Hop til indhold
EksilKøbenhavner

Er du tidligere straffet?

Recommended Posts

EksilKøbenhavner skrev, for 20 timer siden:

Nu har jeg fornyligt læst en spændende tråd herinde, hvor jeg lærte at vi alle sammen er millionærer eller tæt på.

Så kom til at tænke på... gad vide hvor mange af os luder-kunder, der har været inde og tænke lidt over tingene. Så er du tidligere straffet og hvis du vil dele det - for hvad?

Jeg kan starte med at sige nej, jeg har været sigtet over flere omgange (§289). Sidste gang blev jeg bogstaveligt talt reddet på målstregen, da der i 11. time blev indgået et forlig (som jeg kommer til at betale for resten af mit liv). Så det har været meget tæt på. 

Så for mig nej, men det kunne jeg lige så godt.

De sidste 5 år har jeg passet mit arbejde og familie og ellers opført mig pænt :)  men hvad med dig?

Mange millionærer burde have været inde at sidde, for de er ikke kommet til deres formue på ærlig vis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 13 timer siden:

Ja, men så blev jeg skilt. :D 

der kan man bare se!

Jeg var tæt på at blive gift for snart 20 år siden men slap væk , så jeg er stadigvæk ustraffet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Også et par bøder i trafikken. 
Mon ikke både piger og mænd i denne branche repræsentere et bredt udsnit af befolkningen. 

Jeg har dog mødt flere glædespiger som er frækkere end politiet tillader ;-)

Mega plat kommentar......Men det er en regnfuld mandag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 20 timer siden:

Forøvrigt giver det stof til eftertanke at så mange tråde herinde handler om hvor dyrt det er at gå til en GP. Det er tankevækkende at millionærer synes det er Så dyrt. Man skulle da tro det kun var et greb i lommen når nu millionerne triller ind på bankkontoen årligt . 

Se, der er en vigtig detalje som er glippet: Man bliver ikke velhavende af at tjene mange penge, men af at bruge færre penge end man tjener. At være millionær er ikke det samme som at millionerne triller ind på bankkontoen årligt; det kan være at man bare er hulens god til at holde på den smule der kommer ind.

Så EGs brugere har åbenbart visse træk til fælles med Joakim v. And :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 21 timer siden:

Forøvrigt giver det stof til eftertanke at så mange tråde herinde handler om hvor dyrt det er at gå til en GP. Det er tankevækkende at millionærer synes det er Så dyrt. Man skulle da tro det kun var et greb i lommen når nu millionerne triller ind på bankkontoen årligt . :ph34r:

Hej og godaften @Lady C

:D:D Tror du ikke det handler om. Overdrivelse fremmer forståelsen. Eller sagt på jysk. Skidt med det er løgn bare det er spændende. :D

Men ja der er mange rige på EG. Mon de bare er gniere. Siden ting er for dyrt for dem. Skulle ikke undre mig de er Skottere ligeså :P

Godaften derude

KK

P.s. Jeg er ikke straffet ej heller millionær eller Skotte. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest krampe

Jeg skiller mig åbenbart helt vildt ud ved at have en måneds betinget dom, tilbage fra de dage hvor jeg levede længere ude på kanten end idag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gu fanden er vi straffet, 30 dage i brummen for at give nogle snotvalpe en på låget, 

ved løsladelsen blev jeg spurgt om jeg havde lært nået af de 30 dage, kunne så fortælle dem ja det havde jeg, så spurte han om hvad, måtte fortælle ham at jeg havde lært at skulle forgå på en mørk vej hvor der ikke var vidner, for om jeg ville gøre det igen ja med stort J, har stadig den mening om det selv om det er 12år siden er at det var dem der startede lortet, men fordi de vidne for hinanden er det mig der blev straffet.

fraekmand 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, den 4.10.2020 at 23:37:

Så den foreløbige konklusion bliver

eroguides købesex brugere er lovlydige men meget nærige millionærer der er dårlige til at køre bil, men gode til at lyve   :D:P:P

Fast jag är ju inte laglydig – jag har brutit mot svensk lag nästan varje månad de senaste femton åren genom att köpa sex i Sverige (Än så länge är det dock inte brottsligt för mig att köpa sex i till exempel Danmark och Tyskland [vilket jag gör flitigt i samband med arbetsresor] eftersom principen av "dubbel straffbarhet" gäller, det vill säga för att jag ska kunna bli straffad i Sverige för en handling begången utomlands så måste handlingen vara brottslig i både Sverige och i det andra landet. Men det finns krafter som vill att det ska vara brottsligt att köpa sex även utomlands oavsett vad lagstiftningen säger i aktuellt land.).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig været så meget som i nærheden af at blive straffet. Intet andet end et par fart og parkeringsbøder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kontroversielt spørgsmål, der har sat lidt tanker igang.

Uden at gradbøje på det etiske rimelige i  "straf/overtrædelse" kan en skævert blive skelsættende for egen udvikling. 

som ung knøs på 19 år med ikke langt fra tanke til handling, ungdommelig ligegyldighed, en fandens karl og ikke mindre end verdensmester i håndtering af den tohjulede ......også i de sene nattetimer indtil brag, postyr og en nervepirrende  ventende på brev fra politimesteren i Aalborg. Lidt talgymnastik med tidspunktet for sidste genstand resulterede i et "magisk tal" på 1,19 - mindre bøde og en plads på observationslisten i fire år. De fire år med skærpet opsyn var uden betydning, lektien var lært. For god ordens skyld skal nævnes  at der "kun" skete materiel skade. 

Straffeattesten er pletfri og det er ingen opfordring  til "civil ulydighed" men nærmere en generel refleksion over, at lidt slingrekurs langs dydens smalle vej med  lidt "pissen ved siden af" undevejs giver spændende mangfoldighed i modsætning til den retskafne selvhøjtidelig attitude fra den grå masse. 

Holdingen er "lidt kant, smag på livet" -  lidt udover det mere "leverpostej-agtige"  onsdagsknald. 

Go onsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Straffet..... hmmm kommer an på hvordan man ser på det.

Gennem det meste af min barndom var jeg på "sommerskole" i Danmark for at  lære dansk, mens resten af familien var i sommerhus. I mine sene teenageår, stak vi selvfølgelig af for at drikke os fulde og ryge smøger. Jeg må bare sige, at hver gang det var i Jylland blev jeg straffet med tæsk, når vi var ude..... Hver gang. (og også nogle gange siden, i voksenlivet). En enkelt gang også af ordensmagten. Jeg klagede så meget og så højlydt over de lokale bonderøve og deres voldsparathed, at en landbetjent gav mig valget mellem en bøde og et par på ørerne.... Mine forældre ville jo finde ud af det med bøden, så jeg valgte et par på ørerne.

Jeg ved ikke hvad bøden egentlig skulle gives for, men det tænkte jeg ikke over dengang. I dag ville jeg have råbt POLITIVOLD. 

Men straffet blev jeg vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SødSur
EksilKøbenhavner skrev, den 4.10.2020 at 23:10:

Umiddelbart er eroguide's brugere lovlydige  - men elendige til at parkere :D

Nogen gange må man parkere hurtigt/hvor der er plads for at nå sin GP aftale - så ikke uventet med de mange p-bøder :) :)

Redigeret af SødSur

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
SødSur skrev, for 2 timer siden:

Nogen gange må man parkere hurtigt/hvor der er plads for at nå sin GP aftale - så ikke uventet med de mange p-bøder :) :)

Kender det godt, jeg har også fået p-bøder i forbindelse med GP besøg, derfor kommer jeg nu kun hvor hvor man kan holde privat diskret. Ellers ikke straffet, jeg har ikke været på kost og logi hos hotel Gitterly

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er ikke straffet, men er før blevet afhørt og beskyldt for at være skyld i væbnet røveri, hvilket selvfølgelig ikke havde noget på sig overhovedet, men man bliver da lidt beklemt ved situationen, selvom det overhovedet ikke havde noget på sig:???:

Jeg kunne aldrig krumme et hår på nogen, så det var ret ubehageligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, den 4.10.2020 at 23:10:

Umiddelbart er eroguide's brugere lovlydige  - men elendige til at parkere :D

Og holde hastigheden :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Line c skrev, for 9 timer siden:

Og holde hastigheden :D

Det er satme også svært at parkere og holde hastigheden........  Selv sætter jeg gerne hastigheden ned til 0, når jeg parkerer

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 7 minutter siden:

Det er satme også svært at parkere og holde hastigheden........  Selv sætter jeg gerne hastigheden ned til 0, når jeg parkerer

Haha ja håber da der bliver parkeret og leveret som man siger :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Har hverken bil eller kørekort, men jeg har vidst fået et dusin bøder fra biblioteket i årenes løb.. :rolleyes: Er ellers meget velopdragen, min straffeattest er pletfri og jeg regner ikke med at det ændrer sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...