Hop til indhold
Guest Flamme

Racisme på EG

Recommended Posts

Flamme skrev, for 15 timer siden:

Jeg fatter overhovedet ikke, at tråde som denne, kan få lov til at blive oppe. Er denne form for retorik og diskussion tilladt på Eroguide? Det kan da ikke passe, at vi kan tillade os at snakke på den måde om andre mennesker, og hvad værre er, at at admins…

Tror vist, at der er større ting folk kan føle sig stødt over (men selvfølgelig er “neger” jo ikke et udtryk, man bør bruge, og der indgår klart visse ytringer i tråden, der klart bør tages afstand fra, et par skældsord, opfordringer til vold etc., som jo også blev håndteret). Men derfra og til at udråbe racisme på Eroguide, er måske lidt overdrevet (for der er sgu blevet set værre på sitet som andre også pointerer).

 

Som andre har pointeret, hører indlægget nok snarere under generel debat (ego eller ej…).

 

@Quatermain mange interessante tanker, for i de fleste sammenhænge bliver der jo smidt lidt omkring med flosklerne, men pas nu på med billederne, så vi ikke får problemer med sitet.

 

 

God vind derude og held og lykke med pigerne :)

 

 

 

 

/TheLion.

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg
Horseman skrev, for 23 timer siden:

Er du ikke noget sart? Den tråd du linker til er da ikke slem.

Jeg linker ikke til nogen trråd men citerer en bruger der linker til en tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, den 15.1.2023 at 20:57:

@Flamme hvis du finder de tråde racistiske, så har du self lov til det. 

EG er et privat ejet forum og Admin har valgt at tillade det. 

Men jeg tror altså ikke at EG er et sted for dig, ligesom Ekstrabladet's Nationen nok heller ikke var det. 

Nej, begge steder kan i perioder være internettets kloakker, hvor alverdens højreekstremistiske skribenter kan udgyde deres galde, med administratorernes billigelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flamme skrev, den 15.1.2023 at 22:12:

Jeg værdsætter, at I giver jeres mening til kende. De svar jeg har fået, viser dog, at mange af dem der deltager i dette forum, har nogle holdninger, som jeg er dybt uenig med, og som heldigvis er ved at dø ud i Danmark. 

Men grunden til at jeg skrev dette indlæg i Feedback og ikke i Generelt, var for rent faktisk at få et konkret svar fra folkene bag EG, om dette er noget de siger god for, og jeg håber stadig på et svar.

Vi er nogen der er enige med dig, men vi holder lav profil, da reaktioner meget hurtigt kan medføre advarsler, lange karantæner mm. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 21 minutter siden:

Nej, begge steder kan i perioder være internettets kloakker, hvor alverdens højreekstremistiske skribenter kan udgyde deres galde, med administratorernes billigelse.

Kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man jo gå ud i den friske luft.

Del dette indlæg


Link til indlæg

kan vi ikke lige få at vide, hvad er bageriets lugte !!! menes på almindeligt dansk , hvor er grænsen her til , at det gule eller røde kort bliver uddelt

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tronheim skrev, for 12 timer siden:

hvor er grænsen her til , at det gule eller røde kort bliver uddelt

Det er der ingen klare regler for, moderator tager stilling i hvert enkelt tilfælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 23.1.2023 at 14:36:

Nej, begge steder kan i perioder være internettets kloakker, hvor alverdens højreekstremistiske skribenter kan udgyde deres galde, med administratorernes billigelse.

Det er lidt pudsigt, at de eneste, der kaster om sig med nedladende udtryk i denne tråd, er de samme som klandrer andre for racisme.

"Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten".

Bear skrev, den 23.1.2023 at 14:39:

Vi er nogen der er enige med dig, men vi holder lav profil, da reaktioner meget hurtigt kan medføre advarsler, lange karantæner mm. 

 

Ja der er jo regler mod at diffamere andre skribenter på EG. En ubegrundet påstand om racisme og ekstremisme er decideret lovbrud og har ført til sager om bagvaskelse.

Fakta om indvandrere og efterkommere i Danmark - Danmarks Statistik (dst.dk)

Ikke-vestlige indvandrere er over 3 gange så kriminelle i gennemsnit end originalbefolkningen. Det kan man godt tillade sig at være irriteret over, og det er nok det, folkene i de tråde, du linker til, giver udtryk for. 90'erne er slut for længe siden. Åben øjnene.

  

tronheim skrev, den 23.1.2023 at 19:30:

hvor er grænsen her til , at det gule eller røde kort bliver uddelt

Lad os blive i fodboldterminologien. Dette forum handler om GP'er. Vis en god team spirit, hold politikken væk, gå efter bol(d) og ikke mand.

Ind over til en ni.... :ph34r:øh... et "hovedstød"

Peace man !! <3 Q.

Redigeret af Quatermain

Del dette indlæg


Link til indlæg
Quatermain skrev, for 12 timer siden:

Det er lidt pudsigt, at de eneste, der kaster om sig med nedladende udtryk i denne tråd, er de samme som klandrer andre for racisme.

"Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten".

Det er da ikke nedladende overfor nogen specielt, med mindre man da føler sig truffet af beskrivelsen.

Citat

Ja der er jo regler mod at diffamere andre skribenter på EG. En ubegrundet påstand om racisme og ekstremisme er decideret lovbrud og har ført til sager om bagvaskelse.

Jeg har da ikke nedgjort nogen skribenter her, medmindre man da føler sig truffet af betegnelsen "højreekstremist".

Citat

Fakta om indvandrere og efterkommere i Danmark - Danmarks Statistik (dst.dk)

Ikke-vestlige indvandrere er over 3 gange så kriminelle i gennemsnit end originalbefolkningen. Det kan man godt tillade sig at være irriteret over, og det er nok det, folkene i de tråde, du linker til, giver udtryk for. 90'erne er slut for længe siden. Åben øjnene.

Her kunne jeg nemt komme med en hel del argumenter, men det må jeg ikke, da jeg i så fald sandsynligvis ville blive smidt ud. 

Citat

  

hold politikken væk, 

Det undlader du så selv, lige ovenover ;)

 

Citat

Ind over til en ni.... :ph34r:øh... et "hovedstød"

Peace man !! <3 Q.

:)

 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, den 23.1.2023 at 14:58:

Kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man jo gå ud i den friske luft.

Hvis så bare det var brød der duftede af ;)

 

 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er det rene vrøvl at der skulle være racisme, eller have været racisme på eroguide, kvinder fra alverdens lande lovprises i høje toner og mange mænd besøger dem…nogen brugere har gjort sig store anstrengelse for at blive krænket, men det er en anden sag.

Bødlen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, 1 time siden:

Det er det rene vrøvl at der skulle være racisme, eller have været racisme på eroguide, kvinder fra alverdens lande lovprises i høje toner og mange mænd besøger dem…nogen brugere har gjort sig store anstrengelse for at blive krænket, men det er en anden sag.

Bødlen

At du ikke kan se racismen i den tråd der linkes til i trådstarten siger vel egentlig alt. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 25 minutter siden:

At du ikke kan se racismen i den tråd der linkes til i trådstarten siger vel egentlig alt. ;)

 

At du kan se racisme i den tråd der er linket i trådstarten, oplyser alt i det klareste skær om, at ville “se noget “ indrømmet nogle elementer kunne være formuleret pænere, men er det racisme at have et “jævnt” sprogbrug. ^_^

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 32 minutter siden:

At du kan se racisme i den tråd der er linket i trådstarten, oplyser alt i det klareste skær om, at ville “se noget “ indrømmet nogle elementer kunne være formuleret pænere, men er det racisme at have et “jævnt” sprogbrug. ^_^

Jeg tror vi stopper her, inden en af os bliver smidt ud for at lave politiske indlæg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 18 timer siden:

At du kan se racisme i den tråd der er linket i trådstarten, oplyser alt i det klareste skær om, at ville “se noget “ indrømmet nogle elementer kunne være formuleret pænere, men er det racisme at have et “jævnt” sprogbrug. ^_^

Hvis et "jævnt" sprogbrug skulle kunne undskylde racisme og/eller racistiske udtalelser, så er vi vist ovre i noget der ligefrem leder efter undskyldninger for at kunne opføre sig sådan. Det er selvfølgelig ulovligt at diskriminere, men det er ikke ulovligt at være racist. Så hvorfor prøve at være så politisk korrekt at man ikke kan kalde en spade for en spade ? 

Og hvorfor hidse sig op over at nogen er racister? Det véd vi jo at nogen er. Det er som sagt ikke ulovligt. Og jeg er sikker på vi alle kender nogen, og holder af dem alligevel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 27 minutter siden:

Racisme og politisk korrekthed er lige grimt

hvis man kender den sande definition af begge, er det godt nok noget af et budskab.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

hvis man kender den sande definition af begge, er det godt nok noget af et budskab.....

Det gør jeg. Altså kender de sande definitioner. Det gør du også.

bh

Bødlen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, den 27.1.2023 at 13:02:

Racisme og politisk korrekthed er lige grimt samme er komstante sprogkorrektion og udskamning.

Ligheden er slående ;)

Ku Klux Klan og gadekampe: Her er fem af de vildeste partikonventer i USA's  historie | Historie | DRimage.jpeg.e4ef2f2dec082377e515839af8600ac8.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, den 27.1.2023 at 14:56:

Det gør jeg. Altså kender de sande definitioner. Det gør du også.

Det kan du tro. Og hvis man virkelig mener at det "bevidst undgå sprogbrug der kan fornærme eller yderligere marginalisere minoriteter eller allerede marginaliserede grupper" er lige så grimt som antagonisme baseret på etniske grupper, så ér det godt nok noget af budskab..... Det er klart en holdning man har ret til. Men den er helt klart en yderligtgående een af slagsen. Som i radikaliseret. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...