Hop til indhold
Rejsenetværk

Sådan virker Covid 19 pas

Recommended Posts

Danmark genåbner, men du kommer ingen vegne uden et coronapas: Sådan virker det

Vi skal alle sammen vænne os til at bruge coronapas. Igen og igen, lader det til. Berlingske forsøger her at besvare dine spørgsmål om den nye adgangsbillet til hverdagen.

https://www.berlingske.dk/internationalt/danmark-genaabner-men-du-kommer-ingen-vegne-uden-et-coronapas

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der bliver meget der skal planlægges ved et "besøg" fremover. Hun har tid - du har tid - hun kommer på sundhed.dk - men ups du gør ikke, nå kan vi prøve i morgen igen :D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er selv i trediverne, og altså sidst i køen for vaccine.


For mig kan det vel bedst betale sig at finde en med corona, og så selv blive smittet, så det ligesom overstået. 
 

For som jeg forstår det skal man enten have en vaccine, eller blive testet hver tredje dag, eller have haft corona for at opfylde betingelserne for vaccine passet.

 

eller er der noget jeg har misforstået?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Rejsenetværk skrev, for 10 timer siden:

Danmark genåbner, men du kommer ingen vegne uden et coronapas: Sådan virker det

Vi skal alle sammen vænne os til at bruge coronapas. Igen og igen, lader det til. Berlingske forsøger her at besvare dine spørgsmål om den nye adgangsbillet til hverdagen.

https://www.berlingske.dk/internationalt/danmark-genaabner-men-du-kommer-ingen-vegne-uden-et-coronapas

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Nu skal vi vel først lige se det fungere  ..........................................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fic skrev, 1 time siden:

Jeg er selv i trediverne, og altså sidst i køen for vaccine.


For mig kan det vel bedst betale sig at finde en med corona, og så selv blive smittet, så det ligesom overstået. 
 

For som jeg forstår det skal man enten have en vaccine, eller blive testet hver tredje dag, eller have haft corona for at opfylde betingelserne for vaccine passet.

 

eller er der noget jeg har misforstået?

Du er godt klar over at hvis du er uheldig så kan du ende med seriøse sundhedsmæssige følger af Corona ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 11 minutter siden:

Du er godt klar over at hvis du er uheldig så kan du ende med seriøse sundhedsmæssige følger af Corona ikke?

Syv ud af ti intensivpatienter oplever senfølger efter corona

Smerter i muskler og led er en overset senfølge af et alvorligt forløb med coronavirus, mener professor.

https://www.berlingske.dk/danmark/syv-ud-af-ti-intensivpatienter-oplever-senfoelger-efter-corona

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 18 minutter siden:

Du er godt klar over at hvis du er uheldig så kan du ende med seriøse sundhedsmæssige følger af Corona ikke?

Man kan dø af en blindtarmsoperation. Man kan dø af influenza. Man kan dø af at køre bil. Man kan få "senfølger" af Corona. Heldigvis er det alt sammen meget, meget sjældent. Og derfor får vi opereret blindtarm, hvis den værker, vi får influenza engang imellem, vi kører bil, etc. Ja, og så får vi også Corona.

So Fucking What? Vi lever, og det kan man dø af.

Redigeret af RitterKugelbert

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm

5.5 millioner Danskere skal testes 2 1/3 gange om ugen. Det giver lige 12.8 millioner test om ugen. lige nu tester vi ca 300000 om dagen... !!! Det bliver jo en kø som i et russisk supermarked :) Noget hænger ikke sammen :)

 

Redigeret af anmelder

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 29 minutter siden:

Du er godt klar over at hvis du er uheldig så kan du ende med seriøse sundhedsmæssige følger af Corona ikke?

Ja, og hvis man er uheldig kan man blive ramt af lynet, og hvis man er heldig vinder man i lotto.........so what?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fic skrev, for 21 minutter siden:

Ja, og hvis man er uheldig kan man blive ramt af lynet, og hvis man er heldig vinder man i lotto.........so what?

Det er så heller ikke den statistiske risiko, for at få senfølger af at du har været smittet med Covid 19.

Risikoen er reel!

Des yngre, des mindre er risikoen, des ældre, des større er risikoen for senfølger.

Det bedste vi kan håbe på, det er at vi ikke bliver smittet med Covid 19, inden at vi bliver vaccineret.

Og hvis det sker, så må vi håber at vi ikke får senfølger, men blot opnår immunitet.

Jeg har en kammerat, som har haft Corona, og som er ovre det, er ude af isolation og er tilbage på arbejdet igen.

Nu flere måneder efter, kan han hverken lugte eller smage, det er forfærdeligt :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bicycle Repairman skrev, 1 time siden:

Nu skal vi vel først lige se det fungere  ..........................................

Hej BC,

Længe siden, hvordan går det ........

 

Ser man på smittesporings appen, fungerede / fungerer den som hat og briller, jeg kan ikke huske om Netcompany, var med fra starten, men de er sammen med Triforck, har de vundet retten til at udvikle Coronapasset.

Godt man selv kan printe sine corona resultater som backup løsning, til det virker .......................................

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fic skrev, 1 time siden:

Ja, og hvis man er uheldig kan man blive ramt af lynet, og hvis man er heldig vinder man i lotto.........so what?

Men man stiller sig jo ikke ud med hånden på lynaflederen, når det tordner - bare for at få det overstået. Så sammenligningen virker lidt ubegavet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er stort set ingen der dør af corona i Dk, hvad er dødeligheden, 5% eller sådan noget, ihverfald meget lav. Og meget lavere i min aldersgruppe.....
 

de senfølger der er, er der jo ligeledes næsten heller ikke nogen der får, snakker vi 10-15% eller sådan noget?

 

Så at få sig en gang corona, i min aldersgruppe, er sgu da ikk særlig skræmmende, og det slår da at skulle stille sig i kø 2-3 gange om ugen for at deepthroate en vatpind......

 

og jo, jeg kender flere der har haft corona, de fleste uden symptomer, resten var som alm. sygdom, selv min mormor på 80+ havde det lige i starten, men var underdrejet en uge og så var det overstået. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige

Jeg har i formiddag været hos en Fodbehandler, med mundbind, men uden en negativ coronatest.

Jeg har før også været hos fys. og kirop. uden.

Frisører på Bornholm, har man skulle vise en negativ test.

Så man er lidt forvirret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Det er så heller ikke den statistiske risiko, for at få senfølger af at du har været smittet med Covid 19.

Risikoen er reel!

Des yngre, des mindre er risikoen, des ældre, des større er risikoen for senfølger.

Det bedste vi kan håbe på, det er at vi ikke bliver smittet med Covid 19, inden at vi bliver vaccineret.

Og hvis det sker, så må vi håber at vi ikke får senfølger, men blot opnår immunitet.

Jeg har en kammerat, som har haft Corona, og som er ovre det, er ude af isolation og er tilbage på arbejdet igen.

Nu flere måneder efter, kan han hverken lugte eller smage, det er forfærdeligt :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Har du glemt at du har immunforsvar? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Canelo Saul Alvarez skrev, for 7 minutter siden:

Har du glemt at du har immunforsvar? 

Nej og det havde min kammerat heller ikke glemt, og han er rask i dag, på nær at han ikke kan smage eller lugte noget som helst :(

Han er i midt fyrrerne, og jeg selv fylder 56.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fic skrev, for 2 timer siden:

Ja, og hvis man er uheldig kan man blive ramt af lynet, og hvis man er heldig vinder man i lotto.........so what?

Jeg synes du skal finde een med corona - snave han i gulvet og gå i øjeblikkelig selvissolation i 14 dage. Tag de 7-10 dages sygedom (fortsat i isolation - men som sikkert er ukompliceret for dig) - vent 1 måneds tid til du har dannet antistoffer - og så kan du gå til luder uden at skulle stå i kø ved test centrene. Det er smart tænkt...

 

nå ja - og så håb på at du ikke er een af dem der oplever senfølger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings
Fic skrev, for 1 time siden:

Der er stort set ingen der dør af corona i Dk, hvad er dødeligheden, 5% eller sådan noget, ihverfald meget lav. Og meget lavere i min aldersgruppe.....
 

de senfølger der er, er der jo ligeledes næsten heller ikke nogen der får, snakker vi 10-15% eller sådan noget?

 

Så at få sig en gang corona, i min aldersgruppe, er sgu da ikk særlig skræmmende, og det slår da at skulle stille sig i kø 2-3 gange om ugen for at deepthroate en vatpind......

 

og jo, jeg kender flere der har haft corona, de fleste uden symptomer, resten var som alm. sygdom, selv min mormor på 80+ havde det lige i starten, men var underdrejet en uge og så var det overstået. 

Hvor er det trættende at høre på dit mund lort .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis I er så helvede seje, hvorfor har I så ikke ladet jer smitte, når I endda kender nogen som har haft det?! Der har været Corona i et år nu... :rolleyes:

Det er da bare et par host ind i hovedet, og så er det overstået ;)

Eller er I med i pik spiller banden? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackStockings skrev, for 3 minutter siden:

Hvor er det trættende at høre på dit mund lort .

Haha, så lad da vær, hvad rager det mig.....
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 4 minutter siden:

Hvis I er så helvede seje, hvorfor har I så ikke ladet jer smitte, når I endda kender nogen som har haft det?! Der har været Corona i et år nu... :rolleyes:

Det er da bare et par host ind i hovedet, og så er det overstået ;)

Eller er I med i pik spiller banden? :D

Der har jo ikke før nu været en reel grund til at blive smittet. 
 

men måske jeg allerede har haft det, har ikke på noget tidspunkt taget nogle forholdsregler og har ikke været ved et testcenter endnu, så hvem ved. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Fic skrev, for 3 timer siden:

Ja, og hvis man er uheldig kan man blive ramt af lynet, og hvis man er heldig vinder man i lotto.........so what?

Skulle du på et tidspunkt få behov for intensiv pleje med ilt, må du sørge for at have en tatovering eller armbind, der tydeligt viser at du ikke ønsker det, så du kan sendes hjem, med en ballon med helium, så du kan hygge dig med den.

Der er jo også den mulighed, at du er rask smittebærer uden symptomer, rigtig held og Lotto med dig!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blev for første gang kvik testet negativ i går aftes, jeg skulle til Tyskmandsland og hente frikadellevin. ;)

Ingen udrejsekontrol, men jeg lod mit certifikat blive stående på mobilen, så det kunne gå hurtigere ved hjemrejsen.

Det rare menneske ved Padborg grænsen ville kunse mit pas, så frygten og kontrollen virker lidt ude af proportioner!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo

Jeg kan ikke få vaccinen før de har testet en med yderligere komplikationsfaktorere på 10.000 kaniner og fanger i amerikanske fængsler. Ingen fisse til farmand :()

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...