Hop til indhold

Afstemning om kønskifte

Afsteming om kønskifte 68 medlemmer har stemt

1. 1. Bør en glædespige, der annoncerer som kvinde og som er født med det biologiske køn han oplyse, at hun er født med det biologiske køn han?

• Ja
      69%
      47
    • Nej
      30%
      21
  2. 2. Til de heteroseksuelle glædespiger: Vil I modtage en person født med det biologiske køn hun, som bl.a. har foretaget juridisk kønsskifte, fået hormornel behandling m.v.?

• Ja
      39%
      27
    • Nej
      60%
      42

Du skal være logget ind eller oprette en bruger, for at stemme i denne afstemning.

Featured Replies

Skrevet
Elprebsi skrev, for 3 timer siden:

Jeg respekterer fuldt ud at folk skifter køn og bakker op om deres muligheder for det. Det betyder dog ikke at jeg tænder på dem. Det gør jeg ikke, og så det for mig ligegyldigt om det er mit hoved eller krop, der siger nej. For mig vil det være et overgreb på min seksualitet at blive “snydt” på denne måde. I debatten her virker det som om grænser og respekt kun skal gå den ene vej, og det synes jeg er synd og jeg tror ikke det på den længere bane vil være til gavn for den der har skiftet køn. 

Helt ærligt synes jeg den her debat er svær. Jeg har fuld respekt for jer som mener at dette er supervigtigt, i som er bange for at blive snydt og oplever det som du siger: et overgreb på jeres seksualitet. Er det sådan så er det sådan.

På den anden side tror jeg ikke det er til gavn på den længere bane for dem har transformeret, at bestandigt fortælle folk at det er hvad de har gjort. De ER mænd eller kvinder, selv om de ikke altid har set ud som det. De er ikke interessante in-betweens, som prøver at attrahere folk med sin særlige appearance. Jeg tror det er de færreste som attraheres af en som har skiftet køn, lige for at de har skiftet køn.  Det er lidt anderledes med shemales og deslige. Der ligger selve attraktionen i at der findes folk som ser ud som kvinder, omend med pik - oftest hormonbehandlede mænd som ikke planerer at operes til kvinder. En prostitueret af den slagsens annoncerer selvfølgelig det hele - det er jo pointen. Hvad det ikke er med en som er gået hele vejen.

Hele den her debat startede med en anmeldelse af en kvinde fra Thailand, og lige det at hun er thai har måske vis betydning.

Thailand er det land som har aller flest transsexuelle mennesker i verden - by far. Ordet Kathoey brugtes oprindeligt om mennesker som blev født med tvetydige kønsorgan. Buddhistiske skrifter nævner allerede i 1400-talene at der findes tre køn; mænd, kvinder og kathoey. Buddhismen accepterer altså at det tredje kønet eksisterer og dermed accepterer også det thailandske samfundet det.

Idag gør videnskaben det muligt for mennesker af dette "tredje køn", at selve vælge hvis de vil gå den ene eller den anden vej - eller standse hvor de er. Den anmeldte thaikvinden, og mange med hende har valgt at blive kvinder. Ifølge buddhismen og den almindelige thailandske opfattelsen drejer det sig altså ikke om mænd som er blevet kvinder, men om kathoey'ere som er blevet det. Det har altså meget lidt - eller intet overhoved - med homosexualitet at gøre.

Der findes rigtigt mange mennesker i verden som på forskellige måder balancerer mellem at med det normative samfundets øjne, betragtes som mænd eller kvinder. Ikke mindst indenfor idræt er det blevet åbenbart. Nogle husker måske den fantastiske sydafrikanske 800-metersløberen Castor Semenya - en ekstremt atletisk kvinde som gjorde utrolige resultat. Pludseligt gik snakken om at hun egentlig var mand og hun forsvandt i mere end et år fra arenaerne. Det viste sig at Semenya havde hvad man kalder hyperandrogenism - dvs hun producerede usædvanligt store mængder testosteron. Då fandt IAAF på at sætte testosterongrænserne på en sådan måde at kvinder som Semenya ikke skulle kunne løbe mod andre kvinder med mindre end at de medicinskt pressede sine naturlige testosteronniveauer ned. Man tvingede dem altså til medicinske indgreb fordi man simpelt hen ikke kunne løse konflikten med den her kønsmæssige tvetydigheden. Indtil den unge indiske sprinterløberen  Dutee Chand udfordrede bestemmelserne og vandt. Hvordan reglerne er idag ved jeg ikke, men blandt idrætsudøvere pågår diskussionerne stadig med hvad som er fair eller unfair. Man kan sige at idrætten har store problemer med det som buddhisten måske ville kalde for det tredje kønet.

Personlig kan jeg synes det er lidt mærkeligt - det er lidt som at det skulle være unfair mod lave mennesker at tillade basketspillere som er over 2 meter.

Men idrætten er en god symbol for vores behov for at uden noget som helst tvivl indele mennesker i mænd og kvinder - og intet skal findes der imellem. Afstanden mellem mænd og kvinder skal være stort og tydeligt. Problemet er bare at der findes noget der imellem - der findes rigtigt meget der imellem. Måske havde mange mennesker været lykkelige med at befinde sig in between - med sit tredje køn - hvis ikke samfundet var så tydeligt. Man skal være enten eller, og derfor vælger ofte transsexuelle enten eller.

Jeg kender ikke thaikvinden det tales om  men jeg kan godt tænke mig at hun idag i eget hoved og krop er kvinde til 100 procent, uanset hvordan hun startede sit liv.  Og jeg har forståelse for at hun - og andre som hende - ville have det meget dårligt med at bestandigt annoncere ud hvordan hun kom til verden. Måske var hendes første år traumatiske inden hun fandt ud af hvordan hun kunne komme til rette med sin tvetydighed?

Jeg er personligt bekendt med nogle som er blevet født med den her tvetydigheden, og som har valgt det ene eller det andet. Det eksisterer ikke overhoved at vi - deres venner - skulle holde den her transformationen og deres fortid i live. Ligesom bare for at fastslå at "mig snyder du ikke, jeg ved hvad du var og det vil du altid være". Der findes det dog altid folk som gør hvis de får det at vide.

Fremtidigt kommer synen på kønen at forandres, og indsigten - ikke mindst medicinskt - om at der findes mere end kun utvetydigt mand eller kvinde - det er jeg overbevist om.

Undervejs påkræves (i hvert fald herinde) at kvinder som den det tales om, udannoncerer det hun har været med til i sit liv; anpasser det til det normative samfundet, for at i sidste ende kunne tilfredsstille sexkundsegmentet så det ikke bliver snydt eller traumatiseret av seksuelle overgreb. 

Selv om jeg har respekt for jer som nærmest oplever det uhyggeligt hvis i opdager at i har været sammen med en "ombygger" (forfærderligt ord egentlig), kan jeg godt forstå hvorfor hun og andre ikke annoncerer som i ønsker.

For hende ville det sandsynligt være at - no disrespect - sænke sig til jeres niveau. Den rejse hun har gjort kan vi almindelige sexkunder ikke på nogen måde overhoved sætte os ind i eller forstå en promille af, uanset hvor meget hun annoncerer sig som en "ombygger".

Jeg tror ikke vi bliver meget klogere i den her debat, og fremfor alt tror jeg ikke den omtalte thaikvinden og hendes fæller giver en rød øre for hvad vi mener herinde.

• Svar 59
  • Visninger 5.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• 28cm-fatcock
    28cm-fatcock

Jeg ved også godt, hvilken tråd og annonce du hentyder til. Selvfølgelig skal man vide, hvilket biologisk køn man køber sex hos....alt andet er noget amoralsk lusk der bare ikke må forekomme i et oply

• Nej, jeg mener ikke, at hun bør oplyse at hun er født som mand. Hun er en kvinde nu.  Jeg møder folk som det de er, ikke hvad de var…. Jeg har (mig bekendt) aldrig haft sex med en mand, der har være

• Det er jo heldigt der findes andre verdener end din. At være homoseksuel indebærer at du er attraheret af en person af samme køn - i dit tilfælde altså af en person med pik, pung, skæg og hår i r

Skrevet
Bananas skrev, for 4 timer siden:

Jeg tror ikke vi bliver meget klogere i den her debat, og fremfor alt tror jeg ikke den omtalte thaikvinden og hendes fæller giver en rød øre for hvad vi mener herinde.

Godt indlæg og en god opsummering, men jeg er ikke enig i at vi ikke bliver klogere. Jeg er ihvertfald blevet klogere på den frygt og afsky som nogen har i forhold til deres egen og andres seksualitet.

Det der er svært er hvordan vi kan respektere begge parter. Løsningen ligger ikke ligefor, selvom mange i hver lejr finder enkelt. "Sig det som det er, hun er født som mand" kontra "Det er en kvinde og hun har altid været det, men hun blev født med det forkerte fysiske køn".

Jeg tror ikke på at vi skal tvinge andre mennesker til at mene, synes og gøre som vi selv ønsker. Vores egen frygt må aldrig diktere andres gøren og laden. Hver især må vi forholde os til vores egen frygt og selv agere ud fra det uden at pålægge hvad andre skal gøre.

Er typisk eksempel på hvor det går galt er hvor kvinder, som altså er født "korrekt" i en kvindes krop, mistænkeliggøres herinde på grund af ens egen frygt. "Er hun ikke ombygger/post-op?". 

Hver især bør vi arbejde med vores egne fordomme og frygt uden at kræve at verden skal tilpasse til vores syn på verden. Hver især skal vi acceptere og respektere andres frygt/afsky for det de finder fremmed eller væmmeligt. Ingen skal dog diktere hvad andre gør. 

Løsningen ligger ikke ligefor.

Skrevet
Bananas skrev, for 4 timer siden:

For hende ville det sandsynligt være at - no disrespect - sænke sig til jeres niveau. Den rejse hun har gjort kan vi almindelige sexkunder ikke på nogen måde overhoved sætte os ind i eller forstå en promille af, uanset hvor meget hun annoncerer sig som en "ombygger".

Lige et øjeblik...! Glem ikke at Hun/Han annoncerer med sex ydelser som kvinde. Ikke en "fabrikeret" kvinde. Altså fuldt bevidst om at hun snyder. Hun sælger jo en falsk vare.

Uanset diverse operationer i de nedre regioner, kan det aldrig, aldrig, erstatte følelsen af et godt knald hos den ægte vare.

Ved godt at mange, mener at et hul er et hul. NEJ. NEJ.

Prøv, at ligge ovenpå den skønne GP du lige har booket og betalt. Nyder hendes flotte og frække hofteholder, de sorte nylonstrømper og pludselig får du mistanken om at noget er galt her.

Det er vist ikke en ægte F*sse jeg lige har forsøgt at "mase" Junior ind i. Det kunne ligeså godt ha' været i en Gyngehest. Tror jeg. Har ikke prøvet.

Men bare tanken om, at det måske er en tidligere mand, jeg ligger oven på, slukker fuldstændigt lyset hos junior. 

Jeg siger ikke at de "forkerte" kvinder ikke skal sælge sig selv. Men at snyde som det sker i flere tilfælde, er ikke fair over for kunderne som betaler.

Redigeret af sanook

Skrevet

Jeg holder dette indlæg separat, da det mere af informativ karakter ifbm. trådens emne.

Jeg har boet og arbejdet i Thailand mange år. Holder stadig mange ferier der. Har stor respekt for Thaier' og deres menneske syn. Ikke mindst når det gælder trådens emne. Det tredje køn er nu en realitet i Thailand.

Separate toiletter så man ikke mere behøver at grine sin røv i laser, når man ser en kvinde stå og svinge sjoveren over pisse kummerne på Herre Toilettet. 

Ifbm. trådens emne om snyd eller ikke snyd, at sælge sex som GP, når man er (ja undskyld Bananas) en ombygger.

Er jeg gennem årene i Thailand selv røget i fælden - flere gange. Som regel i en brandert og på hjemvejen, fra nattelivet hvor chancerne når det er mørkt er større, for at omtalte kvinder kan få kunder på krogen..

Hold da helt op hvor kan man komme galt afsted. Disse ombyggere (undskyld Bananas) er eddermame stærke. Og er ikke bange for slagsmål.

De er vant til det, når deres mandlige kunder opdager fadæsen. 

De kan finde på alt. Og har som regel et meget let tændeligt temperament.

Havde en kammerat som boede samme med en flot flot Thai' pige. Han vidste hun var opereret, men påstod over for mig, (og sikkert også andre) at bedre sex end det han havde med hende ikke eksisterede. Og han var en erfaren herre.

En dag hvor han ikke lige havde lyst til at betale hende et pænt stort beløb som hun forlangte, kom barberbladet påsat en barberkniv frem. Hvis ikke....

Han flygtede ud af sit eget hus. Fik så senere skruet en aftale sammen, så hun forsvandt ud af hans liv.

Disse kvinder i Thailand, kan bruge timer, ja det meste af dagen på makeup seancer foran spejlet. Ikke et sort hår på overlæben, eller andre mandlige tegn bliver overset.

De er også fantastiske til at klæde sig flot, dyrt og smukt på. Er derfor ikke bange for at påstå, at......

De smukkeste piger i Thailand - er drenge. :rolleyes:

Så pas på der ude ;)

Redigeret af sanook

Skrevet
  • Author

Er tænkt eksempel til dem, der mener at det tidligere køn er ligegyldigt.

En del Piger ønsker kun at modtage skandinaviske mænd/frabeder sig besøg af mænd fra Afrika og mellemøsten.

Ali er født i Irak af etnisk irakiske forældre. Han er senere flyttet til Danmark, fået arbejde i Danmark og fået dansk statsborgerskab. Ali opfatter sig selv som dansk.

Hvis Ali ønsker at besøge de førnævnte piger, så behøver han vel ikke at oplyse om sin baggrund? Pigerne bør vel også bare tage mod Ali, for Ali er jo nu dansk statsborger? Og under sexen kan man vel i det store hele vel heller ikke mærke forskel  på hvor manden kommer fra, så ingen er blevet krænket eller lignende.

Skrevet
Bananas skrev, den 26.6.2023 at 17:27:

Det er jo heldigt der findes andre verdener end din.

At være homoseksuel indebærer at du er attraheret af en person af samme køn - i dit tilfælde altså af en person med pik, pung, skæg og hår i røven.

Eftersom Patty ikke har noget af disse attributer, så er en mand som bliver attraheret og serviceret af Patty altså hverken homoseksuel eller snydt. Lige så lidt som en der bruger en Fleshlight (snakke om kosmetiskt pynt) i sin ensomhed om aftenen er nekrofil selv om tinget er dødt.  

Jeg har været intim med ombyggere to gange - en gang bevidst og den anden ubevidst - og begge var topoplevelser. Især den gang jeg ikke vidste noget - hun var bare superlækker og dejlig. Den gang jeg vidste, tænkte jeg nok lidt for meget; studerede misen lidt for intresseret og intellektuelt i stedet for at bare go with the flow.

Uanset hvad, så har nok du - og andre - lidt at lære om biologiske køn og alle varianter som faktiskt findes i Guds vidunderlige Zoo.

Videnskaben ved idag mere end når du gik i skole.

Du har ikke forstået mit udsagn. Det handler ikke om, at man er homoseksuel, hvis man er blevet betjent af ham. Det handler om, at man under falske forudsætninger og uvidende er blevet snydt til at indgå i et homofilt forhold med ham. Og ja, det er homofilt, for han er biologisk og genetisk en mand - uanset hvor mange hormoner og androgener, han pumper sig med, uanset hvor store brystimplantater han får indopereret og hvor mange dele af kroppen, han får omopereret. Det er faktisk og reelt lige præcis dét udgangspunkt, som al naturvidenskab stadig i dag tager udgangspunkt i. Der er biologisk og genetisk kun 2 køn. Alt andet er en social og psykologisk konstruktion. Og det er da helt ok, at nogle føler det sådan, det skal de have deres frihed til, ligesom det da også er helt fint, at nogle - deriblandt dig, forstår jeg - tænder seksuelt på på disse personer. En psykolog kunne helt sikkert sige en hel masse omkring, hvad sådanne lyster siger om fortrængt homofili, men jeg er ikke psykolog, så det vil jeg afholde mig fra. Og det er også irelevant, for her handler det alene om, det uetiske i, at være snydt til seksuelt forhold med en biologisk-generisk mand under dække af, at han skulle være en kvinde. For nogle, heriblandt mig, er dette frastødende, grænseoverskridende og ikke mindst etisk forkasteligt. 

Redigeret af Supersonic

Skrevet
Supersonic skrev, for 6 timer siden:

Og det er da helt ok, at nogle føler det sådan, det skal de have deres frihed til, ligesom det da også er helt fint, at nogle - deriblandt dig, forstår jeg - tænder seksuelt på på disse personer.

Nej, jeg tænder ikke explicit på disse personer. Den ene af de to gange jeg har været sammen med en, anede jeg ikke noget. Det var først ved mit andet besøg som jeg fik det at vide, eftersom hun fortalte det. Den anden gang fik jeg det at vide når jeg kom til hende, men valgte alligevel at gennemføre.

Det er hele min erfaring, og ikke noget jeg eftersøger. Men privat er jeg bekendt med tre forskellige kvinder som tidligere har været mænd. Den ene er siden mange år gift med en ven til mig.

Vi kan jo se psykologen sammen dig og mig, så får vi se hvad han opdager om min "fortrængte homofili", og om dine stærke reaktioner på at evt nogen gang blive snydt.

Eller så kan vi jo bare være enige om at vi oplever tingene forskelligt, uden at smide insinuationer efter hinanden.. Jeg er ikke på nogen måde blevet skadet af mine to besøg, men er heller ikke på jagt efter flere. Du har det på en helt anden måde. Og hverken du eller jeg har nogen magt til at bestemme hvordan kvinderne annoncerer - ombyggere eller ikke-ombyggere.

Redigeret af Bananas

Skrevet

ja, det er homofilt, for han er biologisk og genetisk en mand -

Du har slet ikke styr på dine begreber. Det understreger at det handler om meget stærke følelser, der er forankret i dig og ikke i verden omkring dig.

Det er helt fair. Jeg har det på samme måde. Objektivt vil der sikkert være mange mænd, der er bedre til at sutte pik end de fleste kvinder. Alligevel foretrækker jeg et middelmådigt blow fra en kvinde. Jeg trækker bare grænsen for "kvinde" (som ikke er et biologisk eller anden naturvidenskabelig disciplins begreb) et andet sted.

Den store forskel på os er nok, at jeg ikke pådutter resten af verden mine subjektive grænser, og bliver rasende på verden, når den ikke danser efter min pibe.

Du kan jo bare huske at spørge om dem der kalder sig kvinder opfylder dine egne kriterier. Der er ikke bedrag i spil her, kun selvbedrag, medmindre nogen faktisk lyver som svar på et direkte spørgsmål.

En psykolog kunne helt sikkert sige en hel masse omkring, hvad sådanne lyster siger om fortrængt homofili,

Seriously? Lad os prøve med Freud, der påpegede at alle fundamentalt er biseksuelle, alt andet er tillært. Og homofober er dem, der undertrykker deres homoseksuelle tendenser.

Skrevet

Jeg respektere nogen psykologisk føler sig mere XX eller XY end den fysiske biologi de er født med.

Men jeg definere samtidig min respekt gennem en tolerance, hvor jeg siger hertil og ikke længere. Jeg vil vide hvis du har skiftet køn.

Det handler både om tolerance og og respekt. Begge dele er desværre blevet relativistisk ligegyldighed. Hvad betyder så?

Det betyder at tolerere og/eller respektere du noget fordi det er bekvemt at gøre det (og måske forventes, samfund/normer), eller er det fordi du er overbevist om rigtigheden/gyldigheden.

Tolerance er samtidig det der er med til definere din grænse i din respekt. Dine personlige valg.

Man kan også godt tolerere, men ikke respektere. Men den lader vi ligge.

Skrevet
Bebop skrev, for 19 timer siden:

Du har slet ikke styr på dine begreber. Det understreger at det handler om meget stærke følelser, der er forankret i dig og ikke i verden omkring dig.

Det er helt fair. Jeg har det på samme måde. Objektivt vil der sikkert være mange mænd, der er bedre til at sutte pik end de fleste kvinder. Alligevel foretrækker jeg et middelmådigt blow fra en kvinde. Jeg trækker bare grænsen for "kvinde" (som ikke er et biologisk eller anden naturvidenskabelig disciplins begreb) et andet sted.

Den store forskel på os er nok, at jeg ikke pådutter resten af verden mine subjektive grænser, og bliver rasende på verden, når den ikke danser efter min pibe.

Du kan jo bare huske at spørge om dem der kalder sig kvinder opfylder dine egne kriterier. Der er ikke bedrag i spil her, kun selvbedrag, medmindre nogen faktisk lyver som svar på et direkte spørgsmål.

Seriously? Lad os prøve med Freud, der påpegede at alle fundamentalt er biseksuelle, alt andet er tillært. Og homofober er dem, der undertrykker deres homoseksuelle tendenser.

Jeg ved nu ikke, hvorfor du snakker om “stærke følelser” og “rasende”? :-) Personligt er jeg i hvert fald temmelig ligeglad med, hvad folk definerer sig som. Jeg vil altid støtte, at man har sin fulde frihed til at udleve sin indre bøsse eller trans. Man skal bare slå sig løs og hygge sig som man har bedst. Og det er der da ingen andre som har ret til at påtale. MEN jeg synes, at dem man dyrker sex med har lige så stor ret til at vide, at man er en “ombygger”, fordi at det for nogle, blandt andet dig og mig, faktisk betyder noget for vores lyst til at indgå i et fysisk forhold med dem. Det er vel blot et spørgsmål om almindelig respekt

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.