Hop til indhold
Guest Like a Stone

Pas på hvem I besøger

Recommended Posts

Æ´Synderjyde skrev, for 3 timer siden:

Jeg påstår ikke, at det er nemme penge

Sagde jeg heller ikke. Et vink til den gængse udtryk ‘nemme penge’ ofte brugt lige som handlet og tvunget ikke kan/skal/bør kun forståes sort/hvidt, unuanceret, på een måde. 

Æ´Synderjyde skrev, for 3 timer siden:

bekendt med, og har mødt dem og fået førstehånds viden om, at der er danske PD piger, der absolut ikke gør det ene og alene for lystens skyld.

Er vi flere, der faktuelt ved ja.Handlet i rockermiljø kender jeg en (ikke kidnappet og fragtet rundt og indespærre, men ikke frit lejde til at stoppe).

Psykisk syg pige på bistand.

Enlig mor, der spæder til sin månedsindkomst.

Pige, der mistede job under covid og skal overleve (nu fuldtids prostitueret).

Ukrainsk ven (sygeplejerske), der fik 100,- euro i løn og flygtede til Tyskland og fortalte, hvordan rengørings men også prostitutionsmafia virkede (hun var dog for gammel og uattraktiv) og pga visum overskridelse kan hun ikke vende hjem uden fængsel/mistet visum næste 5-10 år (inddirekte tvunget). 

Bekendt til niece vist tik-tok instruktionsvideoer til at ‘udnytte’ mænd eller blive sugarpige og kræve kemi-møder trukket ud og overpriser. 

Forskelige niveauer men naturligvis er der forskel på 90% piger i armod i Østeuropa og VelfærdsDanmark trods højere priser og graden, antallet af ægte handlede (trafficked, indespærret, kidnappet) er næppe voldsom stort i DK og næppe organiseret, men typisk en kæreste fx. Eller tilvænnet levevis (luksus), der kan være svært at vænne sig af med. 
 

Æ´Synderjyde skrev, for 3 timer siden:

fastholder, at de penge de kan tjene ved at ligge vandret heroppe og servicerer danske mænd, bare er så mange, at det forment ikke er noget de ellers ville kunne komme i nærheden af i deres respektive hjemlande.

Nej, logik for burhøns. Hvis der intet job er i flere lande eller løn er 100,- euro i Ukraine og Moldavien (5-6-800 for en lærer eller kassedame mange steder i Sydeuropa), så er det logik for burhøns, at en uge eller måned i DK med 10,20,30 besøg af 1-200 euro pr gang kan finansiere måneder eller et helt år, køb af hus, studie, sygehus til forædlere, sikre sit barn i hjemlandet. Og der er da udenlandske piger, der bevidst vælger DK. Kender selv minimum en. 
 

Æ´Synderjyde skrev, for 3 timer siden:

Jeg støtter på ingen måde lyssky bagmænd,

Dejligt. Hvis alle blot havde det sådan. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bruneøjne76 skrev, for 10 timer siden:

Psykisk syg pige på bistand.

Enlig mor, der spæder til sin månedsindkomst.

Pige, der mistede job under covid og skal overleve (nu fuldtids prostitueret).

Ukrainsk ven (sygeplejerske), der fik 100,- euro i løn og flygtede til Tyskland og fortalte, hvordan rengørings men også prostitutionsmafia virkede (hun var dog for gammel og uattraktiv) og pga visum overskridelse kan hun ikke vende hjem uden fængsel/mistet visum næste 5-10 år (inddirekte tvunget). 

Bekendt til niece vist tik-tok instruktionsvideoer til at ‘udnytte’ mænd eller blive sugarpige og kræve kemi-møder trukket ud og overpriser.

Beklager men INGEN af disse grunde gør en pige til en handlet pige. De er alle samme grunde til at tjene nogle hurtige penge i steddet for at tigge eller tage de dårligt betalte jobs som f.eks. avis bud etc.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 2 minutter siden:

Beklager men INGEN af disse grunde gør en pige til en handlet pige.

Altså: kan du læse? Ingen har sagt disse eksempler er handlede. Jeg taler om grader af tvungen og handlet. Dit avisbud-fjolleri kan du dokumentere. Gæt og gisning giver jeg ikke megen for ligesom dit fundament af ‘jeg så tre ‘iPads’, ergo kan de ikke være handlet, da det logisk ikke giver mening i MIT hoved :D
 

Bruneøjne76 skrev, for 10 timer siden:
Æ´Synderjyde skrev, for 14 timer siden:

bekendt med, og har mødt dem og fået førstehånds viden om, at der er danske PD piger, der absolut ikke gør det ene og alene for lystens skyld.

Er vi flere, der faktuelt ved ja.Handlet i rockermiljø kender jeg en (ikke kidnappet og fragtet rundt og indespærre, men ikke frit lejde til at stoppe).

Læs hvad der står tak. Lad være at tolke og tro. Skil tingene ad. Forstå graden af bla tvungen og handlet. Ellers bliver al debat da skørt, usagligt og bare dumt med jeg tror, jeg synes, jeg gætter. 
 

Hvor mange avisbude er der i DK (stillinger). Hvor mange udenlandske uden dansk kan tage det job, TROR du. Hvor mange har LOV til at arbejde her, hvis de kommer fra et ikke EU-Schengen land. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bruneøjne76 skrev, for 3 timer siden:

Altså: kan du læse? Ingen har sagt disse eksempler er handlede. Jeg taler om grader af tvungen og handlet. Dit avisbud-fjolleri kan du dokumentere. Gæt og gisning giver jeg ikke megen for ligesom dit fundament af ‘jeg så tre ‘iPads’, ergo kan de ikke være handlet, da det logisk ikke giver mening i MIT hoved :D
 

Læs hvad der står tak. Lad være at tolke og tro. Skil tingene ad. Forstå graden af bla tvungen og handlet. Ellers bliver al debat da skørt, usagligt og bare dumt med jeg tror, jeg synes, jeg gætter. 
 

Hvor mange avisbude er der i DK (stillinger). Hvor mange udenlandske uden dansk kan tage det job, TROR du. Hvor mange har LOV til at arbejde her, hvis de kommer fra et ikke EU-Schengen land. 

Du traver rundt på samme kæphest, tråd efter tråd efter tråd. Og hver eneste gang du bliver udfordret på dine holdninger, graver du voldgrave og bygge mure. Alle andre er snævertsynede mens du sidder klar med faktablokken parat til at svinge sandhedspisken.

Prøv dog for en enkelt gang skyld og lyt på hvad der bliver sagt. Der er ikke så tosset det hele. Det er mange af dine egne meninger skam heller ikke. Men det virker som om du bare pr automatik trækker revolveren hver gang modstanderen bevæger sig. Nogle gange står de altså bare med rullekebab i hånden.....  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bruneøjne76 skrev, for 16 timer siden:

Hvor mange avisbude er der i DK (stillinger). Hvor mange udenlandske uden dansk kan tage det job, TROR du. Hvor mange har LOV til at arbejde her, hvis de kommer fra et ikke EU-Schengen land. 

Din uvidenhed når nye grænser. Hvis en pige lovligt kan sælge sex her i landet, så kan hun også lovligt tage arbejde som f.eks. avisbud her i landet. Jeg er ret sikker på at slette mette forlængst havde slagtet samtlige østpige bordeller hvis ikke det var fordi at pigerne er her helt legalt og sælger sex helt legalt, og dermed har hun ikke noget grundlag for at slagte erhvervet selvom hun ønsker det samme sted hen som minkne.

Omkring antallet af avis bude, så er der faktisk langt flere avis bude stillinger end der er prostituerede i DK. Avisbude omdeler f.eks. også reklamer og uge aviser og faktisk er langt de fleste avisbude stillinger idag besat med udlændinge. Og hvor har jeg så den viden fra. Jeg hjælper fra tid til anden med at køre ugeaviser og reklamer ud til lokale depoter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 3 timer siden:

Din uvidenhed når nye grænser

Ved jeg ikke om den gør. Hvis alle fra Ukraine, Rumænien, Bulgarien, Moldova, Serbien (typiske prostitutions-lande) har bio-pas, må de rejse ind. Det troede jeg faktisk ikke. Om de har ret il varigt ophold OG tage arbejde, kan man jo nemt checke. Det er jo ikke forsker, fasttrack eller positivlisten, de hører under. At du og en del politikere ævler løs om at de bare kan nappe jobs, er jo ikke det samme, som at det sker. For disse unge piger uden sprog. Jeg kender også flere reklame/avis-distributører, chauffører mm i tocifrede antal jyske byer. Der er mange udlændige. Alle mænd. Flere med 4-5-6-8-10 ruter. Ellers er det børn/unge og pensionister. Om det vrimler med studine-piger fra Moldavien, hvor du er, ved jeg ikke. Kender du nogen Moldaviske piger mellem 17 og 25, der arbejder som avisbud? Rengøring på hotel? Restaurant? Selv om der er mane jobs og de tit udfyldes af øst/syd-europæere og andre kontinenters folk, betyder det jo ikke, at de er her for det. Vil det. Kan det. Sprede ben giver altid nemmest penge og flest. Og nu har vi vist bevæget og væk fra kernen. Du PÅSTÅR at nogle ikke er handlet efter du har knaldet dem og set tablets, du TROR er ægte iPads, der kan sælges for flere tusinde og bygger din TESE på dette. Jeg har talt med to af dem og kender en, der kender deres ‘bagmænd’. Men lad den nu ligge. Du virker rigid og naiv trods viden om flere ting (Mellemøsten fx). Og ja, helt enig: både mænd kan og vil og piger kan kneppe uden at kunne sproget. At gå med avis som 20 årig moldavisk pige uden sprog/engelsk i lortevejr er jo så himmelråbende dumt og teoretisk. 
 

Du behøver altså ikke hovent og arrogant at patronisere mig med viden om antal avisbude eller at de også går med reklamer og andet. Og al dit irrelevante slettemette-mink snak er jo irellevant. 
 

Må de opholde sig her lovligt? Ja. Må de arbejde uden at søge om det? Må de underlægges rufferi? Er de helt alene? Er tablets bevis for at de ikke er handlet/tvunget/truet/hjulpet i forsk grad: nej selvfølgelig ikke. Og slet ikke blot fordi du tror og påstår det. 
 


 

underdog40 skrev, for 17 timer siden:

du bliver udfordret på dine holdninger

Du giver ikke megen mening, beklager. Jeg har faktisk ingen holdning. Er fløjtende ligeglad. Jeg forholder mig kun til det, jeg ved, fakta, tal. At du eller Nørden TROR ting, er helt fint. Tager jeg ikke så seriøst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bruneøjne76 skrev, for 16 minutter siden:

Du giver ikke megen mening, beklager. Jeg har faktisk ingen holdning. Er fløjtende ligeglad. Jeg forholder mig kun til det, jeg ved, fakta, tal. At du eller Nørden TROR ting, er helt fint. Tager jeg ikke så seriøst. 

Sikke noget sludder. Som jeg har læst dine indlæg, er det dig der tror at den og den og den pige er enten handlet, tvunget eller hvad ved jeg. Det er på ingen måde dokumenteret med fakta, som du ellers siger det er. Det er baseret gætværk. Ikke en skid andet. At @nørden og jeg så ikke er enige med dig, er bare sådan det er. 

Selvfølgelig har du da en holdning. Og selvfølgelig er du ikke ligeglad. Ellers ville du da ikke på så beundringsværdig vis, slå så meget på tromme for din "sag", som du gør.    

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 8 minutter siden:

tror

Stop og drop nu dit ævl. Jeg har talt med to af dem og kender via ven bagmænd. Dvs kendskab, viden, fakta, indrømmet men din ven forstår ikke graden af ‘handlet’ og er så rigid, at der kun findes en slags handlet (kidnappet, banket, spærret inde uden mad og ‘iPads’ :D). Hvor dumt kan det blive. Hvad du tror, har jeg stadig ikke læst og er som sådan også ret græsk-katolsk. Jo, jeg ER ligeglad og du gør kun dig selv dummere ved at påstå andet, da du ikke kender mig. Goddawmand. Jeg ved udemærket, hvordan den grumme virkelighed ser ud og hvis ikke du eller Nørden knepper de 4 ‘iPad-tøser’, gør andre. Ligesom Trafficking næppe stoppes. Uanset hvor mange af os, der helt stopper besøg og hvor ulækkert det er. Som sagt har jeg forbindelse til bla een mafia og ved (ved, kender du det ord og forskellen på ved og tror?), at der er tråde fra traficcking og de forskelige mafiaer til øverste instanser blandt lovens lange arm, politikere, magtens elite og dem med penge. At jeg synes, det er klamt, uendeligt trist og ulækkert, fjerner det ikke. Jeg forholder mig dog kun til fakta og viden og bygger ikke ting på hvad jeg tror bla ved at se 2-3 ‘ipads’. Så kender man simpelthen ikke virkeligheden og graden af handlet-tvunget godt nok. Det er IKKE sort/hvidt og kun een slags handlede piger uanset hvor tit du og din ven tror, synes, mener, gætter og påstår det. At I blander avisbude og en generel snak om økonomisk søgende piger ind i det, er igen at fjerne sig fra pointen og blande ævler og pærer. For ja, det flyder sammen. Jeg kan godt prøve at skære det ud i pap. Ikke alle handlede er spærret inde, kidnappet, tæsket uden mad og fragtet rundt i nattens mørke. Nogle behandles ‘pænt’ med mad, ok forhold og ‘iPads’. For bla at holde dem ‘tilfredse’ og i stand til at servicere, da de stadig er en indtægtskilde for bagmænd, der har handlet dem i en eller anden form. Direkte. Inddirekte. Købt. Lejet. Og de kan trues på anden vis eller plejes pænt bla med ‘tablets’. Du kan evt tage en tur til Rumænien og Albanien. Som jeg qua venner/lokale og få adgang til de forhold, fakta, piger, bureauer, bagmænd. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bruneøjne76 skrev, for 7 minutter siden:

Som sagt har jeg forbindelse til bla een mafia og ved (ved, kender du det ord og forskellen på ved og tror?), at der er tråde fra traficcking og de forskelige mafiaer til øverste instanser blandt lovens lange arm, politikere, magtens elite og dem med penge. At jeg synes, det er klamt, uendeligt trist og ulækkert, fjerner det ikke. 

Shit… så mangler vi bare lige direkte kendskab til kælderen under det pizzeria i NY hvor Paven og Hillary sidder og drikker blod fra små børn….:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bruneøjne76 skrev, 1 time siden:

(ved, kender du det ord og forskellen på ved og tror?)

Det er da rart at du i det mindste ikke fremstår arrogant.    

Mit naive håb for at diskussionen kunne blive lidt mere nuanceret, slog fejl. Nu afhænger sandheden af hvilke mafioso-forbindelser vi har. Og af den grund, er jeg ude.     

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bruneøjne76 skrev, for 3 timer siden:

Om de har ret il varigt ophold OG tage arbejde, kan man jo nemt checke.

Mener du helt ærligt at slette mette vil lade udenlandske prostituerede arbejde åbenlyst i DK hvis hun kunne sende dem hjem p.gr.af manglende arbejds eller opholds tilladelse. Vi taler om en levebrøds politiker som ønsker at slagte hele sex branchen ligeså meget som hun ønskede at slagte mink erhvervet.

Bruneøjne76 skrev, for 3 timer siden:

Jeg kender også flere reklame/avis-distributører, chauffører mm i tocifrede antal jyske byer. Der er mange udlændige. Alle mænd. Flere med 4-5-6-8-10 ruter. Ellers er det børn/unge og pensionister. Om det vrimler med studine-piger fra Moldavien, hvor du er, ved jeg ikke. Kender du nogen Moldaviske piger mellem 17 og 25, der arbejder som avisbud? Rengøring på hotel? Restaurant? Selv om der er mane jobs og de tit udfyldes af øst/syd-europæere og andre kontinenters folk, betyder det jo ikke, at de er her for det.

Det er jo præcis pointen med det jeg skrev. Der er masser af andre jobs de kunne tage i steddet for at sprede benene. Men disse job er ikke ligeså godt betalt som at sprede benene. Og faktisk er en rigtig stor del af rengørings jobbene på hotellerne besat med piger som ikke taler dansk og sommetider heller ikke engelsk.

Bruneøjne76 skrev, for 2 timer siden:

(ved, kender du det ord og forskellen på ved og tror?)

Gør du? Dine skriverier her tyder ikke ligefrem på det.

Bruneøjne76 skrev, for 2 timer siden:

Jeg har talt med to af dem og kender via ven bagmænd. Dvs kendskab, viden, fakta

Som jeg har skrevet før er det bemærkelsværdigt at pigerne taler sandt når du taler med dem og lyver når de fortæller mig det modsatte. Jeg tror ikke på at pigerne fortæller sandheden til nogen af os. Derfor lægger jeg mere vægt på hvordan de opføre sig, hvordan de ser ud (vel plejet udseende m.m.) og om de har dyre mærkevare, adgang til smartphone m.m.

Men vi bliver næppe nogensinde enig, så lad dette være mit sidste forsøg på at få dig til at indse at du er på vildspor.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 15 minutter siden:

Der er masser af andre jobs de kunne tage i steddet for at sprede benene

Nej. Det er der altså ikke. Uanset hvor tit du påstår det. Ellers må du jo dokumentere det. Det er ren politiker og teoretisk sniksnak. Dels skal de kunne noget minimum (engelsk) eller ville og måtte arbejde. Du kn da godt liste 2000 avisbudestillinger op og 1000 i køkkener men hvis de 80-90% ER bedst af unge, mænd med 5-6-7 avisruter, så er det jo kosmetisk bavl at slynge ud. Men det er jo fint som teoretisk argument for din tro. 
 

nørden skrev, for 17 minutter siden:

rigtig stor del af rengørings jobbene på hotellerne besat

Jeps, kender selv to. Men lad nu være at gøre tallene større, end de er. 
 

nørden skrev, for 18 minutter siden:

Derfor lægger jeg mere vægt på

Du lægger vægt på ting, du SER og tolker og tror så. Jeg bruger deres ord uden at være snot-naiv at tro alt men mest baggrundsviden fra bagmænd selv. Det er ikke tro. Men viden. 
 

nørden skrev, for 21 minutter siden:

Mener du helt ærligt at slette mette vil lade udenlandske prostituerede arbejde åbenlyst i DK hvis hun kunne sende dem hjem p.gr.af manglende arbejds eller opholds tilladelse

Jeg har ikke sagt, de er her ulovligt. Jeg har gisnet, om nogle lande har visum-fri og kan rejse frit ind. Det er checket i dag. Ift arbejdstilladelse, er der andre regler. At du tror eller ikke tror, arvede selv kommer og selv ansøger mm, er du i din frie ret til. Jeg har set, besøgt og talt med piger og bagmænd og melllemmænd i 2 østlande samt bagmand i DK. 
 

nørden skrev, for 19 minutter siden:

dig til at indse at du er på vildspor.

Sødt. Mage til arrogance. En tro bygget på 1-2 gisninger. Åh gud. Det bliver så dumt. Troede du havde lidt mere pondus, sagligt, format. 

 

 

Kubrick skrev, for 2 timer siden:

direkte kendskab til kælderen under det pizzeria i NY

Kom dummere. At kende mafiaen (en af seks) i et europæisk land har intet med NY, Paven og Hillary at gøre. 
 


 

underdog40 skrev, for 2 timer siden:

Mit naive håb for at diskussionen kunne blive lidt mere nuanceret

Nuanceret? Dit nedladende skriv med en masse ligegyldig bavl skulle være nuanceret? Din ven, der stadig ikke har fattet, at der findes flere former for handlet men dum, rigid, fatsvag vedbliver at se alt sort/hvidt pga han har kneppet to af dem og set, hvad han gisner er ægte iPads, han gisner videre kan sælges for tusinde kroner. Det er da uhyggeligt, hvor lidt I kender til ‘handleri’. Nu er nuance næppe at banke en anden i knolden med at han tager fejl, synes du. Naturligvis har nogle fundet en vej til givtige Danmark via mundtilmund, fx polakken i Aalborg og den spanske advokat, der kommer igen. Jeg kender hendes profession og indtægt. Der er naturligvis også rigtigt fuldblods handlede kvinder og så er der en stor gruppe semi-handlede og tvungne i flere former. Hvis du ikke kender bagmænd, ikke har boet i udlandet, ikke har besøgt stederne i Rumænien og Albanien fx qua venner, arbejde, tolk, kontakter, så er det dog noget af en teoretisk gisning. Men bliv da endelig i troen, hvis du og I har det bedst med det. Kan jeg da godt forstå, efter I har knaldet dem. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bruneøjne76 skrev, for 7 timer siden:

 

Jeg gider ikke spille tid på at udpege alle de stedder du tager fejl eller modsiger dig selv og de du har skrevet tidliger. Men bare til din oplysning. Der er ikke noget krav om at man skal kunne tale dansk, engelsk eller noget som helst andet sprog for den sag skyld for at kunne arbejde i det private erhvervs liv i DK. Hvis du vil have en stilling i det offentlige hvor du skal have med borger i Danmark at gøre kan der være krav om at kunne tale dansk på et specifikt niveau, men selv ikke som rengørings medarbejder på et sygehus er der krav om at du kan tale dansk eller noget andet sprog for den sags skyld.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...