Hop til indhold

GP er på off ydelser

Featured Replies

Skrevet
wag skrev, 1 time siden:

Dobbelt fordi den sociale bedrager tager penge 2 gange ud af systemet. Først ved ikke at betale skat. Derefter ved at modtage en uberretiget ydelse.

Det afspejles altså også i loven, hvor strafferammen for sort arbejde er 2 år, mens strafferammen for socialt bedrageri er 8 år.

Ok, så forstår jeg (næsten) hvad du mener med to gange. 

Men det kan vel stadig gøres op i kroner og ører. En der bedrager socialt kan fx modtage 1000 kroner for noget som de ikke er berettiget til og som de ikke betaler skat af så svarer det til at tage ca. 1400,- fra fælleskassen. Det svarer så til en der laver sort arbejde for 3500. Alt sammen i træskolængder, med en effektiv skattesats på 40% og uden at blande moms mv. ind i det.

Jeg kender ikke til strafferammen på de forskellige forbrydelser, men for mig gælder det stadig at vi andre skal betale 1400 ekstra som nogen har stukket i lommen. Potato, potato.

Og som jeg har nævnt andetsteds. Hvis der skal gøres forskel på de to forbrydelser, så synes jeg altså der er forskel på om det sker i afmagt og dumhed af en der har svært ved at få enderne (økonomisk eller i livet) til at nå sammen eller ren og skær grådighed for en der godt kunne tænke sig nye fælge på øsen.

Skrevet
Pianistinden skrev, for 3 timer siden:

Hvis din interesse går på økonomisk kriminalitet så er der er også direktøren der trækker taxa turen ud til en GP fra i Skat, under dække af konsulentbesøg.

Den selvstændige der fusker med regningerne så han kan få frigivet kontanter at betale sine GP besøg med.

Der er sikkert flere, hvis man vil ræsonnere over det 

- - ja,  og nu hvor St. Bededag fjernes fordi det er en feriedag - sååååå er der en risiko for at folk selv tager en betalt feriedag på et andet tidspunkt ?!?!?!?   

- - ja, en sygedag!!!:mrgreen:   placeret efter behov;)

Det har jeg selv praktiseret :  det firma hvor jeg arbejdede var der afdelingsmøde, 1 time/en gang pr. måned. På et tidspunkt skulle aaaalt lige pludselig være så heeeeelvedes effektivt, at det månedlige afdelingsmøde skulle afholdes pr mdr. og kl 17 - 18 og efterfølgende middag i kantinen. Min holdning og praksis " ja ja makker" (min afd. leder)  12 x 1 = 12 timer = 1,5 sygedag - fint med mig doo:P

Der var straks sure miner:angry: fra dem der skulle gøre indkøb/hente børn i børnehave på vej hjem - hjem til kødgryderne og spise sammen med familien. Der var frafald og helt slemt blev det da afd. lederen slet ikke selv deltog og bare rundsendte en intramail med det han havde på sit uempatiske hjerte, han havde en mødding mellem ørene. 

Kort efter blev jeg udstationeret, og væk fra afdelingen. Hvordan det endte og hvorfor han pludselig blev ekspederet ud af bagdøren er ikke svært at gætte.

Mange hilsner                                 -  og med et eksempel på "Civil ulydighed" til inspiration;)

Nye tider ;)

Skrevet

Når A P Møller ikke betaler skat behøver glædespiger vel heller ikke gøre det

Skrevet
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Vi havde edermame uuuutrolig mange direktører der kørte firmakortet i saunaklubben.. Nogle gange på beløb op imod 50.000 på en aften.. Og det var uden den "firmafrokost" de lige havde kørt indenbords inden:ph34r:.. Så kom de 4-5 venner og tilbragte mange timer på skats regning i mine, og andres, varme arme:lol:..

god historie - næppe direktører med en bestyrelse som de er ansvarlig overfor... og ikke relevant mht gp og deres unddragelse af skat eller eller social svindel - det er en del af denne branche og har man moralske kvabbelser må blive derhjemme og spille pik istedet

Skrevet

Nu må vi jo på Eroguide.dk ikke debattere politiske emner. 
Så jeg synes med det i tankerne, at det er helt fint med en tråd der handler om sexarbejdere på overførselsindkomst og sorte penge. Det er jo dét der er vores fælles referenceramme herinde. 

Personligt, er det vist næppe længere nogen hemmelighed at jeg er stor tilhænger af at alle betaler skat af al deres indkomst. 
Det gør jeg selv, i det omfang jeg er i stand til det. Se evt. andre tråde om problematikken i øjeblikket som angår det at få sine kontanter ind i banken så man kan vise hvor meget man har tjent og betale skat af det. Det er om noget er, absolut et emne for sig selv. 

Jeg ville helt personligt aldrig nogensinde never ever hverken anfægte, kritisere eller anmelde en sexarbejder for hverken skattesnyd eller socialt bedrageri - bare fordi hun er sexarbejder! 

En førtidspensionist må tjene penge og betale skat af dem. Det er der som udgangspunkt ikke noget problem i. 
Hun skal egentlig bare opgive til Udbetaling Danmark og SKAT hvad hun har tjent, og så bliver det modregnet (ikke krone for krone faktisk, men noget med arbejdstimer) i førtidspensionen. 
Er der tale om f.eks. kontanthjælp eller anden offentlig forsørgelse hvor hun skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet for at opfylde betingelserne for at modtage den offentlige ydelse, må hun naturligvis ikke have indtægt ved siden af. Hun må heller ikke holde ferie uden at spørge om lov hos kommunen. 
Det gælder (vist?) også hvis det ikke er offentlig ydelse men dagpenge, så vidt jeg har forstået det. Sygedagpenge er ikke det samme som dagpenge i øvrigt (ik'ås @Liv :)
Man kan ikke være på kontanthjælp, og nogle af de andre offentlige ydelser (som ikke er førtidspension) og samtidigt tjene penge ved siden af, i hvert fald ikke i praksis. I gamle dage var der noget med at man kunne blive modregnet hvis man selv fandt noget daglejer-agtigt. Men det har vist ikke været brugt i årevis, og er enten helt eller delvist afskaffet i praksis. 

At folk i det hele taget praler med at de laver sort arbejde samtidigt med at de kender systemet ud og ind og ved lige nøjagtigt hvordan de skal malke fælles-kassen til allersidste dråbe, finder jeg ualmindeligt usympatisk som medborger i Danmark især. 
Jeg og andre har igennem et langt liv betalt enorme summer i SKAT som går direkte til disse "snylteres" lommer. Det pisser mig af. 
Når vi i generationer har haft en form for selvjustits i hvad jeg kalder "Frihed under ansvar"-mentaliteten og hvor sorte penge har været en marginal del af landets økonomi, er det fandme ærgerligt at det er blevet så grelt med snyltere og freeloadere der har gjort at man nu er nødt til at stramme både løkken og skruen så meget, at det resulterer direkte i at dem der gerne VIL betale skat af sorte penge ikke kan komme til det fordi "Store Tals Lov" så at sige spænder ben for det. 
Men det er selvfølgelig fordi der bliver snydt så voldsomt, at reglerne er nødt til at blive strammet, så snyltere, snydere og malkepiger får sværere ved at snyde systemet. 

Men stikker-mentaliteten (som lige i disse dage er i højsædet her på Eroguide i andre tråde) bryder jeg mig endnu mindre om. 

Så tjah... det er vel i sidste ende lidt uinteressant hvad jeg synes eller hvad vi synes. Folk gør jo som de vil uanset hvad. 
Jeg vender det blinde øje til og forsøger at fokusere på noget mere muntert. Ellers bliver det godtnok op ad bakke for Fru Bittermis her :D 

Kærligst, Eva <3

PS: Jeg er alene på de seneste 4 år blevet "Anonymt anmeldt" tre gange af hvad jeg formoder er mænd fra Eroguide der har ondt i røven over at jeg stikker hovedet for højt op over græsset, eller hvad det hedder.
Det er sgu for dumt altså og meget tidskrævende både for mig og for SKAT... men så går der jo lidt tid og bruges lidt penge fra statskassen på dét så vi ikke har råd til lige så mange tilbud til dem der trænger. 
Een eneste enkelt mand har i samme periode ytret sig personligt til mig om at han syntes det var langt ude at han skulle betale 800kr fordi jeg betaler skat, og ville have det til 400kr. fremover, for ellers ville han finde en anden. Det har han så gjort... altså fundet en anden :D 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 3 timer siden:

Det gælder (vist?) også hvis det ikke er offentlig ydelse men dagpenge, så vidt jeg har forstået det. Sygedagpenge er ikke det samme som dagpenge i øvrigt (ik'ås @Liv :)

Jo, der er forskel på dagpenge og sygedagpenge, men jeg kender overhovedet ikke reglerne for offentlig forsørgelse. Udover at jeg en kort overgang har været syg og dermed på sygedagpenge (og så må man naturligvis ikke arbejde), har jeg ingen erfaring med den slags. Mig bekendt må førtidspensionister arbejde og blive modregnet.

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 15 timer siden:

Nu må vi jo på Eroguide.dk ikke debattere politiske emner. 
Så jeg synes med det i tankerne, at det er helt fint med en tråd der handler om sexarbejdere på overførselsindkomst og sorte penge. Det er jo dét der er vores fælles referenceramme herinde. 

Personligt, er det vist næppe længere nogen hemmelighed at jeg er stor tilhænger af at alle betaler skat af al deres indkomst. 
Det gør jeg selv, i det omfang jeg er i stand til det. Se evt. andre tråde om problematikken i øjeblikket som angår det at få sine kontanter ind i banken så man kan vise hvor meget man har tjent og betale skat af det. Det er om noget er, absolut et emne for sig selv. 

Jeg ville helt personligt aldrig nogensinde never ever hverken anfægte, kritisere eller anmelde en sexarbejder for hverken skattesnyd eller socialt bedrageri - bare fordi hun er sexarbejder! 

En førtidspensionist må tjene penge og betale skat af dem. Det er der som udgangspunkt ikke noget problem i. 
Hun skal egentlig bare opgive til Udbetaling Danmark og SKAT hvad hun har tjent, og så bliver det modregnet (ikke krone for krone faktisk, men noget med arbejdstimer) i førtidspensionen. 
Er der tale om f.eks. kontanthjælp eller anden offentlig forsørgelse hvor hun skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet for at opfylde betingelserne for at modtage den offentlige ydelse, må hun naturligvis ikke have indtægt ved siden af. Hun må heller ikke holde ferie uden at spørge om lov hos kommunen. 
Man kan ikke være på kontanthjælp, og nogle af de andre offentlige ydelser (som ikke er førtidspension) og samtidigt tjene penge ved siden af, i hvert fald ikke i praksis. I gamle dage var der noget med at man kunne blive modregnet hvis man selv fandt noget daglejer-agtigt. Men det har vist ikke været brugt i årevis, og er enten helt eller delvist afskaffet i praksis. 

At folk i det hele taget praler med at de laver sort arbejde samtidigt med at de kender systemet ud og ind og ved lige nøjagtigt hvordan de skal malke fælles-kassen til allersidste dråbe, finder jeg ualmindeligt usympatisk som medborger i Danmark især. 
Jeg og andre har igennem et langt liv betalt enorme summer i SKAT som går direkte til disse "snylteres" lommer. Det pisser mig af. 
Når vi i generationer har haft en form for selvjustits i hvad jeg kalder "Frihed under ansvar"-mentaliteten og hvor sorte penge har været en marginal del af landets økonomi, er det fandme ærgerligt at det er blevet så grelt med snyltere og freeloadere der har gjort at man nu er nødt til at stramme både løkken og skruen så meget, at det resulterer direkte i at dem der gerne VIL betale skat af sorte penge ikke kan komme til det fordi "Store Tals Lov" så at sige spænder ben for det. 
Men det er selvfølgelig fordi der bliver snydt så voldsomt, at reglerne er nødt til at blive strammet, så snyltere, snydere og malkepiger får sværere ved at snyde systemet. 

Men stikker-mentaliteten (som lige i disse dage er i højsædet her på Eroguide i andre tråde) bryder jeg mig endnu mindre om. 

Så tjah... det er vel i sidste ende lidt uinteressant hvad jeg synes eller hvad vi synes. Folk gør jo som de vil uanset hvad. 
Jeg vender det blinde øje til og forsøger at fokusere på noget mere muntert. Ellers bliver det godtnok op ad bakke for Fru Bittermis her :D 

Kærligst, Eva <3

PS: Jeg er alene på de seneste 4 år blevet "Anonymt anmeldt" tre gange af hvad jeg formoder er mænd fra Eroguide der har ondt i røven over at jeg stikker hovedet for højt op over græsset, eller hvad det hedder.
Det er sgu for dumt altså og meget tidskrævende både for mig og for SKAT... men så går der jo lidt tid og bruges lidt penge fra statskassen på dét så vi ikke har råd til lige så mange tilbud til dem der trænger. 
Een eneste enkelt mand har i samme periode ytret sig personligt til mig om at han syntes det var langt ude at han skulle betale 800kr fordi jeg betaler skat, og ville have det til 400kr. fremover, for ellers ville han finde en anden. Det har han så gjort... altså fundet en anden :D 

Tak for endnu engang et velformuleret svar . Du er helt klar den GP herinde med højst intelligent, tak for dig Eva. Uden dine input ville debatterne ikke være de samme .

Fortrød lidt denne tråd, syntes det er kommet alt for mange tåbelige svar . Jamen hvad med direktøren og hvad med ham og ham ....bla bla . 

Nu handler denne tråd om GP er som arbejder sort/ulovligt.

Nej det er ikke lovligt at arbejde sort ved siden af sin FP, så længe man ikke oplyser udbetaling Danmark om det .

Det her forum var ikke det rette sted at spørge kan jeg godt se .

Skrevet
2300Amar skrev, for 3 timer siden:

Du er helt klar den GP herinde med højst intelligent, tak for dig Eva

Tak tak... Jeg tager uforbeholdent imod dit kompliment :wub:

Jeg tror faktisk ikke det passer. Det ser bare sådan ud fordi jeg i perioder skriver meget herinde, vil jeg mene. 
Lidt ligesom den dér lidt irriterende nørd i folkeskole-klassen der konstant rækker hånden ivrigt op med 108 spørgsmål og svar - der kan sagtens sidde 7 andre på bagerste række som er langt kvikkere og mere intelligente, men bare ikke har den samme skamløse selvtillid og ikke kommer fra et hjem hvor man skal spidse sine blyanter før man går i seng :D 

TAK! 
Egostrygning på en søndag er ikke så ringe endda ;) 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
acer skrev, for 21 timer siden:

Når A P Møller ikke betaler skat behøver glædespiger vel heller ikke gøre det

han betaler ikke noget - han er død...

Skrevet

Ja, Hr. Møller er afgået ved døden. R.I.P. 
https://da.wikipedia.org/wiki/Arnold_Peter_Møller. Hans søn Hr. Møller er også afgået ved døden. Sønnens (uofficielle) mausolæum ligger her i København og bliver brugt til fest og sang og er et bidrag til moderne dansk kultur.

"Familie-firmaet" Mærsk stod til gengæld i starten af nullerne for ca. 15% af Danmarks BNP. 

Der er også en fond fra "Familie-firmaet" der bidrager betragteligt til mange velgørende formål. 
Samme "Familie-firma" ejer også en bank der for tiden har gang i en kampagne der er med til at tvinge bl.a. glædespiger til at betale skat. 

Så alt i alt er det ikke noget særligt simpelt regnskab hvis man er i stand til at se det på META-niveau. 

Hvorfor ER der stadig ingen der har skrevet en sang om hvordan det ikke altid er noget med at skrive ti tal, slå en streg, lægge dem sammen og dividere med to, så vi forstår hvordan skat og offentlige ydelser og understøttelse foregår? 
Der er en del af ungerne i min familie som er for unge til endnu at være en del af mit familie-firma, der har været til tøndeslagning med Hr. Skæg i Glostrup Centret tidligere i dag... er der ikke noget med at han kan lave sjov med tal for børn? 
Kan han hyres til opgaven, monstro? Og hvis han kan og jeg betaler, kan jeg så trække det fra i skat hvis jeg fik idéen en aften på en side der handler om sexarbejde i en tråd der handler om ikke at snyde med overførselsindkomsten... når jeg er gået på pension før tid, men ikke får førtidspension?

Tal er ikke bare tal. Penge er ikke bare penge. Og skat er ikke bare skat... synes jeg.
Og jeg som faktisk er lettere talblind og har svært ved at se forskel på 24 og 42 forstår det da bedre end i hvert fald nogle få her i tråden, selvom vi nok har til fælles at vi er bedre til at wanke end jeg er til at tælle. Men jeg er til gengæld også god til at betale skat. Men det kan jeg jo ikke uden at wanke lidt i ny og næ nu hvor jeg er selvpensioneret. 
Så skal jeg betale mindre i skat når det er "To ryk og en aflevering" end når det er en fancy langtids-håndtrold med 2-4 runder op og ned på en velvære-skala fra nul til elleve? 

Simpelt er det ikke. 

Godnat og tak for i aften <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

Min egen holdning er at det er noget forbandet svineri, jeg undres virkelig over at man kan se sig selv i spejlet hver morgen velvidende at man snyder og bedrager andre på den måde? Der er en eller anden tendens til når det bare er staten så er det ok? Eller den der med at "jamen der var også en eller anden direktør der....",  "kender også mange der laver sort arbejde". Det gør det ikke et hak bedre.

Vi har et rigtig godt og velfungerende velfærdssamfund sammenlignet med andre lande, og så findes der folk der i dén grad udnytter det på værste vis. Fy for den.

Skrevet

Hvad er holdningen til at håndværkere laver sort arbejde selvom de får løn og eventuelle børnetilskud osv ? 

Skrevet

Hvad er holdningen til folk får kørselsfradrag, men "glemmer" at justere det for hjemmearbejdsdage?

Skrevet
wag skrev, den 18.2.2023 at 13:42:

Og Pianistinden har netop vundet månedens whatasaboutism-pokal for dette indlæg:

Det er ikke whatsboutery, men en klassisk indvending om, at de fattiges snyd altid er meget lettere at opdage og dokumentere end de riges. Det er let at forarges over fattige, der snyder, selvom de burde være taknemmelige for almisserne, men det kan let blive proportionsløst, hvis man ikke samtidig overvejer den samlede mængde snyd.

Du har ret i at sort arbejde og socialbedrageri juridisk ikke er det samme, men de er alligevel det samme på den måde, at man snyder fællesskabet for penge, som spillereglerne har bestemt. Så selve det, st vi har givet det en særlig etiket at snyde, når man er på off. ydelser, er med til at gøre det værre end almindelig snyd af fælleskassen. Men moralsk er de to ting langt hen ad vejen det samme.

Jeg synes så ikke det ene undskylder det andet, så ligesom trådstarter synes jeg ikke det er okay, hvis det foregår "systematisk" (fx via annoncering efter kunder).

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.