Hop til indhold

Danske ludere presset ud af Vesterbro

Featured Replies

Skrevet

Gad vide hvad der menes med et "voldsomt pres"??

Jeg tror at de danske piger, er blevet tvunget ud af nabolaget, med metoder som vi kender fra den kriminelle underverden, når de skal konkurrere om det lukrative narkomarked.

Vi støtter jo kriminelle organisationer, når vi køber en klump hash på Christiania.. :? Det samme gør vi i mange tilfælde når vi køber sex.. Også på anerkendte danske klinikker.. :)

VH Ludvig.

Skrevet

Hvis man kun læser emnebetegnelsen:

"Danske ludere presset ud af Vesterbro"

og sammenholder det med citatet:

"De har været under voldsomt pres, og har ikke har nogen steder at få hjælp. Derfor mener politiet, at bagmændene står bag menneskehandel og ikke 'kun' rufferi."

og dit spørgsmål:

"Gad vide hvad der menes med et "voldsomt pres"??"

Kunne man foranlediges til at tro at der menes, at var de danske piger der havde været ude for en voldsom konkurrence situation: "et voldsomt pres", presset væk.

Men det der menes er, at det er øst-kvinderne der har været ude for et voldsomt pres, tvunget hertil af deres bagmænd, mod deres vilje.

Sådan læser jeg i hvert fald teksten:

"Efterforskningen mod de rumænske bagmænd har kørt siden nytår med observationer og aflytninger. Derfor har politiet et godt billede af, at de rumænske kvinder er blevet rekrutteret og bragt til København, hvor de er blevet huset i lejligheder og på pensioner.

De har været under voldsomt pres, og har ikke har nogen steder at få hjælp. Derfor mener politiet, at bagmændene står bag menneskehandel og ikke 'kun' rufferi."

-OD

Skrevet
  • Author

Kunne man foranlediges til at tro at der menes, at var de danske piger der havde været ude for en voldsom konkurrence situation: "et voldsomt pres", presset væk.

Men det der menes er, at det er øst-kvinderne der har været ude for et voldsomt pres, tvunget hertil af deres bagmænd, mod deres vilje.

Du har fuldkommen ret.

Kan godt se, at min referering til artiklen i denne kontekst kan misforstås. Jeg beklager.

Det er selvfølgelig hvad politiet mener med "voldsomt pres" som de rumænske bagmænd udsætter de rumænske kvinder for.

Grunden til at jeg spørger om dette, er fordi jeg er i tvivl om hvordan "menneskehandel" defineres og når nu politiets mener, at der er tale om menneskehandel pga. et "voldsomt pres", vil det være yderst interessant, at få at vide, hvad der menes med et "voldsomt pres".

Skrevet

Det er ikke til at vide præcis hvad der giver anledning til at de skriver at:

"De har været ude for et voldsomt pres, og de har ikke haft nogen steder at få hjælp"

Men det indikere at de ligger inde med oplysninger om, at pigerne er "rekrutteret" mod deres vilje

og holdt i et jerngreb, til en ringe betaling?

På den anden står der at pigerne ikke har haft nogen steder at få hjælp, men de vil ikke samarbejde

med politiet ......måske de ikke vil have hjælp?

En ting er hvad vi i begrænset omfang kan læse i avisen, noget andet er hvad en evt. dom lyder på.

-OD

Skrevet

Jeg tror at de danske piger, er blevet tvunget ud af nabolaget, med metoder som vi kender fra den kriminelle underverden, når de skal konkurrere om det lukrative narkomarked.

Vi støtter jo kriminelle organisationer, når vi køber en klump hash på Christiania.. :? Det samme gør vi i mange tilfælde når vi køber sex.. Også på anerkendte danske klinikker.. :)

VH Ludvig.

De to sidste sætninger! Hvad får dig til at skrive det?

Skrevet

Hej Århuselsker!

Det ved jeg egentlig ikke, vel fordi det faldt først for, og fordi det stemmer overens med sandheden.. :)

VH Ludvig.

Skrevet

Basalt set har Ludvig vel ret, men mon ikke der ofte består den forskel at visse steder, og så omhandlende artikels bagmænd, visse steder har kloge bagmænd, der nok overtræder loven, men som i øvrigt behandler piger ordentligt der efter eget ønske arbejder på stedet.

Hvor nok så det virkeligt forargelige består i at bagmænd sådanne steder i ly af at rufferri loven gør deres virke til en kalkuleret risiko, de scorer ekstreme profitter på at servicere pigerne, forhåbentlig ofte ellers på ordentlig vis.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Jeg ved godt, at det måske er irriterende at blive konfrontreret med ens lyserøde naive opfattelse af branchen og pigerne i denne, men Ludvig har altså fat i noget som Rejsenetværk også skriver, og det ved enhver der bare har fulgt lidt med, f.eks. i pressen.

Kriminielle organisationer har en finger med i spillet af driften af flere bordeller, f.eks. via en stråmand eller kvinde. Det har vi politiets efterforskning og ord for. Jeg (eller Ludvig) siger ikke at det forholder sig sådan for samtlige bordeller i kongeriget, men det er en del af branchen.

Derudover så bliver nogle klinikker, hvor de ikke har en finger med i driften, ja, de kan blive udsat for krav om beskyttelsespenge, og betaler de ikke, så kan det medfører brandattentat eller overfald mod personalet på klinikket. Det så vi flere tilfælde på i København for nogle år siden.

Så selvfølgelig har Ludvig fat i noget. Jeg aner som nævnt intet om hvor udbredt det er, men det forekommer en del, det er der slet ingen tvivl om, og i sig selv burde det jo heller ikke undre nogen som helst at kriminielle organisationer også øjner massagebranchen som en mulighed for at tjene gode penge.

Basalt set har Ludvig vel ret, men mon ikke der ofte består den forskel at visse steder, og så omhandlende artikels bagmænd, visse steder har kloge bagmænd, der nok overtræder loven, men som i øvrigt behandler piger ordentligt der efter eget ønske arbejder på stedet.

Hvor nok så det virkeligt forargelige består i at bagmænd sådanne steder i ly af at rufferri loven gør deres virke til en kalkuleret risiko, de scorer ekstreme profitter på at servicere pigerne, forhåbentlig ofte ellers på ordentlig vis.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Du har helt ret Rejsenetværk, selvom jeg synes din sidste sætning var noget knudret. :)

Skrevet

Måske er jeg lidt småtung i opfattelsen, men dog har det altid været min opfattelse, at mange af gadepigerne på vesterbro i kbh, har været underlagt en eller anden form for pres, som f.eks penge til bagmænd (kriminelle organisationer) eller penge til junk.

At de danske piger som ikke vil underlægge sig en rumæner eller en anden kriminel øst europæer medfører vil en form for pres idet der som artiklen nævner konkurreres på pris. Det skulle heller ikke undre mig om de danske piger har været udsat for diverse smagsløse trusler på deres liv og lemmer.

mht glædeshusene generelt kan jeg ikke udtale mig, men har kendskab til et par stykker, der er rockerstyret og nogle som ikke er, men sidstnævnte har flere gange været udsat for chikane af rockere. - Træls at det skal være sådan at folk ikke kan tjene penge uden at andre kræver beskyttelsespenge. Beskyttelsespenge tingen foregår også i tattoo branchen, hvor tattovører med studie i eget hjem trues med vold, udsættes for hærværk o.lign, hvis de ikke betaler beskyttelsespenge til rockerne, men her er der heldigvis undtagelser hvor nogle siger fra på en non verbal facon.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.