Hop til indhold
Default User

Thai klinikkerne i Danmark

Recommended Posts

Er der er gået inflation i Thai massagen i Danmark?

For ti-femten år siden var der få klinikker, der så ud til at ejes enkeltvis af massøsen. Ofte en Thai dame der var dansk gift og med mandens støtte/tilladelse åbnede en klinik.

I dag er der virkelig mange Thai klinikker, i København næsten en på hvert gadehjørne, og det forekommer mig at en stor del af dem er styret af den samme organisation/bagmand. Det underbygger jeg med at der er stor rotation mellem pigerne. En dag er hun på en klinik, en anden dag på en anden. Der må stå nogen bag der styrer det. Dertil kommer at der er en ensartethed blandt priserne.

Nytilkomne unge piger starter gerne det samme sted, for senere at blive distribueret til andre klinikker.

Min påstand er nok svær at bevise - det vil kræve en større efterforskning. Men min Fingerspitzgefühl plejer ikke at narre min sarte næse.

Det varer desværre nok ikke længe før skrigeskinkerne og andre kvindesagskvinder i godgørenhedsindustrien atter kræver en indsats fra myndighedernes side. Og da hjælper det ikke at klinikkerne på deres hjemmesider skriver "Der tilbydes ingen form for sexuelle ydelser".

Websites som dette vil naturligvis medvirke til at underbygge godgørenhedsindustriens påstand om prostitution. Prostitution som sådan er ikke forbudt, men bagmandsvirksomhed - også kaldet alfonseri - er. Dertil kommer at de korttidtilrejsende på 3 mdrs turistvisum overtræder bestemmelserne ved at arbejde. Alt for mange forbinder prostitution med menneskehandel i stedet for at tage alfonseriparagraffen i brug. Når pigen betale x procent til Mamasan er mamasan alfons.

Hvad vil jeg så med dette indlæg?

Give stof til eftertanke. Jeg nyder selv godt af og foretrækker Thailandske service ydelser og vil nødig se faget forsvinde. Måske man skulle mane til besindighed af omtalen, susidiært anonymisere eller begrænse adgangen til fora som disse.

Den der lever skjult lever godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Give stof til eftertanke. Jeg nyder selv godt af og foretrækker Thailandske service ydelser og vil nødig se faget forsvinde. Måske man skulle mane til besindighed af omtalen, susidiært anonymisere eller begrænse adgangen til fora som disse.

Ovenstående udtalelse eller indlægget generelt hjælper næppe på at leve skjult :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vel kun hvis man har noget at skjule.

Det bedste ville vel være, at alfonseri-paragrafferne blev tilpasset, således at kun _reel_ udnyttelse af pigerne bliver straffet, og f.eks. ikke almindelig omkostninger til klinik mv. bliver stemplet som alfonseri.

Hvis "bagmændene" i thai-branchen/øvrig branche ikke reelt udnytter pigerne, så har de vel ikke noget at skjule?

De bagmænd der udnytter pigerne enten via direkte/indirekte fysisk/psykologisk tvang eller trusler herom, samt udnyttelse af uvidenhed/svagt begavede, bør straffes som alle andre forbrydere!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dertil kommer at de korttidtilrejsende på 3 mdrs turistvisum overtræder bestemmelserne ved at arbejde.

Det er mit indtryk, at også den del af Thaibranchen som ikke tilbyder ekstraydelser i vidt omfang bruger arbejdskraft på 3 mnd. turistvisum. Jeg har ved mere end én lejlighed mødt piger sådan et sted, der fortalt at de skulle hjem når de 3 måneder udløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har "kun" været 6 forskellige thai steder, og alle steder har jeg set eller hørt ting, som ikke hører til, på en alm. dansk ansættelseskontrakt.

dyner i baglokalet, eller ude på toilettet.

piger der kun har fri om søndagen.

proforma ægteskab.

piger som har boet i DK i flere år, men stadigvæk ikke kan tale dansk.

Så der foregår helt sikkert ting og sager i større eller mindre grad....

"Heldigvis" har jeg kun været 1 sted hvor pigen ikke lignede en som var glad for hendes arbejde, oger ikke kommet der siden.

Burde man melde stedet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er selvfølgelig en voldsom prismæssig fordel i at anvende "alternative løn og ansættelsesvilkår" - og det er Thaiklinikkerne ikke den eneste del af servicebranchen der benytter sig af. Priserne er da også i bund - 300-400 kr. for en times massage uden ekstraydelser på de ok. steder og de mange nye klinikker kan vel kun presse prisen yderligere ned.

Selvom det er en del af et større billede af brug af udenlandsk arbejdskraft i servicebrancen som betyder vi kan købe nogle ydelser usandsynligt billigt, er det lige noget "godgørenhedsindustrien" kan bruge - det vil bekræfte alle fordomme om branchen og om hvem vi er.

Jeg kommer godt nok jævnligt selv på en Thaiklinik der lever efter mottoet "ingen omtale er bedre end god omtale". Men jeg tror ikke på det er muligt at fortie eksistensen af den her del af branchen, og fortie måden dele af den fungerer på. Det er heller ikke muligt at begrænse adgangen til fora som dette uden at gå på kompromis med brugernes anonymitet, og det er ikke nok at begrænse adgangen til f.eks. anmeldelser til de registrerede medlemmer. Det ville komme bag på mig hvis ikke "godgørenhedsindustrien" allerede er registreret under et eller andet brugernavn.

Eftertanken køber jeg til gengæld :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er godt nok et stykke tid siden, jeg sidst har været på en thaiklinik.

Men, som jeg også tidligere har skrevet, er det vel en definition af, hvad sex er. Thaier regner f.eks ikke et håndjob som sex.

Jeg har således endnu aldrig været på en thaiklinik, hvor ikke svensk som minimum har været tllbudt.

Eller har jeg bare været "uheldig"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Det er godt nok et stykke tid siden, jeg sidst har været på en thaiklinik.

Men, som jeg også tidligere har skrevet, er det vel en definition af, hvad sex er. Thaier regner f.eks ikke et håndjob som sex.

Jeg har således endnu aldrig været på en thaiklinik, hvor ikke svensk som minimum har været tllbudt.

Eller har jeg bare været "uheldig"?

Hvad mener du med "Thai´er" ikke regner handjob for sex, BX? Er det Thai prostituerede, alfonser, eller hele den generelle befolkning?

Afvisningen af at handjob kke er sex, handler efter min beskedne mening om "Keep Face". Jeg er ikke luder, fordi jeg giver kun massage og handjob.

Selvfølgelig er Handjob, eller svensk, som vi kaldte det i gamle dage, sex. Der er en berøring af en kønsdel, med det formål at frempumpe en orgasme.

Eller?

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Er der er gået inflation i Thai massagen i Danmark?

For ti-femten år siden var der få klinikker, der så ud til at ejes enkeltvis af massøsen. Ofte en Thai dame der var dansk gift og med mandens støtte/tilladelse åbnede en klinik.

I dag er der virkelig mange Thai klinikker, i København næsten en på hvert gadehjørne, og det forekommer mig at en stor del af dem er styret af den samme organisation/bagmand. Det underbygger jeg med at der er stor rotation mellem pigerne. En dag er hun på en klinik, en anden dag på en anden. Der må stå nogen bag der styrer det. Dertil kommer at der er en ensartethed blandt priserne.

Nytilkomne unge piger starter gerne det samme sted, for senere at blive distribueret til andre klinikker.

Min påstand er nok svær at bevise - det vil kræve en større efterforskning. Men min Fingerspitzgefühl plejer ikke at narre min sarte næse.

Det varer desværre nok ikke længe før skrigeskinkerne og andre kvindesagskvinder i godgørenhedsindustrien atter kræver en indsats fra myndighedernes side. Og da hjælper det ikke at klinikkerne på deres hjemmesider skriver "Der tilbydes ingen form for sexuelle ydelser".

Websites som dette vil naturligvis medvirke til at underbygge godgørenhedsindustriens påstand om prostitution. Prostitution som sådan er ikke forbudt, men bagmandsvirksomhed - også kaldet alfonseri - er. Dertil kommer at de korttidtilrejsende på 3 mdrs turistvisum overtræder bestemmelserne ved at arbejde. Alt for mange forbinder prostitution med menneskehandel i stedet for at tage alfonseriparagraffen i brug. Når pigen betale x procent til Mamasan er mamasan alfons.

@ Default User... du kunne med god grund have skrevet "Hele Verdens Thai klinikker som overskrift i din tråd. Jeg læser af mange grunde 10 til 15 artikler på engelsk om udnyttelse ellerr påstået udnyttelse af thaikvinder i det meste af verdenen.

De findes stort set i allle lande. I går, som et eksempel, havde en australsk thailænder fået sin dom på 9 års fængsel sat ned til syv år bag tremmer, hun havde solgt sin datter til sex på sin klinik i Brisbane siden datteren var 9 år gammel.

De nye piger du har mødt, kan nemt have været i Brisbane, Arrgentina, Sydafrika, Indien (der var sex - 6 massøser der indbrændte under den store terroraktion i Mumbai i Indien for fire fem år siden, osv osv.

Der findes ikke en landsby i det nordøstlige Thailand, ikke én eneste, selv husklynger (Tre huse og et fælles lokum), er økonomisk påvirket af eksporten af sex, og importen af udenlandske ægtemænd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Default, en lille bemærkning til dit indspark, der måske kan underbygge din teori. Fik forleden aften en ustyrlig lyst til at få løsnet alle musklerne op, og ja, det var alle musklerne :lol:

Der var kun et lille problem ved min pludselige indskydelse, klokken var ved at nærme sig 20, hvilket betyder at de fleste thai klinikker så småt er ved at lukke. Så af sted med mig i en fart, jeg ankommer så til en klinik i indre København som lukker klokken 21, og da jeg ikke lige havde set "lukket" skiltet var vendt, og klokken "kun" var 20.20 bankede jeg på døren, hmm, ingen svar, der var dog masser af lys i forretningen, banke en gang til, denne gang lidt hårdere, og ligesom jeg skulle til at gå, kommer der en væg gående ud fra baglokalet, helt karseklippet, og med temmelig store overarme, samt mange tatoveringer, kigger bare på mig, og laver den her berømte håndbevægelse over halsen, som enten kan betyde "jeg slår dig ihjel" eller her er lukket for i dag. Med min ukuelige altid optimistiske tilgang til tingene, valgte jeg at se hans gestikuler-en som "her er sgu ikke mere massage at komme efter i dag for dig udtryk"

Han lignede unægteligt noget som kom fra det miljø, hvor jeg helst ikke ser mine børn ende :D

Nogle få dage senere prøvede jeg løkken igen, men da jeg ankom til klinikken, stod en vw transporter ude foran indgangen, med en 140 boxmadras på taget, og hvor chaufføren havde omtrent samme statur/udseende som den anden gorilla :) Ud over det, sad der inde i bilen to thaier, som tilfældigvis ikke hørte til dette sted....Men gad vide hvor de skulle hen.

Måske har jeg en livlig fantasi, måske er jeg naiv, men jeg tænkte da mit... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Default, en lille bemærkning til dit indspark, der måske kan underbygge din teori. Fik forleden aften en ustyrlig lyst til at få løsnet alle musklerne op, og ja, det var alle musklerne :lol:

Der var kun et lille problem ved min pludselige indskydelse, klokken var ved at nærme sig 20, hvilket betyder at de fleste thai klinikker så småt er ved at lukke. Så af sted med mig i en fart, jeg ankommer så til en klinik i indre København som lukker klokken 21, og da jeg ikke lige havde set "lukket" skiltet var vendt, og klokken "kun" var 20.20 bankede jeg på døren, hmm, ingen svar, der var dog masser af lys i forretningen, banke en gang til, denne gang lidt hårdere, og ligesom jeg skulle til at gå, kommer der en væg gående ud fra baglokalet, helt karseklippet, og med temmelig store overarme, samt mange tatoveringer, kigger bare på mig, og laver den her berømte håndbevægelse over halsen, som enten kan betyde "jeg slår dig ihjel" eller her er lukket for i dag. Med min ukuelige altid optimistiske tilgang til tingene, valgte jeg at se hans gestikuler-en som "her er sgu ikke mere massage at komme efter i dag for dig udtryk"

Han lignede unægteligt noget som kom fra det miljø, hvor jeg helst ikke ser mine børn ende :D

Nogle få dage senere prøvede jeg løkken igen, men da jeg ankom til klinikken, stod en vw transporter ude foran indgangen, med en 140 boxmadras på taget, og hvor chaufføren havde omtrent samme statur/udseende som den anden gorilla :) Ud over det, sad der inde i bilen to thaier, som tilfældigvis ikke hørte til dette sted....Men gad vide hvor de skulle hen.

Måske har jeg en livlig fantasi, måske er jeg naiv, men jeg tænkte da mit... :D

Tak for indlægget. Det skulle ikke undre mig om rygmærkefolket har sat sig på Thai prostitutionsbranchen (også). Der er jo mange penge at tjene, og det er næppe ukendt at der er rigtig mange dansktalende motorcyklister med rygmærker i Thailand...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er jeg måske lidt naiv, men jeg tror i ser spøgelser. Helt sikkert udnyttes thaipiger - og lader sig udnyttes. Og helt sikkert kommer de på turistvisum, og helt sikkert fortjener nogle danske mænd mange penge på at garantere for dem når de er her. Og helt sikkert trækker de videre til de kan komme tilbage etc etc.

Men at det skulle være organiseret maffiavirksomhed bag særligt mange af stederne, det tror jeg simpelthen ikke på. På mange af de steder jeg besøgt ved jeg hvordan betingelserne bag forretningen er ordnede, og det har ikke noget med mafia at gøre.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig med bananas

Dem jeg har kendskab til er her frivilligt forstået på den måde at de er kommet hertil fordi pengene er bedre her og de skal sende penge til bedsteforældrene som passer deres barn / børn

the rider

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg deler også Bananas' skepsis.

Jeg har i min "karriere" besøgt 12-15 thaiklinikker flere gange, og i ingen af dem har jeg mærket noget i den retning.

Pigerne har virket glade og tilfredse, og det er vanskeligt at forestille sig, at mine gamle favoritter, Linda og Nancy, skulle ligge under for et mafiapres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Der er da sikkert nogle klinikker der har en relation til rocker miljøet, men jeg tror ikke det er generelt.

Mange tror at der skovles penge ind hos thaipigerne. Det gør der ikke. Deres udgifter er høje til husleje osv. og antal kunder er relativt beskedent. Der er simpelthen ikke penge nok i den branche, til at organiserede rockere gider bruge tid på det. Der er andre forretningstyper der er langt mere givtige.

Grunden til pigerne skifter mellem klinikkerne er først og fremmest at der ikke er arbejde nok, og at det for en thaiklinik er et salgsargument, at der er "ny" pige i butikken. Thaipigerne er gode forretningsfolk, og de etablerer gerne flere klinikker i samme område. Deres krav til netto resultat (DB3) er langt lavere end normalen i dansk erhvervsliv. Da de samtidig er myreflittige, og ikke kigger på arbejdstid, giver det mening for dem at drive en klinik, som de fleste danskere ikke gad bruge krudt på. At de garvede mamasaner så er nogen hårde hunde, der styrer deres 3md. piger med fast hånd, skal nok ses på baggrund af thailandsk modus operandi arbejdsgiver/arbejdstager imellem.

Husk også på at enstor del af de thai piger der har klinik i Danmark, er piger der har smidt manden ud, og taget styring over eget liv. De virker blide, men der er en vilje af stål - overlevelses instinkt - bag de smukke brune øjne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er jeg måske lidt naiv, men jeg tror i ser spøgelser. Helt sikkert udnyttes thaipiger - og lader sig udnyttes. Og helt sikkert kommer de på turistvisum, og helt sikkert fortjener nogle danske mænd mange penge på at garantere for dem når de er her. Og helt sikkert trækker de videre til de kan komme tilbage etc etc.

Men at det skulle være organiseret maffiavirksomhed bag særligt mange af stederne, det tror jeg simpelthen ikke på. På mange af de steder jeg besøgt ved jeg hvordan betingelserne bag forretningen er ordnede, og det har ikke noget med mafia at gøre.

B

Bananas, jeg tror bestemt ikke du er naiv, ligeså lidt som jeg så spøgelser de dage :lol:

Fakta er hvad jeg fysisk så, noget andet er hvad virkelighed er. Mafia, er måske lige et voldsomt ord, men en tilknytning til Helvedes ankler Habittos eller hvad de der mærkværdige MC klubber nu hedder, kunne da i nogle tilfælde godt være teoretisk muligt.

Men igen, det har jeg intet belæg for at definitivt udtale mig om. Ligheden med de typer som florer i det miljø, var dog slående :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er da sikkert nogle klinikker der har en relation til rocker miljøet, men jeg tror ikke det er generelt.

Mange tror at der skovles penge ind hos thaipigerne. Det gør der ikke. Deres udgifter er høje til husleje osv. og antal kunder er relativt beskedent. Der er simpelthen ikke penge nok i den branche, til at organiserede rockere gider bruge tid på det. Der er andre forretningstyper der er langt mere givtige.

Grunden til pigerne skifter mellem klinikkerne er først og fremmest at der ikke er arbejde nok, og at det for en thaiklinik er et salgsargument, at der er "ny" pige i butikken. Thaipigerne er gode forretningsfolk, og de etablerer gerne flere klinikker i samme område. Deres krav til netto resultat (DB3) er langt lavere end normalen i dansk erhvervsliv. Da de samtidig er myreflittige, og ikke kigger på arbejdstid, giver det mening for dem at drive en klinik, som de fleste danskere ikke gad bruge krudt på. At de garvede mamasaner så er nogen hårde hunde, der styrer deres 3md. piger med fast hånd, skal nok ses på baggrund af thailandsk modus operandi arbejdsgiver/arbejdstager imellem.

Husk også på at enstor del af de thai piger der har klinik i Danmark, er piger der har smidt manden ud, og taget styring over eget liv. De virker blide, men der er en vilje af stål - overlevelses instinkt - bag de smukke brune øjne.

Aahhh, du har fået med alt jeg havde villet sige, hvis jeg kun havde kunnet sige det så eksakt og velformuleret.

Nu nøjes jeg med at være enig. Till 100 procent.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...