Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 Jeg er i besiddelse af komplet liste af kunder der har besøgt en gp gennem flere år....listen indeholder ikke navne eller adresser, blot info om kunde, dårlig kunde, god kunde os Må jeg videregive denne liste til en evt anden gp?? Hwg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 2 minutter siden: Jeg er i besiddelse af komplet liste af kunder der har besøgt en gp gennem flere år....listen indeholder ikke navne eller adresser, blot info om kunde, dårlig kunde, god kunde os Må jeg videregive denne liste til en evt anden gp?? Hwg Hvordan identificerer de kunderne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 weber skrev, for 1 minut siden: Hvordan identificerer de kunderne? På telefonnummer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, Lige nu: På telefonnummer Det tror jeg ikke du skal give videre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 Det er jo blot kontakter fra en telefon, sms'er eller ringer en tidligere kunde, får den nye gp info om det er en dårlig kunde.....og deraf undgå uheldige oplevelser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest next Skrevet 21. Februar, 2022 (edited) Kan man på nogen måder identificere personen bag oplysningerne, kræver det personens samtykke at opbevarer og eller videregive oplysningerne. Et telefonnummer kan identificere en person, også selv om det er et taletidskort eller hemmeligt nummer. Så listen kan ikke eksistere andet end hos GP'en, til hendes eget private brug, har hun indsamlet oplysningerne ifm med forretning, kræver det kundens samtykke at hun indsamlet og opbevarere, evt samtykke til videregivelse. At du har den, kræver personernes samtykke, at du vil videregive den kræver endnu et samtykke. Redigeret 21. Februar, 2022 af next Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 21. Februar, 2022 (edited) Hugewatergun skrev, for 18 minutter siden: Må jeg videregive denne liste til en evt anden gp?? Kun hvis kunderne samtykker Update: har netop set kommentaren fra @next. Det samme men med uddybning. Redigeret 21. Februar, 2022 af AB455 Update Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Hvis jeg sender dig mit nummer, gider du så ikke tjekke, om det er rigtigt at jeg er noteret som ham med den lille tissemand?? 1 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AcrossTheSky 66 Skrevet 21. Februar, 2022 (edited) Jeg er sgu lidt i tvivl, men det er noget der er på grænsen i hvert fald. https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/grundlaeggende-begreber-/hvad-er-personoplysninger Min helt personlige holdning er dog at jeg nok selv ville dele den, da lovgivningen i forhold til at beskytte GP'ere er mangelfuld, men det er udelukkende min personlige holdning. Redigeret 21. Februar, 2022 af AcrossTheSky Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Søren A Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 20 minutter siden: Det er jo blot kontakter fra en telefon, sms'er eller ringer en tidligere kunde, får den nye gp info om det er en dårlig kunde.....og deraf undgå uheldige oplevelser Eller forevigt tid blive stemplet af en for hurtig konklusion foretaget af en GP på en dårlig dag, måske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 21. Februar, 2022 AcrossTheSky skrev, for 20 minutter siden: Min helt personlige holdning er dog at jeg nok selv ville dele den jeg forstår godt behovet fra pigernes side lige at notere på et telefonnummer. Men min holdning er, at deles oplysninger om mig, politianmelder jeg. Og sagsøger (hvis der er noget at komme efter). Og anmelder til datatilsynet. Det er ikke kun iforbindelse med GP'er, men generelt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AcrossTheSky 66 Skrevet 21. Februar, 2022 tvr skrev, for 1 minut siden: jeg forstår godt behovet fra pigernes side lige at notere på et telefonnummer. Men min holdning er, at deles oplysninger om mig, politianmelder jeg. Og sagsøger (hvis der er noget at komme efter). Og anmelder til datatilsynet. Det er ikke kun iforbindelse med GP'er, men generelt. Jeg er sådan set ikke uenig, det er en gråzone(af samme grund siger jeg også det er et udtryk for en personlig holdning) og det skal selvfølgelig aldrig nogensinde videre. Virkeligheden er også bare at sexarbejde er dårligt beskyttet, men det betyder selvfølgelig heller ikke at man bare lystigt skal dele ud af lister med oplysninger om folk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2404 Skrevet 21. Februar, 2022 @Hugewatergun vi kan jo lige prøve at vende den rundt, hvis vi tænker at dit telefonnummer og andre oplysninger bliver videregivet af en GP til en anden GP og det viser sig at hun ikke har nogle gode intentioner, hun slå dit nummer op Krak og finder ud af at du bor sammen kvinde, nu har hun både dit og din kones navn. Hun mangler penge og kontakter dig for at afpresse dig for penge, første gang er det måske "bare" 5000 kr. Næste gang 10.000 kr. Osv...... Kan du se pointen! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 lille_peter skrev, for 11 minutter siden: @Hugewatergun vi kan jo lige prøve at vende den rundt, hvis vi tænker at dit telefonnummer og andre oplysninger bliver videregivet af en GP til en anden GP og det viser sig at hun ikke har nogle gode intentioner, hun slå dit nummer op Krak og finder ud af at du bor sammen kvinde, nu har hun både dit og din kones navn. Hun mangler penge og kontakter dig for at afpresse dig for penge, første gang er det måske "bare" 5000 kr. Næste gang 10.000 kr. Osv...... Kan du se pointen! Lige den der er jeg ikke betænkelig ved. De kunder der er bange for det du beskriver, gemmer sig i forvejen bag et taletidskort, og kan ikke findes på krak. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Jeg vil vurdere at persondataloven allerede er overtrådt. Det er sket ved overdragelse af listen fra GP til trådstarter. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 Tak input i forskellige:) Jeg vil gå i tænkeboks Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 1 minut siden: Lige den der er jeg ikke betænkelig ved. De kunder der er bange for det du beskriver, gemmer sig i forvejen bag et taletidskort, og kan ikke findes på krak. Det ved du jo intet om. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4409 Skrevet 21. Februar, 2022 At videregive en liste med telefonnumre ser jeg ikke noget problem i. Heller ikke selvom der til nummeret er knyttet en personlig kommentar. Faktisk oplyste @Annika.Sofia.A i en anden tråd, at dette gøres blandt pigerne, som hun kender på internationalt plan. Hvis man derimod samtidigt med numrene også laver en liste, som viser hvornår og hvor længe det pågældende nummer har ringet, eller hvis man videregiver indholdet af sms’er, som er blevet udvekslet mellem parterne, er det i min optik noget andet, og det vil mange nok føle sig krænket af. Men om det er strafbart efter GDPR-loven, er ikke nødvendigvis givet, tror jeg. Der er forskel på offentligt tilgængelige informationer som fx et telefonnummer og på personlige data som fx sundhedsoplysninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 21. Februar, 2022 Den_glade_amatør skrev, Lige nu: At videregive en liste med telefonnumre ser jeg ikke noget problem i. Heller ikke selvom der til nummeret er knyttet en personlig kommentar. Faktisk oplyste @Annika.Sofia.A i en anden tråd, at dette gøres blandt pigerne, som hun kender på internationalt plan. Hvis man derimod samtidigt med numrene også laver en liste, som viser hvornår og hvor længe det pågældende nummer har ringet, eller hvis man videregiver indholdet af sms’er, som er blevet udvekslet mellem parterne, er det i min optik noget andet, og det vil mange nok føle sig krænket af. Men om det er strafbart efter GDPR-loven, er ikke nødvendigvis givet, tror jeg. Der er forskel på offentligt tilgængelige informationer som fx et telefonnummer og på personlige data som fx sundhedsoplysninger. Alene telefon nummeret på listen kobler personen til GP. Det er ikke lovligt at videregive. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden: At videregive en liste med telefonnumre ser jeg ikke noget problem i. Heller ikke selvom der til nummeret er knyttet en personlig kommentar. Faktisk oplyste @Annika.Sofia.A i en anden tråd, at dette gøres blandt pigerne, som hun kender på internationalt plan. Hvis man derimod samtidigt med numrene også laver en liste, som viser hvornår og hvor længe det pågældende nummer har ringet, eller hvis man videregiver indholdet af sms’er, som er blevet udvekslet mellem parterne, er det i min optik noget andet, og det vil mange nok føle sig krænket af. Men om det er strafbart efter GDPR-loven, er ikke nødvendigvis givet, tror jeg. Der er forskel på offentligt tilgængelige informationer som fx et telefonnummer og på personlige data som fx sundhedsoplysninger. Det er blot et telefonnummer tilknyttet en kommentar....ikke andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 21. Februar, 2022 weber skrev, for 1 minut siden: Alene telefon nummeret på listen kobler personen til GP. Det er ikke lovligt at videregive. Telefonnummeret fortæller jo ingenting om hvem personen er og hvor person bor Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, 1 time siden: Jeg er i besiddelse af komplet liste af kunder der har besøgt en gp gennem flere år....listen indeholder ikke navne eller adresser, blot info om kunde, dårlig kunde, god kunde os Må jeg videregive denne liste til en evt anden gp?? Hwg I stedet for og videregive listen, burde du sætte ild til den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 1 minut siden: Telefonnummeret fortæller jo ingenting om hvem personen er og hvor person bor Jeg vil ikke have at en anden person ringer til mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest numsekenderen Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 1 time siden: Jeg er i besiddelse af komplet liste af kunder der har besøgt en gp gennem flere år....listen indeholder ikke navne eller adresser, blot info om kunde, dårlig kunde, god kunde os Må jeg videregive denne liste til en evt anden gp?? Hwg god historie... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 21. Februar, 2022 Hugewatergun skrev, for 1 time siden: Det er jo blot kontakter fra en telefon, sms'er eller ringer en tidligere kunde, får den nye gp info om det er en dårlig kunde.....og deraf undgå uheldige oplevelser Du må naturligvis ikke videregive listen. Den vil heller ikke være videre nyttig for en anden GP; ham der er en god kunde hos pige 1, kan være en dårlig kunde hos pige 2, og omvendt. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg