Hop til indhold
Jersey86

Jul og nytår i Tanzania og Kenya

Recommended Posts

tvr skrev, for 17 minutter siden:

Personligt er jeg også ret glad for Vestafrika, især Senegal. Senegal må have de verdens smukkeste kvinder.....

Hvad med sproget? Taler du fransk? Jeg taler kun engelsk. Jeg har prøvet Togo med google translate og det bliver sgu kedeligt i længden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jersey86 skrev, for 9 timer siden:

Hvad med sproget? Taler du fransk? Jeg taler kun engelsk. Jeg har prøvet Togo med google translate og det bliver sgu kedeligt i længden.

Ja, i Senegal og Cote d'Ivoire er fransk vigtigt. Og ja, jeg taler fransk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jersey86 skrev, den 11.1.2023 at 14:06:

Alle, pånær de 2 første, tog vi sammen en HIV test inden vi havde sex. De koster 10 kr på apoteket. De minder om en corona Quick test, men man bruger blod i stedet for. Så skal man vente 15 minutter på svar, hvilket passer meget godt med et bad. Test findes også i en oral udgave, men de koster det dobbelte. Alle var helt cool med at tage testen. Jeg plejer at ligge testene oven på de kontanter jeg har tænkt mig at giv dem.

Er de billige HIV tests virkelig sikre nok til at du tør gå videre uden kondom? Blod testene er nok mere sikre end oral testene tænker jeg. 

De er bare sygt dyre i Danmark - fra 300 kr. og op efter pr. test.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
bitcoin skrev, for 1 minut siden:

Er de billige HIV tests virkelig sikre nok til at du tør gå videre uden kondom? Blod testene er nok mere sikre end oral testene tænker jeg. 

De er bare sygt dyre i Danmark - fra 300 kr. og op efter pr. test.

Det må jo være op til den enkelte at vurdere. Det er jo også langt mindre sandsynligt at du som mand bliver smittet hvis du har ubeskyttet sex med en kvinde, end hvis det var manden der var positiv. En af grundene til at AIDS/HIV er så udbredt i bøsse kredse er fordi mændene jo både modtager og giver anal sex, og så har anal sex også en større risiko.

Men jeg har da overvejet at tage PreP næste gang for at være endnu mere sikker, en af pigerne sagde det var gratis. Jeg forestiller mig måske at testene bliver solgt med tilskud fra staten/hjælpeorganisationer siden de kan være så billige?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prep bør alle tage når de dyrker vores hobby på rejser til Afrika, Asien eller Syd Amerika.

Husk Prep skal tages 7 dage før første ubeskyttet samleje - hver dag i gennem hele perioden - og 7 dage efter sidste samleje uden kondom.

Ved anal sex gælder andre regler kender dem ikke da jeg ikke selv er til anal sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jersey86 skrev, den 14.1.2023 at 12:39:

Det må jo være op til den enkelte at vurdere. Det er jo også langt mindre sandsynligt at du som mand bliver smittet hvis du har ubeskyttet sex med en kvinde, end hvis det var manden der var positiv. En af grundene til at AIDS/HIV er så udbredt i bøsse kredse er fordi mændene jo både modtager og giver anal sex, og så har anal sex også en større risiko.

Jeg havde forstået det som om, at du brugte måde test + kondom. Du må sgu passe på, at du ikke gør en af pigerne gravid dernede, så hænger du for alvor på den.. :P Som du beskriver nogle af pigerne, så kunne man hvert fald godt forestille sig, at de ville se en graviditet med en hvid mand som en billet til Europa. 

Redigeret af Emptyman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emptyman skrev, for 32 minutter siden:

Jeg havde forstået det som om, at du brugte måde test + kondom. Du må sgu passe på, at du ikke gør en af pigerne gravid dernede, så hænger du for alvor på den.. :P Som du beskriver nogle af pigerne, så kunne man hvert fald godt forestille sig, at de ville se en graviditet med en hvid mand som en billet til Europa. 

Bestemt. Det handler i hvert fald om at gøre det klart at man ikke søger noget seriøst. Det er langt de færreste der bruger p-piller, p-stav etc. Standard metoden er at tage en fortrydelsespille

Jeg bruger også et andet nummer på min WhatsApp end mit normale nummer(som også er mit arbejdsnummer), da man blot ved at google det nummer plus mit fornavn, så vil man kunne finde mig frem, finde oplysninger på mine nærmeste kolleger etc.

Redigeret af Jersey86

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jersey86 Virkelig informativ og spændende læsning. Det var ikke et land  som jeg havde planer om at besøge før jeg havde læste om dine oplevelser derfra! Nu er jeg blevet så fristet at jeg planlægger en tur til start februar :P Så mange tak for dine beretninger! :)

Planen er 1 uge i mombasa , 1 uge i diani, samt en Safari tur på 2-3 dage. 
 

Jeg ville hører om du var villig til at udveksle kontakter på de kvinder du havde en god oplevelse med? (Selvf med deres tilladelse)

Jeg har allerede lavet nogle aftaler på tinder, men tænker det kunne være rart at have nogle “sikre” valg i hånden også. 
 

Jeg vil på samme måde prøve at komme med en beretning her fra min tur når den engang er overstået.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
elsker6 skrev, for 22 timer siden:

@Jersey86 Virkelig informativ og spændende læsning. Det var ikke et land  som jeg havde planer om at besøge før jeg havde læste om dine oplevelser derfra! Nu er jeg blevet så fristet at jeg planlægger en tur til start februar :P Så mange tak for dine beretninger! :)

Planen er 1 uge i mombasa , 1 uge i diani, samt en Safari tur på 2-3 dage. 
 

Jeg ville hører om du var villig til at udveksle kontakter på de kvinder du havde en god oplevelse med? (Selvf med deres tilladelse)

Jeg har allerede lavet nogle aftaler på tinder, men tænker det kunne være rart at have nogle “sikre” valg i hånden også. 
 

Jeg vil på samme måde prøve at komme med en beretning her fra min tur når den engang er overstået.

 

Nu kan jeg jo ikke svare for  @Jersey86, men jeg bruger jo som skrevet ovenstående meget af min tid i Kenya og omkringliggende lande. 

Mit råd vil være at du IKKE udveksler kontakter, hverken med Jersey eller andre. De piger du møder på tinder eller Badoo, ser ikke sig selv som glædespiger. Så du får kun en aftale i stand ved at pigen rent faktisk finder dig sympatisk. Der er selvfølgelig også glædespiger, hvor kemi før mødet måske ikke er så vigtig. Dem finder du nemt på nettet eller i de gode barer.

God tur. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Nu kan jeg jo ikke svare for  @Jersey86, men jeg bruger jo som skrevet ovenstående meget af min tid i Kenya og omkringliggende lande. 

Mit råd vil være at du IKKE udveksler kontakter, hverken med Jersey eller andre. De piger du møder på tinder eller Badoo, ser ikke sig selv som glædespiger. Så du får kun en aftale i stand ved at pigen rent faktisk finder dig sympatisk. Der er selvfølgelig også glædespiger, hvor kemi før mødet måske ikke er så vigtig. Dem finder du nemt på nettet eller i de gode barer.

God tur. 

Forstår godt din pointe og er til dels enig med dig. Men jeg kommer primært til mødes med kvinder jeg selv har lært at kende via tinder. Der har jeg nemlig allerede en del “aftaler” i min pipeline.

Grunden til jeg spørger @Jersey86 om udveksling er fordi at han i sin beretning skriver at nogle af pigerne gerne ville mødes med andre fra Danmark. Her var det især Josephine (fra TikTok) som jeg synes ser sød ud og som jeg måske gerne vil mødes med. Hvordan det ender ved jeg selvfølglig ikke. Men der er altid både gode og dårlige oplevelser i gamet. Så det må jeg tage som det kommer :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror man kan sige at der er et bredt spektrum af piger i Kenya. Jeg brugte primært tinder og jeg var rimelig hurtig til at spørge om de vil komme på besøg på mit hotel/lejlighed, og brugte ikke særligt meget tid på tinder til at lærer hinanden at kende. Når vi så er sammen, så har vi en fin snak, jeg behandler dem godt, spørger ind til jeres liv og de spørger ind til mit. Jeg har vedhæftet et eksempel på en dialog fra tinder, hvor hun kom rimeligt hurtigt på besøg og der var ikke så meget tvivl om hvad der skulle ske. På den måde så frasortere/tilvælger jeg jo også en bestemt type piger. Der var også en pige der svarede at hun kun mødtes offentlige steder første gang, hende brugte jeg så heller ikke mere energi på. Dem der skriver i deres profiltekst at de leder efter ægteskab/den eneste ene/NO HOOK UPS! etc, skriver jeg slet ikke til. 

Med de erfaringer jeg har gjort mig, så er min fremgangsmåde at lade være med at skrive med nogen på forhånd, og vente til at jeg er kommet frem, selvom det er svært at modstå fristelsen. Men så er der ingen tvivl om hvad det handler om, vi skal hygge, vi skal knalde og de skal smutte igen næste morgen med lidt lommepenge, hvis de er virkelig søde, så kan de måske komme på besøg et par dage senere, eventuelt som en del af en trekant. Jeg kan godt frygte lidt at hvis jeg skriver med dem i nogle uger/måneder før jeg ankommer, så kan pigerne få en ide om at vores relation er noget andet og måske er der grobund for noget længerevarende. Det er måske også bare mig der har svært ved at holde en samtale kørende uden at den går hen og bliver seriøs.

Og altså jeg får alligevel et par 100 likes på få dage, så der er rigeligt at tag af når man er kommet der ned. Går jeg så glip af en "bedre" kategori af piger ved at gøre det på min måde? Det er svært at sige, igen jeg havde det fantastisk. Jeg så en af pigernes WhatsApp og hun skrev med mange mænd, som i rigtigt mange forskellige mænd. Hun viste mig en dialog med en mand fra Australien der skulle komme til Mombasa i løbet af en uges tid. Han havde booket en stor lejlighed og de to skulle være sammen i flere dage og se om det kunne blive til noget seriøst. Men altså imens de har de her lange intense snakke om fremtiden ligger hun og knalder med mig en uge før han skal ankomme...

IMG_2959.PNG

 

 

IMG_2960.PNG

Redigeret af Jersey86

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000

@Jersey86 Jeg tænker på dine beretninger alt for ofte :D 

Jeg tager langsomt tilløb til at tage til Nairobi.

Hvis jeg køber en flybillet til Nairobi, tjekker ind på et udemærket hotel med bar og restaurant og bruger Tinder som den unge charmør, jeg er, og er tydelig med, at jeg ikke leder efter et forhold, så kommer de smukke afrikanske i lind strøm? Det er vildt!

Jeg hører dig også sige, at du har haft gode resultater for du er en cool fyr, der inviterer på restaurant og tipper i ny og næ. Respekt og dejligt at høre, at det betaler sig at være en god fyr!

Historien om HIV er super-skræmmende, og takker mange gange for at nævne HIV-testen. Skal man ikke bare fylde hotelværelset op med kondomer og HIV tests? Jeg hører dig også sige, at man med fordel kan tage PreP.

@tvr nævner også Badoo til dem, der reelt er sympatiske fyre.

Hvis man gør det, og har godt med schillings med, så får man bare en vild uge dernede?

Andre råd eller ting til huskelisten?

Takker mange gange, og hvis du har lyst til at være i Nairobi samtidigt med en pæn, charmerende og glad dansker i 30'erne, så skriv en PB. Jeg har endnu ikke noget fast dato, men tager bare tilløb..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, for 23 minutter siden:

Hvis man gør det, og har godt med schillings med, så får man bare en vild uge dernede?

Njah, hvor vildt det bliver er meget op til dig selv. Kenyanske piger ér ret vilde. De er selvsikre og ved hvad de vil (og vil have). Det kan blive det vildeste. Men også det modsatte. Det afhænger af dig. Ingen overfalder dig....

Jeg tror det er vigtigt at gøre sig klart om man vil til Nairobi eller Mombasa. Nairobi er den eneste hovedstad i verden, hvor der er en park, hvor løver og giraffer går frit rundt.... Gå ikke aftentur her.... Og så er Nairobi en moderne storby. Mombasa er mere en badedestination. Alt derimellem er safari.... Begge er fede steder.

Jeg selv opholder mig mest i Nairobi, da det er her mine forretninger foregår. Og ja, hvis du er villig til at spendere og er forholdsvis udadvendt og charmerende, så kan du få den vildeste uge. Der er masser af gode barer, restauranter, natklubber osv i Nairobi. Og kenyanerne elsker selv at feste. Både mænd og kvinder. Jeg har en del venner dernede, både mænd og kvinder. Dejlige mennesker.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, for 16 minutter siden:

Har @Jersey86 eller @tvr nogen holdning til alle de røde og gule kasser på UMs side: https://um.dk/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/kenya

Bare du holder dig fra de nordlige grænser, og til forholdsvis befolkede steder i Nairobi og Mombasa områderne, sker der ikke noget. Ikke terror-relateret ihvertfald. Nairobi har jo titlen "Nairobberi" af en årsag. Der er en del kriminalitet.

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

@andrew1000

Du skal nok få en fantastisk tur. 

Tips:

Doxycycline er både malaria medicin og det skulle have en forebyggende effekt på bakterie kønssygdomme. Det kan købes i Danmark, men der nede koster det håndøre.

Brug et "smid væk" nummer til din whatsapp. Jeg har ikke oplevet nogen der har forsøgt at opspore mig, men man ved sgu aldrig. Det kommer selvfølgelig også an på hvor nem du er at spore. For mit vedkommende så kræver det kun mit fornavn og mobil nr, så har du alt info på mig, min arbejdsplads osv.

Tag på safari, eventuel tag en pige med, det koster nok ikke særligt meget ekstra.

Giv 10-20 kr i drikkepenge til vagten hver gang du tager en pige med dig op på dit værelse.

Find et prisleje som du er komfortable med at betale pigerne. Eksempelvis 400 kr i udgangspunkt og så 1-200 ekstra hvis de er virkelig søde. Jeg tror det er meget godt på forhånd at sætte sig fast på en ramme, ellers kan det godt løbe løbsk.

Gør dig klart hvad det er for en relation du gerne vil have med pigerne. Er det one night stands eller vil du gerne være sammen med den samme i flere dage? Vær tydelig omkring dine intentioner.

Vil du gerne strand og vandsport, så tag til Mombasa. Hvis ikke, så overvej Nairobi, især hvis du har det svært med varme.

Gå ud fra at pigerne har intet med sig når de kommer på besøg. Så du skal sørge for alt, håndklæder, glidecreme(dog sjældent nødvendigt :D), kondomer etc. Alle piger vil efterspørge lotion når de har været i bag. Ha både en iphone, USB C og micro USB oplader, da pigernes telefon ofte har dårligt batteri.

Hvis du virkelig vil være sød, så køb en billig brugt bærbar eller telefon i Danmark og giv den som gave. Rigtigt mange har lorte telefoner og selv brugte kan være dyrere der nede end hvad ud kan finde på DBA/facebook herhjemme. Men vær opmærksom på hvor meget du må have med i flyet.

De bruger UK strømstik, så ha en adapter med, også hvis du giver elektroniske gaver

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000
Jersey86 skrev, for 16 minutter siden:

@andrew1000

Du skal nok få en fantastisk tur. 

Tak for alle de broderlige råd! Nu har jeg jo ikke nogen undskyldning! Takker mange gange og god we

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jersey86 skrev, for 40 minutter siden:

 

Doxycycline er både malaria medicin og det skulle have en forebyggende effekt på bakterie kønssygdomme. Det kan købes i Danmark, men der nede koster det håndøre.

Lad være med at bruge malaria medicin med mindre du specifikt skal til kysten eller specifikt har fået malaria. Og vær meget opmærksom på hvilken du bruger. En del lokale læger (også på de store private hospitaler) vil ikke behandle dig, hvis du har brugt en medicin, de mener kan gøre malariamyggene resistente. Den (dårlige) vane har de importeret fra vestafrika, hvor det har været praktiseret de sidste 20 år. Det er vigtigt ikke at lytte til danske læger, på den slags.... deres viden om tropesygdomme og malaria lokalt i Afrika er meget teoretisk og ikke særligt up to date. De lokale læger derimod, ved hvad det drejer sig om. En del af dem er europæere der er flyttet til Afrika. Eller er udstationeret der. 

Jeg er som regel i Afrika 2-3 måneder ad gangen (mindst 3 gange om året), og bruger aldrig malaria medicin. Kun når jeg får malaria, så gør jeg selvfølgelig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000

Hvis nogen vil rejse med til Kenya, så send en PB. Jeg tænker ikke, at vi skal sidde på nakken af hinanden dagen lang, men måske bare have en enkelt dobbelt-date eller en trekant. 

Redigeret af andrew1000

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, for 3 timer siden:

Hvis nogen vil rejse med til Kenya, så send en PB. Jeg tænker ikke, at vi skal sidde på nakken af hinanden dagen lang, men måske bare have en enkelt dobbelt-date eller en trekant. 

Man kunne også tage på Safari sammen og deles om en bil og chauffør.

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, den 20.1.2023 at 17:46:

Hvis nogen vil rejse med til Kenya, så send en PB. Jeg tænker ikke, at vi skal sidde på nakken af hinanden dagen lang, men måske bare have en enkelt dobbelt-date eller en trekant. 

Kenya er meget stort.... Så min anbefaling ville være lige at overveje hvilken del I tænkt jer at udforske.... Hvis 1 er i Nairobi en anden i Mombasa, så mødes I ikke helt nemt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har nogle lidt generelle spørgsmål jeg håber nogle af jer erfarne kan hjælpe med. Har også søgt lidt online men blandet hvad der kommer af svar.

- mad og hygiejne I Kenya? Vil helst undgå dårlig mave eller madforgiftning. Skal man være meget forsigtig med hvor og hvad man spiser? 
 

- kontanter og kreditkort. Hvor meget er maksimal beløb på ATM man kan hæve? Er det godt at have kontanter med hjemmefra?  
 

- Er det sikkert at tage en Uber alene? 

 

- visum og negativ covid test ved indrejse. Ellers andet man skal være opmærksom på?

 

håber ikke der afsporer debatten ellers må det gerne slettes. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...