Hop til indhold
moeffe

Må man ansætte en elskerinde/GP

Recommended Posts

Guest Nannas Hjørne
Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden:

 

 

Nu er jeg jo en simpel lønslave, men det står vel enhver frit at stifte et personligt ejet selskab med cvrnr og personlig hæftelse.

Spørgsmålet er bare, om man kan bruge det til de facto, at få et fradrag i ens personlige indkomst på 5000 kr, hver gang en glædespige vil give en en regning på 5000 kr med moms.

Som hun samvittighedsfuldt betaler skat og moms af, som den indtægt det er for hende, at jeg har en udgift som jeg får fradrag for.

Altså går det, at ens personlige selskab har 0 kr i indtægter, indberetter minus moms og har et årligt underskud på 72000 kr.

Som jeg trækker fra min personlige indtægt hvert år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det var også derfor jeg sluttede af med "ift. rufferi og sjov og ballade". Jeg er nemlig en del mindre sikker på om det er fradragsberretiget ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 28 minutter siden:

Vi må jo ikke ansættes som lønmodtagere, men man må vel gerne hyre en selvstændig GP på linje med alle mulige andre eksterne firmaer man hyrer, det kan jeg ikke se noget galt med :D ikke ift rufferi i hvert fald, og heller ikke ift sjov og ballade. 

En virksomhedsejer må gerne ansætte hvem som helst til et lovligt job. F.eks sekretær eller Personlig Assistent. 

Hvad arbejdsgiver og lønmodtager bliver enige om at lave i fritiden er vel frit. Det er ikke første gang at en chef har haft et forhold af sexuel karakter med en ansat. Jeg har haft en ansat som jeg mødte via SD. Hun var nu bedre til sex end til sit arbejde, selvom hun havde erfaringer der matchede jobbet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan ikke se at det kan være et problem, man giver bare pigen det hun beder om for at være din "kæreste" på månedsbasis. 

Det er vel ikke anderledes end at besøge en pige i en time eller to

Del dette indlæg


Link til indlæg
kenderen skrev, for 6 minutter siden:

den skal være varierende ellers er det et ansættelseslignende forhold og et åbentlyst forsøg på at omgå reglerne

Så det vil være lettere bare at booke tider hos en GP de gange man ønsker og så afregne ved kasse 1 efter hvert besøg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
Rejsenetværk skrev, for 16 minutter siden:

Godt spørgsmål, hvis jeg skal bruge en?

Men er det ikke kun gp der skal bruge en branchekode, der dur for hende.

Jeg kan vel i princippet uanset branche kode købe ydelser af en tømrer eller en advokat.

Det er vel lige meget når jeg køber og ikke sælger.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

der hører en branche kode til oprettelse af et CVR nr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

 

PS

Kan man oprette et personligt ejet firma med personlig hæftelse, som ingen indtægter har, men som kun har udgifter?

Sådan at man eksempelvis kan trække udgiften til wellness fra, hver gang man kan få en regning fra en glædes pige med eget cvrnr indenfor wellness?

Altså sådan at man kan bruge 5000 kr hver måned man får løn, og trække det fra i sit personlige selskab der kører med konstant underskud.

Fordi man køber sex, og trækker det fra i ens personlige indkomst.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Strengt taget kan man godt. Men skat vil snart kontakte dig og spørge hvordan det går med din virksomhed, hvis eneste aktivitet er brug af en welnesskonsulentinde, og ingen indtægter eller varelager. 

Mere om underskud og skat i forskellige virksomhedstyper. 

https://revisorpilot.dk/underskud-og-skat/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

PS

Kan man oprette et personligt ejet firma med personlig hæftelse, som ingen indtægter har, men som kun har udgifter?

Sådan at man eksempelvis kan trække udgiften til wellness fra, hver gang man kan få en regning fra en glædes pige med eget cvrnr indenfor wellness?

Altså sådan at man kan bruge 5000 kr hver måned man får løn, og trække det fra i sit personlige selskab der kører med konstant underskud.

Fordi man køber sex, og trækker det fra i ens personlige indkomst.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hej Rejse - du kan altid oprette eget firma - det må også gerne give underskud periodisk inden første tid - men typisk efter to år uden overskud eller momsafregning vil skat vise sin interesse, fradrag er altid muligt for selvstændige hvis der er fornuft med udgiften, den står i mål med indtjening - og udgiften er nødvendig for indtjening - så mim vurdering er at din “plan” ikke kommer til at holde ret længe og alt vil blive tilbagerullet - og modtageren af dine penge vil forsat være skattepligtig af det du har betalt - du får bare ikke fradrag. 
 

Du må som os andre - betale iden at opnå fradrag. 
 

Man kan altid ansætte en sekretær i firmaet til en god løn men, husk der er funktionær lov og hvis hun ikke levere sex kan du ikke gøre krav gældende på sex, men hun kan på løn og efter prøvetid er der pænt langt opsigelsesvarsel der stiger - så hellere lave en “abonnement ordning” med du forpligtiger dig til mindst 15 besøg om måneden til gengæld er hver 10 besøg gratis. Har hun et CVR. kan hun sende en faktura, “opgave efter aftale løst” 

Bødlen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Man kan jo “ansætte” eller vil helt kalde det aftale en ordning med en GP uden  formelt at ansætte hende. Altså lave en aftale og betale hende i kontanter/mobilepay. 

Det ved jeg rigtig mange GPer gerne vil. Altså på helt normal vis havde jeg nær sagt. 

Omkring “fidusen” i at ansætte hende, ja, det kan være, at man kan få fradrag for lønudgiften. Hvis GPen ikke opgiver alt hvad hun tjener til skat vil hun jo så opleve ved den ordning en højere beskatning af det hun tjener som GP i et ansættelsesforhold og hun vil næppe gå ned i løn, så i de tilfælde vil lønnen (betalingen for sex):skulle være højere end det hun tager normalt for at opveje dette. Derudover vil det være en bøvlet konstruktion af de grunde der er nævnt. 

Jeg tvivler i øvrigt på, at kom det til kontrol, så ville skat godkende, at man trak fakturaer eller lønudgifter  fra til køb af sex til en selv. Så vidt jeg har læst så skal udgifterne være  afholdt som en del af virksomhedens drift. Det kan man så kreativt argumentere for at køb af sex er til en selv men mon det vil blive godkendt :D  Måske @Sutteålen ved mere om det. Men man kunne sikkert dække sig ind under welness, sekretær opgaver uden at skat ville opdage at der var tale om sex. 

Men GPen skal man nok holde sig gode venner med. For hun har jo så en klemme på en.  Der vil jo på mange måder være en katastrofe for ens virksomhed og privatliv som regel, hvis hun afslørede hvad der foregik i et ansættelsesforhold i ens virksomhed. Jeg tror godt Ekstra Bladet ville nyde en sådan historie 

At oprette en selskabskonstruktion eller virksomhedskonstruktion alene for at få statskassen til at medfinansiere ens forbrug af GPer, alene for at få statskassen til at betale delvist for ens forbrug af GPer uden at man reelt har et firma. Til det vil jeg sige, at folk kan jo have forskellig moral eller etik, og det er fint nok, men jeg mener ikke at statskassen skal finansiere folks forbrug af GPer i en sådan virksomhedskonstruktion, hvor virksomhedens drift ikke er reel. Det er så min holdning. Den har jeg også lov at have :)  Jeg bryder mig generelt ikke om selskaber eller virkosmheder som er oprettet alene med formået at få malket statskassen på tvivlsom maner, f.eks. i det DR dækkede for nylig med moms karruseller og lign. 

 

Bødlen skrev, for 4 timer siden:

Hej Rejse - du kan altid oprette eget firma - det må også gerne give underskud periodisk inden første tid - men typisk efter to år uden overskud eller momsafregning vil skat vise sin interesse, fradrag er altid muligt for selvstændige hvis der er fornuft med udgiften, den står i mål med indtjening - og udgiften er nødvendig for indtjening - så mim vurdering er at din “plan” ikke kommer til at holde ret længe og alt vil blive tilbagerullet - og modtageren af dine penge vil forsat være skattepligtig af det du har betalt - du får bare ikke fradrag. 
 

Du må som os andre - betale iden at opnå fradrag. 
 

Man kan altid ansætte en sekretær i firmaet til en god løn men, husk der er funktionær lov og hvis hun ikke levere sex kan du ikke gøre krav gældende på sex, men hun kan på løn og efter prøvetid er der pænt langt opsigelsesvarsel der stiger - så hellere lave en “abonnement ordning” med du forpligtiger dig til mindst 15 besøg om måneden til gengæld er hver 10 besøg gratis. Har hun et CVR. kan hun sende en faktura, “opgave efter aftale løst” 

Bødlen

Jeg er helt enig i det

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Juan skrev, for 5 timer siden:

Hvis du har bestemmende indflydelse i selskabet, kan udgifter til wellness, fitness, osv ikke fratrækkes i selskabets regnskab.

 

Det vidste jeg faktisk ikke.  Det er så et andet perspektiv. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder godt nok som en 'farlig' ide i disse MeToo tider.

Tænk hvis hun samler 'bevis materiale og laver en sex chikane sag jeg ror ikke at en ansættelses kontrakt, der stipulerer sex med chefen bliver accepteret som samtykke.(tvivlen vil  desværre aldrig komme en mand til gode i den her situation)

Må jeg foreslå et proforma ægteskab,  en holdt elskerinde eller bare en god bolleveninde i stedet?

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...