Hop til indhold

GP er på off ydelser

Featured Replies

Skrevet

Hved er din menening om GP er på off ydelser, samtidig med at man laver penge på at sælge sex ved siden af, er det ok eller ej ? 

Grunden til jeg spørger er at jeg har været på sugardaters on/off af flere omgange og har en venskabelig relation til 2 kvinder derinde, som har fortalt mig at de modtager, den ene førtidspension og den anden sygedagpenge . 

Den ene ligefrem fortæller mig hvor mange penge hun kan tjene ved siden af sin førtidspension på seksuelle ydelser .

Jeg ønsker hende kun det bedste og kunne aldrig drømme om at anmelde hende, men alligevel kan jeg mærke at det ikke er helt ok .

Ved godt det foregår mange steder, men hvad er din holdning til dette lidt ømme emne ?

Skrevet

Tænker, at det er ok. Uanset om pigen er direktør, studerende eller førtidspensionist må hun da gerne sælge sex, hvis hun vil.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden:

Tænker, at det er ok. Uanset om pigen er direktør, studerende eller førtidspensionist må hun da gerne sælge sex, hvis hun vil.

Ja, problemet er bare at det må du ikke når du modtager off ydelser oveni .

Skrevet

holdning ? enten er det ulovligt eller ikke . holdning om loven kan man tage med politikerne

eller spørger du om du bør anmelde hende ?

Skrevet

Hvis din interesse går på økonomisk kriminalitet så er der er også direktøren der trækker taxa turen ud til en GP fra i Skat, under dække af konsulentbesøg.

Den selvstændige der fusker med regningerne så han kan få frigivet kontanter at betale sine GP besøg med.

Der er sikkert flere, hvis man vil ræsonnere over det 

Skrevet

Det er jo ca. det samme som "sort arbejde" -tænker bare ikke pigerne tager mindre for deres ydelser... Som jo er derfor "sort arbejde" er så populært;-) Men alle burde jo bidrage til, at betale skat -selv Mærsk!  -Men hvis det alligevel skal bruges til at opruste militæret -så kan det sgu være lige meget...

Skrevet
2300Amar skrev, for 16 minutter siden:

Jeg forholder mig til, hvordan pigen er i det tidsrum, hun er sammen med mig. Det er det centrale for mig (sammen med, at hun rent faktisk har lyst til vores samvær, selvfølgelig).

Om hun samtidigt modtager offentlige ydelser eller ej, om hun betaler moms og skat eller ej, om hun kører med s-tog uden at betale osv., det tror jeg ikke hun behøver noget input fra mig omkring. Det styrer hun sikkert helt fint selv.

Skrevet
2300Amar skrev, for 48 minutter siden:

Forkert fsva førtidspensionisten. Se vedhæftede. Men indtægten er selvfølgelig skattepligtig, men det gælder jo alle. https://www.borger.dk/pension-og-efterloen/Foertidspension-oversigt/Foertidspension-nye-regler

Baben på sygedagpenge har nok et rigtigt problem. 

Skærmbillede 2023-02-18 kl. 12.44.05.png

Redigeret af Casten
Link tilføjet

Skrevet

synes spørgsmålet er lidt indsnævret....

burde det ikke være om sort arbejde er ok eller ej? jeg synes det ok da det  holder hjulene igang og at alle uanst om det direktøren, lønmodtageren eller den på understøttelse altid kan bruge lidt ekstra penge

alternativt er det ok at betale udenlandske gpér der arbejder i danmark uden at betale skat ?

Redigeret af bull1977

Skrevet

Det er ikke alene sort arbejde. Det er socialt bedrageri jf. straffelovens §279, som normalt giver en fængselsstraf på 1½ år selvom strafferammen er 8 år. Man kan i øvrigt anmelde det her: https://www.borger.dk/oekonomi-skat-su/Kontrol-sociale-ydelser-oversigt/Kontrol-sociale-ydelser-anmeld

Og Pianistinden har netop vundet månedens whatasaboutism-pokal for dette indlæg:

Pianistinden skrev, 1 time siden:

Hvis din interesse går på økonomisk kriminalitet så er der er også direktøren der trækker taxa turen ud til en GP fra i Skat, under dække af konsulentbesøg.

Den selvstændige der fusker med regningerne så han kan få frigivet kontanter at betale sine GP besøg med.

Redigeret af wag

Skrevet

Jeg synes ikke det er i orden, når man er på sygedagpenge. Førtidspension er der jo ikke noget galt i, ifølge loven.

Hun må vente til hun bliver rask eller bliver udredt.

Jeg kunne heller aldrig finde på at anmelde nogen. 

"Sorte penge" vil jo før eller siden ende i statskassen alligevel, ihvertfald hvis man holder sig til at handle i dk.

Skrevet
wag skrev, for 2 minutter siden:

Det er ikke alene sort arbejde. Det er socialt bedrageri jf. straffelovens §279, som normalt giver en fængselsstraf på 1½ år selvom strafferammen er 8 år. Man kan i øvrigt anmelde det her: https://www.borger.dk/oekonomi-skat-su/Kontrol-sociale-ydelser-oversigt/Kontrol-sociale-ydelser-anmeld

Og Pianistinden har netop vundet månedens whatasaboutism-pokal for dette indlæg:

Sort arbejde er jo altid en slags socialt bedrageri... 

Der jo også mange par der lever adskilt for at få mere i ydelse... Hver især gør sit til at overleve.

Skrevet
jens69 skrev, for 4 minutter siden:

Jeg synes ikke det er i orden, når man er på sygedagpenge. Førtidspension er der jo ikke noget galt i, ifølge loven.

Hun må vente til hun bliver rask eller bliver udredt.

Jeg kunne heller aldrig finde på at anmelde nogen. 

"Sorte penge" vil jo før eller siden ende i statskassen alligevel, ihvertfald hvis man holder sig til at handle i dk.

Måske det hjælpe hende til hurtigere at blive rask og ha et socialt liv.... Kender jo ikke årsag til hun er på sygedagpenge.....

Skrevet
bull1977 skrev, for 39 minutter siden:

synes spørgsmålet er lidt indsnævret....

burde det ikke være om sort arbejde er ok eller ej? jeg synes det ok da det  holder hjulene igang og at alle uanst om det direktøren, lønmodtageren eller den på understøttelse altid kan bruge lidt ekstra penge

Helt enig i at det reelt burde være "er sort arbejde ok eller ej" og ikke en udskamning af en bestemt profession.

Mht. om det "burde" være ok. Nej det "burde" det ikke.

Mht. om det holder hjulene igang. Nej det gør det ikke. Det stopper netop pengestrømmen til vores velfærdssamfund (hospitaler, veje, læreanstalter etc.).

Det eneste jeg kan være enig i er at vi alle godt kan bruge lidt ekstra penge, men være sød ikke at tage dem fra vores fælleskasse.

Når det er sagt, så vil jeg lade det være op til den enkelte og dennes samvittighed om de vil tage fra os andre for at få lidt ekstra til sig selv. Jeg vælger ikke (orker ikke) at anmelde privatpersoner og små enkeltmandsvirksomheder (herunder fx GP'ere). Jeg spørger ikke ind til det, for det må de sku selv ligge og rode med. Tilbyder de mig noget fx uden moms eller andre krumspring, så stopper vores samarbejde lige der. Så kan de få lov til at ryste lidt i bukserne for om der falder en anmeldelse og det går det jo nok en dag, men altså typisk ikke fra mig.

Er det et etableret firma med ansatte/fabrikslokaler/domicil der laver fusk og snyd, så tager de en ufattelig dum beslutning hvis de tilbyder mig noget "udenom". De skal fan'me have kniven om de så hedder Snedker og søn eller Danske Bank. Røvere og banditter der enten ikke formår at drive en rigtig virksomhed eller netop formår det lidt for godt til at det er rigtig sandt, og med snablen vel etableret nede i fælleskassen.

Så de penge som nogen vælger at score som "ekstra", dem får jeg tilsvarende mindre af. Nogen skal jo betale.

Redigeret af AB455

Skrevet
bull1977 skrev, for 9 minutter siden:

Sort arbejde er jo altid en slags socialt bedrageri...

Nej, sort arbejde er skattesnyd. Socialt bedrageri er at man dels laver skattesnyd, og derudover oppebærer nogle sociale ydelser man ikke er berettiget til. Det er altså mindst dobbelt så slemt.

Redigeret af wag

Skrevet

Det er ikke ok. Et eller andet sted er det jo penge der kunne ha’ gået til en børnehave, plejehjem, motorvej, bro, bibliotek eller være med til at financiere flere skattelettelser til dem der i forvejen har allermest - og er hæmmet af den enorme byrde, der som bekendt følger med rigdom.

Skrevet
wag skrev, for 18 minutter siden:

Fedt mand, jeg vidste slet ikke at jeg var nomineret B). Den kommer op på hylden sammen med de andre.

Skrevet
wag skrev, for 11 minutter siden:

Nej, sort arbejde er skattesnyd. Socialt bedrageri er at man dels laver skattesnyd, og derudover oppebærer nogle sociale ydelser man ikke er berettiget til. Det er altså mindst dobbelt så slemt.

Øh... Dobbelt? I begge tilfælde handler det jo om at tage penge ud af systemet, som vi andre så skal dække ind. Uanset hvordan.

Hvis jeg endelig skulle have en mening om hvorvidt det ene er (eller kan være) knap så slemt som det andet, så må det være at de der laver socialt bedrageri nogen gange gør det i afmagt. Og det synes jeg så trods alt mindre slemt end grådighed.

Redigeret af AB455

Skrevet
AB455 skrev, Lige nu:

Øh... Dobbelt? I begge tilfælde handler det jo om at tage penge ud af systemet, som vi andre så skal dække ind. Uanset hvordan.

Dobbelt fordi den sociale bedrager tager penge 2 gange ud af systemet. Først ved ikke at betale skat. Derefter ved at modtage en uberretiget ydelse.

Det afspejles altså også i loven, hvor strafferammen for sort arbejde er 2 år, mens strafferammen for socialt bedrageri er 8 år.

Skrevet
Pianistinden skrev, for 8 minutter siden:

Fedt mand, jeg vidste slet ikke at jeg var nomineret B). Den kommer op på hylden sammen med de andre.

Jeg er glad for at jeg kunne få dig til at smile. Gir' du så et gratis knald? :ph34r:

Skrevet
wag skrev, for 3 minutter siden:

Jeg er glad for at jeg kunne få dig til at smile. Gir' du så et gratis knald? :ph34r:

Ville du opgive det på din selvangivelse og betale skat af det? Ellers er det jo skattesnyd

Redigeret af tvr

Skrevet

Så længe samfundet nægter at anerkende erhvervet på lige fod med andre erhverv, så er det svært at blive sådan rigtigt pigesur over det. Men sort arbejde generelt er et symptom på et sygt samfund

Redigeret af Listepik

Skrevet

Og så er der SU. Nu er det mange år siden jeg fik SU så jeg kender ikke reglerne i dag, men hvis man tjente over et vist beløb så blev man trukket i SU

Helt ærligt hvis det er et problem så må du holde dig fra sugardaters, udenlandske piger, thai steder mv. Så er der nogle få danske GP'er tilbage som betaler skat og moms. Når man tænker på på udbytteskandaler, store danske banker som har hvidvasket penge for Putins venner mv. så kan jeg ikke have ondt af at nogle GP'er tjener lidt ekdstra ved siden af. Desuden hvis de fortalt mig det i alt fortrolighed så ville jeg naturligvis holde min mund.

Skrevet
Pianistinden skrev, for 2 timer siden:

Der er sikkert flere, hvis man vil ræsonnere over det 

Vi havde edermame uuuutrolig mange direktører der kørte firmakortet i saunaklubben.. Nogle gange på beløb op imod 50.000 på en aften.. Og det var uden den "firmafrokost" de lige havde kørt indenbords inden:ph34r:.. Så kom de 4-5 venner og tilbragte mange timer på skats regning i mine, og andres, varme arme:lol:..

Skrevet

Kære #indsætfirmanavnher#.

Jeg ansøger hermed uopfordret jobbet hos jer som direktør. 

P/m med tidspunkt for jobsamtalen. 

:wub: Q.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.