Hop til indhold
½angel

Må man skrive dette i en anmeldelse?

Recommended Posts

½angel skrev, den 1.5.2021 at 14:19:

Jeg er kommet frem til at det er mest fair at droppe anmeldelsen.

På den måde skriver jeg ikke noget om min antagelse eller om de ting der var godt ved mødet.

 

Du har helt ret.

Hvis du ikke er i stand til at være objektiv, når du skrive en anmeldelse, så er det bedre at du dropper det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, den 30.4.2021 at 10:15:

"Det skal du kun gøre hvis du har mere lyst end du er bange".

 

Fantastisk indlæg Eva. Tak.

Det burde udgives i blade og magasiner, når selv en som mig kan ændre mening og tvivle på min opførsel, over for disse ulykkelige mennesker. 

Dette til trods for at jeg arbejdsmæssigt har opholdt mig en del år i Østen, specifikt Thailand, hvor disse skæbner findes i stort antal.  

Jeg var den gang meget træt af de daglige situationer, hvor drenge "spillede" piger. Kunne helt ærligt ikke holde dem ud.  

Bas stemmer, som forgæves blev forsøgt at lyde anstrengt feminint, overdrevne feminine bevægelser, fimset gang art, osv. gjorde det ikke bedre.

Jeg holdt mig langt væk. De var mig så meget i mod, disse kommende og ombyggede mænd, som optrådte i nederdele. :wacko:

Jeg tør slet ikke beskrive min opfattelse af deres sex liv. 

Helt i modsætning til Thaierne selv. Hvor specielt pigerne (the real deal) er utroligt søde til at være sociale med dem. Her indtræder de falske tøser helt på lige fod i flokken.

Dit velskrevne indlæg set fra et kvindeligt synspunkt, åbnede for mig nogle vinkler, jeg ikke tidligere har været obs på. Tak for det.

Og du har100 procent ret :-o ....De flotteste kvinder i Thailand, er MÆND.  :wub:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Løsgænger skrev, den 14.5.2021 at 21:50:

Helt i modsætning til Thaierne selv.

Hvad mener du? Var de transseksuelle mænd, du så i Thailand ikke thaier?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, den 13.5.2021 at 05:32:

Hvis du ikke er i stand til at være objektiv, når du skrive en anmeldelse, så er det bedre at du dropper det.

Kan anmeldelse hos en GP nogensinde være objektiv?

Altså en anmeldelse af en GP, er jo en beskrivelse/bedømmelse af en situation set fra ens side.

Jeg synets ikke, jeg kunne skrive at hun havde store hænder, en speciel stemme eller de andre grunde til at jeg troede dette, uden at folk ville stille dette som det første spørgsmål.

Redigeret af ½angel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly

@Eva Nadine

At "hun" har behov for "at få kørt nogle kilometer igennem" for at føle sig som kvinde er fint nok. Problemet er bare at hun begår et overgreb hver gang hun er sammen med en som ikke er bevidst om hendes oprindelige kønsidentitet(og som ikke ønsker at være seksuelt sammen med en der har været en mand).

Vedkommende, sexpartneren, får ikke muligheden for at opretholde sine grænser og bliver derfor udsat for et potentielt overgreb.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
½angel skrev, den 1.5.2021 at 14:19:

Tak til alle for jeres input.

Jeg er kommet frem til at det er mest fair at droppe anmeldelsen.

På den måde skriver jeg ikke noget om min antagelse eller om de ting der var godt ved mødet.

Det er totalt misforstået hensyntagen i min optik. Hvis du ikke ønsker at være seksuelt sammen med en som har været en mand, har du været udsat for et seksuelt overgreb.

Du blev manipuleret ind i en situation, hvor du ikke havde muligheden for at opretholde din grænse før det var for sent.

Ved ikke at nævne det, kan den krænkende adfærd fortsætte overfor andre.

Der er sikkert mange, hvor det ikke ville være grænseoverskridende, men deres grænser skal ikke gøres til en endegyldig sandhed for alle.

Redigeret af Coulibaly

Del dette indlæg


Link til indlæg
½angel skrev, den 30.4.2021 at 04:20:

Kære brødre.
Jeg har et spørgsmål om hvad man kan/må skrive i en anmeldelse, eller måske hellere om I ville skrive det i en anmeldelse.

Sagen er jeg har lige besøgt en GP og er 85% sikker på at hun er det som nogle herinde kalder en ombyg, så ja, hun er nok Transkønnet, fik mistanken med det samme, men tænkte 'fuck  it, man skal prøve noget nyt nogle gange. Det skal siges at det ikke står i hendes annonce, og tror ikke hun vil have det frem. Men hendes stemme, højde, kropsbygning og især hænder har gjort mig 85% sikker. Jeg er ikke ude på at ødelægge noget for hende, men igen har folk krav på at vide det i en anmeldelse?

Det skal lige siges at det ikke vil være en dårlig anmeldelse af hende, for der var gode ting ved besøget, ikke at det var et godt besøg, men det faldt vist på ren og skær kemi i mellem parterne og der vil jeg være en sjuft, kun at give hende skylden.

Det er ikke sikkert at jeg kommer til at skrive en anmeldelse, det afhænger af kommentarerne/holdningen herinde, bare så I ikke pr. automatik regner med at den næste anmeldelse, jeg skriver herinde omhandler hende.

Så hvad siger I, do or don't? 

Personligt så synes jeg at så længe at du tilføjer, som du gør her, begrundelserne for at du tror at hun er transkønnet, så er det i orden at du skriver anmeldelsen. Og det er endnu bedre når du skriver at du kun er 85% sikker på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, den 30.4.2021 at 05:30:

Jeg ser det som at servere svinekød for en muslim, uden at oplyse det først. 

Der er simpelthen helt utilgiveligt! Jeg og sikkert også mange andre ønsker IKKE at være sammen med en trans - Jeg er sikker på at jeg ville få min første dom hvis det skulle ske og det ville blive en voldsdom !

Det er på INGEN måde okay at en trans forsøger at snyde sig til sex med en heteroseksuel mand. Så selvfølgelig skal der advares når det er  en trans.

Hver deres lyst - så længe jeg ikke skal deltage ufrivilligt i det.

Det er jeg fuldstændig enig i, men det ligger jo i tiden, at man er nærmest tvunget til at skulle føle, at når en person er har skiftet køn, så skal man pinedød synes det er helt naturligt og på ingen måde behandle dem anderledes end de der er født med det pågældende køn. Man må endelig ikke give udtryk for at det er noget bemærkelsesværdigt, at de har skiftet køn. Med mindre, selvfølgelig, at vedkommende ynder at underholde alle med sit kønskifte. I det tilfælde skal man endelig lytte interesseret og empatisk - uanset om det interesserer een eller ej. Så vi skal nok leve med at der er kommet russisk roulette i sexlivet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lidenskabogvarme skrev, for 53 minutter siden:

det ligger jo i tiden, at man er nærmest tvunget til at skulle føle

Ah, det vist paranoia.

Der er en ekstremt lille minoritet af LGBTQ+ aktivister, som synes at lesbiske er dårlige mennesker, hvis de ikke vil have sex med en kvinde, der har en pik.

Bortset fra det er tidsånden, eller snarere: "Den progressive trend" at man må føle lige hvad man vil, men man skal undgå at såre andre med det man siger.

Det vil jo være selvmodsigende at diktere hvad nogle skal føle og ikke hvad andre skal føle. Fx de der aktivister, der synes lesbiske bør være tiltrukkede af kvinder med en pik. De kunne aldrig finde på at mene, at kvinder med en pik skal være tvungne til at kunne lide en mand med eller uden pik (måske sidstnævnte - det er aldrig til at være sikker med de der aktivisttyper).

Så mainstream er, at man skal vise hensyn i sin egen opførsel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 22 minutter siden:

Ah, det vist paranoia.

Der er en ekstremt lille minoritet af LGBTQ+ aktivister, som synes at lesbiske er dårlige mennesker, hvis de ikke vil have sex med en kvinde, der har en pik.

Bortset fra det er tidsånden, eller snarere: "Den progressive trend" at man må føle lige hvad man vil, men man skal undgå at såre andre med det man siger.

Det vil jo være selvmodsigende at diktere hvad nogle skal føle og ikke hvad andre skal føle. Fx de der aktivister, der synes lesbiske bør være tiltrukkede af kvinder med en pik. De kunne aldrig finde på at mene, at kvinder med en pik skal være tvungne til at kunne lide en mand med eller uden pik (måske sidstnævnte - det er aldrig til at være sikker med de der aktivisttyper).

Så mainstream er, at man skal vise hensyn i sin egen opførsel.

Nu har jeg kun erfaringer med mænd, der er blevet kønskiftet til kvinder (som tråden vist egentlig også drejede sig om) og det kan godt være,  de jeg har mødt, ikke har været repræsentative - det ville da glæde mig

Del dette indlæg


Link til indlæg
lidenskabogvarme skrev, 1 time siden:

Nu har jeg kun erfaringer med mænd, der er blevet kønskiftet til kvinder (som tråden vist egentlig også drejede sig om) og det kan godt være,  de jeg har mødt, ikke har været repræsentative - det ville da glæde mig

Jeg kommenterede på dit udsagn om, hvad der ligger i tiden. Ikke på erfaringer med folk med forskellige nuværende og tidligere kønsudtryk og -dele.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 2 timer siden:

Jeg kommenterede på dit udsagn om, hvad der ligger i tiden. Ikke på erfaringer med folk med forskellige nuværende og tidligere kønsudtryk og -dele.

Ok, så prøver jeg på en anden måde. Min oplevelse/opfattelse af hvad der ligger i tiden er anderledes end din, så lad os blot “agree to disagree”

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 19 timer siden:

En gang mand, altid mand. Jeg vil gerne af hensyn til personen være med til at lade som om det er en kvinde, men det inkluderer ikke at have sex med vedkommende.

Præcis. Og det kan alle sagtens indse er helt legitimt - lige bortset fra en ekstremt lille, men meget højtråbende minoritet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lidenskabogvarme skrev, den 19.9.2021 at 11:24:

det ligger jo i tiden, at man er nærmest tvunget til at skulle føle, at når en person er har skiftet køn, så skal man pinedød synes det er helt naturligt og på ingen måde behandle dem anderledes end de der er født med det pågældende køn. Man må endelig ikke give udtryk for at det er noget bemærkelsesværdigt, at de har skiftet køn. Med mindre, selvfølgelig, at vedkommende ynder at underholde alle med sit kønskifte. I det tilfælde skal man endelig lytte interesseret og empatisk - uanset om det interesserer een eller ej.

Er helt enig, og hvor er det godt formuleret. Det er et udslag af den politiske korrekthed, som nogen af os for år tilbage rystede på hovedet af og smågrinede bedrevidende, da  blev “opfundet” i USA. I dag gennemsyrer det rigtig meget i den vestlige verden, både inden for kønsdebatten og mange andre områder.

Advarsel skrev, den 19.9.2021 at 12:23:

Bortset fra det er tidsånden, eller snarere: "Den progressive trend" at man må føle lige hvad man vil, men man skal undgå at såre andre med det man siger.

Det er også korrekt, og ligger da fint i tråd med det, som @lidenskabogvarme skriver. Faktisk er I vist ikke så enige endda. :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly skrev, den 29.8.2021 at 07:03:

Du blev manipuleret ind i en situation, hvor du ikke havde muligheden for at opretholde din grænse før det var for sent.

Jeg havde nu al mulighed for at sige nej tak, jeg lagde jo mærke til "noget" med det samme.

Så kunne bare have sagt nej tak og vendt i døren, men så havde jeg misset en god gang sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man er tvivl, så skriver man, at man synes hun har maskuline træk. Det kan da godt være, at sådan en anmeldelse bliver lidt upopulær, men ultimativt må man jo formulere sig pænt, hvis man vil ud med oplevelsen her. Det er da bedre end at skrive, at man tror hun er ombygget mand ude på at forgribe sig på kunderne :lol:

Redigeret af Jonze

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest sexes

Synes ikke man skal gætte om den slags om man så var 99% sikker, har det sådan at så længe de ligner en pige, så jeg klar.

Hvis de i dag har en fisse og ligner en pige, kan jeg ikke se noget problem i at de engang havde en pik, og lignende en mand.

Jeg skrev ikke noget for to år siden men giver mig selv ret til at skrive og hvis en person født som mand. i dag har en fisse og ligner en pige og sælger sig selv som en pige synes jeg også de har ret til det. Det betyder jo ikke at hvis du fandt ud af det at du så var bøsse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor ked af det den pige ville blive, hvis hun uretmæssigt blev hængt ud for at være tidligere mand, og det viste sig at hun bare var en helt almindelig pige. Utilgiveligt. 

Man skal godt nok være sikker i sin sag før man smider rundt med påstande af den karakter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
½angel skrev, den 30.4.2021 at 04:20:

Kære brødre.
Jeg har et spørgsmål om hvad man kan/må skrive i en anmeldelse, eller måske hellere om I ville skrive det i en anmeldelse.

Sagen er jeg har lige besøgt en GP og er 85% sikker på at hun er det som nogle herinde kalder en ombyg, så ja, hun er nok Transkønnet, fik mistanken med det samme, men tænkte 'fuck  it, man skal prøve noget nyt nogle gange. Det skal siges at det ikke står i hendes annonce, og tror ikke hun vil have det frem. Men hendes stemme, højde, kropsbygning og især hænder har gjort mig 85% sikker. Jeg er ikke ude på at ødelægge noget for hende, men igen har folk krav på at vide det i en anmeldelse?

Det skal lige siges at det ikke vil være en dårlig anmeldelse af hende, for der var gode ting ved besøget, ikke at det var et godt besøg, men det faldt vist på ren og skær kemi i mellem parterne og der vil jeg være en sjuft, kun at give hende skylden.

Det er ikke sikkert at jeg kommer til at skrive en anmeldelse, det afhænger af kommentarerne/holdningen herinde, bare så I ikke pr. automatik regner med at den næste anmeldelse, jeg skriver herinde omhandler hende.

Så hvad siger I, do or don't? 

Jeg har ikke prøvet en sådan, men kan man virkelig ikke se forskel ?  Personligt har jeg altid tænkt, de burde være ærlige om hvem de er, hvis de forsøger at slæbe nogen med hjem,.. det synes jeg egentlig også de burde være, når de sælger sig selv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...