Hop til indhold
skunken

Only Scandinavian gentlemen

Recommended Posts

Ved ikke om emnet har været oppe før, men ellers undskylder jeg ærbødigt

Nå men min rejse ind i denne underverden af nydelse og glæde, har været cirka 12 år undervejs fra min første GP og mit første bekendtskab med Hedomax, som Eroguide vist hed dengang. Rejsen har indtil nu været en fornøjelse og fyldt med alt det bedste og mindre gode oplevelser. 

Men Rejsen har også har også budt på mindre charmerende ting, som jeg vil komme ind på her. Scandinavian gentlemen only, er noget som jeg har stødt meget på, og det bliver hyppigere og hyppigere, jeg har altid tænkt at det var sådan en flirtende gestus for at lokke os Kartofler til truget, men i de seneste par år har er jeg stødt på mere aggressive vendinger som tyder på at de faktisk mener det bogstaveligt. 

Jeg bliver konfronteret med sms hvor jeg skal besvare ting omkring min etnicitet, alder, vægt, og land. Finder hurtig ud af at de er skide ligeglade med alder, vægt og land, de vil bare sikre sig at man ikke er Inder, muslim, araber eller sort. :-(  Jeg er hvid og dansker, så jeg har selvfølgelig ikke et direkte problem. Men selvom jeg ikke er total venstrefløjs kriger, vækker det alligevel noget harme, at racisme åbenbart kan florere så åbenlyst og ingen råber op.

Jeg besluttede mig for at spørge disse GPer, har spurgt ca 15 alle udenlandske, sorte, brune, gule og hvide,  Hvad det gik ud på! De siger alle sammen enstemmigt, at dem gider de ikke arbejde med, da de kun gider betale for 15 min, men forlanger 1 time, prøver at få alle mulige ydelser uden at betale. Nogen nævner at man efter end sex, kan opleve at kræver pengene igen. En del af dem sagde, at der var hygiejne problemer, og at de generelt var meget aggressive og ubehagelige.

Jeg var lidt i chok over disse beretninger, og havde næsten svært ved at tro på disse beskyldninger. Jeg havde dog engang oplevet at en broder med arabisk rødder pludselig kom brassende ind, mens jeg var i gang, med pigen og var meget aggressiv. Han ville have sine penge igen da han ikke kunne få rejsning tidligere på aften. Hun fortalte mig bagefter at hun troede han havde taget coke, og jeg skyd det hen som et enkelt tilfælde.

Men nu har jeg 2 gange på 2 uger oplevet ting, som ikke hører under god opførsel.

Den ene gang måtte GPern jeg var sammen med afbryde seancen med mig for at løbe ud og hjælpe med at afvise en broder med arabiske rødder. Jeg kunne høre at han forsøgte at presse pigen til FP for 200 kr. De fik ham afvist og vi kunne fortsætte seancen. "always the same with them, dont want them" sagde hun til mig. Indeni tænkte jeg at det simpelthen ikke kunne passe, og at der sikkert er ligeså mange Danske brødre der opføre sig dumt hos GPer.

Selfie kravet. Vi har oplevet større omfang af selfiekrav, vi har haft hede debatter omkring det og vandende er delte. Jeg har også spurgt dette segment og de siger også entydigt, at det mest er for at se om vi er danskere eller noget de ikke ønsker at arbejde med.

Målet med tråden her er ikke at svine nogle til, eller pege fingre. Målet er at der muligvis sidder nogle brødre derude, der til trods for en god/normal opførsel, stadig oplever at blive afvist. Eller at der er andre end mig der kan se at der noget total galt med det her. Som har lyst til at komme med bud på hvordan man kommer det her til livs, altså både racismen og den dårlige opførsel. Måske er det en ond cirkel og en af parterne skal ligesom bryde den. i dont know. Kom med jeres erfaringer og bud.

Til admin, jeg bliver ikke sur hvis tråden slettes, da jeg godt ved at dette emne kan udvikle sig grimt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Denne her branche er i bund og grund menneskelige interaktioner. Så kan du selv bedømme. Jeg har mødt massere af arabere, somaliere osv. som var virkelig flinke mennesker, med rolig og, og venlig opførsel. Og så er der et andet segment, som har et overdrevent macho problem. Om det ene segment er større end det andet skal jeg ikke kunne sige. Så der er vel sikkert ikke helt løgn det gp'erene siger, men jeg vil bare sige at jeg hele tiden møder indvandrerere som opfører sig pænt, og det har andre sikkert også. 

 

Meeeen det der med at påstå at indvandrere har dårligere hygiejne, er ikke andet end indlært racisme. Så det skulle ikke overraske mig at der sikkert også er gp'ere, som har negative racistiske fordomme overfor mørkere mennesker. 

Redigeret af Noah1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Jeg har endnu ikke modtaget en eneste arabisk eller indisk gæst, som ikke har opført sig lige så pænt som mine danske, eller haft lige så god hygiejne. Én enkelt var en smule for besidderisk til min smag, men hvis jeg dømte samtlige med en anden etnisk baggrund på det grundlag, ville jeg vist ikke kunne løbe fra racisme kortet. 

Må ærligt indrømme, at mit erfaringsgrundlag selvfølgelig ikke er så stort, da langt de fleste af mine gæster naturligt nok er af skandinavisk oprindelse. 

Når det så er sagt, kan jeg sagtens forstå fravalg baseret på dårlige erfaringer. Jeg kan fravælge mænd på en enkelt besked som giver mig en lidt utryg følelse, og der skulle ikke mange negative oplevelser med et særligt segment til, før jeg fandt det nemmere og sikrere at sortere dem fra. Det er bare en udsat branche, og én dårlig oplevelse sætter sig desværre oftest dybere end 100 gode. Vil aldrig kigge skævt til en GP for at tage lige præcis de forholdsregler, hun har brug for for at føle sig sikker. Nogle fravælger også mænd under 25 og over 50, overvægtige osv. Det er intime stunder vi deler, og vi skal kun gøre det med personer, som vi føler os trygge og tilpas med. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Noah1 skrev, for 9 minutter siden:

Denne her branche er i bund og grund menneskelige interaktioner. Så kan du selv bedømme. Jeg har mødt massere af arabere, somaliere osv. som var virkelig flinke mennesker, med rolig og, og venlig opførsel. Og så er der et andet segment, som har et overdrevent macho problem. Om det ene segment er større end det andet skal jeg ikke kunne sige. Så der er vel sikkert ikke helt løgn det gp'erene siger, men jeg vil bare sige at jeg hele tiden møder indvandrerere som opfører sig pænt, og det har andre sikkert også. 

 

Meeeen det der med at påstå at indvandrere har dårligere hygiejne, er ikke andet end indlært racisme. Så det skulle ikke overraske mig at der sikkert også er gp'ere, som har negative racistiske fordomme overfor mørkere mennesker. 

Enig, men de Gper, som siger det er selv mørke, så det stemmer ikke overens med hvad de siger. Men jeg har selvfølgelig ikke spurgt ind til hvem der har dårlig hygiejne. Kan være det kun er indere eller noget andet, hvad ved jeg. Genfortæller bare hvad de siger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 11 minutter siden:

Jeg har endnu ikke modtaget en eneste arabisk eller indisk gæst, som ikke har opført sig lige så pænt som mine danske, eller haft lige så god hygiejne. Én enkelt var en smule for besidderisk til min smag, men hvis jeg dømte samtlige med en anden etnisk baggrund på det grundlag, ville jeg vist ikke kunne løbe fra racisme kortet. 

Må ærligt indrømme, at mit erfaringsgrundlag selvfølgelig ikke er så stort, da langt de fleste af mine gæster naturligt nok er af skandinavisk oprindelse. 

Når det så er sagt, kan jeg sagtens forstå fravalg baseret på dårlige erfaringer. Jeg kan fravælge mænd på en enkelt besked som giver mig en lidt utryg følelse, og der skulle ikke mange negative oplevelser med et særligt segment til, før jeg fandt det nemmere og sikrere at sortere dem fra. Det er bare en udsat branche, og én dårlig oplevelse sætter sig desværre oftest dybere end 100 gode. Vil aldrig kigge skævt til en GP for at tage lige præcis de forholdsregler, hun har brug for for at føle sig sikker. Nogle fravælger også mænd under 25 og over 50, overvægtige osv. Det er intime stunder vi deler, og vi skal kun gøre det med personer, som vi føler os trygge og tilpas med. 

Ja du har ret i at erfaringsgrundlaget spiller en stor rolle. Måske disse udenlandske piger har et erfaringsgrundlag med fra andre lande hvor kulturen er lidt mere rå i kanten. Hvilket så kommer til at gå udover vores danske brødre med udenlandske rødder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Måske skulle jeg tilføje, at det faktisk relativt ofte er sket med det arabiske segment, at jeg har fået drikkepenge, meget oftere end med det danske B) - apropos anekdoterne om mænd som ikke vil betale. 

Ganske uopfordret selvfølgelig, men en mindre nøjeregnen med pengene, og ind imellem bevidst overbetaling. Måske netop fordi de så ofte oplever at blive afvist, og vil vise, at de sætter pris på at blive modtaget. 

Hvis man nu skulle bidrage med nogle positive erfaringer. 

Det bliver også oftest meget eksplicit italesat, hvor meget de sætter pris på vores møder, og følges ad masser af dejlige komplimenter og påskønnelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser ALLE der er høflige, respektfulde og som acceptere mit behov for screening/verificering og betaler depositum. Jeg dømmer ikke på herkomst eller nationalitet!

Ligeledes arbejder en del i udlandet herunder især London og Dubai, hvor jeg stort set kun møder indier, pakistanere, araber, egyptere, asiatere osv osv..

Og jeg må sige at jeg har sjældent dårligere erfaringer med disse.. Måske fordi jeg har mine krav og betingelser for en booking, så jeg ser ikke hvem som helst. 80% må jeg desværre sige nej tak til, men aldrig på grund af deres herkomst! Det er da helt klart måde at sortere ud...

Jeg vil gå så langt at sige at danske og skandinaviske mænd kan være MINDST lige så smålige, nærige og spild af min tid og energi. 

Omvendt vil jeg nævne amerikanske mænd som de bedste klienter! Wow, den ydmyghed, respekt og høflighed man bliver mødt med er fantastisk! Og så er det da heller ikke skidt at de altid medbringer en lille gave som en sød lille gestus, det kunne danske mænd godt lære lidt af :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
skunken skrev, Lige nu:

Ja du har ret i at erfaringsgrundlaget spiller en stor rolle. Måske disse udenlandske piger har et erfaringsgrundlag med fra andre lande hvor kulturen er lidt mere rå i kanten. Hvilket så kommer til at gå udover vores danske brødre med udenlandske rødder.

Over hele linjen kunne jeg forestille mig, at de GP'er med billigere priser i det hele taget møder flere mænd (uagtet nationalitet) som har meget fokus på penge og "value for money", hvilket nok udmunder i flere ubehagelige oplevelser. 

Men det er rent gætværk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg finde det egentlig også mystisk. Jeg møder folk fra andre lande dagligt og har kolleger med alverdens etniske baggrunde. Hvis jeg skulle sige én enkelt ting, så er det at jeg kun møder usædvanligt velsoignerede mennesker med anden etnisk herkomst. "Usædvanligt" fordi jeg ikke kan sige det samme om alle mine etnisk danske kolleger. Kan det handle om at 200 kr. Ikke betyder det samme for mig? Ikke at det naturligvis retfærdiggør dårlig opførsel, men det er trods alt lettere at sige pyt hvis ikke det betyder helt det samme at miste lidt penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, Lige nu:

Over hele linjen kunne jeg forestille mig, at de GP'er med billigere priser i det hele taget møder flere mænd (uagtet nationalitet) som har meget fokus på penge og "value for money", hvilket nok udmunder i flere ubehagelige oplevelser. 

Men det er rent gætværk. 

Skal lige nævnes at jeg aldrig bruger under 1200 kr, og kun kommer i de billige segmenter, når jeg en sjældent gang lyster at det skal være lidt mindre highend. Men det har intet med penge at gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
skunken skrev, for 18 minutter siden:

Skal lige nævnes at jeg aldrig bruger under 1200 kr, og kun kommer i de billige segmenter, når jeg en sjældent gang lyster at det skal være lidt mindre highend. Men det har intet med penge at gøre.

Altså, ingen fordømmelse hvis du kun købte af de billigere segmenter. Jeg tror der findes masser af dejlige kvinder dér, og der er da sikkert masser af gode mænd, som kommer der - ligesom der er masser af belevne og høflige mænd med anden etnisk baggrund. 

Jeg tænker blot, at dem med de billigste priser nok, udover alle de gode mænd, også får flere besøg af dem, som ikke har den mest medmenneskelige tilgang til GP'er. Men det emne bliver vist et sidespor 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 1 minut siden:

Altså, ingen fordømmelse hvis du kun købte af de billigere segmenter. Jeg tror der findes masser af dejlige kvinder dér, og der er da sikkert masser af gode mænd, som kommer der - ligesom der er masser af belevne og høflige mænd med anden etnisk baggrund. 

Jeg tænker blot, at dem med de billigste priser nok, udover alle de gode mænd også får flere besøg af dem, som ikke har den mest medmenneskelige tilgang til GP'er. Men det emne bliver vist et sidespor 

Nej du har ret og det er ikke et sidespor, har jo som sagt et par gange i ny og næ, bare for spændingens skyld besøgt nogle af disse "all is possible" 300/800 kr. Der har jeg også set en del af de typer som kommer der. Ikke allesammen rare typer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
skunken skrev, 1 time siden:

Som har lyst til at komme med bud på hvordan man kommer det her til livs, altså både racismen og den dårlige opførsel. Måske er det en ond cirkel og en af parterne skal ligesom bryde den. i dont know. Kom med jeres erfaringer og bud.

Til admin, jeg bliver ikke sur hvis tråden slettes, da jeg godt ved at dette emne kan udvikle sig grimt.

Pigerne og især de udenlandske er i branchen for at tjene penge.

Tror ikke der findes ret mange piger, om nogen som afviser en gæst alene ud fra race overbevisning.

Er overbevist om at det alene handler om generel opførsel. Herunder at pigerne jo er i en lidt sårbar situation, når de tager imod gæster.

Held og lykke med at få udlændinge til at ændre opførsel.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg har spurgt nogle piger hvorfor de gør det. Og ja naturligvis fordi de oplever generelt dårlig opførsel fra dette segment. En pige sagde til mig, at hun jublede da jeg skrev, at jeg var dansker. Og dem som skriver de ikke tager imod udlændinge har nogle piger fortalt mig, at de bliver chikaneret på tlf over dette i meget  grimt sprog. 

Pigerne vil meget gerne tjene penge i deres erhverv, som alle gerne vil i deres erhverv, det er jo naturligt. Så der er jo en grund til at de siger nej til en vis omsætning. 

Pigerne er videre tit i en sårbar situation som Prinz nævner og skal passe på sig selv. Mange af dem kan ikke dansk, og visse kun gebrokkent engelsk. De er måske på arbejde på et bordel eller med en kollega/kollegaer men i værste fald alene i en lejlighed. De er her måske på ulovlig vis tilmed. 

Om en pige afviser kunder pga alder, vægt eller etnicitet er hendes valg og det respekterer jeg uden videre naturligvis. Hun skal gøre det hun er tryg ved og det hun synes godt om.

Hvis hun grundet erfaringer er mere tryg ved kun at tage imod danske mænd, hvem i alverden er vi så til at dømme hende og hendes valg ? 

Det drejer sig da om, at pigen har det godt, trygt og selv bestemmer hvilke kunder hun tager imod. Det er hun voksen nok selv til at afgøre og hvis der er nogen herinde der af den grund vil kalde hende noget grimt som folk også gør pr tlf, så siger det mere om dem end om pigerne

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for en sober trådstart på et sprængfarligt emne, @skunken. At du har fået så mange førstehåndsindtryk fra pigerne gør din pointe endnu mere valid. Jeg undrer mig en smule over din formulering:

skunken skrev, for 7 timer siden:

Måske er det en ond cirkel og en af parterne skal ligesom bryde den.

Hvorfor sidestille de to parter? Er det fordi du mener, at pigerne selv fremprovokerer den dårlige adfærd, når de har Scandinavians Only i deres annoncer? Ud fra det, du ellers skriver, er det nok ikke din holdning, vil jeg tro. Og det vil da også være helt urimeligt.

Som @Nannas Hjørne skriver, er det helt fair at den enkelte GP vælger, hvilke mennesker, hun vil tilbyde sine services til, og rent praktisk vil det for nogen medføre, at nogle kundesegmenter bliver skåret over samme kam. Er det urimeligt for den enkelte fravalgte gæst, som godt kan opføre sig ordentligt? Ja, afgjort. Men det er værd at huske på, at pigen træffer sit valg af en årsag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der jo ikke rigtigt nogen af jer der helt tør trække "indvandre kortet", - det her med "Scandinaviske", - handler nok mest om "Vesterlændinge", - men tror nu ikke mange GP'er afviser feks. en japaner.?

Muslimske / mellemøstlige mænd er født og opvokset i en kultur hvor kvinder ingen værdi har, - unge danske piger bliver set på som ludere bare de er lidt sommerklædt.
Hvordan er deres syn på GP'ere..?

Ja, der er ordentlige mænd blandt dem, - men ordentlige "gode" muslimer går jo øjensynligt heller ikke til GP'er, - ???

Tror vi er nødt til at anerkende at GP'erne kan få problemer med det segment...!!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget enig @Milner muligt det lille fåtal der rent faktisk opfører sig ordenligt bliver ramt, det er så trist for dem, jeg tvivler på at der er racisme i at fravælge visse kundetyper - jeg tror mere det er erfaringsbaseret. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 7 timer siden:

Tak for en sober trådstart på et sprængfarligt emne, @skunken. At du har fået så mange førstehåndsindtryk fra pigerne gør din pointe endnu mere valid. Jeg undrer mig en smule over din formulering:

Hvorfor sidestille de to parter? Er det fordi du mener, at pigerne selv fremprovokerer den dårlige adfærd, når de har Scandinavians Only i deres annoncer? Ud fra det, du ellers skriver, er det nok ikke din holdning, vil jeg tro. Og det vil da også være helt urimeligt.

Som @Nannas Hjørne skriver, er det helt fair at den enkelte GP vælger, hvilke mennesker, hun vil tilbyde sine services til, og rent praktisk vil det for nogen medføre, at nogle kundesegmenter bliver skåret over samme kam. Er det urimeligt for den enkelte fravalgte gæst, som godt kan opføre sig ordentligt? Ja, afgjort. Men det er værd at huske på, at pigen træffer sit valg af en årsag. 

Jeg tænker at konstante afvisninger godt kan tilspidse situationen en smule, og hvis jeg skal være ærlig har jeg jo aldrig hørt historien fra den anden side. Derfor måtte den lige med som et "måske" Så lad os forstille os at en god håndfuld har en skidt opførsel, hvilket afstedkommer at dem som er ok også bliver afvist, det skaber jo naturligvis en negativ følelse hos dem der er ok, som så udløser at de måske ændre adfærd til det negative.

Men helt enig i at pigerne jo skal gøre det som de føler sig trygge ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milner skrev, for 3 timer siden:

Muslimske / mellemøstlige mænd er født og opvokset i en kultur hvor kvinder ingen værdi har, - unge danske piger bliver set på som ludere bare de er lidt sommerklædt.
Hvordan er deres syn på GP'ere..?

Nu har jeg kun spurgt udenlandske GPer, og som det bliver nævnt fra Anika og Nanna, har de ikke nogen problemer med vores brødre fra den del af verden. Det kan være at fx sorte , asiatiske og østeuropæiske GPer er mere udsat for den slags ballade. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MidnightCowboy skrev, for 19 timer siden:

Som en GP sagde til mig:"Det er ikke racisme - det er statistik"

Og af samme årsag betalte vi en høj forsikringspræmie de første år vi havde bil. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke racisme. Det ord bliver misbrugt alt for ofte.

Hvis pigerne oplever problemer med en bestemt gruppe mennesker 5 gange så ofte, så handler det om deres egen sikkerhed at fravælge dem. Selvom de fleste af dem opfører sig godt. Det er et helt logisk valg baseret på erfaring / statistik / empiri.

Redigeret af Knaldesen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som en Mulat fyr så undgår jeg altid de announcer som tydeligt siger "No Blacks" eller "Scandinavian Gentlemen", også selv om jeg har pæredansk (født her og har en dansk bedsteforældre ). Men disse glædespigerne kun se en stort man så det er bedre at lad vær med kontakte dem vis man ikke er i den gruppe af mennesker som de vil betjene. I sidste ende er det deres eget valg og et spild af tid at prøv at forklar forskellen og at bevise at man dansk i enden hjertet eller blodet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...