-4 baser, prom-asking-out, ikke bo alene i tidlig alder, mormoner og voldsomt kristne er blot nogle få nuancer i en USA statistik, der ikke kan bruges ift liberale og ret frie velfærdsDanmark med SU mm. Derfor er der da givet sket en skred ift piger er blevet klogere, stærkere, mere selvstændige og hverken behøver mænd, kræver mere og reelt bare kan tage penge for sex uden problemer som de kan lave børn uden mænd. 

Det er imo super, at prostitution findes pga mange ting (ensomhed, handicappede, ældre, ægtemænd fx med syge el forhindrede koner mm).

Men det er næppe fint, sundt, sikkert fysisk, mentalt, ift afhængighed (begge veje) og lærdom at mandlige sexkunder fx jagter prostitution via unge piger på ‘sugardating-sider’ med pres og indirekte trusler og en forventning om sex og betale for en garanteret ydelse, man så helt trustpilot agtigt skal vurdere og grade bagefter. 

Hvis det er som led i luksu, selvforkælelse og afprøve grænser ala Signor Cucco; super. Hvis det er pga dovenskab, mgl evne, krævementalitet og den slags; not so much. 

Dating er et VIDUNDERLIGT scenario og sport men var jeg 22 årig single pige med 3-5-10 partnere og one nights stands pr år alligevel, ville jeg sgu også oprette mig som ‘sugarpige’ og tjene skattefrie 6000, 9000, 1000, 15000, 20000, 30000 pr år til en rejse, uddannelse, ferie, indskud. Det er da næsten for dumt ikke at gøre det. Og så fjerner man drug rape risiko måske og kan selv screene, udbytte budkrige eller lave kriterier ift alder, vægt, hårfarve, alt. 

Hvorfor ikke flere mænd vil betale for at kneppe en fremmed pige, som postulatet var……

Det er vist logik for høns med især parametrene økonomi og ‘moral’ (lyst) udover tid, logistik, loyalitetsfølelse for mænd i forhold og for yngre singler måske stadig byture eller kollegaer med one night stands og bolleveninder mens en stor del måske ikke tør; hvis de ER socialt udfordret, er det nok heller ikke bare ligetil at opsøge en prostitueret. 

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Altså er det virkelig alvor, sådan noget som samboskab/ægteskab og deleøkonomi, der har den lav tuddannede/ufaglærte danske mand meget lav status hos danske kvinder.

Mens den der med uforpligtende hurtig sex?
Der har den danske mand med en lavere socioøkonomisk status forhåbentlig stadig en vis værdi, hvis han er yngre og attraktiv.

ønsker sig en mand med en højere uddannelse, status og indkomst end de selv.

Jeg er en "Dansk Kvinde" - absolut ingen af ovenstående postulater passer på mig.. Sidestille menneskers værd med  "uddannelse' 'status'. Overfladisk indskrænket afstumpet arrogance.

Hold mig ude af den generalisering. 

Gode menneskelige kvaliteter/egenskaber frem for alt. 

Skrevet
DetStærkeKøn skrev, for 51 minutter siden:

Hold mig ude af den generalisering. 

Det gør jeg så, men det er ikke desto mindre faktorer der spiller ind på hvilke chancer hvem har, for at opleve at få opfyldt eget ønske om ikke at forblive uønsket single.

Vi er alle skaffedyr i livets trædemølle, og jeg kan sådan set godt forstå at en kvinde med en videregående uddannelse med udsigt til en livsindkomst på 2 - 3 gange min.
Ikke finder det attraktivt at dele fællesøkonomi med mig, der er ufaglært og hele livet har klaret mig med AMU kurser i det job jeg har.

Jeg kunne så i princippet matche en kvinde med en identisk socioøkonomisk profil med min egen, men de danske kvinder bliver der færre og færre af.
Det efterlader så mig på perronen!
For på det næste trin af faglige uddannelser!
Korte og mellemlange uddannelser kan sygeplejersker stræbe op efter et forhold til en læge, og ikke ned af til portøren.
Ikke at jeg er portør, bare sådan billedligt talt.

Men det er jo kun et problem for os de overflødige ubrugelige og kasserede, hvis vi er ulykkelige over at vi er det.
Jeg personlig er ikke ulykkelig over det!
Men jo jeg er skuffet over at evnerne ikke rakte til mere, da jeg var yngre og det var uddannelse der afgjorde dine muligheder resten af livet.

Men som man siger ingen er forpligtet udover sine evner, og jeg er glad for at min storebror siger at jeg altid har klaret mig selv uden at ligge andre til last.

Hvis I har børn der har evnerne, men er for dovne til at udnytte dem?
Så vis dem dette link og denne video - den er så sand så sand!

Om Folkeskoledonationen

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 6 minutter siden:

Rejsenetværk

Er såmænd helt klar over alle de dersens sansynligheds faktorer - blot lige fingeren i vejret, mhp "generaliserende" udtalelser.. "danske kvinder" dit "danske kvinder" dat.. 

Nogle kvinder - Nogle mænd.. Ikke sandt :rolleyes:

Skrevet
DetStærkeKøn skrev, for 58 minutter siden:

Sidestille menneskers værd med  "uddannelse' 'status'. Overfladisk indskrænket afstumpet arrogance.

Det handler også om kultur.
Især hvis man vil stifte familie.
Det er lidt ærgerligt, men desværre uomgængeligt.

Det vil være meget svært for en akademikerkvinde at have en børnefamilie sammen med en jord- og betonarbejder.
Der er enorm forskel på hvordan livsstil og kultur er, for de to befolkningsgrupper.
Og moderen vil - selvfølgelig - opdrage børnene så det passer ind i hendes kultur og omgangskreds.
Det kan kun fungere, hvis jord- og betonarbejderen kender akademikerkulturen, og f. eks. er samfundsengageret og politisk aktiv.
Sådan lidt hårdt sat op.

Jeg kender selv splittelsen, fordi jeg selv - teknisk set - er akademiker, men aldrig har tilpasset mig - eller forstået - akademikerkulturen.

Skrevet
sneræven skrev, for 2 minutter siden:

Det handler også om kultur.

Ja da selvfølgelig, men mest af alt handler det om personlighed..!! 2 mennesker med samme uddannelse, kan være vidt forskellige af natur samt personlighedstyper.. 

Ved udemærket det altsammen..

Men ingen, absolut INGEN ufaglærte er i (mine) øjne lav-status mennesker.. Egentlig bare det :)

Skrevet
sneræven skrev, for 47 minutter siden:

Jeg kender selv splittelsen, fordi jeg selv - teknisk set - er akademiker, men aldrig har tilpasset mig - eller forstået - akademikerkulturen.

Jeg håber da for dig, at du har omsat potentialet i din uddannelse fuldt ud?
Enten fagligt eller økonomisk, helst begge dele!

Det er så trist så trist hvis mennesker bruger år af deres liv, på at tilegne sig viden og kompetencer der ender med at de har papir på det.
Og de så vælger et virke under deres niveau, hvor de skaber mindre værdi både fagligt og økonomisk.
End de ville kunne med de evner og den viden de besidder.

Det er spild af gratis uddannelse, og dybest set et svigt af den samfundskontrakt der ligger til grund for at uddannelse er gratis i Danmark.

Hvis man gør det kan det kun undskyldes med konjunkturer, og et arbejdsmarked hvor der består en ubalance mellem udbud af kvalifikationer og efterspørgsel efter samme.

Jeg læste et interview om det at bo i et overklasse kvarter.
Hendes fascination på tennisbanen af at opleve ingeniøren, overlægen, juristen, arkitekten og direktøren samme sted på samme tid.
Og hendes filosoferen over alt denne viden og alt den talent de repræsenterede.

Det er jo en tragedie hvis de mennesker havde fravalgt at omsætte deres potentiale, til at skabe værdi for dem selv og for samfundet.
Men i stedet havde henslæbt tilværelsen som en gennemsnitlig lønslave.

Jo viden er magt, og viden kan såvel bruges og misbruges.
Og hvis de mennesker misbruger magt, skaber de selvsagt ikke værdi!
Men skader mere end de gavner.

Men vi er kun et rigt samfund fordi vi er et produktivt samfund.
Fordi evner forpligter, og arbejdet adler!

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
DetStærkeKøn skrev, for 1 time siden:

Gode menneskelige kvaliteter/egenskaber frem for alt. 

Man finder ikke gode mennesker på eroguide/ eller på nettet.. sådan er det.

Og kvinder er os utro...

Kender mange mennesker som siger det samme.

Bedre være single..

Skrevet

Altså ...  Je gindrømmer gerne at jeg syntes det er blevet super svært at date efterhånden , bevares jeg er ikke ung , sprød og lækker  , men jeg er moden , rolig og vejer mere end jeg gjorde da jeg var35.

Det er blevet absurd svært at Date i dag , ALT skal jo være opfyldt inden man kommer på anden date og der er SÅ mange Singler i Danmark at , hvis håret sidder forkert en dag , så står der lige en ny klar i kulissen som kan overtage din plads. 

Men nu kan jeg jo kun tale for mig selv ;)

Det er nemmere at være single , jeg kan gøre hvad jeg vil , jeg kan knalde hvem jeg vil ( Når de vil) jeg har i bund og grund kun ansvar overfor mig selv , dvs jeg kan bruge penge på de GP´er jeg vil :)
Der kan jeg få noget hygge , snakke og mærke noget hud , og blive forkælet i den tid jeg nu bestiller :)

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Det gør jeg så, men det er ikke desto mindre faktorer der spiller ind på hvilke chancer hvem har, for at opleve at få opfyldt eget ønske om ikke at forblive uønsket single.

Vi er alle skaffedyr i livets trædemølle, og jeg kan sådan set godt forstå at en kvinde med en videregående uddannelse med udsigt til en livsindkomst på 2 - 3 gange min.
Ikke finder det attraktivt at dele fællesøkonomi med mig, der er ufaglært og hele livet har klaret mig med AMU kurser i det job jeg har.

Jeg kunne så i princippet matche en kvinde med en identisk socioøkonomisk profil med min egen, men de danske kvinder bliver der færre og færre af.
Det efterlader så mig på perronen!
For på det næste trin af faglige uddannelser!
Korte og mellemlange uddannelser kan sygeplejersker stræbe op efter et forhold til en læge, og ikke ned af til portøren.
Ikke at jeg er portør, bare sådan billedligt talt.

Men det er jo kun et problem for os de overflødige ubrugelige og kasserede, hvis vi er ulykkelige over at vi er det.
Jeg personlig er ikke ulykkelig over det!
Men jo jeg er skuffet over at evnerne ikke rakte til mere, da jeg var yngre og det var uddannelse der afgjorde dine muligheder resten af livet.

Men som man siger ingen er forpligtet udover sine evner, og jeg er glad for at min storebror siger at jeg altid har klaret mig selv uden at ligge andre til last.

Hvis I har børn der har evnerne, men er for dovne til at udnytte dem?
Så vis dem dette link og denne video - den er så sand så sand!

Om Folkeskoledonationen

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Ei undskyld mig. Du tager altså fejl. Ved ikke hvor du har dine data fra men synes de bærer præg af en eller anden form for forvredet verdensbillede du har og især har du et yderst rigidt og fastlåst selvtbillede.  Det med selvbillede kommer jeg tilbage til.

Først din overbevisning om at danske kvinder søger "opad. "

Og du nævner sygeplejersken med en mellemlang videregående uddannelse som eksempel på din teori.  Hun ville - efter din teori - foretrække lægen fremfor portøren.

Jeg har selv en mellemlang videregående uddannelse . Jeg har egentlig kun haft kærester/ mænd der var lavere uddannet end jeg. Det kriterie jeg har når jeg kigger efter en kæreste er at manden er varmhjertet, og tolerant. Han skal have humoristisk sans og være nysgerrig på sig selv og sine medmennesker. Han skal være interesseret i kultur og historie og at rejse for det finder jeg selv stor glæde i. Han skal selvfølgelig ikke være misbruger eller have stor ubetalelig gæld , men jeg er fløjtende ligeglad med hvad hans uddannelse og erhverv er. Det er slet ikke det det hsndler om. De fleste kvinder jeg kender i min omgangskreds har ikke mænd med højere uddannelse end dem. 

Moderne danske kvinder idag har netop ikke brug for mænd der er rigere end dem eller mere veluddannede end dem fordi de har den luksus ( som  eks thailandske kvinder ikke har ) at de kan tillade sig at gå efter hvad de føler  for. Den moderne danske kvinde behøver ikke længere tænke så praktisk,  for hun kan forsørge sig selv og er ikke afhængig af mandens penge for at overleve ( modsat thailandske eks )

Det betyder at den danske kvinde kan se på hvad hun har lyst til mere end hvad der er nødvendigt. 

Dit selvbillede synes jeg virker så trist og rigide. Og grunden til at jeg bliver lidt personlig og skriver dette er at jeg efter at have fulgt dine kommentarer herinde gennem flere år har bidt mærke i at du igen og igen taler rigtig dårligt om dig selv når det handler om at date. Du har for længst afskrevet dig selv og sat dig selv i bås som en der aldrig og helt umuligt kan finde en fast kæreste og derfor er henvist til køb af sex. Du skriver ( igen og igen ) at du ikke klager over det Faktum at du er evigheds single men at du har accepteret det som en kendsgerning   du virker helt urokkelig i denne selvopfattelse. Du har besluttet dig og står urokkelig i den beslutning. 

Grunden til at jeg ser det som meget trist er at jeg synes det bliver et langt fattigere liv end det behøver at være når man begrænser sig selv på den måde. Når jeg hører om mænd og kvinder der selv føler de er uduelige og ubrugelige - bliver jeg provokeret og trist på en og samme tid.  Offer rollen provokerer mig og det gør mig trist at den største begrænsning er inde i dem selv . Det er dem selv. Fordi det du går og fortæller  dig selv, ja det er også det du ender med at blive. Du gør det selv rigtig svært for dig selv ved at tale så grimt om dig selv. Vi signalerer jo også vores tanker ud. Og hvis du har fastlåst dig selv på at du ikke kan finde en kæreste - ja så er det også det du signalerer. 

Jeg synes det virker så trist  for på mig virker det som om du mener der kun er en enkelt dør at gå ind af og alle andre døre ænser du ikke. Det er ihvertfald helt sikkert at hvis man ser så fastlåst på sig selv - ja så ændrer man sig ikke . Man udvikler sig ikke og man bliver ikke klogere. 

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
Nóòb_from74 skrev, for 2 timer siden:

Man finder ikke

Aaah, SELVFØLGELIG er der nogen, men overvejende, har du nok ret.. 

kvinder er os utro

Øøh JA - apropos el? :rolleyes:

Bedre være single

Folk skal vælge det de lyster, ganske enkelt. 

Uanset det ene, tredje el det fjerde..Bla bla bla ændrer det ej på mit udsagn. 

Gode menneskelige kvaliteter/egenskaber FORTSAT frem for alt. 

At verden så er fuld af møgsvin, det en anden snak :D

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 3 minutter siden:

Ei undskyld mig.

@Den lille frøken Næsten lidt forelsket, oven på det her indlæg :D:wub:

Skrevet
Den lille frøken skrev, 1 time siden:

Du har for længst afskrevet dig selv og sat dig selv i bås som en der aldrig og helt umuligt kan finde en fast kæreste og derfor er henvist til køb af sex. Du skriver ( igen og igen ) at du ikke klager over det Faktum at du er evigheds single men at du har accepteret det som en kendsgerning   du virker helt urokkelig i denne selvopfattelse. Du har besluttet dig og står urokkelig i den beslutning. 

Det er ikke en beslutning jeg har taget, men en konstatering af et faktum som jeg har valgt at forlige mig med.

Hvis jeg var bare 20 år yngre end tilfældet er, kunne vi måske tale om at jeg kunne have noget at arbejde med.

Og det forsøgte jeg også fortsat dengang.

Men i en alder af 58 år, så er løbet ærlig talt kørt trods alle gode menneskers gode ønsker for mig på mine vegne.

Men jeg anser i grunden ikke mig selv som taber, i den forstand at jeg altid har klaret mig selv ved egen indsats.

Forstået sådan at jeg ikke er endt på bænken til et liv, hvor jeg ville leve for andres penge.

Det har været tæt på at ske, på grund et liv jeg har levet hvor jeg har bragt mig selv i situationer hvor jeg kunne dø eller være endt som invalid.

Var jeg endt som en byrde for fælleskassen i det velfærdssamfund jeg holder af, og som jeg ønsker at bevare.

Så ville jeg først for alvor have skammet mig over mig selv!

Takket være gode arbejdsgivere, kolleger og venner gennem tiden der hver gang støttede mig fremfor at fordømme mig.

Der er jeg i dag stadig en plus borger, der tjener mine egne penge og betaler min skat med glæde.

Det er jeg alle dybt taknemmelig for, at jeg har fået chancen for at kunne fortsætte med.

I dag er min fortid kommet så meget på afstand, og mit liv er i dag så meget bedre end det tidligere har været.

At jeg har alt mulig grund til at tro på at de år jeg måtte have tilbage, vil blive nogle gode sidste leveår :)

Nu er det største problem at jeg har for få penge til at købe for lidt sex for, og derfor godt kunne bruge en imaginær lille million kr til formålet :huh:

Men hvis det er mit største problem i livet, så går det nok endda!

Og jeg skal derfor ikke klage, hvilket jeg heller ikke gør :razz:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 57 minutter siden:

Ei undskyld mig. Du tager altså fejl. Ved ikke hvor du har dine data fra men synes de bærer præg af en eller anden form for forvredet verdensbillede du har og især har du et yderst rigidt og fastlåst selvtbillede.  Det med selvbillede kommer jeg tilbage til.

Jeg tror heller ikke at kvinder generelt søger opad, men jeg tror at rigtigt mange mænd har et stort arbejde fremfor sig for at kunne håndtere at kvinderne bliver alt mere selvstendige. Et arbejde som også inkluderer selvbilledet. Hvad er en mand idag, når kvinden egentlig ikke behøver ham mere. Den slags vender man ikke på et splitsekund - det har været igang i mange hundrede år eller mere.

Nu skal jeg jo ikke svare på Rejses vegne, men jeg synes det er en kende hårdt det du skriver - og desuden noget af en generalisering. Du kender ham ikke, ligesom du heller ikke kender de mere end 70 procent singelhusstandene i Sverige - og straks under 50 procent i Danmark. At leve uden kæreste er ved at blive det mest almindelige i vestverden.
Jeg er ikke enig med dig om at Rejse beskriver sig som uduelig og ubrugelig. Og absolut ikke som et offer. Måske uduelig i kærestesammenhæng, men at have en kæreste eller ikke statuerer jo næppe alene fremgang eller lykke i livet. Mange som har kærester er dybt ulykkelige. I andre sammenhæng fremstår han som meget duelig og brugelig, og har med sine skriv herinde udfordret mange som gør det langt nemmere for sig end hvad han virker til at gøre. Desuden fremstår han for mig som et menneske med et usædvanligt selvindsigt. Lidt kudos for det syne jeg du kunne give ham.

Alle disse mennesker ønsker ikke at leve alene, men finder ikke ud af ensomheden. Der er så mange udfordringer - dels de personlige og  ikke mindst samfundsmæssige. Det fører ingen steder at sige til alle dem at de skal tro på det som for dem forefalder umuligt; at de ikke skal cementere sin ensomhed uden udvikles. Så bliver alt muligt. 
Nej, så simpelt er det ikke.

Desuden er det jo sådan at mange efter en række år finder sig godt til rette med sit singelliv, og ikke helt ønsker at leve på en anden måde. Jeg kender heller ikke Rejse, og ved ikke hvilken kategori han tilhører.

Selv er jeg nu single efter en helvedes masse familjeår, og jeg kan simpelt hen ikke se fremfor mig hvordan jeg skal orke leve med en kvinde igen.  Jeg kan ikke se det fremfor mig; altså cementerer jeg det billede og standser i udviklingen?

Måske dykker hun op og fælder mig til marken? Jeg er ikke svær at ramme når en dejlig kvinde skyder med erotikgeværet. Men jeg håber at jeg står nogenlunde stadigt hvis det sker, og formår bruge alle mine år i relationer som modgift.

Jeg vil simpelt hen ikke have en kæreste mere, og jeg ønsker at jeg havde lyttet mere til mig selv langt tidligere.
Men du ved, at leve alene er en smule stigmatiseret. Med en kone og en familje har man jo alligevel beviset at man duer til nogen og noget. Så jeg standsede alt for længe, offer for min angst for omverdens blikker. Latterligt nu når jeg kigger i bakspejlet. 

Men ikke mindst dit skriv til Rejse siger jo noget om hvor nemt det er at blive karikeret fordi man er singel - uanset hvis man ønsker det eller ikke. Og især hvis man mener at man ikke fungerer i den slags relationer. Det kan man bare ikke sige - alle har jo ret til kæresterelationer ligesom alle har ret til sex.

Eller ikke...

Skrevet
DetStærkeKøn skrev, 1 time siden:

apropos el?

Jeg har aldrig været utro, kan jeg godt sige med sikker stemme. Det vil jeg ikke ha hen over hovedet.

Redigeret af Gæst

Skrevet
Bananas skrev, for 48 minutter siden:

Jeg tror heller ikke at kvinder generelt søger opad, men jeg tror at rigtigt mange mænd har et stort arbejde fremfor sig for at kunne håndtere at kvinderne bliver alt mere selvstendige. Et arbejde som også inkluderer selvbilledet. Hvad er en mand idag, når kvinden egentlig ikke behøver ham mere. Den slags vender man ikke på et splitsekund - det har været igang i mange hundrede år eller mere.

Nu skal jeg jo ikke svare på Rejses vegne, men jeg synes det er en kende hårdt det du skriver - og desuden noget af en generalisering. Du kender ham ikke, ligesom du heller ikke kender de mere end 70 procent singelhusstandene i Sverige - og straks under 50 procent i Danmark. At leve uden kæreste er ved at blive det mest almindelige i vestverden.
Jeg er ikke enig med dig om at Rejse beskriver sig som uduelig og ubrugelig. Og absolut ikke som et offer. Måske uduelig i kærestesammenhæng, men at have en kæreste eller ikke statuerer jo næppe alene fremgang eller lykke i livet. Mange som har kærester er dybt ulykkelige. I andre sammenhæng fremstår han som meget duelig og brugelig, og har med sine skriv herinde udfordret mange som gør det langt nemmere for sig end hvad han virker til at gøre. Desuden fremstår han for mig som et menneske med et usædvanligt selvindsigt. Lidt kudos for det syne jeg du kunne give ham.

Alle disse mennesker ønsker ikke at leve alene, men finder ikke ud af ensomheden. Der er så mange udfordringer - dels de personlige og  ikke mindst samfundsmæssige. Det fører ingen steder at sige til alle dem at de skal tro på det som for dem forefalder umuligt; at de ikke skal cementere sin ensomhed uden udvikles. Så bliver alt muligt. 
Nej, så simpelt er det ikke.

Desuden er det jo sådan at mange efter en række år finder sig godt til rette med sit singelliv, og ikke helt ønsker at leve på en anden måde. Jeg kender heller ikke Rejse, og ved ikke hvilken kategori han tilhører.

Selv er jeg nu single efter en helvedes masse familjeår, og jeg kan simpelt hen ikke se fremfor mig hvordan jeg skal orke leve med en kvinde igen.  Jeg kan ikke se det fremfor mig; altså cementerer jeg det billede og standser i udviklingen?

Måske dykker hun op og fælder mig til marken? Jeg er ikke svær at ramme når en dejlig kvinde skyder med erotikgeværet. Men jeg håber at jeg står nogenlunde stadigt hvis det sker, og formår bruge alle mine år i relationer som modgift.

Jeg vil simpelt hen ikke have en kæreste mere, og jeg ønsker at jeg havde lyttet mere til mig selv langt tidligere.
Men du ved, at leve alene er en smule stigmatiseret. Med en kone og en familje har man jo alligevel beviset at man duer til nogen og noget. Så jeg standsede alt for længe, offer for min angst for omverdens blikker. Latterligt nu når jeg kigger i bakspejlet. 

Men ikke mindst dit skriv til Rejse siger jo noget om hvor nemt det er at blive karikeret fordi man er singel - uanset hvis man ønsker det eller ikke. Og især hvis man mener at man ikke fungerer i den slags relationer. Det kan man bare ikke sige - alle har jo ret til kæresterelationer ligesom alle har ret til sex.

Eller ikke...

Jeg synes du skal læse mit skriv til rejse igen for du har da helt misforstået det. (Og det er egentlig meget ulig dig )

Men jo rejse skriver og jeg citerer " men det er jo kun et problem for os de overflødige og ubrugelige og kasserede "

Jeg bruger kun de ord han selv har brugt igen og igen om sig selv. Jeg anholder at han taler ualmindeligt dårligt om sig selv og det synes jeg er så uendelig trist på flere måder. Når man laver en egenfortælling om at man forlænget har indset at man ikke duer som partner ja så kan man da være forvisset om at man ingen partner får. Det er jo selvforstærkende. Det man fortæller sig selv bliver jo til virkelighed. 

Jeg vil slet ikke kommentere på det du fortæller om dig selv. Det vil blive alt for omfattende. Og jeg er på ingen måde dømmende overfor singler . Og det tror jeg godt du ved hvis du lige trækker vejret og læser mit indlæg en gang til :)

Skrevet
Nóòb_from74 skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har aldrig været utro

Heller ikke det jeg insinuerede - overhovedet. 

Dit statement Kvinder også er utro. Lidt pudsig indskydelse, ud af konteksten ifht det du citerede mig for :rolleyes:

Deraf 'Apropos' med glimt i øjet 

" Apropos, 1 mens vi taler om …; i forbigående sagt. 2 hvad der er belejligt; i tilknytning til; indskudt bemærkning. 3 rette øjeblik; belejlig" 

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 46 minutter siden:

Det er ikke en beslutning jeg har taget, men en konstatering af et faktum som jeg har valgt at forlige mig med.

Hvis jeg var bare 20 år yngre end tilfældet er, kunne vi måske tale om at jeg kunne have noget at arbejde med.

Og det forsøgte jeg også fortsat dengang.

Men i en alder af 58 år, så er løbet ærlig talt kørt trods alle gode menneskers gode ønsker for mig på mine vegne.

Men jeg anser i grunden ikke mig selv som taber, i den forstand at jeg altid har klaret mig selv ved egen indsats.

Forstået sådan at jeg ikke er endt på bænken til et liv, hvor jeg ville leve for andres penge.

Det har været tæt på at ske, på grund et liv jeg har levet hvor jeg har bragt mig selv i situationer hvor jeg kunne dø eller være endt som invalid.

Var jeg endt som en byrde for fælleskassen i det velfærdssamfund jeg holder af, og som jeg ønsker at bevare.

Så ville jeg først for alvor have skammet  mig over mig selv!

Takket være gode arbejdsgivere, kolleger og venner gennem tiden der hver gang støttede mig fremfor at fordømme mig.

Der er jeg i dag stadig en plus borger, der tjener mine egne penge og betaler min skat med glæde.

Det er jeg alle dybt taknemmelig for, at jeg har fået chancen for at kunne fortsætte med.

I dag er min fortid kommet så meget på afstand, og mit liv er i dag så meget bedre end det tidligere har været.

At jeg har alt mulig grund til at tro på at de år jeg måtte have tilbage, vil blive nogle gode sidste leveår :)

Nu er det største problem at jeg har for få penge til at købe for lidt sex for, og derfor godt kunne bruge en imaginær lille million kr til formålet :huh:

Men hvis det er mit største problem i livet, så går det nok endda!

Og jeg skal derfor ikke klage, hvilket jeg heller ikke gør :razz:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Rejsenetværk skrev, for 46 minutter siden:

Hvis jeg var bare 20 år yngre end tilfældet er, kunne vi måske tale om at jeg kunne have noget at arbejde ned.

Men i en alder af 58 år så er løbet ærlig talt allerede kørt trods alle gode menneskers gode ønsker på Mine vegne

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er her jeg tænker

han har givet op på at udvikle sig . Jeg er sku da  selv i 50 erne ( ja så fik i den ) og jeg udvikler mig stadig.  Jeg lærer stadig nye ting om mig selv og ændrer - eller prøver på - at ændre uhensigtsmæssige adfærds mønstre .Jeg nægter at tro at " løbet er kørt " for mit vedkommende. Og her taler jeg ikke om kæreste men om alle livets forhold. Løbet er ikke kørt for ud vikling og forandring bare fordi man er rundet de 50.

forandring starter inde i en selv 

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 2 minutter siden:

Det er her jeg tænker

han har givet op på at udvikle sig . Jeg er sku da  selv i 50 erne ( ja så fik i den ) og jeg udvikler mig stadig.  Jeg lærer stadig nye ting om mig selv og ændrer - eller prøver på - at ændre uhensigtsmæssige adfærds mønstre .Jeg nægter at tro at " løbet er kørt " for mit vedkommende. Og her taler jeg ikke om kæreste men om alle livets forhold. Løbet er ikke kørt for ud vikling og forandring bare fordi man er rundet de 50.

I den grad enig.

Aldrig har jeg knaldet så kreativt som efter, jeg fyldte 60.:) Og så er der alt det andet udenfor rammerne af denne side.

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 10 minutter siden:

I den grad enig.

Aldrig har jeg knaldet så kreativt som efter, jeg fyldte 60.:) Og så er der alt det andet udenfor rammerne af denne side.

Ja sgu da kun fordi du betaler dig fra det :lol:

hvis du ikke betalte for det var da ikke mange 30-40 årige kvinder der ville være kreativ med dig. 
og du måtte nøjes med nogen på din egen alder og ikke sikkert du så havde lyst at være så kreativ. 
og lad nu være at sige mange kvinder elsker mænd der er 20-30 år ældre end dem selv. 
hvis det var sandt var det jo ikke nødvendigt at du skulle betale for at være kreativ 

Redigeret af Larschristian

Skrevet
Larschristian skrev, for 3 minutter siden:

Ja sgu da kun fordi du betaler dig fra det :lol:

hvis du ikke betalte for det var da ikke mange 30-40 årige kvinder der ville være kreativ med dig. 
og du måtte nøjes med nogen på din egen alder og ikke sikkert du så havde lyst at være så kreativ. 
og lad nu være at sige mange kvinder elsker mænd der er 20-30 år ældre end dem selv. 
hvis det var sandt var det jo ikke nødvendigt at du skulle betale for at være kreativ 

Enig !

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 14 minutter siden:

I den grad enig.

Husk lige på , uden din tegnebog var der nok ikke mange 30 årige som gad dig :D

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.