Hop til indhold

“Mads og monopolet”: Bros before h*es eller hvad?

Featured Replies

Skrevet

Gentlemen of the internet: Har et moralsk dilemma jeg ville høre jeres holdning til. Har en god ven med et 'helt almindeligt' job som jurist. Han har for nylig fået en ny kvindelig kollega som han blev helt vild med. De flirter hurtigt, ses privat, og nu vil han gerne gøre det mere seriøst.

Han viser mig begejstret billeder af hende, og jeg kan med det samme se at det er en tidligere 'kendt' glædespige som jeg selv har knaldet adskillige gange. Hun er stoppet for relativ nylig og han aner tydeligtvis intet om fortiden!

Bør man sige noget? Lidt awkard hvis han ender i fast forhold med en pige jeg har vold-analbanget masser af gange. Vi vil ikke kunne undgå at mødes tit. Men den gamle GP-'kontrakt' om gensidig diskretion holder vel stadig? Forventer jo også hun ikke siger noget.

På den anden side, hvis situationen var omvendt ville jeg gerne vide at min nye kæreste havde haft mindst 1000 partnere, og min ven er mere konservativ end mig. Skulle jeg diskret sige til hende selv at hun bør fortælle ham det? Eller er det også upassende at henvende sig til hendes 'civile' profil? 

Redigeret af ConnoisseurCph

• Svar 75
  • Visninger 8.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Du ved reelt ikke, om din ven ved noget eller ikke. Min mand går ikke og fortæller folk, hvad jeg (også) arbejder med. Det er en sag mellem os, ikke alle mulige andre. Men lad os vende den om, hv

• Der er ikke skyggen af et dilemma i det her. Du holder din kaje. Og ønsker hun så at dele sin fortid med din kammersjuk, må de selv rode med det. Du skal i hvert fald ikke antænde det bål.  

• Jeg er ikke i tvivl. Du skal naturligvis intet fortælle. Hendes fortid vedkommer ikke dig mere. Det er op til hende selv, hvor meget hun vælger at fortælle en kæreste. Ha' en god dag To

Skrevet

Selvfølgelig holder man diskretion. 

Skrevet

Jeg havde bare sagt det til ham. Det er helt sikkert!

Skrevet

Uhh. Det er et dilemma. 

Men man kan måske tilgå dilemmaet ved at stille sig selv nogle spørgsmål. 

Hvem gavner det at du informerer din ven om hende? 

Hvis behov er det at " sandheden skal på bordet" 

Hvilken konsekvens vil det få for hende på hendes arbejdsplads at blive " afsløret" som eks gp? 

Kan du overhovedet overskue konsekvenserne? 

Jeg har ikke rigtig noget svar men tænker at du skal tænke dig godt om inden du skrider til handling. 

Skrevet

Det løser sig selv, førdte gang hun beder ham om, at lægge pengene på natbordet. :-o:rolleyes:

Skrevet

Den er fandme svær…

En tanke, jeg får: ville man ikke fortælle sin ven, at man havde været sammen med hans nye kæreste, hvis det nu ikke havde været som gp? Det er vist go’ bro-stil. 
Jeg lufter vel egentlig her muligheden for at lave den feje løsning og fortælle ham, at du har været sammen med kæresten, men at det må være op til hende evt at fortælle omstændighederne. 
Der løser selvfølgelig ikke “problemet” ift hendes fortid som gp, og jeg må bare sige, at det ville jeg forvente, at min kammerat fortalte om; hvis det kom frem ad omveje, ville vi ikke være venner mere, så altså…

Jeg undskylder på forhånd for, at mit input i visse ører vil virke gammeldags og mandschauvenistisk, for hvad rager hendes fortid den nye kæreste. Og hvad er der i vejen med at være gp? Men var jeg kæresten, ja så…

Redigeret af Svendsenaalborg

Skrevet

Jeg er ikke i tvivl. Du skal naturligvis intet fortælle. Hendes fortid vedkommer ikke dig mere.

Det er op til hende selv, hvor meget hun vælger at fortælle en kæreste.

Ha' en god dag

Tom den dristige

Skrevet

Du skal ikke fortælle noget for din ven. Lad hendes fortid bli din hemmelighed. 

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 43 minutter siden:

Hvilken konsekvens vil det få for hende på hendes arbejdsplads at blive " afsløret" som eks gp? 

Jeg er helt på linje med den lille frøken, den information skader langt mere end den gavner.

Vi bærer nok næsten alle rundt på elementer fra fortiden som vi ikke ønsker deles med nutiden, af personer som synes det er vigtigt for omverdenen at vide. Giv den gamle gb en chance for at komme vide i livet.

Anbefaling herfra, giv kæresten et kram når i mødes og ønsk hende velkommen i din vens liv :x

Skrevet

Den er ikke spor svær 

Hvis du ikke synes det er Ok at pigen fortæller vidt og bredt til dine venner, familie og arbejdsplads hvad I har lavet sammen privat, så fortæller du heller ikke noget.
Din ven har sikkert også flere ting i sin historie som han selv gerne vil være herre over hvem han deler det med. 

I øvrigt har hun ikke gjort noget galt så mon ikke de med tiden fortæller hinanden om hvad de har med i bagagen 

Skrevet

Enig du skal ikke fortælle noget.

Måske du skal holde øje med din bankkonto for hun tjente måske mange penge og kan bruge dem.

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 42 minutter siden:

Uhh. Det er et dilemma. 

Men man kan måske tilgå dilemmaet ved at stille sig selv nogle spørgsmål. 

Jeg har ikke rigtig noget svar men tænker at du skal tænke dig godt om inden du skrider til handling. 

Som den @Den lille frøken skriver så skal du tænke dig meget godt om.

Skal vi for fremtiden til have at alle forhåndenværende GP skal have et stempel i panden? 

Bare fordi man har en viden skal man så bruge den?

Jeg ville selv som andre ikke fortælle noget, hvad ville du selv syntes om at GP henvendte sig på din civile profil @ConnoisseurCph.

Mister 12

Skrevet

Hvis det er muligt, så giver du dig diskret til kende overfor hende, så hun ved at du er en nær ven. Så er hun forberedt, og kan selv håndtere situationen. 
Derudover holder du diskretionen over for både hende og din ven. 

Redigeret af Butch

Skrevet
  • Author

Tak for svar allerede - rart at se folk også er delt ;) dog med overvægt til “diskretion”.

Normalt ville jeg ikke være i tvivl om at det var rigtigt, især hvis det bare havde været er par enkelte “vanilla besøg”. Så siger man klart ingenting. 

Nok mest i tvivl fordi jeg har haft SÅ meget ret hardcore sex med hende.

og lidt måske også fordi hun var lidt profileret High-end, med kundegruppe meget lig hans omgangskreds…

Skrevet

Helt enig med @Butch. Fortæl hende at du kender hendes nye flamme og ellers så er dine læber bare lukket med syv segl. Det fortæller du naturligvis også til hende. Husk at ønske hende tillykke, hvis din kollega ellers er en sød fyr.

Det er hendes liv og hendes valg hvad hun vil fortælle om.

Skrevet
ConnoisseurCph skrev, 1 time siden:

Bør man sige noget? Lidt awkard hvis han ender i fast forhold med en pige jeg har vold-analbanget masser af gange.

Moralsk dilemma, ja, i så fald dobbeltmoralsk!

Hun må jo have været god/sød/lækker, siden at du har besøgt hende masser af gange. Er det fordi, at hun har været sammen med dig, at hun nu ikke dur, og er brugt/korrumperet - eller er det bare "alle de andre"...

Slap dog af; det er bare sex!

Skrevet
  • Author
Pinkman skrev, for 7 minutter siden:

Moralsk dilemma, ja, i så fald dobbeltmoralsk!

Hun må jo have været god/sød/lækker, siden at du har besøgt hende masser af gange. Er det fordi, at hun har været sammen med dig, at hun nu ikke dur, og er brugt/korrumperet - eller er det bare "alle de andre"...

Slap dog af; det er bare sex!

Haha ja det er ikke fordi der er noget galt med hende tværtimod, gad godt hun startede igen:biggrin:

mere det akavede ifht til min ven at have haft hånden oppe i hans (måske) kæreste uden han ved det:blink:

Skrevet

Helt enig med Butch. Det er måden at gøre det på. 
Jeg har også haft sex med en del kvinder i vores omgangskreds, før jeg blev kæreste med min kone. Det har jeg hverken fortalt min kone, eller kvindernes senere tilkomne mænd. 
Det gavner ingen, tværtimod. 

Jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor det at det var hardcore sex, skulle medføre at du føler det vigtigere at fortælle din ven det, end hvis det blot havde været mainstream sex. 

Skrevet
  • Author
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:
Jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor det at det var hardcore sex, skulle medføre at du føler det vigtigere at fortælle din ven det, end hvis det blot havde været mainstream sex. 

Nej du har ret, det er nok heller ikke logisk, beskriver bare min mavefornemmelse ;) 

Skrevet

det er da super frækt at kun hun og du ved at du har gennempulet hendes røv masser af gange :rolleyes:

Hold diskretionen og lad være med at sladre til din ven

hvem ved, måske får du senere igen mulighed for at kneppe hende...

Skrevet

Din beslutning - uanset hvad den bliver - får muligvis konsekvenser. Det du skal gøre dig klart er, hvor god en ven du mener din ven er. Og så skal du gøre dig klar til at miste ham.

Hvis du siger noget til ham, er det muligt at han bliver vred på dig. Og du kan være 100pct sikker på at pigen bliver vred på dig, med rette. Der mister du ham nok, med mindre han simpelt hen fravælger hende.

Hvis du intet siger, og pigen genkender dig, skal du vide, at du muligvis er den eneste i din vens omgangskreds der kan forbinde hende med prostitution. Hvis hun er bare nogen lunde intelligent, sørger hun for at I bliver uvenner og du mister en ven, og hun mindsker risikoen for at blive afsløret. 

Så, mon ikke du bare skal hive hende lidt til side og sige at hendes hemmelighed er i trygge hænder hos dig, så længe hun ikke sætter en kile ind mellem din ven og dig?

Skrevet
ConnoisseurCph skrev, for 45 minutter siden:

mere det akavede ifht til min ven at have haft hånden oppe i hans (måske) kæreste uden han ved det:blink:

Ha,ha, det havde jeg da med (og i) adskillige allerede som 15-årig :)

Tilbage til emnet: Hvis man ønsker og fordrer diskretion, er det jo netop når dilemaet opstår, at fårene skilles fra bukkene (so to speak) :)

Skrevet
  • Author
Pinkman skrev, for 3 minutter siden:

Ha,ha, det havde jeg da med (og i) adskillige allerede som 15-årig :)

Tilbage til emnet: Hvis man ønsker og fordrer diskretion, er det jo netop når dilemaet opstår, at fårene skilles fra bukkene (so to speak) :)

Ok respekt hvis du startede med fisting som 15-årig :o

Skrevet

Der er ikke skyggen af et dilemma i det her. Du holder din kaje. Og ønsker hun så at dele sin fortid med din kammersjuk, må de selv rode med det. Du skal i hvert fald ikke antænde det bål.  

Skrevet
ConnoisseurCph skrev, for 8 minutter siden:

Ok respekt hvis du startede med fisting som 15-årig :o

Ha, ha, fisting, nej sgu (troede bare at "hånden" var et idiom - sådan hånden i kagedåsen-agtigt - var ikke klar over, at du vitterligt mente hele hånden) :)

Redigeret af Pinkman

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.