Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Januar, 2021 Jeg har lige fået en besked på min telefonsvarer fra Jehovas Vidner. Har I oplevet det, og ved I om det er lovligt at de gør det ? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 27. Januar, 2021 Er det ikke bare at slette beskeden og ellers ignorere det og så komme videre? 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Januar, 2021 AalborgLook skrev, for 13 minutter siden: Er det ikke bare at slette beskeden og ellers ignorere det og så komme videre? Jo men noget skal vi jo skrive om i Hyggesnak Venlig hilsen Rejsenetværk 4 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MrLovaLova 1166 Skrevet 27. Januar, 2021 Både min kone og jeg selv er blevet ringet op her i weekenden af Jehovas Vidner. Jeg spurgte også selv om de mente det var lovligt? Men når de ikke “sælger” noget mener de selv det er lovligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 27. Januar, 2021 Glæder mig næsten til de ringer, de kan bare komme an. Tak for advarslen! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 27. Januar, 2021 Rejsenetværk skrev, for 38 minutter siden: Jo men noget skal vi jo skrive om i Hyggesnak Venlig hilsen Rejsenetværk Bedste come back længe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2766 Skrevet 27. Januar, 2021 Rejsenetværk skrev, for 57 minutter siden: Jeg har lige fået en besked på min telefonsvarer fra Jehovas Vidner. Har I oplevet det, og ved I om det er lovligt at de gør det ? Venlig hilsen Rejsenetværk vorherre bevares! 1 1 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Januar, 2021 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Jeg har lige fået en besked på min telefonsvarer fra Jehovas Vidner. Har I oplevet det, og ved I om det er lovligt at de gør det ? Venlig hilsen Rejsenetværk https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/jehovas-vidner-ringer-paa-og-op https://www.slagelse.info/artikel/slagelse/jehovas-vidner-banker-paa-din-telefon/#gsc.tab=0 Jeg tror godt de må @Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
chewie 129 Skrevet 27. Januar, 2021 Det er desværre lovligt. Jeg har undersøgt det. Hader dem.. 1 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 27. Januar, 2021 AalborgLook skrev, 1 time siden: Er det ikke bare at slette beskeden og ellers ignorere det og så komme videre? Slette beskeden??? Du ved hvad som sker hvis du gør, ik'? Du må ikke komme til Paradiset, men bliver dømt at slikke fortabt fisse i evighed, Amen. 1 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jens69 333 Skrevet 27. Januar, 2021 Bananas skrev, for 28 minutter siden: Slette beskeden??? Du ved hvad som sker hvis du gør, ik'? Du må ikke komme til Paradiset, men bliver dømt at slikke fortabt fisse i evighed, Amen. Vel ikke det værste der kunne ske 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2766 Skrevet 27. Januar, 2021 (edited) Jeg tror helt at de har opgivet at få mig med i paradiset Efter at de gentagende gange har ringet på min dør og hver gang fik et pent og høfligt nej tak. Blev det for meget, jeg stod splitternøgen i badeværelset og var på vej i bad fordi at jeg skulle i byen, på med alt tøjet igen og da jeg åbnede døren stå der en mand og en kone på ca. 60 år med den lille lak taske, så var jeg godt klar over hvad klokken var slået! FOR FANDEN SÅ TAG DOG EN UNG SMUK PIGE MED! Det er da det mindste de kan gøre! De fik lige chancen for at sige et par ord, så jeg var helt sikker på at de var fra JW. OGSÅ!! Brugte jeg alle mine ikke eksisterende pædagogisk evner til at forklare dem at jeg IKKE gad og have dem rendende og afsluttet med FRAVEL! ! ! Det så helt ud til at den ældre herre forstod budskabet, han svarede fravel. Det gør JW normalt aldrig, de sige på gensyn. Det ser ud til at jeg har fået fred her på jorden Redigeret 27. Januar, 2021 af lille_peter 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blækspruttemanden 721 Skrevet 27. Januar, 2021 chewie skrev, for 47 minutter siden: Det er desværre lovligt. Jeg har undersøgt det. Hader dem.. Rolig nu mester Det er jo ikke ond vilje fra dem, reelt tror de jo på at de prøver at hjælpe dig fra en frygtelig fremtid.... Meeeeen man kan godt blive irreteret på dem. Fik selv en opringning her i går.... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 27. Januar, 2021 Da de for 2. Gang ringede på hos mig åbnede jeg døren kun i svøbt badehåndklæde, fortalte dem at jeg var bløder og faktisk havde lidt travlt da jeg skulle ind og have min ugentlige blodtransfusion. Men hvis jeg skulle hjælpe fruen med at blive bedækket, kunne hun komme senere alene. har aldrig set dem siden. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Januar, 2021 lille_peter skrev, for 38 minutter siden: FOR FANDEN SÅ TAG DOG EN UNG SMUK PIGE MED! Har jeg faktisk prøvet Venlig hilsen Rejsenetværk 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 27. Januar, 2021 Aros skrev, 1 time siden: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/jehovas-vidner-ringer-paa-og-op https://www.slagelse.info/artikel/slagelse/jehovas-vidner-banker-paa-din-telefon/#gsc.tab=0 Jeg tror godt de må @Rejsenetværk Hej https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/jehovas-vidner-ringer-paa-og-op = der står jo i dette link til DR/Østjylland, at de gemmer sig bag ukendt nr når de kontakter folk, - krysteragtigt adfærd Så lad da for pokker være med at besvare ukendt nr. Man ved ikke hvad der gemmer sig bag ukendt nr !!!! - det kan være alt, også det der ikke kan tåle dagens lys Jeg besvarer aaaaaldrig ukendt nr - aldrig, den slags luskeri deltager jeg ikke i. Det er jo ukendt nr. og så vil jeg da ikke bryde anonymiteten 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5582 Skrevet 27. Januar, 2021 Anonym bruger skrev, for 5 minutter siden: Da de for 2. Gang ringede på hos mig åbnede jeg døren kun i svøbt badehåndklæde, fortalte dem at jeg var bløder og faktisk havde lidt travlt da jeg skulle ind og have min ugentlige blodtransfusion. Men hvis jeg skulle hjælpe fruen med at blive bedækket, kunne hun komme senere alene. har aldrig set dem siden. Min far afleverede deres brochure tilbage og fortalte dem den ikke engang kunne bruges til at tænde op i kakkelovnen med, han så dem heller ikke igen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 28. Januar, 2021 (edited) Nye tider skrev, for 6 timer siden: Hej https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/jehovas-vidner-ringer-paa-og-op = der står jo i dette link til DR/Østjylland, at de gemmer sig bag ukendt nr når de kontakter folk, - krysteragtigt adfærd Så lad da for pokker være med at besvare ukendt nr. Man ved ikke hvad der gemmer sig bag ukendt nr !!!! - det kan være alt, også det der ikke kan tåle dagens lys Jeg besvarer aaaaaldrig ukendt nr - aldrig, den slags luskeri deltager jeg ikke i. Det er jo ukendt nr. og så vil jeg da ikke bryde anonymiteten Ja det er en mulighed. Folk må og skal da gøre hvad de vil, såvel dig som mig. Nu du citerer mig, så lad mig skrive min holdning. Sjældne gange bliver jeg ringet af fra udlandet med nogen der vil sælge noget eller fra Danmark. Personligt så får det ikke mit pis i kog. Jeg gør kort proces på og er videre straks derefter. Gider ikke at bruge tid eller energi på at blive arrig eller lignende over det efterfølgende. Det er det ikke værd. Jeg besvarer også hemmeligt nummer - de meget få gange jeg modtager et sådan. Det er ikke et problem at gøre det mig. Nogle gange er det et salgsopkald, andre gange ikke og er i stedet et reelt opkald. De meget få gange nogen ringer til mig med hemmeligt nummer, har det aldrig været noget der ikke tåler dagens lys (jeg mener ikke jeg har deltaget i noget som kunne medfører sådanne opkald heller) og jeg har svært ved at se at man deltager i luskeri ved at tage sin telefon. Det gør man vel kun hvis ens reaktion på evt luskede opkald medvirker til et eller andet. Jeg gør som sagt kort proces, ikke interesseret siger jeg og farvel, eller også smider jeg røret på. Måske derfor jeg får så opkald, for jeg husker for nogle år siden, hvordan opkaldene var meget hyppigere i en kortere periode. Nu er det efterhånden hver halve år jeg får et sådan opkald eller er det efterhånden en gang om året. Det går nok. Faktisk kan enkelte af opkaldene være lidt sjove, når en det der lyder til at være en indier eller pakistaner ringer til mig og på dårligt engelsk oplyser mig om at han er fra Microsoft og at han kan se helvede er brudt løst på min PC Det kan jeg godt få et smil på læben over inden jeg smækker røret på. Men ej heller de ringer til mig mere. Det er som om de ikke gider mig mere. Ak ja, jeg må se om jeg kommer over også det Læste at det nu var teknisk muligt for dem at ringe til en med et falsk ikke eksisterende dansk nummer. Jeg så i øvrigt på et socialt medie, en video hvor kvinde begynder at optage efter hun er blevet ringet op af en mand med skumle hensigter, hun siger han lige skal vente mens hun skal på toilet, da hun kommer tilbage skal han lige vente igen for en ringer på døren, og sådan forsætter det og til sidst bliver han arrig og råber og skælder hende ud - da havde han hængt i røret temmelig længe og kvindens opfindsomhed med hvor han lige skulle vente pga dig og så dat, var temmelig morsom. The joke was on him. Redigeret 28. Januar, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Muggi 482 Skrevet 28. Januar, 2021 Jeg blev udstødt fra Jehovas Vidner for godt 11 år siden, og har selvfølgelig selv gået fra hus til hus i min tid som JV. Blot for at sætte én ting på plads, så er de forkyndere ikke ude på at sælge noget (hvilket jeg tror også mange ved), men de gør det fordi de brændende ønsker, at videregive det budskab de selv har fået ind. Det er velmene mennesker der kun vil, sine medmennesker det godt. Problemerne er bare, at det som de forkynder ikke nødvendigvis er den "fulde universielle sandhed", for når man gennem årene har været medlem og selv undersøger bibelen. Finder man fejl som til tider kan være så store, at man mister den tro man i tidernes morgen fik. Det skete i mit tilfælde at jeg selv undersøgte skrifterne, og fandt ud af til sidst, at jeg havde en alt for stor forskel trosmæssigt på nogle grundlæggende punkter. Hvor vil jeg hen med det, som jeg har skrevet? Jo, bare derhen hvor jeg med god samvittighed kan sige, at de folk som kommer til jeres dør, meget tit gør det af deres gode hjerte. At så man er uenig med deres lærepunkter, kan jeg delvis også godt forstå 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PeeHairy 365 Skrevet 28. Januar, 2021 lille_peter skrev, for 9 timer siden: Jeg tror helt at de har opgivet at få mig med i paradiset Efter at de gentagende gange har ringet på min dør og hver gang fik et pent og høfligt nej tak. Blev det for meget, jeg stod splitternøgen i badeværelset og var på vej i bad fordi at jeg skulle i byen, på med alt tøjet igen og da jeg åbnede døren stå der en mand og en kone på ca. 60 år med den lille lak taske, så var jeg godt klar over hvad klokken var slået! FOR FANDEN SÅ TAG DOG EN UNG SMUK PIGE MED! Det er da det mindste de kan gøre! De fik lige chancen for at sige et par ord, så jeg var helt sikker på at de var fra JW. OGSÅ!! Brugte jeg alle mine ikke eksisterende pædagogisk evner til at forklare dem at jeg IKKE gad og have dem rendende og afsluttet med FRAVEL! ! ! Det så helt ud til at den ældre herre forstod budskabet, han svarede fravel. Det gør JW normalt aldrig, de sige på gensyn. Det ser ud til at jeg har fået fred her på jorden Hmm - FRAVEL Og I sagde de begge. Tænk jeg har aldrig hørt eller brugt det ord. Vidste slet ikke det fandtes - og slet ikke hvilken virkning det har 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 28. Januar, 2021 De kommer ikke mere hos mig, de stoppede i slut 70 erne, der stod et par unge og ganske smukke piger fra JV - og oplyste om at de elskede mig, så jeg inviterede dem ind og spurgte om de virkeligt elskede mig og det blev bekræftet, så smed jeg skjorten og sagde så går vi ind i soveværelset til en god trekant for folk der elsker hinanden de elsker altså intenst og jeg gengældte da deres kærlighed, så nu skulle vi.... de så forskrækkede ud og jeg spurgte om de ville gå eller kneppe - de gik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9524 Skrevet 28. Januar, 2021 lille_peter skrev, for 9 timer siden: FOR FANDEN SÅ TAG DOG EN UNG SMUK PIGE MED! Det ville jo nok kræve et mirakel. På den anden side er de jo beskæftiget i en branche hvor det forlyder at man kan lave mirakler. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 28. Januar, 2021 TheVoice skrev, for 4 timer siden: Det ville jo nok kræve et mirakel. På den anden side er de jo beskæftiget i en branche hvor det forlyder at man kan lave mirakler. Der var faktisk for længe siden en udsendelse om et vidne, der havde sin unge, smukke og dødlækre datter med på sin tur, så det er en mulighed. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Januar, 2021 Mit lille trick når sælgere ringer: Sælgeren: "Er det Bananas jeg snakker med?" Mig: "Nej det er hans søn" S: "Må jeg snakke med Bananas" Mig: "Han døde desværre igår. Cancer." S: "Nej det er jeg da ked af, beklager rigtigt meget" Mig: "Det er i orden. Han var alligevel et røvhul" Siden ringer de ikke mer fra det sted. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 28. Januar, 2021 Bananas skrev, for 2 minutter siden: Mit lille trick når sælgere ringer: Sælgeren: "Er det Bananas jeg snakker med?" Mig: "Nej det er hans søn" S: "Må jeg snakke med Bananas" Mig: "Han døde desværre igår. Cancer." S: "Nej det er jeg da ked af, beklager rigtigt meget" Mig: "Det er i orden. Han var alligevel et røvhul" Siden ringer de ikke mer fra det sted. Fedt den låner jeg og bruger irl overfor invassive telefonsælgere af alt muligt - før brugte jeg “vi bruger ikke” - den her er på sin egen groteske facon sjovere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg