Hop til indhold

Har du følt dig krænket i dag, jeg har

Featured Replies

Skrevet

Forleden blev jeg blokket af Fb da jeg kom til at nævne Negerboller i forbindelse med køb af disse, men hvor går grænsen ifht. Dette site på Eg, er det bare overskridende eller hvor går din grænse for at blive krænket og selvfølgelig også ifht. Eg`s regler 

• Svar 61
  • Visninger 7.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg tager overhovedet ikke anstød af den slags. Jeg bliver mer krænket af alle dem der føler sig krænket og skal dikterer os andre hvad vi må sige.

• Kan ikke se hvad der skulle kunne krænke mig , men hold da kæft der er mange der bliver krænket over INGENTING ,  Lige så vel som der er ALT for mange der blander sig i noget de slet ikke har brug f

• I sidste ende er det mere hvilken betydning ord har for dem som man bruger ordet om, ikke så meget hvilken betydning det har for en selv. Jeg har INTET behov for at bruge ord om andre mennesker som je

Skrevet

-Jaah jeg er ret sippet har jeg fundet ud af herinde -mine grænser kan hurtig overskrides... Men jeg behøver jo ikke læse det hele heldigvis;-) 

Skrevet

Jeg har selv været blokeret på FB. Kom til at skrive et eller andet med "så bliver man krænket over ord som neger, eskimo og så videre". Bom så faldt hammeren. 

Der skal rigtigt meget til at jeg bliver krænket :)

Skrevet

Den offentlige hjernevask bestemmer,  hvad der betragtes som rigtigt eller forkert til en hver tid. Husk på, at den brede befolknings IQ er fordelt i en Bells kurve omkring 100 med en spredning på 15. Det betyder også, at der findes en del 'får',  der hyrdes til at danne deres meninger inden for et verdensbillede med kontekst til mediernes filtrering af information. 

Skrevet

Jeg tager overhovedet ikke anstød af den slags. Jeg bliver mer krænket af alle dem der føler sig krænket og skal dikterer os andre hvad vi må sige.

Skrevet

Kan ikke se hvad der skulle kunne krænke mig , men hold da kæft der er mange der bliver krænket over INGENTING , 
Lige så vel som der er ALT for mange der blander sig i noget de slet ikke har brug for at blande sig i :)

Skrevet
Utilregnlig skrev, for 10 timer siden:

nævne Negerboller

Det er jeg engang blevet udelukket fra en tråd her på EG, for at skrive. 

Skrevet

Hvis naboen kan blive på sin side af hækken, så kan han for min skyld gøre lige hvad der passer ham. Nu til dags er der alt for mange som der har mere travlt med at finde en eller anden at følge sig krænket over, end at passe deres ejet liv....

De kunne nok lære lidt af Helge Winther, han sage hvad han mente

Jeg håber da at EG har så højt til loftet,  så man ikke får en advarsel for at skrive f.eks. rengørings kone , når nu det er mere politisk korrekt at skrive rengørings assistent ;)

Ellers bliver EG kedeligt sted.

Skrevet
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Det er jeg engang blevet udelukket fra en tråd her på EG, for at skrive. 

Det er da lidt strengt når hvide også gør det :huh:

Skrevet

Jeg har en rimelig stor tærskel men det kommer an på situationen. Skriver man bevidst krænkende for at opnå en negativ reaktion/stemning, ja så kan man sutte mås. Bruger man et ord som du har brugt, negerboller, så bevares, kært barn har mange navne. 

Hvorfor må det egentlig ikke hedde negerboller længere når jødekager stadig må hedde jødekager, og endda er fremstillet i en ovn? Ja det er mange underlige og uforklarlige ting i denne krænkelsesverden. Emnet krænker kaster jeg tit op over - det er blevet så moderne at kaste krænkekortet at det næsten i sig selv krænker. 

Skrevet

Ang: Jødekager. Så må det være falsk reklame.

De smager overhovedet ikke af jøde :-)

Skrevet
Utilregnlig skrev, for 11 timer siden:

Forleden blev jeg blokket af Fb da jeg kom til at nævne Negerboller i forbindelse med køb af disse, men hvor går grænsen ifht. Dette site på Eg, er det bare overskridende eller hvor går din grænse for at blive krænket og selvfølgelig også ifht. Eg`s regler 

Jeg har.

Jeg har måske overskridt personlige grænser for nogle pag mit sprog, da jeg ikke kender ret mange ordforråd, beklager mig:unsure:

Men jeg ved også godt at det føles ubehagelig indeni.Hertil ville jeg være mere forsigtig inden jeg siger/taster :ofor det kan såre andre uden mit hensigt. Som jeg også ved, at når man kunne choose words carefully when you talk about people. Spoken words can sometimes hurt a human soul. And it only takes few seconds to hurt someone. But sometimes it takes years to repair the damage. :unsure:

Pga mit formulering kan gøre misunderstandings - sprøgsmålet bare om er der mere mulighed for at lære mere “DANSK”<3

Skrevet

Jeg giver gerne enetimer :-) Men et kys kan klare mange misforståelser :-)

Skrevet

Er ret åbensindet så bliver ikke så nemt krænket. Men hele krænkelses kulturen og alt det der skal laves om for at andre ikke føler sig krænket. Det irriterer mig pænt meget. 

Skrevet

fejl

Redigeret af Bear

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, for 17 minutter siden:

Det irriterer mig pænt meget

Man kunne måske næsten sige at du føler dig krænket? ;)

Skrevet
Bear skrev, for 2 timer siden:

Man kunne måske næsten sige at du føler dig krænket? ;)

Tja med den forskel, at de krænkede råber op forlanger ændringer. Jeg er som oftest stiltiende uenig. :P

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, for 52 minutter siden:

Tja med den forskel, at de krænkede råber op forlanger ændringer. Jeg er som oftest stiltiende uenig. :P

Det er faktisk ret sjældent at jeg støder på krænkede der råber op og forlanger ændringer, jeg synes oftest at larmen kommer fra dem der bliver krænket over at andre føler sig krænkede, eller dem der bliver krænket på andres vegne. 

Skrevet
Utilregnlig skrev, for 17 timer siden:

nævne Negerboller i forbindelse med køb af disse

Der er intet i denne sætning der krænker mig. Tilgengæld er jeg ret sikker på, at der i Danmark ikke er nogen steder du kan købe negerboller;). Skulle der findes en butik der sælger disse negerboller, beklager jeg selvfølgelig.:blink::D

Skrevet
modenelsker skrev, for 45 minutter siden:

Der er intet i denne sætning der krænker mig. Tilgengæld er jeg ret sikker på, at der i Danmark ikke er nogen steder du kan købe negerboller;). Skulle der findes en butik der sælger disse negerboller, beklager jeg selvfølgelig.:blink::D

Så køber jeg bare eskimo is i stedet.

Skrevet

Voksne mennesker som i en tråd på EG ynker over at andre føler sig krænket ... det krænker mig. Godt vi ikke har nogle sådanne tråde.

Skrevet

Ja så nu nøjes jeg med at slikke på en pind is :-) prøv at sige det lidt hurtigt så ved i hvad jeg mener.

Tjae der er så meget der ikke må siges mere. Den salig Mogen Glistrup blev jo dømt for at kalde dem der i dag hedder muslimer for et andet ord der begynder med M. Men det lærte jeg da i religionsundervisningen i første eller anden klasse at man kaldte dem så jeg blev da forundret for ikke at sige krænket over at man kunne dømme nogen for at benytte et begreb man havde lært i folkeskolens 2 første klasser.

Skrevet

Der var en løvbjerg i den by jeg boede i da jeg var sammen med min eks.

de solgte jødekager som alle andre steder gør hvor man handler ind så intet mærkværdigt der.

men på deres reklame for jødekager stod der “jødekager bagt i gasovn” 

det kunne godt have krænket nogen….tror jeg

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.