Hop til indhold
moeffe

Må man ansætte en elskerinde/GP

Recommended Posts

Til sexuelle ydelser, eller vil det anses som rufferi? Sådan rent #MeToo,  slår det jo Frank Jensen med flere længder, men hvis man nu er enige.

 

Redigeret af moeffe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 11 minutter siden:

Hvad skal vedkommende ansættes til?

Moeffe har så meget "krudt i stangen" and ham og damen skal være igang fra kl 9 til 16.00, hver dag, gætter jeg på?

Del dette indlæg


Link til indlæg
moeffe skrev, for 21 minutter siden:

Eller vil det anses som rufferi?

 

Det er der mange der har gjort. Det kaldes ægteskab :D:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
moeffe skrev, for 10 minutter siden:

Sex

Med dig? Og omfatter det også sex med andre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
moeffe skrev, for 55 minutter siden:

Til sexuelle ydelser, eller vil det anses som rufferi? Sådan rent #MeToo,  slår det jo Frank Jensen med flere længder, men hvis man nu er enige.

 

Det kan jo skjules under så meget, hvis man selv ejer et firma og står for rekrutteringen: sekrætær, opstiller, rengøringshjælp, opvasker, kranfører, stewardesse, frisør, massør mv.

Indenfor forsvaret er det også brugt at få en partner ansat i en "ledende stilling" ;-)

https://www.avisen.dk/ekspert-haerchef-har-uden-tvivl-gjort-noget-ulovligt_522268.aspx

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
moeffe skrev, 1 time siden:

Til sexuelle ydelser, eller vil det anses som rufferi? Sådan rent #MeToo,  slår det jo Frank Jensen med flere længder, men hvis man nu er enige.

 

Baggrunden for #MeToo var bl.a., at der ikke var et udtrykkeligt samtykke fra den ene part.

Ansætter du en kvinde til at levere sexuelle ydelser, så sker det jo på baggrund af et samtykke. 
Dog, så er det en “dårlig” idé for begge parter. En aftale om sex, er en ugyldig aftale, hvorfor ingen af parterne kan gøre noget, såfremt ansættelsesaftalen misligholdes.

Det bedste er nok at aftale det gang for gang ligesom med almindelige besøg hos GP’er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Du kan ansætte alle de slags konsulenter du vil kan jeg da kun forestille mig.. Også en wellness konsulent.. 

som er beskyttet af hvilken fagforening... det meget "interessante" spørgsmål er med jævne mellemrum oppe at vende hér og nej det kan ikke lade sig gøre og vil stille den evt arbejdsgiver i en ekstrem sårbar situation omkring udnyttelse og sexchikane

Del dette indlæg


Link til indlæg
kenderen skrev, for 14 minutter siden:

som er beskyttet af hvilken fagforening... det meget "interessante" spørgsmål er med jævne mellemrum oppe at vende hér og nej det kan ikke lade sig gøre og vil stille den evt arbejdsgiver i en ekstrem sårbar situation omkring udnyttelse og sexchikane

Skal man da være i en fagforening for at kunne få en ansættelse.? Fordi jeg har heller ikke mulighed for fagforening:lol:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
JenniferRomantica skrev, for 11 minutter siden:

Skal man da være i en fagforening for at kunne få en ansættelse.? Fordi jeg har heller ikke mulighed for fagforening:lol:.. 

nej men man kan melde sig ind i tilfælde af en tvist - og en ansættelse er betinget af lønsedler osv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 55 minutter siden:

Du kan ansætte alle de slags konsulenter du vil kan jeg da kun forestille mig.. Også en wellness konsulent.. 

Jeg kan ikke forestille mig, at man ikke kan ansætte en medarbejder, og bare kalde stillingen hvad som helst.

Forudsat at lønnen bliver korrekt afregnet, og kilde beskattet før udbetaling.

Så kan lønnen jo også trækkes fra som en løn udgift, hvis konstruktionen er korrekt udført.

Det er så muligt at konsulent lyder mere plausibel end rengøringsassistent, hvis lønnen er måske 50 eller 100000 kr om måneden?

Men jeg tror vitterligt ikke at Skat interesserer sig for andet, end at det går rigtigt for sig.

En skøn kvinde kunne måske også være motiveret til at få sin løn, og betale skat som lønmodtager.

Hvis indtægten er stabil over længere tid, og relativ høj i forhold til en begrænset arbejdsindsats.

Tænk hvis du reelt var til rådighed på halv tid, men får fuld tid, og måske dobbelt op i forhold til en HK stilling, så er det måske en god ordning.

Det eneste hænge parti, det er at arbejdsgiver ingen som helst garanti har for at modtage som aftalt, og kun kan håber på at hun leverer  for at beholde jobbet.

Der er ingen mulighed for at afgøre tvister, eksternt.

Det anbefales at aflønne bagud den 1 i måneden :)

PS

Kan man oprette et personligt ejet firma med personlig hæftelse, som ingen indtægter har, men som kun har udgifter?

Sådan at man eksempelvis kan trække udgiften til wellness fra, hver gang man kan få en regning fra en glædes pige med eget cvrnr indenfor wellness?

Altså sådan at man kan bruge 5000 kr hver måned man får løn, og trække det fra i sit personlige selskab der kører med konstant underskud.

Fordi man køber sex, og trækker det fra i ens personlige indkomst.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
kenderen skrev, for 52 minutter siden:

nej men man kan melde sig ind i tilfælde af en tvist - og en ansættelse er betinget af lønsedler osv :D

Jeg kan ikke.. Heller ikke som selvstændig.. Det da i hvertfald kun indtil de finder ud af hvor ens penge kommer fra.. 

Og selvfølgelig skulle man i givne tilfælde være ansat på normale kår med lønsedler osv.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du har bestemmende indflydelse i selskabet, kan udgifter til wellness, fitness, osv ikke fratrækkes i selskabets regnskab.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan ikke.. Heller ikke som selvstændig.. Det da i hvertfald kun indtil de finder ud af hvor ens penge kommer fra.. 

Og selvfølgelig skulle man i givne tilfælde være ansat på normale kår med lønsedler osv.. 

som selvstændig kan du fint sende en faktura hver måned og kalde det "konsulenthjælp" incl moms og løgn

Del dette indlæg


Link til indlæg
kenderen skrev, for 2 minutter siden:

som selvstændig kan du fint sende en faktura hver måned og kalde det "konsulenthjælp" incl moms og løgn

Pigen er jo nødt til at være ansat i en eller anden rolle.. Om hun så er selvstændig eller bare lønmodtager er vel lige meget tænker jeg.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Pigen er jo nødt til at være ansat i en eller anden rolle.. Om hun så er selvstændig eller bare lønmodtager er vel lige meget tænker jeg.. 

nej - en konsulent-kontrakt kan opløses efter aftale... er ikke "belastet" af reglerne mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Arbejdets natur aftales individuelt og er derfor ikke reguleret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Vi må jo ikke ansættes som lønmodtagere, men man må vel gerne hyre en selvstændig GP på linje med alle mulige andre eksterne firmaer man hyrer, det kan jeg ikke se noget galt med :D ikke ift rufferi i hvert fald, og heller ikke ift sjov og ballade. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Pigen er jo nødt til at være ansat i en eller anden rolle.. Om hun så er selvstændig eller bare lønmodtager er vel lige meget tænker jeg.. 

Men en fast månedlig aftale for konsulentbistand er vel en mulighed? Så er man selvfølgelig ikke ansat...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
moeffe skrev, for 1 minut siden:

Men en fast månedlig aftale for konsulentbistand er vel en mulighed? Så er man selvfølgelig ikke ansat...

den skal være varierende ellers er det et ansættelseslignende forhold og et åbentlyst forsøg på at omgå reglerne

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

kenderen skrev, for 15 minutter siden:

den skal være varierende ellers er det et ansættelseslignende forhold og et åbentlyst forsøg på at omgå reglerne

 

Nannas Hjørne skrev, for 17 minutter siden:

Vi må jo ikke ansættes som lønmodtagere, men man må vel gerne hyre en selvstændig GP på linje med alle mulige andre eksterne firmaer man hyrer, det kan jeg ikke se noget galt med :D ikke ift rufferi i hvert fald, og heller ikke ift sjov og ballade. 

Nu er jeg jo en simpel lønslave, men det står vel enhver frit at stifte et personligt ejet selskab med cvrnr og personlig hæftelse.

Spørgsmålet er bare, om man kan bruge det til de facto, at få et fradrag i ens personlige indkomst på 5000 kr, hver gang en glædespige vil give en en regning på 5000 kr med moms.

Som hun samvittighedsfuldt betaler skat og moms af, som den indtægt det er for hende, at jeg har en udgift som jeg får fradrag for.

Altså går det, at ens personlige selskab har 0 kr i indtægter, indberetter minus moms og har et årligt underskud på 72000 kr.

Som jeg trækker fra min personlige indtægt hvert år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

 

 

Nu er jeg jo en simpel lønslave, men det står vel enhver frit at stifte et personligt ejet selskab med cvrnr og personlig hæftelse.

Spørgsmålet er bare, om man kan bruge det til de facto, at få et fradrag i ens personlige indkomst på 5000 kr, hver gang en glædespige vil give en en regning på 5000 kr med moms.

Som hun samvittighedsfuldt betale skat og moms af, som den indtægt det er for hende, at jeg har en udgift som jeg får fradrag for.

Altså går det, at ens personlige selskab har 0 kr i indtægter, indberetter minus moms og har et årligt underskud på 72000 kr.

Som jeg trækker fra min personlige indtægt hvert år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

hvad er din branche-kode ? :) ellers er modellen fin... måske den ikke holder 100% vand ved en evt krydsrevision (som aldrig sker mere)

Del dette indlæg


Link til indlæg
kenderen skrev, for 1 minut siden:

hvad er din branche-kode ? :) ellers er modellen fin... måske den ikke holder 100% vand ved en evt krydsrevision (som aldrig sker mere)

Godt spørgsmål, hvis jeg skal bruge en?

Men er det ikke kun gp der skal bruge en branchekode, der dur for hende.

Jeg kan vel i princippet uanset branche kode købe ydelser af en tømrer eller en advokat.

Det er vel lige meget når jeg køber og ikke sælger.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...