Hop til indhold
Thai-mesteren

Når kondomet ryger!

Recommended Posts

Gæst
AmagerStang skrev, den 2.12.2021 at 17:27:

Tak, tak Dr. phil , stadigvæk er det mig fuldstændigt ligegyldigt det du skriver, da det ikke er mig som har oprettet tråden samt spørgsmålet.

Fint nok. Men derfor fortsætter jeg nu med at quote så andre ved hvad det er jeg svare på.

AmagerStang skrev, den 2.12.2021 at 17:27:

Dine statikker kan du proppe skråt op i røven, har man haft ubeskyttet sex, er det en god ide at lade sig teste uanset dine statikker .

Har jeg på noget tidspunkt skrevet at jeg ikke mener man bør blive testet? Jeg angriber ene og alene den fejagtige opfattelse at alle GP'er som tilbyder ubeskyttet sex er smittede med kønssygdomme og hvis man har ubeskyttet sex med en GP er man også selv smittet. Sådan er det LANGT FRA.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
drmabuse skrev, for 23 timer siden:

Jøsses! Det er helt korrekt at der findes en masse statistik på området -dine påstande viser så at du enten ikke har læst dem eller ikke helt forstår dem, der er signifikant større risiko for smitte ved ubeskyttet samleje end ved samleje med kondom.

Måske er det dig som ikke har forstået statistikkerne. Risikoen for at blive smittet med en kønssygdom kan aldrig blive større end i worstcase scenariet. Dermed kan risikoen heller ikke blive signifikant laver ved at bruge gummi og slet ikke hvis man "nøjes" med BJ eller vaginal sex.

drmabuse skrev, for 23 timer siden:

Hvordan du også lige formår at blande corona smitte og senfølger sammen med smitte med kønssygdomme er mig en gåde, corona er en virus med luftbåren smitte, kønssygdomme smitter ved kontakt eller er blodbåren, din riskovurdering er taget ud af den blå luft og senfølger går væk igen -det gør f.eks HIV ikke. Hvis du ikke tror på ovenstående, så snak med en læge ;)

Jeg bringer corona på banen fordi den ligesom kønssygdomme smitter ved nær kontakt som normalt er uundgåelig når man har sex. Jeg ved udemærket godt at de teknisk set smitter på forskellig måde og man skal beskytte sig på forskellig måde. Men de smitter begge i forbindelse med sex og derfor er det relevant at bringe det på banen når man diskuter hvorvidt det er relevant at beskytte sig mod kønsygdomme. Specielt når man ser på konsekvenserne af de 2 sygdomme. Jeg forstår ganske simpelt ikke hvorfor der er så meget fokus på at beskytte sig mod kønssygdomme når stortset ingen GP'er beskytter sig eller kunderne mod Corona.

Måske er det dig der skal tage en snak med din læge, fordi det er forkert at senfølger altid går væk igen. Der er faktisk skræmmende mange som fortsat lever med corona senfølger mere end 1 år efter de er blevet smittet og mange som må leve med dem i mere end 6 mdr. har mistet deres job p.gr.af lang sygemelding. Oven i det er der så alle dem som dør af corona eller corona følgesygdomme. Der er faktisk flere som dør af corona end som får konstateret HIV og med korrekt medicinering kan man leve et normalt liv med HIV. En medicinering som ikke er meget anderledes en hvis du lever med en hjerte sygdom eller tilsvarende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 56 minutter siden:

Oven i det er der så alle dem som dør af corona eller corona følgesygdomme.

Hvor mange er egentlig død AF corona i Danmark ? 

Ikke at forveksle med dem , som er død MED corona .. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beyer skrev, den 1.12.2021 at 07:00:

Er der nogen der har oplevet det helt naturligt bare at gøre det uden kondom med polske piger,?

Jeg har ...det ende ud i vi var kærster i 1 år da hun fik lov at bo hos mig og boller med kunder( med kondom og kyssede ikke) da jeg ikke vile ende ud i sygdomme hvis vi bollede uden kondom. Hun var klar indforstået med dette og vi havde total fedt sex helt naturel. Da hendes ex kontakt nappede 50% af hendes penge aftale vi at hun  beholdte dem alle samme gjore at hun blev hos mig. Vore sexliv og venkskab voksede vildt men sygdom i famllien i udlandet afbrød vor venskab og hun tog hjem igen og kom aldrig igen desværre med kassen godt læsset af Euro.

Redigeret af Kim Madsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thai-mesteren skrev, den 1.12.2021 at 02:55:

Hej 

Jeg har et spørgsmål som sikkert er svært at svare på.

Men har besøgt den samme unge thai pige her i København en del gange nu, og her på det seneste er det sket at "den" er røget ind uden kondom på, det er mega frækt i situationen og det virker også til hun nyder det for hun stopper det ikke, den får lov til at kører en del gange ind og ud, så kommer kondomet på, og så til sidst inden jeg skal komme kommer kondomet af hvor den os lige får lov til at komme ind i varmen et par gange og jeg kommer så ud over hende. 

Er det normalt for thai piger at tilbyde dette ? Jeg har ikke betalt noget ekstra eller andet, der har heller ikke været aftalt det er bare sket. 

Af en eller anden grund er jeg begyndt at blive bange for hvis hun skulle blive gravid eller at hun måske har en kønssygdom.

Ved i om thai pigerne tager prævention ? 

Mvh

Den lidt nervøse 

Kan kun sige..Pas på...de bruger ikke alle sammen P piller og ikke tør at sige fra hvis kunden presse på med sex uden.

Min ex Thai kæreste blev gravid sådan da jeg vi datede og selvom vi havde klart aftalt alt med kondom (Tidligere FP massage massør) hun fik også diverse sygdomme og var i behandling flere gange og at ikke at sige fra  med kunden. Da jeg var hendes chaffør måtte jeg flere gang Afvikle problemet.

Abort udmundet det i og en hjemsendelse af egen fri lyst af hendes side til Thailand gjore vi slog op.

Trist men sandt

Redigeret af Kim Madsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Madsen skrev, for 7 timer siden:

Jeg har ...det ende ud i vi var kærster i 1 år da hun fik lov at bo hos mig og boller med kunder( med kondom og kyssede ikke) da jeg ikke vile ende ud i sygdomme hvis vi bollede uden kondom. Hun var klar indforstået med dette og vi havde total fedt sex helt naturel. Da hendes ex kontakt nappede 50% af hendes penge aftale vi at hun  beholdte dem alle samme gjore at hun blev hos mig. Vore sexliv og venkskab voksede vildt men sygdom i famllien i udlandet afbrød vor venskab og hun tog hjem igen og kom aldrig igen desværre med kassen godt læsset af Euro.

Ok Men var hun fra Polen ?

Har du oplevet det med andre fra Polen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beyer skrev, for 1 time siden:

Ok Men var hun fra Polen ?

Har du oplevet det med andre fra Polen?

Ja. En milf jeg besøgte de var så penge sulten at hun krævede 200 extra for uden eller ikke. Hun fik ikke de 200 og lavede så meget ballade at jeg valgte at gå før tid da jeg ikke gad mere selvom hun var skide lækker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Madsen skrev, for 3 timer siden:

Ja. En milf jeg besøgte de var så penge sulten at hun krævede 200 extra for uden eller ikke. Hun fik ikke de 200 og lavede så meget ballade at jeg valgte at gå før tid da jeg ikke gad mere selvom hun var skide lækker.

Okay det var da ærgerligt!

Har du oplevet det med nogen fra Amager Det har jeg ,så gør de det bare så håber de man kommer igen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Vendelboen skrev, for 22 timer siden:

Hvor mange er egentlig død AF corona i Danmark ? 

Ikke at forveksle med dem , som er død MED corona .. 

Det afhænger jo af hvordan du definer dø af og dø med. Dør man af eller med corona hvis man dør af en lungebetændelse som man sandsynligvis ikke ville være død af hvis man ikke var ramt af corona samtidig?

Det samme spørgsmål kan du stille vedr. HIV før vi fik den nuværende HIV medicin. Her dør man somregl også af sygdomme som man kunne have overlevet hvis man ikks samtidig var ramt af HIV.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beyer skrev, for 6 timer siden:

Okay det var da ærgerligt!

Har du oplevet det med nogen fra Amager Det har jeg ,så gør de det bare så håber de man kommer igen?

Ja ja. Amagerbrogade. Hun spurgte selv om det var okey at hun suttede uden da hun var træt af smagen af gummi....og godtog hendes ønske dog om fuld tømming i munden som modtræk og det fik en bonus da hun slugte klatten. Derefter bollede hun også uden mod mere pris som hun tilbød og jeg spurgte frem til hvormange der sagde ja..." no body they are affraid of sickness" svarede hun med nedlandende blik i øjet hvor jeg sagde i want that today...og hendes smil fløj op i ansigtet. Da hun var ret liderlig fik jeg også fuld tømning i missen. Det er klart en ting mange nyder incl FP uden gummi...men pas nu på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, den 4.12.2021 at 10:06:

Måske er det dig som ikke har forstået statistikkerne. Risikoen for at blive smittet med en kønssygdom kan aldrig blive større end i worstcase scenariet. Dermed kan risikoen heller ikke blive signifikant laver ved at bruge gummi og slet ikke hvis man "nøjes" med BJ eller vaginal sex.

Jeg bringer corona på banen fordi den ligesom kønssygdomme smitter ved nær kontakt som normalt er uundgåelig når man har sex. Jeg ved udemærket godt at de teknisk set smitter på forskellig måde og man skal beskytte sig på forskellig måde. Men de smitter begge i forbindelse med sex og derfor er det relevant at bringe det på banen når man diskuter hvorvidt det er relevant at beskytte sig mod kønsygdomme. Specielt når man ser på konsekvenserne af de 2 sygdomme. Jeg forstår ganske simpelt ikke hvorfor der er så meget fokus på at beskytte sig mod kønssygdomme når stortset ingen GP'er beskytter sig eller kunderne mod Corona.

Måske er det dig der skal tage en snak med din læge, fordi det er forkert at senfølger altid går væk igen. Der er faktisk skræmmende mange som fortsat lever med corona senfølger mere end 1 år efter de er blevet smittet og mange som må leve med dem i mere end 6 mdr. har mistet deres job p.gr.af lang sygemelding. Oven i det er der så alle dem som dør af corona eller corona følgesygdomme. Der er faktisk flere som dør af corona end som får konstateret HIV og med korrekt medicinering kan man leve et normalt liv med HIV. En medicinering som ikke er meget anderledes en hvis du lever med en hjerte sygdom eller tilsvarende.

@nørdenOk så tager vi den fra en ende af... her er et par fine links hvor du kan se lidt om hvordan officielle organisationer forholder sig til emnet:

https://www.cdc.gov/condomeffectiveness/brief.html

https://smartsexresource.com/about-stis/know-your-chances-0

https://www.getthefacts.health.wa.gov.au/faqs/do-condoms-protect-against-all-stis

https://stdcenterny.com/articles/std-chance-one-night-stand.html

Budskabet er ganske entydigt og underbygger på ingen måde dine påstande, -kondomer nedsætter signifikant risikoen for at få en kønssygdom.

Du skriver "Der er faktisk flere som dør af corona end som får konstateret HIV"  -det giver ingen mening at sammenstille smitte med dødsfald. Det er dog rigtigt at flere i Danmark er døde med Corona end af/med AIDS, men skal vi lige se på aldersfordelingen:

https://covid19.ssi.dk/overvagningsdata/ugentlige-opgorelser-med-overvaagningsdata 

96% af alle der er døde med Corona er 60+ og ser vi på dem under 60 der er døde med Corona led langt de fleste af andre lidelser, ofte hjerte eller lungelidelser eller havde svækket immunforsvar. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men mon ikke vi kan blive enige om at disse grupper næppe fylder meget i statistikken over mænd der køber seksuelle ydelser? 

Iøvrigt så er der kommet vaccine til og vi er oppe på 75% vaccinerede -hvilket yderligere reducerer både dødelighed og risiko for senfølger, hvis man bliver smittet.

Her så lidt fakta om senfølger https://www.sst.dk/da/corona/covid-19-og-ny-coronavirus/senfoelger-efter-covid-19 Da vi ikke har levet med Corona særligt længe (selvom det kan føles sådan) kan vi endnu ikke sige om de kan være permanente i nogle tilfælde.

Jeg er meget åben for eventuel dokumentation der kan gøre mine højstemte postulater til skamme -og ikke noget med "mange jeg kender" eller anden anekdotisk bevisførelse. Hav en god søndag allesammen.

Ærbødigst,

DrMabuse

 

 

Redigeret af drmabuse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
drmabuse skrev, for 7 timer siden:

@nørdenOk så tager vi den fra en ende af... her er et par fine links hvor du kan se lidt om hvordan officielle organisationer forholder sig til emnet:

Budskabet er ganske entydigt og underbygger på ingen måde dine påstande, -kondomer nedsætter signifikant risikoen for at få en kønssygdom.

De studier du referer til fokuser på hvor godt kondom beskytter hvis du har sex med en smittet. Hvis du laver et tilsvarende studie på tilfældigt udvalgte personer så vil du ikke se nogen stor % vis forskel i antallet af smittede i de 2 grupper. Det er det sidste studie som er relevant når vi taler om risikoen for at blive smittet når man har ubeskyttet sex med en GP.

Og igen. Jeg har aldrigt skrevet at der ikke er nogen risiko ved at knalde uden gummi. Jeg opponer bare imod den opfattelse at hvis du knalder en GP uden gummi er du 100% sikker på at blive smittet med en kønssygdom. Det er LANGT fra tilfældet.

drmabuse skrev, for 7 timer siden:

Du skriver "Der er faktisk flere som dør af corona end som får konstateret HIV"  -det giver ingen mening at sammenstille smitte med dødsfald. Det er dog rigtigt at flere i Danmark er døde med Corona end af/med AIDS, men skal vi lige se på aldersfordelingen:

https://covid19.ssi.dk/overvagningsdata/ugentlige-opgorelser-med-overvaagningsdata 

96% af alle der er døde med Corona er 60+ og ser vi på dem under 60 der er døde med Corona led langt de fleste af andre lidelser, ofte hjerte eller lungelidelser eller havde svækket immunforsvar. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men mon ikke vi kan blive enige om at disse grupper næppe fylder meget i statistikken over mænd der køber seksuelle ydelser?

Jvf. https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/h/hiv-2019 bev der i 2019 konstateret 143 nye HIV smittede i DK. Af dem var 47 indvandre som var smittet før de kom til DK. 76 var bøsser og 65 var hetrosexuelle. Desværre fortæller tallene ikke hvor mange af de 65 hetrosexuelle som var indvandre som var smittet før de kom til DK. Til dato er der i DK, alene i alders gruppen 20-60 år, 122 som er døde med corona. Der er sikkert en del af dem som har haft andre lidelser også, men så er vi tilbage til diskutionen om hvorvidt man dør med eller af corona. Kønssygdomme rammer også hårde hvis du har andre lidelser samme tid. Specielt HIV er ubamhjertig på dette område. Jeg mener derfor ikke det er fair at frasorter personer med andre lidelser og nej jeg ser ikke nogen grund til at personer med hjerte eller lungelidelser eller som har svækket immunforsvar ikke skulle knalde GP'er.

drmabuse skrev, for 7 timer siden:

Iøvrigt så er der kommet vaccine til og vi er oppe på 75% vaccinerede -hvilket yderligere reducerer både dødelighed og risiko for senfølger, hvis man bliver smittet.

Vaccinen er ikke 100%. Desværre viser TV2 ikke længere de faktiske tal i deres grafer, men kun incidens per 100.000, hvilket snyder da der er langt flere vaccinerede end uvaccinerede. Men for 1 uge side var ca. 1 ud af 3 (i antal) af de indlagte vaccinerede. Det samme gjorde sig gældende for dem på intensiv og i respirator.

drmabuse skrev, for 7 timer siden:

Her så lidt fakta om senfølger https://www.sst.dk/da/corona/covid-19-og-ny-coronavirus/senfoelger-efter-covid-19 Da vi ikke har levet med Corona særligt længe (selvom det kan føles sådan) kan vi endnu ikke sige om de kan være permanente i nogle tilfælde.

Som du selv skriver er det for tidligt at spå om hvor længe man må leve med senfølger, men det som dit link desværre ikke fortæller noget om er hvor mange der er ramt af senfølger og hvor længe. Fakta er at der er flere som 1 år efter at have været corona smittet er ramt af senfølger også uden at de på noget tidspunkt har været indlagt eller som har andre lidelser som svækket imumforsvar m.m. Og når jeg skriver flere, så mener jeg flere end der bliver HIV smittet i DK på 1 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@nørden, rart med lidt mere nuancering, men du vælger behændigt at overse at alle kilderne jeg angav eksplicit påpeger at kondom er en signifikant faktor i nedbringelse af smitterisiko for kønssygdomme. Vi er enige om at sex uden kondom ikke per automatik giver en kønssygdom, men du nægter hårdnakket at risikoen er markant forøget ved sex uden kondom -og det er faktuelt forkert.

Jeg ved ikke lige hvor du har dine tal om indlæggelser for vaccinerede vs ikke vaccinerede, her er et link fra SSI hvor man kan se en noget større forskel end de 1/3 du nævner.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/risiko-for-indlaeggelse-og-smitte-er-stoerre-for-uvaccinerede-end-vaccinerede

Du forholder dig heller ikke til at 96% af dem der er død med corona er 60+ og dermed ikke super aktive som GP kunder omend der da nok skal være et par håndfulde virile seniorer iblandt os ;) Folk der har knas med hjerte/lunger er generelt mere påpasselige med aktiviteter der får pulsen voldsomt i vejret og folk med nedsat immunforsvar er nok lidt mere påpasselige med at være sammen med personer der er eksponeret for mange kontakter. Det er baggrunden for mit postulat om at de nok er lidt underrepræsenterede blandt prostitutionskunder. Du mener så det modsatte og fred være med det.

Fint med præcisering af dine argumenter med hensyn til HIV, men husk at de andre kønssygdomme ikke er uskadelige, bla. er syfilis på fremmarch og den er grim.

Så underholdende det har været at diskutere så kpmmer vi nok ikke videre.

 

Ærbødigst,

DrMabuse

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
drmabuse skrev, for 47 minutter siden:

@nørden, rart med lidt mere nuancering, men du vælger behændigt at overse at alle kilderne jeg angav eksplicit påpeger at kondom er en signifikant faktor i nedbringelse af smitterisiko for kønssygdomme. Vi er enige om at sex uden kondom ikke per automatik giver en kønssygdom, men du nægter hårdnakket at risikoen er markant forøget ved sex uden kondom -og det er faktuelt forkert.

Jeg tror ikke jeg på noget tidspunkt har påstået at kondomer ikke nedsætter risikoen for at blive smittet hvis du har ubeskyttet sex med en smittet. Det er det som de kilder du henviser til dokumenter. Det er bare ikke særligt relevant når diskutionen går på hvorvidt kondomer nedsætter risikoen for at have ubeskyttet sex med en GP. Her skal du medtage den faktor at langt hoved parten af GP'erne slet ikke er smittet med en kønssygdom og dermed vil kondomer ikke nedsætte risikoen signifikat for at blive smittet efter ubeskyttet sex med en GP, for risikoen er i forvejen minimal.

drmabuse skrev, for 51 minutter siden:

Jeg ved ikke lige hvor du har dine tal om indlæggelser for vaccinerede vs ikke vaccinerede, her er et link fra SSI hvor man kan se en noget større forskel end de 1/3 du nævner.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/risiko-for-indlaeggelse-og-smitte-er-stoerre-for-uvaccinerede-end-vaccinerede

Når jeg kigger på det link du har set mig er der i skrivende stund d. 4/12 1715 smittede som er fuldt vaccineret, 73 som er delvist vaccineret og 513 som er fuldt vaccineret. Faktisk skal man tælle de delvist vaccinerede sammen med de uvaccinerede for at komme under 3 (2,9)  fuldt vaccinerede smittede for hver uvaccineret smittet.

Kigger vi på indlagte, så er billedet lidt bedre for dit argument, men ikke meget. D. 4/12 var 284 indlagte vaccineret, 12 delvist vaccineret og 139 uvaccineret. Det giver tæt på 2 fuldt vaccinerede indlagte for hver uvaccineret.

Jeg medgiver gerne at hvis du kigger på hvor stor risikoen er for at blive smittet i forhold til om du er vaccieneret, delvist vaccineret eller uvaccineret, så ser det noget anderledes ud. Det skrev jeg allerede i mit sidste indlæg. Jeg tror heller ikke at jeg på noget tidspunkt har påstået at vaccinerne ikke hjælper. De er bare ikke nogen 100% garanti.

drmabuse skrev, 1 time siden:

Du forholder dig heller ikke til at 96% af dem der er død med corona er 60+ og dermed ikke super aktive som GP kunder omend der da nok skal være et par håndfulde virile seniorer iblandt os ;) Folk der har knas med hjerte/lunger er generelt mere påpasselige med aktiviteter der får pulsen voldsomt i vejret og folk med nedsat immunforsvar er nok lidt mere påpasselige med at være sammen med personer der er eksponeret for mange kontakter.

Hvis du vil frasorter de corona patienter som næppe vil besøge en GP, så skal du også begynde at frasorter de HIV patienter som næppe vil besøge en GP. Men det passer jo godt sammen med dit argument for at kun at bruge smittede i din argumentation for at kondomer giver en markant mindre risiko for at blive smittet med kønssygdomme. Ja kondomer giver en næsten 100% beskyttelse mod at blive smittet med en kønssygdom hvis du har ubeskyttet sex med en smittet. Men risikoen for at du for det første har sex med en smittet GP er i relativ lille og hvis det skulle ske så er risikoen for at blive smittet selv i det værste scenarie uden gummi under 25%.

Jeg tror ikke vi nogensiden blive enige. Vi argumenter ud fra 2 forskellige udgangs punkter, så skal vi ikke bare stoppe her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 1 time siden:

Her skal du medtage den faktor at langt hoved parten af GP'erne slet ikke er smittet med en kønssygdom

How ever: Hvis du har ubeskyttet sex, må det antages at den der har ubeskyttet sex med dig sandsynligvis også vil være mere tilbøjelig til at have ubeskyttet sex med andre og dermed stiger den isolerede risiko betydelige der. Nøgleordet er "isoleret". Man kan ikke plukke og pille i de dele af statistikken som man ønsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, den 6.12.2021 at 14:01:

How ever: Hvis du har ubeskyttet sex, må det antages at den der har ubeskyttet sex med dig sandsynligvis også vil være mere tilbøjelig til at have ubeskyttet sex med andre og dermed stiger den isolerede risiko betydelige der. Nøgleordet er "isoleret". Man kan ikke plukke og pille i de dele af statistikken som man ønsker.

@Harran jeg er helt enig i dine argumenter, men det lader til at @nørden's tilgang til statistik er i den luftige ende af beskrivende statistik...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Harran skrev, den 6.12.2021 at 14:01:

How ever: Hvis du har ubeskyttet sex, må det antages at den der har ubeskyttet sex med dig sandsynligvis også vil være mere tilbøjelig til at have ubeskyttet sex med andre og dermed stiger den isolerede risiko betydelige der. Nøgleordet er "isoleret". Man kan ikke plukke og pille i de dele af statistikken som man ønsker.

Stadigvæk. Selvom du har ubeskyttet sex med en smittet er din risiko for at blive smittet i værste scenarie under 25%. At antage at GP'er som tilbyder sex uden gummi er smittet synes jeg ærligtalt er forlavt. Fakta er at der ikke er større risiko for at få en dårlig hos en GP som tilbyder ubeskyttet sex end med dit julefrokost pickup. Faktisk kan den være mindre hos GP'er da de ofte lader sig teste for kønssygdomme. Incl. dem som er så uforsigtige at tilbyde sex uden kondom.

drmabuse skrev, for 3 timer siden:

@nørden's tilgang til statistik er i den luftige ende af beskrivende statistik...

Jeg tror mere at forskellen er at jeg ser glasset som halv fyldt og tror på at den gennemsnitlige GP er et fornuftigt menneske som godt selv kan tage vare på sig selv, også selvom hun tilbyder ydelser som i mener burde være forbudt ved lov.

Men igen. Vi bliver ikke enig så ingen grund til at fortsætte diskutionen.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Når kondomet ryger

Glasuren fyger 

og skødet smyger

i lunkne byger

 

 

:ph34r: tankerne bevæger sig indimellem i underlige baner. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Nannas Hjørne skrev, for 6 minutter siden:

Når kondomet ryger

Glasuren fyger 

og skødet smyger

i lunkne byger

Det er lige der det er allermest intens. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, den 6.12.2021 at 14:01:

How ever: Hvis du har ubeskyttet sex, må det antages at den der har ubeskyttet sex med dig sandsynligvis også vil være mere tilbøjelig til at have ubeskyttet sex med andre og dermed stiger den isolerede risiko betydelige der. Nøgleordet er "isoleret". Man kan ikke plukke og pille i de dele af statistikken som man ønsker.

Det är inte så enkelt! Det beror mycket på om GP:n (och kunden) testar sig frekvent eller inte! Frågan har studerats av ett tysk forskarlag (se referenserna nedan). Om man har 100 tillfälliga heterosexuella samlag under ett år (med den förekomst av HIV som vi har i Europa) så är det fem gånger säkrare för mannen att knulla utan kondom om kvinnan är testad än att knulla med kondom om kvinnan är otestad! Anledningen är att kondom inte skyddar till 100% och om kvinnan inte är testad så är hennes HIV-status okänd och statistiskt sett högre. Är hon däremot testad så är sannolikheten för att hon har smittsam HIV mycket låg (men inte noll). För sex utan kondom så ger testning 30 gånger större säkerhet än sex utan kondom och utan testning.

Efter 100 tillfälliga sexkontakter under ett år (forskarna har sett 100 samlag som en rimlig uppskattning i "riskgruppen") så har forskarna kommit fram till nedanstående risk för att heterosexuella män skulle vara smittade med HIV:

Inget skydd (kvinnans HIV-status okänd) 1,1 x 10^-5
Kondom (kvinnans HIV-status okänd) 2,1 x 10^-6
Testning (antikropp/antigen-test), men ingen kondom 3,8 x 10^-7

Risken för att få HIV vid ett oskyddat samlag med en GP som inte testar sig regelbundet är med andra ord 1 på 100 000 (avrundat), medan risken för HIV att knulla henne med kondom om hon inte testar sig är 1 på 500 000 (avrundat) efter 100 samlag. 

På samma sätt har forskargruppen visat att det är säkrare (vad gäller risk för HIV-smitta) för prostituerade att genomföra ett snabbtest av kunden och sedan knulla med honom utan kondom än att inte testa kunden och ha sex med honom med kondom.

Givetvis så är samlag med kondom och med testade partners allra säkrast, men i vilket fall som helst så är riskerna rätt små även vid oskyddade samlag. Vilken risk var och en vill ta får denne själv bedöma och också sätta i förhållande till andra risker som man tar i livet för att uppnå något.

Referenser:

Hahn, A., Hinz, R., Meyer, T., Loderstädt, U., Herchenröder, O., Meyer, C. G., ... & Frickmann, H. (2018). HIV prevention strategies and risk of infection: a model-based analysis. Epidemiology & Infection, 146(8), 1015-1025.

Hahn, A., Hinz, R., Meyer, T., Loderstädt, U., Herchenröder, O., Meyer, C. G., ... & Frickmann, H. (2018). Diagnostics as prevention—a rapid testing-based strategy of sex workers against sexual HIV exposure. European Journal of Microbiology and Immunology, 8(2), 47-52.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bror Myra skrev, for 1 time siden:

Det är inte så enkelt! Det beror mycket på om GP:n (och kunden) testar sig frekvent eller inte! Frågan har studerats av ett tysk forskarlag (se referenserna nedan). Om man har 100 tillfälliga heterosexuella samlag under ett år (med den förekomst av HIV som vi har i Europa) så är det fem gånger säkrare för mannen att knulla utan kondom om kvinnan är testad än att knulla med kondom om kvinnan är otestad! Anledningen är att kondom inte skyddar till 100% och om kvinnan inte är testad så är hennes HIV-status okänd och statistiskt sett högre. Är hon däremot testad så är sannolikheten för att hon har smittsam HIV mycket låg (men inte noll). För sex utan kondom så ger testning 30 gånger större säkerhet än sex utan kondom och utan testning.

Efter 100 tillfälliga sexkontakter under ett år (forskarna har sett 100 samlag som en rimlig uppskattning i "riskgruppen") så har forskarna kommit fram till nedanstående risk för att heterosexuella män skulle vara smittade med HIV:

Inget skydd (kvinnans HIV-status okänd) 1,1 x 10^-5
Kondom (kvinnans HIV-status okänd) 2,1 x 10^-6
Testning (antikropp/antigen-test), men ingen kondom 3,8 x 10^-7

Risken för att få HIV vid ett oskyddat samlag med en GP som inte testar sig regelbundet är med andra ord 1 på 100 000 (avrundat), medan risken för HIV att knulla henne med kondom om hon inte testar sig är 1 på 500 000 (avrundat) efter 100 samlag. 

På samma sätt har forskargruppen visat att det är säkrare (vad gäller risk för HIV-smitta) för prostituerade att genomföra ett snabbtest av kunden och sedan knulla med honom utan kondom än att inte testa kunden och ha sex med honom med kondom.

Givetvis så är samlag med kondom och med testade partners allra säkrast, men i vilket fall som helst så är riskerna rätt små även vid oskyddade samlag. Vilken risk var och en vill ta får denne själv bedöma och också sätta i förhållande till andra risker som man tar i livet för att uppnå något.

Referenser:

Hahn, A., Hinz, R., Meyer, T., Loderstädt, U., Herchenröder, O., Meyer, C. G., ... & Frickmann, H. (2018). HIV prevention strategies and risk of infection: a model-based analysis. Epidemiology & Infection, 146(8), 1015-1025.

Hahn, A., Hinz, R., Meyer, T., Loderstädt, U., Herchenröder, O., Meyer, C. G., ... & Frickmann, H. (2018). Diagnostics as prevention—a rapid testing-based strategy of sex workers against sexual HIV exposure. European Journal of Microbiology and Immunology, 8(2), 47-52.
 

@Bror Myra tak for et godt og nuanceret indlæg. Det fokuserer på HIV selvom det ikke er den kønssygdom der er mest hyppig er det nok stadig den mest stigmatiserende og frygtede.

@nørden

nørden skrev, for 14 timer siden:

Stadigvæk. Selvom du har ubeskyttet sex med en smittet er din risiko for at blive smittet i værste scenarie under 25%. At antage at GP'er som tilbyder sex uden gummi er smittet synes jeg ærligtalt er forlavt. Fakta er at der ikke er større risiko for at få en dårlig hos en GP som tilbyder ubeskyttet sex end med dit julefrokost pickup. Faktisk kan den være mindre hos GP'er da de ofte lader sig teste for kønssygdomme. Incl. dem som er så uforsigtige at tilbyde sex uden kondom.

25% chance er en meget høj risiko og det er ikke helt korrekt at der maksimalt er 25% chance, hvilket fremgår her. https://stdcenterny.com/articles/std-risk-with-one-time-heterosexual-encounter.html

Yderligere skal man være opmærksom på at man nok ikke er den eneste kunde der få sex uden hos de piger der tilbyder det og som grafikken viser så er pigerne mest udsatte for smitte. Uden at jeg ved det med sikkerhed så tror jeg at de piger der tilbyder sex uden generelt har en mere risikosøgende adfærd og derfor ikke er dem der lader sig teste hyppigst, men jeg skal med det samme pointere at det er ren og skær spekulation.

Ærbødigst,

DrMabuse

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
drmabuse skrev, for 24 minutter siden:

@Bror Myra tak for et godt og nuanceret indlæg. Det fokuserer på HIV selvom det ikke er den kønssygdom der er mest hyppig er det nok stadig den mest stigmatiserende og frygtede.

Jag fokuserade på HIV dels för det var det som de vetenskapliga rapporterna fokuserade på samt för, som du själv skriver, HIV är nog den mest fruktade könssjukdomen. Anledningen är väl att den har varit mest dödlig och ansetts vara obotbar. Övriga könssjukdomar har ju relativt lätt kunnat botas om de upptäcks i tid. Men på senare tid har det ju kommit fram mycket effektiva bromsmediciner vad gäller HIV så att dessa de facto väl kan betraktas som friska och å andra sidan har det kommit former av gonorré som vanlig antibiotika inte biter på.

Dock tror jag att resonemanget om att frekvent testning kan ge större säkerhet än användning av kondom (och ingen testning) även för andra könssjukdomar. Speciellt vad gäller syfilis så ger kondom ett dåligt skydd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thai-mesteren skrev, den 1.12.2021 at 02:55:

Hej 

Jeg har et spørgsmål som sikkert er svært at svare på.

Men har besøgt den samme unge thai pige her i København en del gange nu, og her på det seneste er det sket at "den" er røget ind uden kondom på, det er mega frækt i situationen og det virker også til hun nyder det for hun stopper det ikke, den får lov til at kører en del gange ind og ud, så kommer kondomet på, og så til sidst inden jeg skal komme kommer kondomet af hvor den os lige får lov til at komme ind i varmen et par gange og jeg kommer så ud over hende. 

Er det normalt for thai piger at tilbyde dette ? Jeg har ikke betalt noget ekstra eller andet, der har heller ikke været aftalt det er bare sket. 

Af en eller anden grund er jeg begyndt at blive bange for hvis hun skulle blive gravid eller at hun måske har en kønssygdom.

Ved i om thai pigerne tager prævention ? 

Mvh

Den lidt nervøse 

Nyd hver minut du kan få den ægte vare

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Madsen skrev, den 5.12.2021 at 10:21:

Ja ja. Amagerbrogade. Hun spurgte selv om det var okey at hun suttede uden da hun var træt af smagen af gummi....og godtog hendes ønske dog om fuld tømming i munden som modtræk og det fik en bonus da hun slugte klatten. Derefter bollede hun også uden mod mere pris som hun tilbød og jeg spurgte frem til hvormange der sagde ja..." no body they are affraid of sickness" svarede hun med nedlandende blik i øjet hvor jeg sagde i want that today...og hendes smil fløj op i ansigtet. Da hun var ret liderlig fik jeg også fuld tømning i missen. Det er klart en ting mange nyder incl FP uden gummi...men pas nu på.

Lyder dejligt    kommer os til en som visker  når vi har smidt tøjet  om det skal være med beskyttelse  og siger nej da får set sødt smil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beyer skrev, den 1.12.2021 at 07:00:

Er der nogen der har oplevet det helt naturligt bare at gøre det uden kondom med polske piger,?

ja i videbæk +500

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...