Guest Nemtøs Skrevet 8. April, 2021 Det er mit indtryk at de fleste brugere på EG, enten er sexkøbere eller sexsælgere, eller i det mindste har en interesse i sex. Der mange mange forskellige typer herinde, og dermed også rigtig mange forskellige præferencer ift sexpartner og type af sex der søges/udbydes. Det er stort set dagligt, at jeg ser andre brugere kommentere negativt på enten præferencer ift sexpartner eller lyster. Hvorfor dette behov for at afstand til andres præferencer og lyster? Det minder mig lidt om børnehavebørn som bliver spurgt om hvad deres livret er? Hvorefter børnene svarer at de ikke kan lide stegt lever. Jeg ville ønske at der var en lidt større rummelighed, større accept af andre og respekt for deres seksuelle præferencer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 8. April, 2021 Respekt for dig, @Nemtøs, og respekt for alle seksualne præferencer, vi har alle vores drømme og ønsker og det skal bliver plads til alle, du har mange større objekter , men din menneskelighed og din hjerte er størst og blive stolt af det kram til dig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hapsen 137 Skrevet 8. April, 2021 Kæmpe respekt @Nemtøs det er nemlig helt rigtig man sksl rumme hinanden og hvorfor nedgører noget blot fordi man ikke selv lyster denne ting, eller har andre fantasier. godt skriv, god aften til dig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 8. April, 2021 Det er vel lige netop denne tastaturkriger mentalitet, der lige så stille er ved at være et oprør mod. Der er efterhånden mange som, på diverse fora, især Facebook, beder om godt tone og ikke tager til genmæle mod disse grove angreb. Mon ikke det også breder sig til EG? Men indtil videre har du helt ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 8. April, 2021 Jeg forstår det heller ikke. Hvis man ikke selv tænder på det der efterspørges i efterlysninger, anmeldelser og debatter, så lad dog bare være med at deltage i den tråd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 8. April, 2021 Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden: Det er vel lige netop denne tastaturkriger mentalitet, der lige så stille er ved at være et oprør mod. Der er efterhånden mange som, på diverse fora, især Facebook, beder om godt tone og ikke tager til genmæle mod disse grove angreb. Mon ikke det også breder sig til EG? Men indtil videre har du helt ret. Det der undrer mig herinde er, at både købere og sælgere af sex i Danmark ofte er tabubelagt, og prostitution ofte bliver betragtet som et samfundsproblem med stigmatisering til følge. EG er på den måde et frirum og fællesskab, hvorfor det undrer mig at så mange herinde er så lidt rummelige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sentio Skrevet 8. April, 2021 Kan jo kun være enig - kan dog godt være rummelig overfor dem, som ikke er så rummelige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 8. April, 2021 Problemet er vel primært, at nogle mennesker identificerer sig ud fra, hvad de i hvert fald (?...) ikke er. Eller ikke ønsker at være... I stedet for at være sig selv og føle efter deres egne lyster, så skaber de et selvbillede ud fra andres. Der er, tror jeg, lige så mange, fx herinde, der identificerer sig “positivt” med andre; altså tænker “fedt, det synes jeg også er frækt/sjovt/klogt whatever”og så hopper med på vognen. Og det kan jo også gøres på en pæn måde; det er bare lidt sørgeligt. Desværre fylder de negative kommentarer mest. Det er sørgeligt og træls, men vi er på et område, som er ømtåleligt for mange mennesker; det kan være svært at stå ved egne lyster, sex er tabubelagt, der er mange fordomme osv osv. Derfor vil folk af alle mulige forskellige typer søge hertil for at snuse anonymt til området og her i blandt en stor del, ja, fjolser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 8. April, 2021 Nemtøs skrev, for 4 minutter siden: hvorfor det undrer mig at så mange herinde er så lidt rummelige. Jeg tror faktisk at mange, af de der har så travlt, inderst inde skammer sig over at de køber sex, og måske sex som afviger lidt fra mainstream. Når de så konfronteres med en form som de selv ikke forstår, projicerer de deres selvlede over på andre og udskammer dem. Mvh amatørpsykologen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Wendelbo 2 Skrevet 8. April, 2021 Nemtøs skrev, for 15 minutter siden: Det der undrer mig herinde er, at både købere og sælgere af sex i Danmark ofte er tabubelagt, og prostitution ofte bliver betragtet som et samfundsproblem med stigmatisering til følge. EG er på den måde et frirum og fællesskab, hvorfor det undrer mig at så mange herinde er så lidt rummelige. Hej Nemtøs jeg kan kun være enig med dig, godt du tager det op her inde. Det var jo trist hvis vi alle gik efter det samme, men derfor kan vi godt omtale hinanden på en ordentlig måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frddblk 1144 Skrevet 8. April, 2021 Godt skrevet @Nemtøs Mange der nok ikke skulle være på denne side overhoved, nu de er så sarte. Og mange selvudnævnte politibetjente. Heldigvis har vi da nogle gode moderatorer som rydder lidt op ind i mellem, når nu debatten om f.eks. sex uden gummi har været i gang. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kayano 200 Skrevet 8. April, 2021 (edited) Hej Den er desværre ikke særlig svær. Så lang tid man kan forblive anonym, og gemme sig bag sit Nick name tror nogle det er omkostningsfrit at svine nogle til med andre synspunkter og sexsuelle præferencer. Hvorfor mon Ekstra bladet lukkede deres nationen. hilsen kayano Redigeret 8. April, 2021 af kayano 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 8. April, 2021 Nemtøs skrev, 1 time siden: Det er mit indtryk at de fleste brugere på EG, enten er sexkøbere eller sexsælgere, eller i det mindste har en interesse i sex. Der mange mange forskellige typer herinde, og dermed også rigtig mange forskellige præferencer ift sexpartner og type af sex der søges/udbydes. Det er stort set dagligt, at jeg ser andre brugere kommentere negativt på enten præferencer ift sexpartner eller lyster. Hvorfor dette behov for at afstand til andres præferencer og lyster? Det minder mig lidt om børnehavebørn som bliver spurgt om hvad deres livret er? Hvorefter børnene svarer at de ikke kan lide stegt lever. Jeg ville ønske at der var en lidt større rummelighed, større accept af andre og respekt for deres seksuelle præferencer. Hej @Nemtøs Hvis man skulle se lidt firkantet på EG. Så adskiller dette forum. Sig ikke meget anderledes end andre fora, eller sites. Bare se på Facebook, det gamle nationen mfl. Herinde er moderationen bare hurtigere, til at slå ned på skraldespands dansk. Og her på EG, har vi et regelsæt der er blevet stukket ud, hvad der tillades og ikke tillades. Og ja nogle prøver så grænser af. Med de konsekvenser det så, kan give. Du spørger, hvorfor. Der er nogen der, har brug for at kommentere negativt. Der er sikkert mange forklaringer på det. Indre konflikter Ren og skær mobning. Man kan ikke lide den der skriver afmagt, Man synes man er bedre. fornærmethed, irritation, aggression. Man er måske blevet undsagt i en anden debat. Man tager surheden med sig videre. Og glemmer ikke. livet er kompliceret, derfor sker det, at vi nogle gange gør andre mennesker ondt. Ikke som sådan bevidst. Med mindre man er egocentrisk, psykopat mv. Uenighed (som jo sagtens kan være legitimt) Men kommer an på, hvordan man kommentere det. Sladder. Nemmere at nedgøre andre. få andre debattører med. skælde ud. Det er ulækkert de lyster folk har. Og det må og skal de vide. De er anderledes. Misundelse intern splid mellem brugere. Jeg synes, jeg ser, at folk når de sidder bag skærmen så er der ingen konsekvens. Man skriver, det man har lyst til. Og i mange tilfælde ville man ikke drømme om, at tale sådan i virkeligheden til andre. Jeg, har mødt en del herindefra efterhånden. Og fælles for mange af dem. At når man snakker med dem under 4 øjne, har de en mening. Ser man dem skrive herinde, kan man nogen gange undre sig over om det er samme person. eller det bare er en karakter de, har opbygget herinde. Mange af de debattører, jeg startede med at chatte eller skrive med i forskellige tråde. Er her ikke mere. Nogen er sikkert stoppet pga. kærester, eller de bare ikke gider EG mere. Nogen er væk fordi de måske ikke, har deres status mere. Andre netop pga. Tonen herinde er blevet værre. Et hav af profiler, har meldt sig ud de sidste år. Ja og måske er deres lyserøde bobbe brast. Men selvom man er uenige, kan man godt skrive pænt. Mange evner det. Få gør ikke. Og de få, kan ødelægge en hel tråd. Og det sker efterhånden ofte desværre. Og derfor, tror jeg der er mange der bare læser herinde. Og ikke debattere. God aften eller nat til jer. KK 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1497 Skrevet 8. April, 2021 (edited) Åhh det er let at være medløber her, og bare bakke op om et åbenlyst korrekt indlæg. Og stor respekt for nemtøs som jeg deler mange interesser, og formentligt også meninger med. Men måske skal vi ikke være så sarte. For ja - her er masser af klovne. Men de vil desværre bare ikke ændre adfærd selv hvis de læser sådan et oplæg her. Så vi kan sagtens rygklappe os ihjel her uden at ændre en tøddel. Det vi tilgengæld kan gøre er at ignorere de dumme snæversynede indlæg. Simpelthen tie dem ihjel, evt bare med en sur emoji. Det tror jeg er eet bedste vi kan gøre. Redigeret 8. April, 2021 af Jogge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JPSartre 29 Skrevet 8. April, 2021 Nemtøs skrev, for 2 timer siden: Det er mit indtryk at de fleste brugere på EG, enten er sexkøbere eller sexsælgere, eller i det mindste har en interesse i sex. Der mange mange forskellige typer herinde, og dermed også rigtig mange forskellige præferencer ift sexpartner og type af sex der søges/udbydes. Det er stort set dagligt, at jeg ser andre brugere kommentere negativt på enten præferencer ift sexpartner eller lyster. Hvorfor dette behov for at afstand til andres præferencer og lyster? Det minder mig lidt om børnehavebørn som bliver spurgt om hvad deres livret er? Hvorefter børnene svarer at de ikke kan lide stegt lever. Jeg ville ønske at der var en lidt større rummelighed, større accept af andre og respekt for deres seksuelle præferencer. Er meget enig i det du skriver. Jeg har først for nyligt oprettet konto på EG, efter at have læst med anonymt i et stykke tid. Jeg afholder mig fra at bidrage med indlæg (dette er mit første), fordi jeg synes der ualmindeligt lavt til loftet i de fleste diskussioner. Som eksempel kan jeg nævne en anmeldelse jeg læste for nyligt, hvor en bruger kommenterede "hver sin smag", og tydeligvis havde den holdning at pigen ikke var attraktiv. Det er simpelthen så småligt, at man har et behov for at gøre opmærksom på, at man mener ens skønhedsidealer er bedre end andres. Og forsvaret kan naturligvis være, at vi jo netop har hver vores smag, og at det også udtrykker en form for rummelighed. Men det er den type semantik-løs kommunikation der blev brugt som forsvar når klassens bølle i 7. Klasse skulle forsvare noget tåbelig han havde sagt til læreren. Endvidere fornærmede det mig også, fordi der for mig er mange andre parametre når det kommer til at være tiltrukket af nogen, end deres udseende. Det er i det her tilfælde så det eneste vigtige for ham der kommenterede, men det gør mig træt at tænke på, at sådan et menneske ikke er åben for at få udvidet sin horisont. Det må være et helvede at være så snæversynet. Hvad nu hvis den pige kunne have været hans bedste sex-oplevelse nogensinde? He'll never know! I min optik er det næsten meningsløst at forsøge at "løse" problemet. De mennesker der finder det acceptabelt at tale grimt til, eller nedværdige andre, har efter min erfaring så dundrende mangel på selvindsigt, at de er uforbederlige. Jeg mener at det er gavnligt at støtte op om en respektfuld dialog, som du gør så fint her, men det er meget svært at lave om på mennesker. Så fik jeg da hældt vand ud af ørerne. Så må vi se om jeg tør deltage i debatten i fremtiden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 8. April, 2021 Kan desværre kun give ret i at loftshøjden er faldet temmelig meget. Jeg har selv flere gange skrevet i en tråd, men inden jeg skulle trykke send, har jeg slettet indlægget , ikke fordi det var upassende, stødende eller lignende, men fordi jeg har en mistanke om at nogen vil fare i flint over det som jeg skrev, og jeg ikke var klar til at tage en diskutioner med anonyme, hvor man ikke kan udveksle synspunkterne lige fod, da man er anonym. det er synd for siden, og på den lange bane ødelæggende, men jeg syntes selv at moderatorerne gør et stort og flot arbejde, men i den perfekt verden skulle der ikke være brug for dem, men vi lever ikke i en perfekt verden. tag nu for pokker at springe en tråd over hvis man ikke kan bidrage med noget positiv, og at have en anden mening er også positiv, men at på tvinge andre sine holdninger og meninger, samt nedgør andres holdning og mening er på ingen måde positiv. pænt godaften, godnat, og til dem som først ser dette fredag op af dagen, godmorgen, og må alle få en god weekend. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kalle31 9 Skrevet 9. April, 2021 Jeg er utrolig enig, men... jeg synes også man skal passe på at man ikke stopper alt debat, da det vel egentlig er okay at sige “jeg kan ikke lide stegt lever” - det er ene og alene et spørgsmål om hvordan man siger det. Man kan sagtens have en debat, om præferencer, uden at det nødvendigvis skal nedgøre andre personer. Det har muligvis også været det der har været tiltænkt her..? Personligt holder jeg mig også hellere ude af flere debatter herinde af netop den årsag, at de ofte eskalerer og ja, det er sgu egentlig sørgeligt. Ofte synes jeg dog problemet er større mht hvordan nogle piger bliver tiltalt i diverse anmeldelser eller kommentarspor hertil, men det er muligt at det bare er hvad jeg har opdaget. ikke desto mindre (endnu) et rigtig godt indlæg @Nemtøs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 9. April, 2021 Tak for jeres indlæg og betragtninger, kan kun blive glad ved at der er flere brugere som har givet positiv respons. Tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18133 Skrevet 9. April, 2021 Lige sådan noget som meningsudvekslinger er svært at vurderer herinde.. Jeg elsker at debattere.. Det udvikler mit syn på andre mennesker og mine retoriske evner.. Jeg er mest ærgerlig over at debattering er blevet til sådan et "fy-ord" og tit bliver gjort til en decideret diskussion fordi man ikke kan accepterer at folk er anderledes end en selv og at de har andre holdninger end en selv.. Men jeg bliver heller aldrig typen der bare siger "det nyttesløst" fordi en debat gå jo ikke ud på at ændre andres syn på tingene men på at komme ud med sin egen mening.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. April, 2021 JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden: Men jeg bliver heller aldrig typen der bare siger "det nyttesløst" fordi en debat gå jo ikke ud på at ændre andres syn på tingene men på at komme ud med sin egen mening Det er jo også fint, men det der ikke er fint er når uenighed ikke medfører debat, men udskamning, latterliggørelse osv. Det er sjældent man kan ændre andres holdning, men man kan da i det mindste forvente respekt for ens eget synspunk, i lighed med den respekt man viser for andres. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pogo 345 Skrevet 9. April, 2021 Er det så slemt?? Javel, der er nogle debatter der stikker af, men det overvejende billede synes jeg nu er ret fornuftigt - måske pga. moderatorafretning. Der, hvor jeg synes du har en pointe, er, at man måske kan forlange, at man sparer lidt på "superlativerne". Altså at i stedet for at skrive "en klam, ulækker smatso, jeg ikke vil spilde min sæd på", nøjes med at bemærke at "hun er ikke min type". Og så kan der jo være eksempler på, at der virkelig er nogle gange, hvor evt. behandlingen eller udseendet er så overdrevet, at det berettiger til en mere firkantet udmelding. Man skal omvendt også have forståelse for, at ikke alle kan, eller vil, overholde ens egne normer for debat. Alt er en balance. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 9. April, 2021 (edited) JenniferRomantica skrev, 1 time siden: Lige sådan noget som meningsudvekslinger er svært at vurderer herinde.. Jeg elsker at debattere.. Det udvikler mit syn på andre mennesker og mine retoriske evner.. Jeg er mest ærgerlig over at debattering er blevet til sådan et "fy-ord" og tit bliver gjort til en decideret diskussion fordi man ikke kan accepterer at folk er anderledes end en selv og at de har andre holdninger end en selv.. Men jeg bliver heller aldrig typen der bare siger "det nyttesløst" fordi en debat gå jo ikke ud på at ændre andres syn på tingene men på at komme ud med sin egen mening.. Mit oplæg har intet at gøre med at jeg ikke ønsker debatter, eller at jeg mangler forståelse for andres holdninger og synspunkter. Det handler om, at der er en tendens til at pege fingre af andres præferencer og lyster. Når der bliver lavet om anmeldelse hvor der fx. har indgået sex uden kondom, urin, gfe, scat, og anmelder har haft en god oplevelse. Så er der ofte kommentar om at urin er da pisse klamt osv. Tror de fleste er ligeglade med om den person synes det er klamt og det er en ligegyldig kommentar. Eller de negative kommentarer bliver personlige ift ens præferencer. Du har for nylig en positiv anmeldelse, hvis der i denne blevet skrevet ala: hende Jennifer er godt nok dværgstørrelse og jeg afskyr små klamme fødder og det røde hår. At en person har behov for at give udtryk for dette i en ellers positiv anmeldelse er uhørt og har intet at gøre med at debattere. Men at der bliver kommenteret i en anmeldelse jeg har også mødt Jennifer, vi havde ikke kemi hun talte for meget og hun havde travlt med hendes mobil. Så er det en oplevelse fra kundens side. Under de forskellige billedserier i hyggesnak, kommer der også tit kommentarer som "håner" andres billeder. Jeg møder også anmeldelser, billeder som ikke tiltrækker mig, skynder mig blot at lukke det ned og hoppe videre. Jeg håber du kan se forskellen og mit formål med mit indlæg. Redigeret 9. April, 2021 af Nemtøs . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18133 Skrevet 9. April, 2021 Aarhuselsker skrev, 1 time siden: Det er jo også fint, men det der ikke er fint er når uenighed ikke medfører debat, men udskamning, latterliggørelse osv. Det er sjældent man kan ændre andres holdning, men man kan da i det mindste forvente respekt for ens eget synspunk, i lighed med den respekt man viser for andres. Helt enig.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18133 Skrevet 9. April, 2021 Nemtøs skrev, for 28 minutter siden: Mit oplæg har intet at gøre med at jeg ikke ønsker debatter, eller at jeg mangler forståelse for andres holdninger og synspunkter. Det handler om, at der er en tendens til at pege fingre af andres præferencer og lyster. Når der bliver lavet om anmeldelse hvor der fx. har indgået sex uden kondom, urin, gfe, scat, og anmelder har haft en god oplevelse. Så er der ofte kommentar om at urin er da pisse klamt osv. Tror de fleste er ligeglade med om den person synes det er klamt og det er en ligegyldig kommentar. Eller de negative kommentarer bliver personlige ift ens præferencer. Du har for nylig en positiv anmeldelse, hvis der i denne blevet skrevet ala: hende Jennifer er godt nok dværgstørrelse og jeg afskyr små klamme fødder og det røde hår. At en person har behov for at give udtryk for dette i en ellers positiv anmeldelse er uhørt og har intet at gøre med at debattere. Men at der bliver kommenteret i en anmeldelse jeg har også mødt Jennifer, vi havde ikke kemi hun talte for meget og hun havde travlt med hendes mobil. Så er det en oplevelse fra kundens side. Under de forskellige billedserier i hyggesnak, kommer der også tit kommentarer som "håner" andres billeder. Jeg møder også anmeldelser, billeder som ikke tiltrækker mig, skynder mig blot at lukke det ned og hoppe videre. Jeg håber du kan se forskellen og mit formål med mit indlæg. Jeg synes jo også der er stor forskel på det du her nævner og så at sige "hver mand sin smag" hvilket er det jeg mest ser herinde.. Hvilket jo er helt fair.. Jeg er dog enig med dig i at det er unødvendigt fordi man kan bare lade være med at kommenterer.. Jeg beklager jeg misforstod dit opslag.. Det er læst tidlig morgen efter en lang nat med Vampire Diaries og en tidlig morgen med madpakkesmøring så læste det nok kun lidt overfladisk.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 9. April, 2021 JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden: Jeg synes jo også der er stor forskel på det du her nævner og så at sige "hver mand sin smag" hvilket er det jeg mest ser herinde.. Hvilket jo er helt fair.. Hvis du læser retningslinjerne for anmeldelser og efterlysninger i forummet er det faktisk ikke helt fair som du anfægter 3.5 Indlæg til anmeldelser og efterlysninger skal forholde sig til den konkrete anmeldelse eller efterlysning. Giver en anmeldelse eller efterlysning anledning til debat omkring overordnede emner, skal disse oprettes som en ny debat under enten Generel debat eller Hyggesnak. Personlige bemærkninger brugerne imellem, som er den konkrete anmeldelse eller efterlysning uvedkommende, skal klares via private beskeder. 3.8 En bruger skal frit kunne spørge under efterlysninger og anmelde en oplevelse, uden andre brugere skal komme med fordomsfulde bemærkninger til efterlysningen eller anmeldelsen. Så længe brugere overholder dansk lovgivning og dette regelsæt, skal andre brugere ikke gøre sig til dommere over god smag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg