Noob 0 Skrevet 4. Juni, 2013 Det er vist ikke tilfældet for denne betjent. Sgu ret tragikomisk at vi har den slags "genier" til at løbe rundt i uniform https://www.youtube.com/watch?v=HnDlgRsf608 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 4. Juni, 2013 hehehe... jeg kan skam godt forstå at politiet ikke vil have dokumenteret deres arbejdsmetoder - det ville jeg heller ikke, hvis jeg opførte mig som en stor del af det danske politikorps. Det ser man jo også her, hvor betjenten med løgne og trusler forsøger at få fotografen til at stoppe - på trods af at han er i sin gode ret - med at filme politiets arbejde. Det er selvfølgelig også hæmmende i situationen, hvis man skal stå til ansvar hvis/ når man overtræder loven el. krænker borgernes rettigheder. Og NEJ - jeg er absolut ikke imponeret over størstedelen af de personager politiet har ansat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gog 187 Skrevet 4. Juni, 2013 Det er vist ikke tilfældet for denne betjent. Sgu ret tragikomisk at vi har den slags "genier" til at løbe rundt i uniform https://www.youtube.com/watch?v=HnDlgRsf608 Nej, åbenbart iflg dig, men hvad med din studenterhue, hvis du havde haft en ville du nok tænke dig mere om inden du skrev det som du skrev. Kunne du tænke dig at arbejde under det pres, som de gør? Vær du glad for at der er nogen som vil, og også ved at der altid er nogle der er klogere end dem, men hvordan tror du at de kloge, som dig, havde reageret i en sådan situation? Syntes at vi skal være glade for at vi har et Politi, der gør, hvad de kan, under de forehold de har, for det er jo ikke dem der råber op, ikke retter sig efter henvisninger fra Politiet, er provokerende, bruger ukvemsord, om dem ((Politiet) bare så du kan forstå det) Nej på dem er der intet der trykker, ja det var bare min mening og dette indlæg, somkeg iøvrigt ikke syntes hører hjemme her, men måske på Brøndbys, el FCK`s hjemmeside God FARS`S DAG Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 4. Juni, 2013 Men uanset hvad, skal politiet jo overholde love og regler, lige såvel som borgerne skal, og hvis ikke de gør skal de da stå til ansvar for deres handlinger, såvel som alle andre? Der er vel intet i vejen for at man prøver at dokumentere hvis politiet træder over stregen, så længe man overholder loven - som fotografen gør hér? Eller mener du at politiet bare skal have lov til at tolke loven som de vil, og behandle borgerne efter forgodt befindende - dét er vist det som hedder en politi-stat, og vi danskere er jo så kvalmende stolte af at leve i et "demokrati" :oops: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 4. Juni, 2013 Politiet kan ikke bede folk om ikke at filme deres arbejde. Men faktisk kan de godt bede folk om af forlade stedet hvis de virker forstyrrende (medfører ulempe). Jf. ordensbekendtgørelsen §6 fremgår: § 6. Politiet kan påbyde enhver at undlade at stå stille på et bestemt sted eller at færdes frem og tilbage på kortere strækninger, når den pågældendes ophold eller færden medfører ulempe for de omkringboende eller forbipasserende, eller når der er begrundet formodning om, at den pågældende på dette sted udøver en strafbar adfærd. Derudover er det på kanten af straffeloven §264d at offentliggøre billeder af personer der er "under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden". Dette kan f.eks. gælde for personer der udsættes for en undersøgelse/anholdelse af politiet på offentlig vej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noob 0 Skrevet 4. Juni, 2013 Politiet kan ikke bede folk om ikke at filme deres arbejde. Men faktisk kan de godt bede folk om af forlade stedet hvis de virker forstyrrende (medfører ulempe). Jf. ordensbekendtgørelsen §6 fremgår: Ja, men det er svært at argumentere for, at han skulle virke forstyrrende ved at stå og filme 20 meter fra politiforretningen. Derudover er det på kanten af straffeloven §264d at offentliggøre billeder af personer der er "under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden". Dette kan f.eks. gælde for personer der udsættes for en undersøgelse/anholdelse af politiet på offentlig vej. Jeg synes egentlig at dette spørgsmål er mindre relevant i denne sammenhæng. Når det er sagt - så har de jo rent faktisk sløret nummerpladerne på de biler, der bliver stoppet af politiet. Jeg synes faktisk at det er langt mere relevant at diskutere, hvorvidt vi et i civiliseret, demokratisk samfund kan leve med, at politiet giver borger urigtige oplysninger og tilsyneladende tydeligt forsøger at intimidere borgeren med trusler om anholdelse. Kender betjenten omvendt ikke lovgivningen på området - så er det vel i virkeligheden et mindst lige så stort problem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Youngster 17 Skrevet 4. Juni, 2013 Generelt set er jeg tilfreds med politiet, og kender ikke til diverse paragraffer omkring denne situation. Men det skal dog siges, at for mig se så fremstår politiet uheldigt i denne situation, og fra hvad man ser i klippet, så vil jeg give den unge mand/dreng ret. Og lige en sidste ting, så er indlægget her jo lagt op under hyggesnak hvor ordet er frit. Så det er da et fint emne at få på banen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 4. Juni, 2013 Ja, men det er svært at argumentere for, at han skulle virke forstyrrende ved at stå og filme 20 meter fra politiforretningen. Tjaa, det kunne jo være, at politiet har vurderet at risikoen for voldelig adfærd hos dem de skal undersøge/anholde er større når der står en kameramand på den modsatte side af gaden. Og hvis spørgsmålet skulle afgøres ved en domstol, så vil politiets vurdering næsten altid blive tillagt højest værdi. Jeg synes faktisk at det er langt mere relevant at diskutere, hvorvidt vi et i civiliseret, demokratisk samfund kan leve med, at politiet giver borger urigtige oplysninger og tilsyneladende tydeligt forsøger at intimidere borgeren med trusler om anholdelse. Ja, men fakta er jo det er yderst sjældent at sådan noget sker. Størstedelen af politistyrken opfører sig faktisk ordentligt og gør et godt stykke arbejde. Kender betjenten omvendt ikke lovgivningen på området - så er det vel i virkeligheden et mindst lige så stort problem. Ja, hvis det er tilfældet, er det mangelfuld uddannelse af politiet. Og her er det nærliggende at det skyldes, at der er visse politikere der konsekvent arbejder i mod større bevillinger til politiet.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 5. Juni, 2013 Men uanset hvad, skal politiet jo overholde love og regler, lige såvel som borgerne skal, og hvis ikke de gør skal de da stå til ansvar for deres handlinger, såvel som alle andre?Det er jeg meget enig med dig i, Monz, men politiets betingelser er desværre ikke blevet lettere med tiden. Tingene skal uden tvivl også ses i sammenhæng med det autoritetstab, som korpset har lidt under siden ungdomsoprøret. Uden at skulle trætte alt for meget med mine barndomsminder var det tidligere sådan, at hvis selv en enkelt betjent dukkede op i gaden, så var der respekt. Han havde en naturlig myndighed, og folk tog hans anvisninger alvorligt. Ingen diskussion her. I dag er det sådan, at hvis politiet kommer med anvisninger, betragter folk det nærmest som et forhandlingsoplæg og begynder at diskutere betimeligheden i dets disposition. Politiet skal med andre ord i dag bruge en del ressourcer på blot at få ørenlyd, og der er vel heller ingen, der vil benægte, at pressen er blevet betydelig mere nærgående siden ungdomsoprøret? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Goldfinger 373 Skrevet 5. Juni, 2013 Nu ligger ungdomsoprøret jo nogle år tilbage og der er selvfølgelig en sammenhæng med nutidens tab af autoritet uanset om man er strisser, læger, pædagog eller blot den gamle dame i bussen, der må stå op på bekostning af "trætte" børn fra 2. klasse. Meeen - dertil skal vel også tilsættes nogle gram af indflydelse fra andre kulturer, hvor "autoriteterne" er en anden "størrelse". I mange år efter ungdomsoprøret har jeg oplevet køkultur mv., men på et tidspunkt gik dette også tabt, hvor man nu nærmest skal have rundsave på albuerne, hvis ikke man vil overhales i en kø. Og det er desværre disse "normer", som vores børn opdrages efter. Prøv at iagttage en tur i Tivoli eller lignende - hvor mange børn respekterer en kø og endnu værre - hvor mange forældre hjælper dem med det - uanset "hårfarve"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Juni, 2013 Trykkede synes godt om til Goldfinger. Faktisk synes jeg overhovedet ikke godt om det, men er enig i goldfingers betragtninger. Samme fænomen kan observeres i S-tog/metro. Jeg har set folk, der lige måtte tage et stop ekstra fordi ind-stormene unge mennesker ikke ville lade dem komme af først. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PolleFraSnave 139 Skrevet 6. Juni, 2013 Politiet skal opføre sig ordentligt og behandle alle borgere korrekt. Generelt set skal sensationslystne og bedrevidende snothvalpe som christianitten på videoen udvise rettidig omhu og undlade at træde folk over tæerne uanset om det er politifolk eller privat personer. Der er alt for meget "det er min ret" og næsten himmel råbende lidt "det er min pligt" i det danske folks opfattelse af samfundsordenen. Vi danske statsborgere har det alt for godt til at koret af "det' også for dåååååårligt" på nogen måde ha sin berettigelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noob 0 Skrevet 10. Juni, 2013 Politiet skal opføre sig ordentligt og behandle alle borgere korrekt. Generelt set skal sensationslystne og bedrevidende snothvalpe som christianitten på videoen udvise rettidig omhu og undlade at træde folk over tæerne uanset om det er politifolk eller privat personer. Der er alt for meget "det er min ret" og næsten himmel råbende lidt "det er min pligt" i det danske folks opfattelse af samfundsordenen. Vi danske statsborgere har det alt for godt til at koret af "det' også for dåååååårligt" på nogen måde ha sin berettigelse Sensationslysten og bedrevidende? Fordi han påpeger, at betjenten i bedste fald ikke kender lovgivningen på området - og i værste fald forsøger at intimidere fotografen med trusler om anholdelse? Det er da et kæmpe problem at politiet optræder på denne måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 10. Juni, 2013 Det er da et kæmpe problem at politiet optræder på denne måde. Måske du har ret... Men som jeg ser det, så er kilden til problemet, dem der køber diverse afhængighedsskabende stoffer som f.eks. hash mv.. Handelen med ulovlige stoffer stiger desværre år for år, hvilket betyder større økonomi/større risiko og deraf en forråelse af hele miljøet. Denne forråelse påvirker desværre også Politiet, som visse steder kan opleves som værende mere autoritativ frembrusende, da denne fremgangsmåde har vist sig at den mest effektive måde til at håndtere personer i det forråede stof-miljø. Synes du ikke at det er bemærkelsesværdig, at det kun er når Politiet opererer i/nær stof-plagede miljøer, at disse "uskyldige" kamerafolk dukker op? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Orgasmic 178 Skrevet 11. Juni, 2013 Måske du har ret... Men som jeg ser det, så er kilden til problemet, dem der køber diverse afhængighedsskabende stoffer som f.eks. hash mv.. Man kunne også sige at kilden til problemet er at regeringen og politiet vil bestemme hvordan folk lever deres liv. Det burde være muligt at ryge en joint uden at blive overfaldet af en flok magtliderlige politibetjente. Man skader ikke andre end sig selv ved at ryge hash og hvis ikke jeg er fejlinformeret er det mindre farligt at ryge hash end det er at drikke alkohol. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juni, 2013 Man kunne også sige at kilden til problemet er at regeringen og politiet vil bestemme hvordan folk lever deres liv. Det burde være muligt at ryge en joint uden at blive overfaldet af en flok magtliderlige politibetjente. Man skader ikke andre end sig selv ved at ryge hash og hvis ikke jeg er fejlinformeret er det mindre farligt at ryge hash end det er at drikke alkohol. Jamen så er du fejlinformeret. Langt over 1000 personer får hvert år hash psykose, som er en livslang sygdom. En person med permanent psykose eller lignende koster samfundet mqnge hundrede tusind kr hvert år. Såee det er ikke kun den enkelte det går ud over. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Orgasmic 178 Skrevet 11. Juni, 2013 Det koster også samfundet mange penge hvert år, at behandle folk som har fået blodpropper, fordi de har spist for meget kød, men kød er ikke forbudt. Tilsat sukker er også en stor dræber, men det er stadig tilladt at tilsætte til fødevarer. Cigaretter er så farlige, at der er påbud om, at der skal være en advarsel på hver cigaretpakke. Jeg kan ikke se hvorfor disse ting er værre end hash. Skal vi også forbyde disse ting når hash er forbudt? Hash skader nogle af dem der bruger det, men mange tager også skade af at sælge sex. Skal vi forbyde prostitution ud fra samme rationale som vi forbyder hash? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juni, 2013 @ Orgasmic Jeg svarede dig blot på om hash var mere skadelig end alkohol. Det er det. Andet var der ikke i mit svar. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 11. Juni, 2013 @ Orgasmic Jeg svarede dig blot på om hash var mere skadelig end alkohol. Det er det. Andet var der ikke i mit svar. Nej - du svarede at hash kunne give hash-psykoser, og ca 1000 mennesker om året får det. Dét tal tror jeg for det første ikke en skid på, og selvom det skulle være rigtigt, er det vel kun en brøkdel af tallet for helbreds-problemer forårsaget af alkohol - hertil kommer alkohol-relaterede dødsfald, og hash har mig bekendt ikke (direkte) været skyld i nogle dødsfald i DK endnu. Såvidt jeg kan se har du ikke rigtig sandsynliggjort at hash skulle være mere skadeligt end alkohol. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juni, 2013 Såvidt jeg kan se har du ikke rigtig sandsynliggjort at hash skulle være mere skadeligt end alkohol. OK, det er din opfattelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2013 Nej - du svarede at hash kunne give hash-psykoser, og ca 1000 mennesker om året får det. Dét tal tror jeg for det første ikke en skid på, og selvom det skulle være rigtigt, er det vel kun en brøkdel af tallet for helbreds-problemer forårsaget af alkohol - hertil kommer alkohol-relaterede dødsfald, og hash har mig bekendt ikke (direkte) været skyld i nogle dødsfald i DK endnu. Såvidt jeg kan se har du ikke rigtig sandsynliggjort at hash skulle være mere skadeligt end alkohol. Misbrug af alting er vel skadeligt - man kan også snildt dø af at drikke for meget vand Hvorvidt det ene eller det andet er mest skadeligt synes jeg egentlig ikke er voldsomt interessant. Et retssamfund skal være til for borgerne og ikke omvendt, og når så relativ stor en gruppe vælger at bryde en bestemt lov kan det i min optik kun betyde at denne ikke er legitim. En længere udredning af min anarkokapitalistiske tilgang til offerløse forbrydelser vil jeg ikke trætte nogen med her, men jeg har i hvert fald ikke på nogen måde i sinde at stoppe med at ryge mine sjældne hyggejoints bare fordi nogen tilfældige mennesker engang har skrevet noget pjat på et stykke papir. Så må jeg jo tage straffen, hvis Moder Stat skulle finde trang til at beskytte mig fra mig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 11. Juni, 2013 Det koster også samfundet mange penge hvert år, at behandle folk som har fået blodpropper, fordi de har spist for meget kød, men kød er ikke forbudt. Tilsat sukker er også en stor dræber, men det er stadig tilladt at tilsætte til fødevarer. Cigaretter er så farlige, at der er påbud om, at der skal være en advarsel på hver cigaretpakke. Jeg kan ikke se hvorfor disse ting er værre end hash. Skal vi også forbyde disse ting når hash er forbudt? Hash skader nogle af dem der bruger det, men mange tager også skade af at sælge sex. Skal vi forbyde prostitution ud fra samme rationale som vi forbyder hash?Min grænse går der, hvor andres misbrug skader mig. For min skyld kan folk ryge eller drikke sig ihjel, det er i min optik deres eget valg. Mit problem opstår, når misbruget rammer omgivelserne. Det har ingen fysisk effekt på mig, at en fra omgivelserne fylder sig med alkohol eller æder for meget oksekød, det går kun ud over ham selv, men det er i den grad skadeligt for mit helbred at være offer for passiv rygning – det være sig hash eller tobak. Skrevet af en, hvis barndom er oplevet igennem andres tobakståger, og hvis ungdom har været generet betydeligt af andres hashrygning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Youngster 17 Skrevet 11. Juni, 2013 Man kunne også sige at kilden til problemet er at regeringen og politiet vil bestemme hvordan folk lever deres liv. Det burde være muligt at ryge en joint uden at blive overfaldet af en flok magtliderlige politibetjente. Man skader ikke andre end sig selv ved at ryge hash og hvis ikke jeg er fejlinformeret er det mindre farligt at ryge hash end det er at drikke alkohol. Så længe politiet følger og håndhæver loven, så kan man vil ikke klandre dem. De gør jo derved trods alt bare deres job. Men folketingets tilgang til legalisering af hash er et interessants spørgsmål som er værd at diskutere. Personligt ryger jeg ikke selv noget som helst, men synes det er fint andre mennesker har mulighed for det, hvis ikke det påvirker andre. Som jeg ser det er det deres liv, så må det også være op til dem selv hvordan de vil leve, så længe det ikke skader andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 12. Juni, 2013 Hvis alle kører efter forholdene på vejene, så var færdselsloven unødvendig - groft sagt! Sådan er verden jo ikke, nogle vil bryde. Derfor er der brug for lovgivning. Det er forkert at sige, at politiet bare gør deres job, selvfølgelig skal de kende loven, til gengæld, så er der mennesker der føler det er deres pligt at holde øje med politiet, blot fordi de ikke kan lide politiet, det er helt ude i hampen, billedligt talt. Fotografen har ret, men jeg tror selv jeg ville blive pissed på ham, hvis jeg stod overfor ham, Samfundet følger udviklingen i resten af verden, og det har udviklet sig vildt siden jeg var ung. Jeg mener det er forkert hele tiden at vende sig mod politikerne, så er vi ved at vi ikke selv tager ansvar, men vil have politikere til at vælge for os - hvor er vi så? Jeg er bestemt ikke "blå" og mener denne regering har lavet mange fejl præsidstsom den forrige, som ikke ar min kop te! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 12. Juni, 2013 I princippet er jeg ligeglad at nogle mennesker ønsker at ødelægge deres eget liv. Mht. farligheden af hash, så synes jeg at hash-rygerne burde forholde sig til at alle stærk-stof-misbrugere startede med at ryge hash. Når man ryger hash er risikoen for at man glider videre over i de mere stærkere stoffer væsentligt højere end ved f.eks. alkohol-misbrug, eller for dens sags skyld sukker/fedt-misbrug Men det værste ved de ulovlige stoffer er faktisk, at man ved at købe det, støtter de stærkt voldelige kriminelle organisationer, som står bag den ulovlige produktion, importen og distributionen af disse stoffer. Faktisk så går jeg ind for, at man lovliggøre samtlige ulovlige stoffer, således dem der ønsker at flygte fra livets realiteter (som alt misbrug jo drejer sig om) kan gå på apoteket og hente de stoffer de ønsker at ødelægge sig selv med. Derudover så går jeg ind for aktiv dødshjælp, således at misbrugere som brændende ønsker at ødelægge sig selv, kan gå op til deres praktiserende læge/bedemand og få den sidste rus... I øvrigt kan jeg i denne forbindelse anbefale alle at se dokumentarserien fra DR som hedder kokainens pris - den viser nemlig også hvad det medfører af død og ulykkelige skæbner når man køber sin hash på pusherstreet og lign. steder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg