Hop til indhold
Nye tider

Trafficking, - tvangsprostitution og dens modbydelige fjæs.

Recommended Posts

Guest Lady C
Nannas Hjørne skrev, for 23 minutter siden:

Kære @Lady C

Man kan ikke tale for skarpt om menneskehandel eller de mennesker som gør sig selektivt blinde overfor dets eksistens, eller decideret er ligeglade. 

Grunden til, at jeg ikke har kommenteret på den del af dine indlæg er netop at jeg er rørende enig i det du har skrevet - og ikke selv kunne sige det bedre. Min egen nuance tilføjelse var netop det, en nuance. Udenlandske kvinder bliver ofte putter i én boks, nemlig udnyttede, og den meget begrænsede erfaring er blot, at der er flere nuancer på det end som så. Desværre er få af dem hvad jeg ville kalde gode, i forhold til hvordan jeg ville ønske at sexbranchen var, men heller ikke så sort/hvide at man kan skære dem over en kam. 

Det skærer mig i hjertet at tænke på, men for pigerne selv, er prostitution uden lysten til det måske et reelt bedre valg end alternativet. Vi har aldrig stået i den form for fattigdom og mangel på udsigter, som nogle af de piger gør. At blive prostitueret og tage til et rigt land kan nærmest være en måde at være sin egen lykkes smed. 

Det er så pigernes side (nogle af pigerne), dem som ikke er handlede eller tvunget pga gæld de aldrig kan komme ud af, men antager man kundernes perspektiv, vil jeg heller aldrig kunne forstå dem, som kan gå til en pige med den mindste mistanke om, at hun ikke er der fordi hun reelt nyder det hun gør. 

Og nej, de meget nuancerede indlæg herinde er netop udtryk for, at dem som er ligeglade ikke følger tråden. Desværre.

Jeg har ikke så meget at tilføje. Jeg er fuldstændig enig 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 4 timer siden:

Kære @Lady C

Man kan ikke tale for skarpt om menneskehandel eller de mennesker som gør sig selektivt blinde overfor dets eksistens, eller decideret er ligeglade. 

Grunden til, at jeg ikke har kommenteret på den del af dine indlæg er netop at jeg er rørende enig i det du har skrevet - og ikke selv kunne sige det bedre. Min egen nuance tilføjelse var netop det, en nuance. Udenlandske kvinder bliver ofte puttet i én boks, nemlig udnyttede, og min meget begrænsede erfaring er blot, at der er flere nuancer på det end som så. Desværre er få af dem hvad jeg ville kalde gode, i forhold til hvordan jeg ville ønske at sexbranchen var, men heller ikke så sort/hvide at man kan skære dem over en kam. 

Det skærer mig i hjertet at tænke på, men for pigerne selv, er prostitution uden lysten til det måske et reelt bedre valg end alternativet. Vi har aldrig stået i den form for fattigdom og mangel på udsigter, som nogle af de piger gør. At blive prostitueret og tage til et rigt land kan nærmest være en måde at være sin egen lykkes smed. 

Det er så pigernes side (nogle af pigerne), dem som ikke er handlede eller tvunget pga gæld de aldrig kan komme ud af, men antager man kundernes perspektiv, vil jeg heller aldrig kunne forstå dem, som kan gå til en pige med den mindste mistanke om, at hun ikke er der fordi hun reelt nyder det hun gør. 

Og nej, de meget nuancerede indlæg herinde er netop udtryk for, at dem som er ligeglade ikke følger tråden. Desværre.

 Det er så pigernes side (nogle af pigerne), dem som ikke er handlede eller tvunget pga gæld de aldrig kan komme ud af, men antager man kundernes perspektiv, vil jeg heller aldrig kunne forstå dem, som kan gå til en pige med den mindste mistanke om, at hun ikke er der fordi hun reelt nyder det hun gør.

Skal jeg forstå dit indlæg, som at jeg skal have dårlig samvittighed over, at besøge en GP som lige har haft besøg af en kunde hun kun knadlede med fordi hun fik penge for det? Lad os antage du vandt 10 millioner i lotto ville du så fortsætte med dette hverv?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
jenslillemandhansenv2 skrev, 1 time siden:

 Det er så pigernes side (nogle af pigerne), dem som ikke er handlede eller tvunget pga gæld de aldrig kan komme ud af, men antager man kundernes perspektiv, vil jeg heller aldrig kunne forstå dem, som kan gå til en pige med den mindste mistanke om, at hun ikke er der fordi hun reelt nyder det hun gør.

Skal jeg forstå dit indlæg, som at jeg skal have dårlig samvittighed over, at besøge en GP som lige har haft besøg af en kunde hun kun knadlede med fordi hun fik penge for det? Lad os antage du vandt 10 millioner i lotto ville du så fortsætte med dette hverv?

Hvis GP'ens eneste valg er at have sex med folk for at klare sig, men ellers ikke har lyst til arbejdet, ja, så synes jeg ikke, at du skal have det helt godt med at besøge sådan en pige. Hvis hun har muligheden for at vælge en anden vej, men foretrækker at være prostitueret fordi hun kan lide arbejdet, jamen så er der ingen grund til dårlig samvittighed. 

Hvis jeg vandt 10. millioner.. så ved jeg ikke om jeg blev ved, sikkert kun i begrænset form hvis jeg gjorde. Jeg ville nok stadig holde betalte gangbangs ind imellem og fortsætte med de stamkunder jeg har en særlig relation til, og hvis jeg fandt en partner privat som tændte på det, ville jeg elske at lege luderlege i fællesskab. Jeg har også en uddannelse i et andet erhverv, som jeg brænder for og synes er spændende, men hvis jeg vandt 10 millioner, ville jeg nok også ændre på hvordan og hvor meget jeg arbejdede med det. Det betyder ikke, at jeg ikke nyder arbejdet. Et mere realistisk eksempel er, at jeg lige er blevet færdig med min uddannelse, og søger job indenfor det felt jeg er uddannet i. Når jeg får arbejde kommer jeg ikke til at være økonomisk afhængig af prostitution - ja, det er jeg allerede ikke - men jeg vil alligevel fortsætte som GP når jeg får job, fordi jeg kan lide det jeg laver her.
Alle danske kvinder, som ikke er i alvorlige problemer, har et valg når det kommer til at være prostituerede, derfor er der ikke grund til samvittighedskvaler hos flertallet af os. Fordi vi har et valg, er der nok også tendens til, at vi nyder vores arbejde. Hvis du besøger en GP som har et valg, men udelukkende arbejder for at tjene penge og ellers ikke kan lide sit job, jamen så behøver du ikke have dårlig samvittighed, men jeg har svært ved at forstå, at du skulle have lyst til at komme hos sådan en pige. 

Men det er utroligt, at du tager det ud af kontekst og læser din egen agenda ind i hvad jeg skriver. Vi skriver jo netop her om piger med meget begrænsede ressourcer, og ikke om hele sexbranchen.  

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna

Tak @Lady C for din iver og engagement i tråden og det forfærdelige miljø.

Du efterlyser flere aktive i tråden, men langt de fleste brugere på forum er følgere der aldrig skriver og helst vil være den anonyme grå masse, sådan er det allesteder, vi følger bare strømmen.

Jeg har læst tråden igennem og kunne aldrig selv finde på at købe på gaden eller gå til kvinder hvor annoncerne virker det mindste mistænkelige, der er mange indikationer som tidligere beskrevet i tråden.

Jeg har et enkelt forslag der måske kunne afhjælpe lidt, for det er meget langt fra alle sex købende mænd der læser dette forum.

Min idé er at alle sider der viser sex annoncer skulle vise et lille banner samtidigt med oplysning om trafficking, hvordan det spottes og hvor man kan anmelde det.

lidt ligesom cancer info på cigaretter, og det vil virke, for oplysning er vejen frem, gøres brugere opmærksomme på det vil det helt sikkert også give respons.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
A. Senna skrev, for 2 timer siden:

Tak @Lady C for din iver og engagement i tråden og det forfærdelige miljø.

Du efterlyser flere aktive i tråden, men langt de fleste brugere på forum er følgere der aldrig skriver og helst vil være den anonyme grå masse, sådan er det allesteder, vi følger bare strømmen.

Jeg har læst tråden igennem og kunne aldrig selv finde på at købe på gaden eller gå til kvinder hvor annoncerne virker det mindste mistænkelige, der er mange indikationer som tidligere beskrevet i tråden.

Jeg har et enkelt forslag der måske kunne afhjælpe lidt, for det er meget langt fra alle sex købende mænd der læser dette forum.

Min idé er at alle sider der viser sex annoncer skulle vise et lille banner samtidigt med oplysning om trafficking, hvordan det spottes og hvor man kan anmelde det.

lidt ligesom cancer info på cigaretter, og det vil virke, for oplysning er vejen frem, gøres brugere opmærksomme på det vil det helt sikkert også give respons.

Fremragende idé ' og tak for de pæne ord :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 10.9.2020 at 10:37:

næ det er muligt - men jeg er ikke politiker så det er ikke mig der skal sørge for at finpudse reglerne eller lovgivningen. Men det overordnede formål er at få trafficking til livs. Og der har jeg kommet med et forslag til hvordan det kan lade sig gøre . 

Og jo jeg mener at du som sexkøber med en sund fornuft godt kan tage dine forholdsregler så du undgår at købe sex af en handlet kvinde. Du kan bare starte med annoncerne eksempelvis . Og så ellers læs de indlæg der er kommet i denne tråd. Der gives faktisk udmærkede råd til hvordan man bedst kan sikre sig. 

Note til mig selv : Jeg skal huske at ikke alle gider læse alle indlæg i en tråd .

Dette er i mine øjne naivt. Jeg mener ikke det er muligt at adskille trafficking og "almindelig" sexhandel.

Jeg har selv oplevet at være stamkunde hos en dansk GP som jeg troede fuldt og fast på. Som stamkunde kan man godt få et tæt forhold til en GP, hvor man taler om personlige ting. Fx. ens vej ind i "branchen". Da min GP fortalte om hendes vej ind i branchen, fandt jeg ud af, at det var hendes egen mor der oprindeligt havde presset hende til at være GP :( Pga. det bånd der er mellem en mor og datter, benægtede datteren selvfølgelig, at det ikke var hendes eget valg at blive GP. Men ud fra de detaljer hun fortalte mig var det meget klart, at hun oprindeligt blev truet til det. Moren havde fx. inddirekte truet med selvmord, hvis ikke de kunne skaffe penge. Jeg mener klart, at hun har været udsat for trafficking af moren.

Hun er dog fortsat GP. Og hun ret velbesøgt og anmeldt... :wacko: Men jeg kommer der ikke længere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
BingoBanko skrev, for 6 timer siden:

Dette er i mine øjne naivt. Jeg mener ikke det er muligt at adskille trafficking og "almindelig" sexhandel.

Jeg har selv oplevet at være stamkunde hos en dansk GP som jeg troede fuldt og fast på. Som stamkunde kan man godt få et tæt forhold til en GP, hvor man taler om personlige ting. Fx. ens vej ind i "branchen". Da min GP fortalte om hendes vej ind i branchen, fandt jeg ud af, at det var hendes egen mor der oprindeligt havde presset hende til at være GP :( Pga. det bånd der er mellem en mor og datter, benægtede datteren selvfølgelig, at det ikke var hendes eget valg at blive GP. Men ud fra de detaljer hun fortalte mig var det meget klart, at hun oprindeligt blev truet til det. Moren havde fx. inddirekte truet med selvmord, hvis ikke de kunne skaffe penge. Jeg mener klart, at hun har været udsat for trafficking af moren.

Hun er dog fortsat GP. Og hun ret velbesøgt og anmeldt... :wacko: Men jeg kommer der ikke længere.

Åh ja. Sørgeligt. Men man bliver nødt til at starte et sted. Og der vil altid kunne findes sådanne skæbner uanset hvor civiliseret og oplyst et samfund vi befinder os i. Og det eksempel du kommer med her er jo ikke et oplagt og typisk eksempel på trafficking. Men da du opdagede at der var tale om en kvinde hvor man kan tale om " social arv" i destruktiv retning mere end man kan tale om trafficking - ja så tog du jo konsekvensen og stoppede dine besøg. Du har altså en samvittighed og et værdigrundlag. Du er ikke en af de pisse ligeglade. 

Man skal starte et sted. Og stedet er hos en selv. Det er ikke nok at sige " det er op til myndighederne. Det er deres ansvar. 

Det er nemlig ikke kun myndighedernes ansvar. Det er også dit. Det er samfundets problem men det er også individets problem. Især som sex køber. 

For vi bærer allesammen et ansvar for hinandens trivsel. 

Forstået på den måde at vi kan som minimum forholde os. 

Have en mening 

Give udtryk for den mening 

Stille sig selv det spørgsmål " hvad kan jeg gøre for at undgå at købe sex hos en handlet.? 

Igen : at  slå ud med armene og sige : det nytter alligevel ingenting. Det giver jeg intet for. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
A. Senna skrev, den 12.9.2020 at 20:44:

Min idé er at alle sider der viser sex annoncer skulle vise et lille banner samtidigt med oplysning om trafficking, hvordan det spottes og hvor man kan anmelde det.

lidt ligesom cancer info på cigaretter, og det vil virke, for oplysning er vejen frem, gøres brugere opmærksomme på det vil det helt sikkert også give respons.

Ingen dum idé. Det vil jo ikke ske frivilligt desværre, men måske noget som man kunne arbejde med politiskt. Skriv til nogen politikere som du har tiltro til og respekt for.

Den slags banner skulle gøre stor forskel; en slags symbol for at man ved/vi ved/samfundet ved at branchen har sorte bagsider og at man skal være obs på dem.

Me like.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 47 minutter siden:

Som køber af sex, er disse links bestemt oplysende.    Man kan altid blive klogere.  Jeg gik faktisk ud fra, at hvis man havde en mistanke, at man så skulle kontakte politiet.  Det kan man sikkert også, men synes det er rigtigt godt at man helt anonymt kan udfylde en kontaktformular (Center mod menneskehandel)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...