Hop til indhold
NickieNelly

Mundbind, burde vi ikke bære det under sex ?

Recommended Posts

Onslow skrev, for 17 minutter siden:

Jeg har skrevet det andre steder, men skal gerne gentage det her.

Tyskerne har haft krav om mundbind på de samme steder som os siden marts. Rigtigt mange bruger det også udendørs.

Hvis det nu havde haft gavnlig effekt, mon så ikke tyskerne ville have haft et væsentligt mindre smittetryk end os?

Det havde de også en lang periode.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en ny virkelighed, hvor vi må prøve at navigere mellem en eller anden form for kompromis, mellem en ny virkelighed, og så det at livet skal gå videre.

Myndighederne prøver nærmest desperat, at undgå en nedlukning, som under den første bølge.

Samtidig med at de forsøger at holde så meget, så åbent som muligt, så længe som muligt.

Jeg selv havde nærmest indstillet mig på, at nu blev det take away , i stedet for at gå ud, men jeg har kapituleret til Covid 19.

I torsdags var jeg en en kammerat på en fremragende italiensk restaurant, 7 rettere med gode vine til.

Mundbind eller visir, blot vi rejste os for at gå på toilettet, alle tjenere bar mundbind.

Vi fik faktisk under omstændighederne en rigtig god oplevelse, og vi kommer til at vænne os til det længe endnu.

Heldigvis kom gæsterne i en lind strøm, fyldte op ved bordene, og lagde dermed også den omsætning, der er så hårdt brug for at vi erlægger derude, hvor selvstændige i disse tider kæmper en hård kamp for at overleve.

Mod forventning, er jeg langsomt ved at slå mig til tåls med situationen.

Livet skal gå videre, og det bedste vi alle kan gøre, det er at bruge penge i oplevelses sektoren, også indtil kl 22!

De har det sværest af alle i øjeblikket.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 59 minutter siden:

Jeg har skrevet det andre steder, men skal gerne gentage det her.

Tyskerne har haft krav om mundbind på de samme steder som os siden marts. Rigtigt mange bruger det også udendørs.

Hvis det nu havde haft gavnlig effekt, mon så ikke tyskerne ville have haft et væsentligt mindre smittetryk end os?

Der er jo nærmest ingen der siger at selve mundbindet virker fantastisk, men når nu folk ikke kan finde ud at at holde afstand og lign, må der jo prøves med andre ting. 

Redigeret af AlfaN

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody

Jeg håber ikke det her bliver alt for politisk. Men tænker det er en god debat vedrørende besøg hos gp'er.

 

Jeg ved ikke hvormange der hørte den sidste udmeldelse i sidste uge fra folketinget?

Men der blev netop spurgt ind til de ting i snakker om her.

Corona vs influenza

Grunden til at de to ting ikke helt kan samlignes er fordi de ligger på 2 forskellige fronter.

De fleste influenzaer kan man blive vaccineret og få behandlig for. Og der er ikke så mange efterfølgende bivirkerne efter man har haft det. Influenza går mest ud over børn end voksne. Da voksne har nemmere ved at stå imod det.influenzaen har slået flest mennesker indtilvidere ihjel på et helt år. Troede men men sidste år var der "kun" 119 personer der døde af influenza og de fleste var 65+.

 

Corona er der ingen vaccine, ingen behandling for endnu. Der er mange efteefølgende bivirkninger hvis man har haft det. Eks, smerter i kroppen og hoved, blive ved med at føle sig svag, vejrtrækningsproblemer, hoste, nedsat lugtesans, bevægelse og talebesvær. Det rammer flest voksne og ikke så mange børn. Bare fra marts til nu er der flere der har været smittet med covid og dødstallet ligger idag på 721 døde.

Hvad afstand,håndsprit og mundbind angår.

Fortalte de også at de ikke virker 100 procent på at man ikke kan blive smittet.

Man kan samligene det lidt med sex og graviditet.

Hvis man har sex og manden laver den med at trække sig ud inden han kommer og kommer pigen i ansigtet er der ca 10 procent chance for pigen bliver gravid.

=

Hvis 2 mennesker er i det samme lokale og holder 1-2 meters afstand, den ene har covid og hoster og nyser, så er der ca 10 procent chance for at den anden også kan blive smittet.

 

Hvis pigen bruger sæddræbende creme er der ca 30 procent chance for hun kan blive gravid, da cremen bliver fortyndet af safterne

Hvis de 2 personer bruger håndsprit,men ikke holder afstand er der ca 30 + procent for at blive smittet, da spritten fordamper kort tid efter man har fået det på hænderne.

 

Hvis kvinden bruger mini p-piller vil hun have ca 49 procent chance for at blive gravid, da minipillen ikke kan tage det hele og det er vigtigt at hun tager dem på det samme tid hver dag.

=

Hvis de 2 personer bruger mundbind, men ikke holder afstand og ikke spritter hænder, beskytter mundbindet kun ca 49procent.

 

Hvis pigen bruger mini p-piller, sæddræbende creme og og han trækker sig ud inden han kommer vil chancen for at blive gravid ca ligge på de 99 procent. Der er stadig 1 procent der gør at hun kan blive gravid men meget større chance for at hun ikke bliver det.

=

Hvis de 2 personer holder afstand, bruger håndsprit og maske er der ca 99 procent chance for at de ikke bliver smittet.

(Tallene er selvfølige fiktive, det er bare for at forklare, at jo mere man beskytter sig jo større chance er der for ikke at blive smittet. Vi ved stadig ikke nok om corona/covid endnu, så vi må tage den beskyttelse som vi kan indtil videre)

Med alt det i tænkerne kan man sige at der er en chance for at blive smittet ved en gp, men hvis hun og kunden tager alle deres forhåndsregler kan det godt lade sig gøre ikke at blive smittet.

Redigeret af Melody

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 2 timer siden:

Det havde de også en lang periode.

Det er så noget vrøvl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 54 minutter siden:

Jeg håber ikke det her bliver alt for politisk. Men tænker det er en god debat vedrørende besøg hos gp'er.

 

Jeg ved ikke hvormange der hørte den sidste udmeldelse i sidste uge fra folketinget?

Men der blev netop spurgt ind til de ting i snakker om her.

Corona vs influenza

Grunden til at de to ting ikke helt kan samlignes er fordi de ligger på 2 forskellige fronter.

De fleste influenzaer kan man blive vaccineret og få behandlig for. Og der er ikke så mange efterfølgende bivirkerne efter man har haft det. Influenza går mest ud over børn end voksne. Da voksne har nemmere ved at stå imod det.influenzaen har slået flest mennesker indtilvidere ihjel på et helt år. Troede men men sidste år var der "kun" 119 personer der døde af influenza og de fleste var 65+.

 

Corona er der ingen vaccine, ingen behandling for endnu. Der er mange efteefølgende bivirkninger hvis man har haft det. Eks, smerter i kroppen og hoved, blive ved med at føle sig svag, vejrtrækningsproblemer, hoste, nedsat lugtesans, bevægelse og talebesvær. Det rammer flest voksne og ikke så mange børn. Bare fra marts til nu er der flere der har været smittet med covid og dødstallet ligger idag på 721 døde.

Hvad afstand,håndsprit og mundbind angår.

Fortalte de også at de ikke virker 100 procent på at man ikke kan blive smittet.

Man kan samligene det lidt med sex og graviditet.

Hvis man har sex og manden laver den med at trække sig ud inden han kommer og kommer pigen i ansigtet er der ca 10 procent chance for pigen bliver gravid.

=

Hvis 2 mennesker er i det samme lokale og holder 1-2 meters afstand, den ene har covid og hoster og nyser, så er der ca 10 procent chance for at den anden også kan blive smittet.

 

Hvis pigen bruger sæddræbende creme er der ca 30 procent chance for hun kan blive gravid, da cremen bliver fortyndet af safterne

Hvis de 2 personer bruger håndsprit,men ikke holder afstand er der ca 30 + procent for at blive smittet, da spritten fordamper kort tid efter man har fået det på hænderne.

 

Hvis kvinden bruger mini p-piller vil hun have ca 49 procent chance for at blive gravid, da minipillen ikke kan tage det hele og det er vigtigt at hun tager dem på det samme tid hver dag.

=

Hvis de 2 personer bruger mundbind, men ikke holder afstand og ikke spritter hænder, beskytter mundbindet kun ca 49procent.

 

Hvis pigen bruger mini p-piller, sæddræbende creme og og han trækker sig ud inden han kommer vil chancen for at blive gravid ca ligge på de 99 procent. Der er stadig 1 procent der gør at hun kan blive gravid men meget større chance for at hun ikke bliver det.

=

Hvis de 2 personer holder afstand, bruger håndsprit og maske er der ca 99 procent chance for at de ikke bliver smittet.

(Tallene er selvfølige fiktive, det er bare for at forklare, at jo mere man beskytter sig jo større chance er der for ikke at blive smittet. Vi ved stadig ikke nok om corona/covid endnu, så vi må tage den beskyttelse som vi kan indtil videre)

Med alt det i tænkerne kan man sige at der er en chance for at blive smittet ved en gp, men hvis hun og kunden tager alle deres forhåndsregler kan det godt lade sig gøre ikke at blive smittet.

Nu nævner du at mundbind ikke er 100% effektive det er vist en sandhed med store modifikationer, mundbind er slet ikke effektive overhoved vi blir holdt for nar(der er ugler i mosen).

Så vis 200.000 mennesker i DK bruger mundbind korrekt i en uge så vil det forhindre 1 i at blive smittet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
S&W500S skrev, for 1 time siden:

Nu nævner du at mundbind ikke er 100% effektive det er vist en sandhed med store modifikationer, mundbind er slet ikke effektive overhoved vi blir holdt for nar(der er ugler i mosen).

Så vis 200.000 mennesker i DK bruger mundbind korrekt i en uge så vil det forhindre 1 i at blive smittet.

 

Ja hvis man ikke holder afstand og spritter af. 

Som jeg skrev før alle tingene hjælper kun en smule hver især. Til sammen giver de en bedre beskyttelse.

Men hvis du vil have 100 procent beskyttelse, skal man låse sig ind i et hus hvor du ikke har nogen naboer og blive der til alt det her er overstået.

Det er ikke en holdbar løsning for ret mange.

Så i stedet kan du holde afstand, sprit af og få det mundbind på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 2 minutter siden:

Men hvis du vil have 100 procent beskyttelse, skal man låse sig ind i et hus hvor du ikke har nogen naboer og blive der til alt det her er overstået.

Det er ikke en holdbar løsning for ret mange.

Vi er også stadig nogle, der er lavt uddannede eller ufaglærte, også nogle der er højere uddannet, og som har et job, hvor det er vores arbejde at møde fysisk op i et arbejdsmiljø, hvor vi ikke kan arbejde hjemmefra.

Det beklager jeg ikke, og det gør jeg gerne under behørig overholdelse af alle retningslinjer, som myndighederne og min arbejdsgiver har udstukket.

Nogle skal gøre det, for uden os, så går det samfund i stå, som alle der arbejder hjemmefra er afhængige af fungerer for dem.

Mentalt har jeg mistet lysten til sex , i tiderne som de er, men jeg vil ikke undvære at gå på gode restauranter, i godt selskab, også med mundbind på.

Så lukket som Danmark og det øvrige Europa var under første bølge, kan kun lade sig gøre midlertidigt, for at forebygge et sammenbrud af vores sundhedsvæsen.

Lykkes dette ikke på det kortere sigt, får vi på langt sigt ikke denne valgmulighed.

Så står valget i sidste ende, mellem at acceptere et sammenbrud af sundhedsvæsenet, og heraf følgende massegrave, eller at lade samfundet køre videre med alle de ofre det indebærer.

Som det mindste af 2 onder, for et totalt økonomisk sammenbrud, betyder også total opløsning af civilisationen som vi kender den.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Vi er også stadig nogle, der er lavt uddannede eller ufaglærte, også nogle der er højere uddannet, og som har et job, hvor det er vores arbejde at møde fysisk op i et arbejdsmiljø, hvor vi ikke kan arbejde hjemmefra.

Det beklager jeg ikke, og det gør jeg gerne under behørig overholdelse af alle retningslinjer, som myndighederne og min arbejdsgiver har udstukket.

Nogle skal gøre det, for uden os, så går det samfund i stå, som alle der arbejder hjemmefra er afhængige af fungerer for dem.

Mentalt har jeg mistet lysten til sex , i tiderne som de er, men jeg vil ikke undvære at gå på gode restauranter, i godt selskab, også med mundbind på.

Så lukket som Danmark og det øvrige Europa var under første bølge, kan kun lade sig gøre midlertidigt, for at forebygge et sammenbrud af vores sundhedsvæsen.

Lykkes dette ikke på det kortere sigt, får vi på langt sigt ikke denne valgmulighed.

Så står valget i sidste ende, mellem at acceptere et sammenbrud af sundhedsvæsenet, og heraf følgende massegrave, eller at lade samfundet køre videre med alle de ofre det indebærer.

Som det mindste af 2 onder, for et totalt økonomisk sammenbrud, betyder også total opløsning af civilisationen som vi kender den.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det har jeg heller ikke udtalt mig om, jeg ved godt at der er nogen der skal holde hjulene igang.

Siger bare at hvis man vil have max beskyttelse må man isolere sig selv.

Det sidste du skriver med lukning af dk og massegrave og ophøring af civilitionen som vi kender det. .. håber jeg aldrig bliver aktuelt.

Men det her er vores sidste chance for at prøve at rette op på tingene, hvis det ikke lykkes .... ved jeg ikke hvad regeringen gør.

Og det skræmmer mig mest

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne tråd ser man antagelser og det modsatte. Problemet er, at ingen rigtig ved ret meget. Det at sætte procenter på, har jeg ikke set noget videnskabeligt om, kun hvad man tror.

Det med mundbind betyder, ifølge det jeg har hørt i tv mv., at man nedsætter risikoen for andre hvi man er smittet. Mundbind betyder mindre i forhold til egen risiko. Derfor er mundbind en beskyttelse af andre.

Ved massage ned hj., f.eks. hos en thai, kan det have en funktion. Ellers et det nok begrænset. 

Tungekys med mundbind er nok vanskeligt. 

Med mindre det er gruppesex, så er man normalt under 10 personer sammen hos en GP'er, hvorfor risikoen for spredning er mindre. Hvis den ene er smittet, så bliver den anden nok også. Så man må vælge risiko op i afholdenhed.

GP'eren er tæt sammen med kunder, så her er risikoen nok størst, men afhængig af kundeantallet. Problemet er at der går flere dage, hvor man smittet uden man selv ved det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 17 minutter siden:

Tungekys med mundbind er nok vanskeligt. 

Gagging nok også :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 31.10.2020 at 13:41:

Personligt tror jeg at det vil være dårligt for forretningen, at kræve mundbind?

Nu kender jeg ikke til, hvordan hendes forretning går, men jeg har besøgt denne kvinde: https://annoncelight.dk/showad/276788

Hun giver dig kun bj, og kræver DU har mundbind på - det er lidt komisk, men faktisk også betrygende

Hendes bj kan varmt anbefales

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Æskildsen skrev, for 13 minutter siden:

Nu kender jeg ikke til, hvordan hendes forretning går, men jeg har besøgt denne kvinde: https://annoncelight.dk/showad/276788

Hun giver dig kun bj, og kræver DU har mundbind på - det er lidt komisk, men faktisk også betrygende

Hendes bj kan varmt anbefales

Det er vel ikke så fjollet. Jeg kører det samme koncept på korte aftaler. Og ja, det beskytter pigen mere end gæsten, men pointen er jo netop også, at det er pigen som kommer i nærkontakt med flere, så jo bedre hun er beskyttet desto lavere er din risiko derfor også som gæst. 

Jeg ville også selv tage mundbind på til de korte, men så er det godt nok svært at sutte pik :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æskildsen skrev, for 2 timer siden:

Nu kender jeg ikke til, hvordan hendes forretning går, men jeg har besøgt denne kvinde: https://annoncelight.dk/showad/276788

Hun giver dig kun bj, og kræver DU har mundbind på - det er lidt komisk, men faktisk også betrygende

Hendes bj kan varmt anbefales

Både købere og sælgere har taget alverdens tiltag i et håb om, at smitterisikoen for Covid-19 bliver markant mindre, ved et seksuelt besøg.   Nogen kysser ikke, andre nøjedes med kun at kneppe pigen bagfra osv osv.  Og så er tiltag som  nærværende. Det lyder måske logisk ved  første øjekast og kke lyder så "tosset" som så mange andre tiltag.

Faktum er nok bare, at der udelukkende er tale om  falsk tryghed og udokumenterede forhåbninger.   Et eller andet sted svarer det jo til, at man godt med at en tur på motorcykel kan ende med katastrofiske følger,  men hvis man bare tager styrthjeml på, så er al risiko pludselig forsvundet.  Vi ved jo godt at hvis man vil fjerne risikoen helt, så skal man slet ikke tage en tur. 

En helt anden ting er så,  at det kan undre mir, at hun tilsyneladende har vurderet smitte risikoen for kønssygdomme ved blow og slug, som  lav  og ubetydelig, i øvrigt helt fair.  Men at risikoen for at blive smittet med Covid-19  skulle være mere alvorligt, så derfor tilbydes der kun blow hvor manden har mundbind på.    Det giver jo ingen mening set i relations til personens generelle risikovillighed.   Covid-19 er nyt og derfor stiger angstniveauet, og det er vel her man skal finde forklaringen.  Konklusionen virker til at være:  Det kan nedsætte ens angstniveau, men der har faktuelt ingen markant indvirkning på smittefaren

Det der til gengæld giver mening er at forholde sig til om man er villig til at løbe en risiko eller ej.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, den 31.10.2020 at 10:34:

Det er efter min mening op til den enkelte. Hvis man som glædespige eller kunde vitterligt ønsker at bidrage til begrænsningen af smitten, så bør man slet ikke sælge eller købe sex af fremmede personer. Dette er jeg også overbevidst om er i overensstemmelse med myndighedernes anbefalinger.

Endvidere så konstateres det også, at mundbind kun har en supplerende effekt, hvis der holdes afstand og føres god håndhygiejne. Det første er jo umuligt ved sex/massage. 

Jamen Covid-19 smitter vel kun gennem udåndingsluften? Så hvis man holder sig væk fra GP's mund, så kan der vel ikke ske noget? Der sker vel ikke noget ved fx at slikke hende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Petter0419 skrev, for 8 timer siden:

Jamen Covid-19 smitter vel kun gennem udåndingsluften? Så hvis man holder sig væk fra GP's mund, så kan der vel ikke ske noget? Der sker vel ikke noget ved fx at slikke hende?

Kan man holde 1-2 meters afstand når man slikker en GP?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 28 minutter siden:

Kan man holde 1-2 meters afstand når man slikker en GP?

 

Så skal hun da godt nok have nogle lange stænklapper. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Sutteålen skrev, for 2 timer siden:

Kan man holde 1-2 meters afstand når man slikker en GP?

 

NEJ

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...