Hop til indhold

Om Utroskab

Featured Replies

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden:

Sådan en kan kun tages såfremt begge parter har lyst. Mange har det sådan at så længe tingene er usagte er de ikke et problem - konfliktsky. 

Det bliver vi nok enige om - men vi kunne måske enes om at kalde det motiveret bedrag? 
Men generelt accepterer jeg ikke begrebet bedrag, da et bedrag kun opstår i det øjeblik man ikke overholder indgåede aftaler. 

Bedrag handler om, at noget ikke er, som det ser ud; fx at man ikke er utro. Altså er det bedrag; om man accepterer det som begreb eller ej:blink:

https://sproget.dk/lookup?SearchableText=bedrag

• Svar 100
  • Visninger 10.3k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mit dilemma Elsker jeg min samlever: Ja. Er jeg utro? Ja. Lovede jeg hende monogami? Ja Ville jeg selv blive ked af det, hvis jeg konstaterer at hun er mig utro? Ja Svigter jeg min samlev

• At utroskab betragtes som svigt og bedrag er derfor at vi har nogen slags fælles overenskommelse om at det er svigt og bedrag - gammeltestamentligt grundet måske, hvad ved jeg.  Efter et langt liv med

• Nu har jeg ikke den store erfaring, jeg har godt nok været i forhold, men det var - for nu at sige det på den måde - ikke præget af den store gensidighed og kommunikation ...  Men set lidt fra si

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.