Hop til indhold

Er branchen kriseramt ?

Featured Replies

Skrevet

I dag modtog jeg helt uprovokeret en SMS fra en GP, som jeg har været sammen med nogle gange over de sidste par år. Hun spørger, om vi snart skal ses igen. Det er aldrig sket før, og jeg tolker det som et tegn på, at hun mangler klienter.

Da jeg i sidste uge var hos frisøren, kunne hun fortælle om et drastisk fald i antal klipninger.

GP og frisør er begge services, som måske ligger ret højt på listen over køb, der kan udskydes.

Men jeg er interesseret i at høre, om GPerne generelt oplever faldende omsætning. Og om køberne herinde bevidst har skåret på antallet af besøg.  

• Svar 55
  • Visninger 9.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg har endnu ikke oplevet et fald.. Faktisk har jeg oplevet flere bookinger af længere varighed end før.. Men nu må vi se.. Indtil videre er der ikke meget booket ind til næste måned men jeg har

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

For mig har det noget at gøre med at jeg gerne vil anerkende at de fleste folk kæmper lige for tiden i størrere eller mindre skala.. Og jeg ønsker stadig at kunne se alle mine dejlige stamgæster og st

• Vismændende er altid negative. Jeg tror se tænder på at give alle bange følelser om fremtiden. 

Skrevet

Jeg har også oplevet at modtage "kan du huske mig" sms beskeder inden for den sidste måned, så mon ikke at der også er krise der.
Og ja, jeg har skåret ned.
Har også hørt samme historie fra min lokale frisør.
Her har jeg ikke skåret ned :-)

Skrevet

Besøg hos en gp afhænger jo af om man vil/kan afsætte penge til service der er kategoriseret som luksus.

Jeg tror dog som alt andet, at udbud og efterspørgsel vil regulere prisen og mmarkede helt automatisk.

Priserne har pt ikke ændret sig, hvilket betyder at den kundegruppe som jeg tilhører, ikke besøger gp's. da jeg gemmer pengene. Jeg gætter på at mange gp, specielt de veletablerede ikke har bemærket fald i indtjeneing endnu, men højest en mindre kø af kunder at vælge imellem.

Vi ser nok først prisfaldet hos gp's når der bliver stor ventetid mellem besøgende.

Redigeret af next

Skrevet
Casten skrev, for 14 minutter siden:

Da jeg i sidste uge var hos frisøren, kunne hun fortælle om et drastisk fald i antal klipninger.

GP og frisør er begge services, som måske ligger ret højt på listen over køb, der kan udskydes.

Lyder som om frisøren måske er økonomisk mør til noget mere :-) klip og knep... Spøg til side, ja jeg oplever også GPer der bliver mere desperate efter om man nu også vil komme igen. Det gjorde de ikke for et par år siden. har også modtaget nogle små beskeder med kys "hope to see you again, handsome.... bla bla" tror du har ret stramme tider.

Skrevet
Casten skrev, for 26 minutter siden:

I dag modtog jeg helt uprovokeret en SMS fra en GP, som jeg har været sammen med nogle gange over de sidste par år.

Jeps, økonomikrisen i øjeblik..

Uanset hvad der skal/vil ske i verden, vil jeg aldrig aldrig skrive til mine kunder medmindre de skriver først til migB)

ske 

Skrevet

Tjae frisøren først, hvis hun nu ikke lige er til at tage springet og kneppe med kunderne kunne hun jo tage skridtet :-)

Ja det ville da være dejligt med en blid kvindehånd der fjernede den uønskede hårvækst på pik og sten. :-)

Nå to sider af denne sag,

Var hos min ynglings thai kvinde i søndags, og vi snakkede da om kundeantallet og hun sagde at der var færre.

I en anden sammenhæng snakkede vi om tidspunktet, og jeg sagde at hun kunne da bare sige til mig hvilket tidspunkt på dagen hun helst ville se mig. Hendes svar var jeg skriver til dig skat når jeg gerne vil se dig :-) Og det er hun så hjertelig velkommen til.

Hos en anden thai snakkede vi om omkostninger fordi jeg sørgede for de havde petroleum til varmen, og sagde at prisen var fordoblet i det sidste år. Det er en del måneder siden de fik leveret sidst.

På spørgsmålet om antal kunder sagde hun at hun ikke mærkede fald i antallet. Hvad så med prisen ? Ja nu skal de betale 2.000 kr for fuld pakke :-) Før tog hun 1.500.

Om hun tog gas på mig ved jeg ikke for hun vil af en eller anden grund ikke lege med mig. :-(  Men derfor kan jeg jo godt hjælpe hende med praktiske gøremål :-)

Og hun er meeget populær :-)

Skrevet

I det segment jeg normalt besøger er prisen steget over det sidste år fra ca 1500 pr time til omkring 1800 og nogle har lige ramt 2000 all inklusive - så op til omkring 30% stigning… jeg har også fået beskeder om jeg vil komme på besøg men pt har jeg helt lukket for mine besøg da økonomien slet ikke kan rumme det… husleje, varme og mad komme desværre før en times skøn forening med en af mine favoritter… 

tænker at mange nok har slået bremsen i og når priserne tilmed er steget mere end den normale inflation så må udbud/efterspørgsel/markedskræfter jo sætte priserne… og når efterspørgslen falder og udbudet er det samme….. tjaaaa 

Skrevet
next skrev, for 30 minutter siden:

Besøg hos en gp afhænger jo af om man vil/kan afsætte penge til service der er kategoriseret som luksus.

Jeg tror dog som alt andet, at udbud og efterspørgsel vil regulere prisen og mmarkede helt automatisk.

Priserne har pt ikke ændret sig, hvilket betyder at den kundegruppe som jeg tilhører, ikke besøger gp's. da jeg gemmer pengene. Jeg gætter på at mange gp, specielt de veletablerede ikke har bemærket fald i indtjeneing endnu, men højest en mindre kø af kunder at vælge imellem.

Vi ser nok først prisfaldet hos gp's når der bliver stor ventetid mellem besøgende.

God analyse. Tror du har ret.

Skrevet

Jeg har endnu ikke oplevet et fald.. Faktisk har jeg oplevet flere bookinger af længere varighed end før..

Men nu må vi se.. Indtil videre er der ikke meget booket ind til næste måned men jeg har også været på ferie hvor jeg ikke har annonceret som jeg plejer.. I det hele taget har jeg været doven med mine annoncer her op til min vagtuge.. Normalt skifter jeg mellem at annoncere de forskellige steder hver dag, hvor jeg indtil videre, I denne måned, kun har reklameret for min vagt i Støvring på torsdag.. Den dag er så godt fyldt op..

Skulle der komme stilstand så kunne jeg godt finde på at "genopfinde" mit "Early bird" påfund.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 15 minutter siden:

Skulle der komme stilstand så kunne jeg godt finde på at "genopfinde" mit "Early bird" påfund.. 

Hvad er dette for et påfund Jro?

Skrevet

Jeg gør min del til at holde branchen gående:lol:.Siden mit første besøg nogensinde i juli, er det da godt nok stukket lidt af her på det sidste. Men mon ikke når den indledende spænding eller hvad skal man kalde det, har lagt sig, at det flader lidt ud. Det håber min konto nok

Skrevet

Har oplevet før at det ikke har været pigen selv som har skrevet at hun "gerne ville ses igen".. men derimod en bagmand, som nok havde taget kontrol over hvem hun skulle mødes med og hvornår..

Skrevet

Indenfor de sidste par uger eller tre har jeg fået sms fra tre af mine faste Thai steder med besked om, at jeg er savnet.

Det er mit indtryk, at mange steder har oplevet omsætningsnedgang.

Det vil da også være naturligt i tider som disse og hvis det varer længe nok, skal der være udbydere, der stopper i branchen for at priserne forbliver på det nuværende niveau.

Skrevet
notapolitician skrev, for 29 minutter siden:

Har oplevet før at det ikke har været pigen selv som har skrevet at hun "gerne ville ses igen".. men derimod en bagmand, som nok havde taget kontrol over hvem hun skulle mødes med og hvornår..

Jamen så er det jo en let beslutning når man overvejer om der skal genbesøges:huh:

Skrevet
Mister12 skrev, for 48 minutter siden:

Hvad er dette for et påfund Jro?

Det er hvor jeg giver en kontant rabat hvis man booker i god tid (som regel en uge før min vagtuge starter).. F.eks så kostede en time 1500 hvis man bookede I god tid.. Dog ville 1600 nok være det billigste jeg ville tilbyde hvis jeg skulle starte det op igen:P.. 

Skrevet

Nogle indslag betegner besøg hos de skønne kvinder som luksus.

For mig er det ikke luksus men en dejlig tilføjelse til hverdagen.

For dem der tænker med det lille hovede er det bestermt ikke luksus :-) men en trang der skal stilles koste hvad det vil :-) 

Til JRO: Det er da en god ide, men jeg har erfaring for mit eget vedkommende at møder, lægebesøg og almen velbefindende får ødelagt de bedste intensioner om en dejlig oplevelse i næste uge.

I kender den 'ikke i aften skat jeg har hovedpine' :-)  Og som den gentleman man er så er afbud ikke en option med mindre andre arrangementer er livstruende. :-(

Men ville da elske hvis nogen ad dejlige kvinder jeg har besøgt gennem tiderne ville slå på tråden og invitere :-) 

Skrevet

Når kunderne rammes af inflation og rentestigninger betyder det jo der er færre penge til det sjove, det gælder uanset om det er øl, kage eller fiz.

Ved så ikke om det er løsningen at sætte priserne op, det kan være nødvendigt når man laver øl og kage for ikke at tabe penge men servicefag er lidt anderledes. Jeg betaler i alt fald ikke 2.000 kr for en times sjov, ikke fordi jeg ikke vil men fordi der er andre ting jeg også skal have råd til.
Problemet er så at inflationen også rammer pigernes basisomkostninger, det kan ikke være anderledes. 

Der er ikke så meget godt at sige om situationen det er træls for mange.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 24 minutter siden:

Det er hvor jeg giver en kontant rabat hvis man booker i god tid (som regel en uge før min vagtuge starter).. F.eks så kostede en time 1500 hvis man bookede I god tid.. Dog ville 1600 nok være det billigste jeg ville tilbyde hvis jeg skulle starte det op igen:P.. 

Så må jeg jo til at slagte sparegrisen :P

Skrevet
moden libertiner skrev, for 2 minutter siden:

Nogle indslag betegner besøg hos de skønne kvinder som luksus.

For mig er det ikke luksus men en dejlig tilføjelse til hverdagen.

Det er netop hvad jeg vil betegne som luksus, noget der giver prikken over i´et i hverdagen. 

Det kunne også være et B&O anlæg eller en fed bil - ikke nødvendigt men ikke desto mindre dejligt.

Skrevet
moden libertiner skrev, for 11 minutter siden:

Til JRO: Det er da en god ide, men jeg har erfaring for mit eget vedkommende at møder, lægebesøg og almen velbefindende får ødelagt de bedste intensioner om en dejlig oplevelse i næste uge.

Det er jo forskelligt fra person til person.. Det gik overraskende godt sidst uden afbud, udover det forventelige i denne branche.. Mange af mine gæster booker i forvejen i god tid, fordi jeg kun arbejder 5 dage om måneden, og de gerne vil være sikret en tid.. 

Skrevet

Nu er et  B&O anlæg ikke hvad jeg vil betegne som luksus men snarere overvurderet elektronik. Hvis jeg virkelig skulle ud i luksus ville jeg finde gode rådgivere. :-) 

En luksusbil er for mig en Bentley Bentayga, den er ikke nødvendig men vild luksus. Det med nødvendigheden eller mangel på samme er fordi jeg har en gammel LR Disco til at trække mig igennem snedriverne herude på landet. :-)

Skrevet
Casten skrev, for 2 timer siden:

om køberne herinde bevidst har skåret på antallet af besøg.  

Det jeg simpelthen nød til, har 1000-1500 mindre om måneden, men heldigvis ser jeg et fald i priserne hos nogle, håber og tror det vil ske hos flere

Skrevet

Jeg tænker ikke man skal undervurderer mængden af mænd der faktisk ser os piger som en nødvendighed, og ikke bare en luksusgode.. Ej heller skal man undervurderer mængden af mænd der har råd til at besøge os, også med nutidens økonomi, fordi penge aldrig har været eller vil være et problem for dem.. Jeg tror, og håber da på, at en del af mine stamgæster stadig vil prioriterer at besøge mig fordi muligheden kun er tilgængelig en gang om måneden.. 

Skrevet

Til JRO 

Helt enig og godt at dine markedsføringstiltag  virker efter hensigten. Jeg er nok den mere trofaste type der hylder stabilitet og tilgængelighed, dvs at mine udvalgte kvinder kun har 'almindelige' og ofte endda forud meddelte ferier :-) og at de ikke flytter fra det ene forretningssted til det andet som mange thai kvinder gør.

Repeat business is good business. :-)

Skrevet
moden libertiner skrev, for 11 minutter siden:

Til JRO 

Helt enig og godt at dine markedsføringstiltag  virker efter hensigten. Jeg er nok den mere trofaste type der hylder stabilitet og tilgængelighed, dvs at mine udvalgte kvinder kun har 'almindelige' og ofte endda forud meddelte ferier :-) og at de ikke flytter fra det ene forretningssted til det andet som mange thai kvinder gør.

Repeat business is good business. :-)

Jeg nedlagde egentlig kun Early Bird fordi det blev besværligt for mig at holde styr på i længden.. Tit kom jeg til at give rabat til gæster der ikke engang havde booket med early bird fordi jeg godt kan blive forvirret i kampens hede:lol:.. Og så fik jeg lidt en følelse af at have røvrendt mig selv:ph34r:.. Ellers var der kun en enkel der spurgte om vi ikke kunne lege han havde booket dagen før og så var under Early Bird:rolleyes:.. 

Så hvis skoen skulle begynde at trykke kunne jeg som sagt godt finde på det igen.. Dog med en mindre prisforskel end første gang.. Så det da færre penge jeg snyder mig selv for:P.. 

Jeg holder mig som regel selv til 5-6 forskellige steder.. Dog kun en dag hvert sted.. Laver lige sådan en danmarksturne en gang om måneden:lol:.. Så jeg forstår godt Thai piger hvis det foregår på samme måde.. Det kan ikke betale sig med flere dage samme sted da jeg bare fordobler mine udgifter og spreder mine gæster ud på flere dage.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.