Hop til indhold
Administrator

Chatten og langsomme svartider

Recommended Posts

Der har igennem det seneste stykke tid, været en del problemer med chatten har kørt meget ustabilt og har spist nogle beskeder. Da det naturligvis ikke er tilfredsstillende, har jeg endnu engang valgt at finde et anden chat system.

Denne gang er valget faldet på et chat system kaldet BoWoB, som er et hosted chat system. Dette system har den fordel at ikke kræver en masse resurser fra vores server, ligesom det er den som sørger for at chatten hele tiden er online.

Du finder chatten nede i bunden af dit skærmbillede. Nu du er logget på chatten er den både en "Public chat", hvor du kan skrive med alle dem der er online, ligesom du også kan vælge at chatte privat med de andre der online på chatten.

Indtil videre er planen at vi tester chatten de næste 14 dage, for at se om i brugere også synes om den. Så giv endelig feedback på om i synes den fungere.

Der har også på det seneste været nogle lidt langsomme svartider på resten af Eroguide.dk, specielt om aftenen når der er rigtig mange brugere online. Jeg mistænker dog lidt, at chatten har haft skyld i dette problem, da den har optaget en del resurser. Derfor håber jeg den hjælper på den langsomme svartider, at vi nu har skiftet chat. Skulle det vise sig at det ikke hjælper på problemet, så bliver løsningen at vi flytter til en kraftigere server.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super Admin - dejligt med noget action, for chatten har været nærmest uanvendelig de seneste dage.

Jeg kan dog allerede forudse et problem med den nye chat - det vil blive totalt uoverskueligt at følge med, når vi er +10 brugere på chatten, pga det MEGET lille vindue.... man vil sidde og skulle scrolle op og ned hele tiden. Derudover mangler der smileys o. lign.

Men vi giver det en chance, og ser hvordan det går.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Admin for at tage aktion, men den nye chat er ret besværlig og uoverskuelig med så lille et chat vindue :cry: Vi har lige testet den og vil sige det er den dårligste af alle chat apps på EG nogensinde.

Man kan heller ikke "udefra" se hvem der er på chatten.

Beklager Admin :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg bruger meget sjældent chatten.

Testede lige denne, og fordelen er at man kan have både forum og chatten på skærmen på en gang. Det ville være en fordel såfremt man kunne have BÅDE offentligt chatvindue, OG privatchat ditto, åben på samme tid.

Det virker også meget overskueligt hvem man taler privat med, og hvem offentligt.

Men som sagt, så er jeg ikke en flittig chatgæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger meget sjældent chatten.

Testede lige denne, og fordelen er at man kan have både forum og chatten på skærmen på en gang. Det ville være en fordel såfremt man kunne have BÅDE offentligt chatvindue, OG privatchat ditto, åben på samme tid.

Det virker også meget overskueligt hvem man taler privat med, og hvem offentligt.

Men som sagt, så er jeg ikke en flittig chatgæst

Chatten minder meget om FB chatten, måske samme apps ???

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har prøvet tjatten....mmmmmmmm jeg skal jo have forstørrelsesglasset fremme for at overhovede finde tjatten og når jeg har fundet den så er den jo meget meget lille....(bruger ikke fjæsbog, så jeg kender ikke tjatten der)

Den virker helt klart som en "nødtjat", og det er et stort minus at man ikke kan se udefra hvem der er "på Tjatten"

Hilsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare smide chatten på siden ude til højre noget ala en shout box der fylder ca. 1/4 af sidens bredde. Jeg vil mene at der er OK plads til det hvis man rykkede forumet længere til venstre på siden istedet for at centrere den som den er nu.

Så kan alle følge med i chatten når de er på siden og hvis man har noget på hjertet kan man bare logge ind og sige hej. Det kunne måske få endnu flere med på chatten.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber på en anden løsning :cry:

Det er som jeg ser det helt afgørende at kunne se hvem og hvor mange der er online på chatten, uden selv at være nødt til at logge på chatten.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ser ud som om chatten har nogle problemer med smartphones og tablets. Så derfor har jeg kontaktet supporten for at høre om det kan blive fixet.

Umiddelbart har jeg ikke andre forslag til chat løsninger, som kan bruges herinde. Så hvis denne chat også viser sig at den ikke virker efter hensigten. Så bliver løsningen muligvis at vi slet ikke har en chat herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ingen chat overhovedet - i værste fald?

Det vil udgøre et kæmpe tab for en en kerne af brugere, for hvem chatten har været medvirkende til udvikling af de netværk der til nu er opstået IRL.

Den Germanske fanklub af FKK pionerer der har ført til rejse klubber som Jydeknalderne og øst/vest turen i februar til Harmony.

Seneste skud på stammen er Chattens brunch klub, startet af Bonobo og Rejsenetværk, og som skal mødes for anden gang på en cafe i KBH lørdag 2/11, hvor vi kommer 4 eller 5 fra chatten.

Et direkte resultat heraf har været anmeldelser og beretninger, vi ellers ikke havde opnået i forum på EG.

Som jeg ser det udgør en velfungerende chat andet og mere end blot et supplerende tilbud til brugerne.

Tværtimod kan netværk af de rette personer føre til initiativer der har en direkte positiv kvalitativ, og kvantitativ indflydelse på sammes aktive bidrag i forum på EG.

Potententielt, tror jeg, udgør på sigt de eksempler jeg har nævnt kun begyndelsen på noget større på Eroguide.dk, hvis vi kigger 2 - 3 år ud i fremtiden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ser ud som om chatten har nogle problemer med smartphones og tablets. Så derfor har jeg kontaktet supporten for at høre om det kan blive fixet.

Umiddelbart har jeg ikke andre forslag til chat løsninger, som kan bruges herinde. Så hvis denne chat også viser sig at den ikke virker efter hensigten. Så bliver løsningen muligvis at vi slet ikke har en chat herinde.

Hvis alternativet er ingen chat, så hellere vælg den chat som har virket bedst indtil nu. Som jeg ser det, så er det bedre end absolut ingen chat. Eller vil det skabe problemer for resten af siden? Mener du sagde chatten tog noget kapacitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Admin , kan du lige hjælpe mig fordi jeg har ellers synes den chat fungerede godt, de gange jeg har været på den, og har faktisk prøvet at undersøge hvad det var for en chat u brugte, jeg skal nemlig se om jeg kan få lavet lidt om på mit website der dog omhanlder noget helt andet end det her, men chatten elskede jeg. Kan du fortælle mig hvad den hedder ? :) Som du brugte før var det en mod til PHPBB ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Chatten som vi kørte med indtil for få dage siden, hed AJAX Chat og kan findes på nedenstående URL. Den kørte fint når der ikke var for mange brugere på chatten, men havde det med til tider at spise nogle beskeder, især når der var mange mennesker online.

http://frug.github.io/AJAX-Chat/

Kravet til en ny chat på Eroguide.dk er at den kan spille sammen med den forum software vi køre, ligesom den skal hosted af det firma som tilbyder den, da en chat simpelthen optager alt for mange resurser fra resten af siden. På den seneste var der en del hastighedsproblemer på hele Eroguide.dk i peak perioder, hvor der ofte er langt over 300 brugere online på hele Eroguide.dk, og når der så samtidig var 8-10 mennesker online på chatten, giver det resurse problemer.

Jeg er godt klar over nogle brugere ville være ked af hvis chatten fuldstændig forsvandt fra Eroguide.dk. Men hvis jeg kigger på hvor lille en andel vores besøgende der rent faktisk bruger chatten, så er det ikke holdbart at en chat, skal skabe problemer for resten af siden. Dermed ikke sagt at jeg ikke gerne vil have en chat på Eroguide.dk, men i såfald må i brugere leve med at der måske er visse mangler i forhold til den to chats vi indtil videre har haft.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hmmm så er sådan en lille chat ikke så fesen alligevel :) Den er faktisk helt fantastisk :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmm så er sådan en lille chat ikke så fesen alligevel :) Den er faktisk helt fantastisk :lol:

Ja, enig ;)

Jeg må indrømme at der da var snak om chat for over et år siden tænkte jeg: "okay, who cares". Men jeg er jo blevet en af de flittigste brugere, og jeg ville være meget ked af den helt forsvandt.

For som Rejse siger, så har den faktisk en berettigelse - den er medvirkende til at nogle brugere har udviklet et netværk ud over forum, og det ville være svært at bibeholde, og i særdeleshed udvikle, hvis chatten forsvandt. Men jeg er heller ikke synderligt imponeret over den nuværende chat - men den er som sagt bedre end ingen chat.

Derudover, TAK for det store arbejde, ledelsen lægger i dette site.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Chatten som vi kørte med indtil for få dage siden, hed AJAX Chat og kan findes på nedenstående URL. Den kørte fint når der ikke var for mange brugere på chatten, men havde det med til tider at spise nogle beskeder, især når der var mange mennesker online.

http://frug.github.io/AJAX-Chat/

Kravet til en ny chat på Eroguide.dk er at den kan spille sammen med den forum software vi køre, ligesom den skal hosted af det firma som tilbyder den, da en chat simpelthen optager alt for mange resurser fra resten af siden. På den seneste var der en del hastighedsproblemer på hele Eroguide.dk i peak perioder, hvor der ofte er langt over 300 brugere online på hele Eroguide.dk, og når der så samtidig var 8-10 mennesker online på chatten, giver det resurse problemer.

Jeg er godt klar over nogle brugere ville være ked af hvis chatten fuldstændig forsvandt fra Eroguide.dk. Men hvis jeg kigger på hvor lille en andel vores besøgende der rent faktisk bruger chatten, så er det ikke holdbart at en chat, skal skabe problemer for resten af siden. Dermed ikke sagt at jeg ikke gerne vil have en chat på Eroguide.dk, men i såfald må i brugere leve med at der måske er visse mangler i forhold til den to chats vi indtil videre har haft.

Vi er enige om du bruger PHPBB ? .. den der mchat kunne du jo prøve mchat - den er dog lidt primitiv i opsætningen og måske kan det så også virke mere amatør agtigt, men jeg har ikke brugt den da jeg har nogen andre mods på mit website der ikke fungere sammen med den, dog kan jeg se at den faktisk er blevet opdateret itl nyeste PHPBB .. https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... w_version/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...