Hop til indhold
Gæst

Efterlysninger - hvor svært kan det være?

Recommended Posts

Gæst

Det lader til at ovennævnte er en evig kilde til irritation, i hvert tilfælde hos mange læsere.

 

Jeg er enig i, at der der skal være højt til loftet og der skal være så få regler som muligt..

 

En ting tror jeg vil være en lettelse for både læsere og især administrationen, som uden tvivl bruger meget  (og sikkert også spilder) en masse tid på at administrere noget, som bør være simpelt: Efterlysninger.

 

Jeg mener rent generelt, som flere har foreslået tidligere, at en efterlysning bør indeholde facts i emnet, f.eks. geografisk område, navn, klinik/bureau. Og dette bør indføres under: Regler for indlæg under efterlysninger

 

Meget, der naturligt skal postes under 'Efterlysninger', havner desværre stadig især under anmeldelser. Det kan der være flere grunde til men i min optik er ingen af dem plausible:

 

Gamle EG brugere, der bare sidder og 'sover' når de skriver en efterlysning. Løsning: Slet den, rent sjusk og spild af alle andres tid.

 

Nye EG brugere: Langt de fleste har uden tvivl kigget med et stykke tid før de blev tilmeldt. så derfor kender de (eller burde kende til) EG's opbygning med forskellige boards. Løsning: Som ovenfor

Dette gælder naturligvis også eventuelle helt 'nye'. Der er jo ikke tale om nogen videnskab, blot at bruge lidt tid på at læse indenad. Og måske bliver det også en del af reglerne jvfr ovenfor.

 

Mht til en informativ overskrift bør man første gang henvise til regelsættet, ved gentagelse: Som ovenfor.

 

Det er altså, som tidliger skrevet, ikke nogen videnskab at placere et indlæg, hvor det høre hjemme, så efter min mening er det som ofte rent sjusk at tingene havner på den forkerte hylde. Det samme gælder mht emne.

 

Det er muligt at enkelte vil falde fra, men hvad så? Hvis de ikke gider gøre sig den ulejlighed at skrive hvor de selv og de fleste andre får glæde af svaret, hvad så? Og lige præcis efterlysninger, hvor man efterspørger hjælp må man vel forvente at folk er interesseret i et svar og gør sig lidt umage, eller har jeg blot en gammeldags indstilling?.

 

Mvh

smo .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan 1 trick som dog er ret svært at overholde.....Lad være med at skrive i en nyoprettet tråd der hedder "Fiktive-Helle i Rønnegade"

Så forsvinder den jo i glemslen.

 

Så længe at der er "frit spil" i overskriften så vil der komme nye tråde med mangelfuld info.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

lige mine ord smo  jeg undre mig også over hvor svært det er 

 

Tak, Og ja, det er jo ikke så svært. Rent faktisk er forslaget designet til at være såre simpelt, selv for jyder :-P

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er meget enig i det smo fremstiller. Der er rigtig mange indlæg om "Birthe i Hovedgaden" og der burde være nogle retningslinjer for, hvad overskrifter skal indeholde. Måske skulle man operere med et antal "karens-indlæg" sådan at forstå, at helt nye brugere måtte "fjumre" på de 5 første indlæg, hvor man så indtil da, fik venlig vejledning. Der er så meget gang i dette forum, så livet er blevet for kort til at bruge tid på for eksempel en efterlysning, der ikke indeholder relevante oplysninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak, Og ja, det er jo ikke så svært. Rent faktisk er forslaget designet til at være såre simpelt, selv for jyder :-P

 

Mvh

smo

så er der måske også en chance for at kjøvenhavnerne forstår det når vi kan :-P  :-P  :-P  :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

så er der måske også en chance for at kjøvenhavnerne forstår det når vi kan :-P  :-P  :-P  :-P  :-P  :-P

 

Jeg tror ikke, at der er den store forskel, men lad os nu se om der sker noget overhovedet selvom du åbenbart er en inkarneret fortaler for den vestlige del af vort fælles fædreland. :oops:  

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske skulle man operere med et antal "karens-indlæg" sådan at forstå, at helt nye brugere måtte "fjumre" på de 5 første indlæg, hvor man så indtil da, fik venlig vejledning.

 

Goldfinger,

 

Der er jeg ikke enig. Hvem skal bruge tid og kræfter på at holde styr på det? Det må da være op til dem, der er interesseret i at få hjælp, at de som minimum sætter sig ind ivordan efteýsning skal udformes, ikke mindst hvis det kommer til at stå i regelsættet, og især også når der findes et board, der hedder Efterlysninger. Det er altså ret simpelt efter min mening.

 

Om administration så vil ændre reglerne er deres vurdering og i sidste ende deres problem.

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som sådan er jeg ikke uenig, men jeg mener blot, at al begyndelse kan være svær og et sådant board kan virke uoverskueligt, at komme igang med, hvis ikke man har brugt lang tid i forvejen på at snuse. Jeg mener som sådan ikke, at nogen skal holde øje med det, men alle kan jo se den enkelte brugers antal indlæg, så inden man ignorerer/sletter eller giver en kold skulder, tænker jeg, at det ville være rimeligt, at byde en ny bruger velkommen på en imødekommende måde, fremfor at hale det røde kort op ad lommen ved første forseelse. Hvis man bare sletter et indlæg uden forklaring, der ikke lever op til en given standard, vil det sikkert afstedkomme spørgende beskeder, hvor man vil have en forklaring. Jeg tror mere på en "præventiv" løsning, hvor man møder nye med lidt imødekommenhed ved at henvise til "læs venligst regelsættet fremover". Erfarne brugere er noget andet. Men bortset fra det, er det jo langt fra sikkert, at administrationen oplever tingenes tilstand, som et stort problem, der skal gøres noget ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange efterlysninger ender ofte med en anmeldelse - derfor fatter jeg hvorfor det er så vigtigt om en efterlysning anbriges det ene eller det andet sted, for vil man gerne finde en anmeldelse af en bestemt pige, søger man nok ikke i efterlysninger. Desuden skriver mange bare en efterlysning i efterlysninger, uden først at tjekke om der ikke allerede findes en anmeldelse i anmeldelser - så rodet og forvirringen kan blive total med flere parallelle tråde.

 

Jeg synes at for såvel anmeldelser som efterlysninger, burde der være en formular, der skulle udfyldes, så de værste tåbeligheder som: hvem har været her? kunne undgås.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange efterlysninger ender ofte med en anmeldelse - derfor fatter jeg hvorfor det er så vigtigt om en efterlysning anbriges det ene eller det andet sted, for vil man gerne finde en anmeldelse af en bestemt pige, søger man nok ikke i efterlysninger. Desuden skriver mange bare en efterlysning i efterlysninger, uden først at tjekke om der ikke allerede findes en anmeldelse i anmeldelser - så rodet og forvirringen kan blive total med flere parallelle tråde.

 

Jeg synes at for såvel anmeldelser som efterlysninger, burde der være en formular, der skulle udfyldes, så de værste tåbeligheder som: hvem har været her? kunne undgås.

Ja, en formular kunne være løsningen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Formularen er foreslået af mig før. Men det ville koste alt for mange timers arbejde at lave det og intergrere det i forumet var svaret den gang.

 

Men vi kunne jo sådan set bare selv lave en formel med de vigtigste info vi gerne vil have øvers som folk så kan bruge hvis de har lyst.

 

Den kunne jo ser sådan her ud. Og så kan man udfylde dem man lige kender eller dem alle hvis man har lyst.

 

Navn:

Sted:

Alder:

Højde:

Kg:

Nationalitet:

Telefon:

Mail:

Web:

Anmeldesen:

Redigeret af Peterpedal

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

men jeg mener blot, at al begyndelse kan være svær og et sådant board kan virke uoverskueligt, at komme igang med, hvis ikke man har brugt lang tid i forvejen på at snuse. Jeg mener som sådan ikke, at nogen skal holde øje med det, men alle kan jo se den enkelte brugers antal indlæg, så inden man ignorerer/sletter eller giver en kold skulder,ved at henvise til "læs venligst regelsættet fremover". Erfarne brugere er noget andet. Men bortset fra det, er det jo langt fra sikkert, at administrationen oplever tingenes tilstand, som et stort problem, der skal gøres noget ved.

 

Jeg er ikke enig. Hvis man tilmelder sig et board bør man da finde ud af hvordan det fungerer og læse og forstå dets regler, ret simpelt. Her på EG findes der klare regler, og hvis man ikke kan læse og forstå dem, så er det da et problem, som man selv må løse,

 

Om administrationen oplever dette som et problem eller blot som noget irriterende, det kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, men som bruger synes jeg at det er iirriternde og egentlig lidt at 'pisse på dem, der allerede er brugere og har skrevet indlæg/anmeldelser.

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke enig. Hvis man tilmelder sig et board bør man da finde ud af hvordan det fungerer og læse og forstå dets regler, ret simpelt. Her på EG findes der klare regler, og hvis man ikke kan læse og forstå dem, så er det da et problem, som man selv må løse,

 

Om administrationen oplever dette som et problem eller blot som noget irriterende, det kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, men som bruger synes jeg at det er iirriternde og egentlig lidt at 'pisse på dem, der allerede er brugere og har skrevet indlæg/anmeldelser.

 

Mvh

smo

Som jeg ser det, er vi grundlæggende enige. Vores uenighed består vel kun i om det er realistisk med "nul tolerance". Jeg tror ikke meget på, at træerne vokser ind i himlen og specielt ikke på et site, hvor brugerne er aldeles anonyme. Jeg tror man kommer længst med at motivere på en imødekommende måde.

 

Nu må vi jo se, om det er en tråd, der interesserer administrationen!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nul-tolerance kan jo også defineres.

Hvis en person har været medlem i mere end 1 år og indlæg ikke opfylder reglerne, kan indlægget slettes uden videre.

Hvis folk så undrer sig over, hvad der sker kan de jo altid diskutere i "debatten".

 

Reglerne er simple at forstå, når man har været er et stykke tid og dummet sig et par gange.

Derefter kan det ikke være vanskeligt at forstå at indlæg bare bliver slettet uden yderligere kommentarer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror såmænd ikke det er fordi reglerne ikke læses og forstås som sådan.

 

Hvis en ny bruger 1 x poster en "ubrugelig" efterlysning der ikke indeholder det der er relevant, for at den er effektiv og derfor bliver vejledt i brugen af efterlysningsforum har jeg lagt mærke til at den evt. følgende efterlysning er forståelig.

 

Men at brugere der har været på sitet i lang tid, laver det nummer er som jeg ser det kun på grund af ligegyldighed eller måske dovenskab.

Venligst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt ærgerligt pludseligt at få slettet et indlæg, som man ellers har gjort sig umage med, bare fordi man er kommet til at være uopmærksom og kommet til at poste det i et forkert board, eller det indeholder en anden lille faktuel fejl, ikke overholder nogle bestemte regler eller hvad ved jeg - det kan vi alle komme til at gøre og her er en lille venlig irettesættelse og/eller rettelse bedre end at en bruger begynder at sige: "så kan det også være ligemeget", og helt holde op med at poste bidrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt ærgerligt pludseligt at få slettet et indlæg, som man ellers har gjort sig umage med, bare fordi man er kommet til at være uopmærksom og kommet til at poste det i et forkert board, eller det indeholder en anden lille faktuel fejl, ikke overholder nogle bestemte regler eller hvad ved jeg - det kan vi alle komme til at gøre og her er en lille venlig irettesættelse og/eller rettelse bedre end at en bruger begynder at sige: "så kan det også være ligemeget", og helt holde op med at poste bidrag.

 

Helt enig, men jeg er samtidig overbevist om at vis man så skriver til Moderator og Organizer og forklarer sig så flytter de det gerne

Venligst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjae jeg forstår sagtens irritationen når man har den gode intention at hjælpe en der søger oplysninger om en pige. 

 

Dog vil jeg mene at den det går værst ud over er personen selv der efterlyser en pige eller en ydelse, ved at han dermed intet brugbart svar får.

 

Det er jo logik for perlehøns at jo mere præcist man efterlyser en pige / ydelse des bedre held burde man have med et svar.

 

Jeg kan også irriter-es over at der mangler et Link, eller et bynavn eller andre relevante oplysninger, men efterhånden syntes jeg også det er irriterende at skulle høre på den samme skælden ud i tråd efter tråd.

 

Personligt undlader jeg at hjælpe spørgeren, såfremt vedkommende ikke stiller relevante oplysninger tilrådighed omkring det vedkommende spørger om.

 

Håber ikke det ender med at vi får et fristed som EG med smæk og dask til de personer der ikke helt kan finde ud af hvorledes man gør tingene mest korrekt.

 

Så min opfordring er at vi måske skulle trække vejret en ekstra gang inden vi farer til tasterne, taberen er trods alt den der formulere sit spørgsmål ringe og uden links.

 

Ellers blot et ønske til alle om en fortsat god og fordragelig jul.  :-P  (mangler en nisse smiley)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig, men jeg er samtidig overbevist om at vis man så skriver til Moderator og Organizer og forklarer sig så flytter de det gerne

Venligst

 

Lidt svært, når det først er slettet  :evil:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Helt enig, men jeg er samtidig overbevist om at vis man så skriver til Moderator og Organizer og forklarer sig så flytter de det gerne

Venligst

 

Sikkert, men er det ikke at 'pisse' på dem at de skal bruges deres tid på noget, som ikke bør være et problem for ethvert fornuftigt menneske, som kan læse og forstå.

 

Der er altså ikke tale om særlig stor udfordring, nok nærmere et spørgsmål om respekt for andres tid, i dette tilfælde Administrator, Organizer og Moderator.

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror såmænd ikke det er fordi reglerne ikke læses og forstås som sådan.

 

Hvis en ny bruger 1 x poster en "ubrugelig" efterlysning der ikke indeholder det der er relevant, for at den er effektiv og derfor bliver vejledt i brugen af efterlysningsforum har jeg lagt mærke til at den evt. følgende efterlysning er forståelig.

 

Men at brugere der har været på sitet i lang tid, laver det nummer er som jeg ser det kun på grund af ligegyldighed eller måske dovenskab.

Venligst

 

Her er vi ikke enige.Jeg tror (uden at vide det og uden at kunne dokumentere det) at mange nye brugere af EG har læst med på sidelidelinien et stykke tid og mener, at de godt ved hvad det drejer sig om og derfor tilmelder sig. Fint nok. Og derfor bruger de ikke tid på at læse de generelle retningslinier.

  

Og grunden til at de tilmelder sig er nok ofte, at de har en efterlysning, fair nok, men det dur altså ikke, at de bare kaster den ind på den første, den bedste side, de står på,

 

Man kan måske med nogen rimelighed sige, at  de bør ha' et godt råd hvis deres første indlæg er fejlplaceret (selvom det virker som sjusk på mig), men for alle med mere end et indlæg bør en fejlplaceret efterlysning slettes.

 

Og nu kan jeg ikke huske om det er blevet nævnt tidligere. Men under regler for anmeldelser bør så tilføjes et punkt hvor der står hvor efterlysninger hører hjemme og at de slettes på anmeldelsesboardet uden varsel. Basta.

 

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lige svaret Hansen19 på hans efterlysning af piger, der kan lide at blive slikket.

 

Virker den slags monstro bedre end de løftede pegefingre, Knallert?

 

I hvert fald irriterer den slags brugere mig mindst lige så meget som dig.

 

GODT NYTÅR til alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikkert, men er det ikke at 'pisse' på dem at de skal bruges deres tid på noget, som ikke bør være et problem for ethvert fornuftigt menneske, som kan læse og forstå.

 

Der er altså ikke tale om særlig stor udfordring, nok nærmere et spørgsmål om respekt for andres tid, i dette tilfælde Administrator, Organizer og Moderator.

 

Mvh

smo

Her er vi helt enige i det forrykte med at skulle flytte indlæg for skribenternes ligegyldighed, så opfordringen skal være at læs grundig retningslinjerne for efterlysninger.

Venligst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her er vi helt enige i det forrykte med at skulle flytte indlæg for skribenternes ligegyldighed, så opfordringen skal være at læs grundig retningslinjerne for efterlysninger.

Venligst

 

Ja eller måske bør det stå under Anmeldelser', da det er her de fleste 'placeringsfejl' findes. Man kunne evt. gøre opmærksom på at fejlplacerede efterlysninger kan blive slettet uden videre; ikke fordi jeg tror det har den store virkning, for hvor mange læser retningslinierne for de enkelte boards?

 

Mvh

smo.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...