Bebop 9651 Skrevet 14. April, 2020 (edited) Nu taler de om at få frisørerne (og fysioterapeuter og andre små erhvervsdrivende) åbnet. Så er der nok nogen der skal ud og knelippes snart? https://www.bt.dk/politik/partier-oensker-at-aabne-frisoerer-og-for-besoeg-hos-aeldre Redigeret 14. April, 2020 af Bebop 2 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Joebiden Skrevet 14. April, 2020 Jeg skal have klippet pubes hårene Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmadarling Skrevet 14. April, 2020 Bebop skrev, for 15 minutter siden: Nu taler de om at få frisørerne (og fysioterapeuter og andre små erhvervsdrivende) åbnet. Så er der nok nogen der skal ud og knelippes snart? https://www.bt.dk/politik/partier-oensker-at-aabne-frisoerer-og-for-besoeg-hos-aeldre Så spidser jeg saksen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lange 1738 Skrevet 14. April, 2020 Jeg trænger til både at blive klippet og kneppet. Vil dog hellere klippes af dem jeg blive kneppet af end omvendt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joey Joe Joe 2968 Skrevet 14. April, 2020 En anelse hudsult har bygget sig op under karantænen En del ekstra penge står på forbrugskontoen i banken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. April, 2020 Foreløbig har vi lukket til d. 10. maj. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 14. April, 2020 masser af åbne steder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 14. April, 2020 Virussen er der stadigvæk, forbud eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1727 Skrevet 14. April, 2020 Landsbytossen skrev, for 10 minutter siden: Virussen er der stadigvæk, forbud eller ej. Enig. Jeg forstå jer altså heller ikke. Var det frygt for virus der holdt jer hjemme? - så har risikoen altså aldrig været større end nu. Flere smittet end nogensinde før i danmark. Det er ok at udvise forsigtighed - men gør det dig af de rette grunde. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5247 Skrevet 14. April, 2020 Jogge skrev, for 2 minutter siden: Flere smittet end nogensinde før i danmark. Det er korrekt - og det kan du gentage hver eneste dag i rigtig lang tid fremover. Men skal vi alle så sætte alt på stand by i måske flere år (eller i hvert fald en god portion måneder indtil en vaccine måtte komme)? Alt med måde, tænker jeg. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 14. April, 2020 Jogge skrev, for 1 minut siden: Enig. Jeg forstå jer altså heller ikke. Var det frygt for virus der holdt jer hjemme? - så har risikoen altså aldrig været større end nu. Flere smittet end nogensinde før i danmark. Det er ok at udvise forsigtighed - men gør det dig af de rette grunde. Ned lukningen har primært handlet om, at sikre sig at vores sundhedssystem kunne klare den gruppe af smittede der krævede behandling. Det er stadig målet. Det har ikke handlet om, at Covid-19 pludselig skulle forsvinde/uddød. Nu lukkes der igen lidt op for samfundet, og det vil naturligvis øge antallet af smittede, meen det forventes at sundhedssystemet har kapacitet. Afstandskrav, hygiejne m.v. gælder stadig, så enig, der skal stadig udvises forsigtighed, når vi mødes med familie, venner, kolleger, er ude og handler, går en tur, tager offentlige transportmidler mv. Meget kunne godt tyde på, at der snart åbnes op for, at man igen kan gå til frisør, tandlæge, fysioterapeut m.v. Når det sker, vil stort set alle både GP´er og købere finde det forsvarligt at benytte sig af disse tilbud. Man kan så blot håbe på, at stadig husker af følge alle anvisninger og opføre sig ansvarligt. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
grå 88 Skrevet 14. April, 2020 Joebiden skrev, 1 time siden: Jeg skal have klippet pubes hårene Ja det ma da være nogen der skal shaves efter den her lukning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 14. April, 2020 Jeg glæder mig til at blive klippet når det er muligt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. April, 2020 TheVoice skrev, for 8 minutter siden: Man kan så blot håbe på, at stadig husker af følge alle anvisninger og opføre sig ansvarligt. Kan det lade sig gøre, både at dyrke sex, og at følge alle anvisninger for at opføre sig ansvarligt. Særligt med det flow i døren, af skiftende gæster på et bordel, der er tilfældet. Næppe! På den ene side kan brancher med kropsnær kontakt, ikke holde til at forblive lukket, som de sidste i uger eller måneder, efter at resten at samfundet har lukket op. På den anden side, så tror jeg at vi kommer til at leve med, og at acceptere en højere risiko end tidligere, både som sexkøber og sexsælger, i den tid risici vil forblive større end før. Det den enkelte må gøre op med sig selv, er hvem og hvor mange, vil indirekte være under indflydelse af den risikofaktor, vi vælger at acceptere, når vi gør det. Det være sig i hjemmet, på arbejdet etc Ikke bare i seksuel sammenhæng, også hos massøren eller frisøren, men livet skal gå videre, og vi må leve med en ny virkelighed halve, eller flere år endnu. Politisk tror jeg at man allerede har indkalkuleret det, og vil vælge at acceptere en overdødelighed, hvis blot sundhedsvæsnet kan følge med. Hvis bare vi undgår en stop and go udvikling, hvilket vi næppe havde undgået uden den drakoniske nedlukning i første fase, mener jeg også at det er en smertelig nødvendighed. Politisk og økonomisk. Venlig hilsen Rejsenetværk 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 14. April, 2020 (edited) Jeg glæder mig til at blive kneppet når det er muligt. Jeg tror jeg har haft det. Men da de ikke tjekkede dem med milde symptomer, så var der ingen grund til at kontakte lægen, så jeg er ikke sikker? Jeg er nervøs for at få det, hvis det ikke var det. Det må jeg indrømme. Pga af min vægt er jeg jo i risikogruppen. Men jeg kan ikke leve uden at få dækket min hudsult og liderlighed resten af mit liv, for det vil ikke føles som et godt liv. Så jeg er nødt til at springe ud i det med begge ben, og håbe på det bedste. Men jeg gør det selvfølgelig først når frisørerne får lov at åbne. Ikke før. Redigeret 14. April, 2020 af Christina ssbbw Jeg tilføjede det sidste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 14. April, 2020 De sagde på et tidspunkt at jo færre virus partikler man bliver udsat for når man bliver smittet, jo mildere symptomer får man. Ved I om de stadig mener det? For så er det spørgsmålet om det kan betale sig at nøjes med at nyde en enkelt mand? Men så skal man vel vente 14 dage før man leger med den næste, for at være sikker på at man ikke er smittet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 14. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 16 minutter siden: Jeg glæder mig til at blive kneppet når det er muligt. Jeg tror jeg har haft det. Men da de ikke tjekkede dem med milde symptomer, så var der ingen grund til at kontakte lægen, så jeg er ikke sikker? Jeg er nervøs for at få det, hvis det ikke var det. Det må jeg indrømme. Pga af min vægt er jeg jo i risikogruppen. Men jeg kan ikke leve uden at få dækket min hudsult og liderlighed resten af mit liv, for det vil ikke føles som et godt liv. Så jeg er nødt til at springe ud i det med begge ben, og håbe på det bedste. Men jeg gør det selvfølgelig først når frisørerne får lov at åbne. Ikke før. Mange, mange flere kan have været syge uden at udvikle alvorlige symptomer. Blodbankerne fik pludselig travlt, da det gik op for folk, at ved at melde sig som bloddonor, bliver man testet for covid 19. På baggrund af de blodprøver, anslår man at 127.000 har været smittet https://www.dr.dk/nyheder/indland/doedelighed-skal-formentlig-taelles-i-promiller-danske-blodproever-kaster-nyt-lys Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 14. April, 2020 Rejsenetværk skrev, for 32 minutter siden: Kan det lade sig gøre, både at dyrke sex, og at følge alle anvisninger for at opføre sig ansvarligt. Særligt med det flow i døren, af skiftende gæster på et bordel, der er tilfældet. Næppe! På den ene side kan brancher med kropsnær kontakt, ikke holde til at forblive lukket, som de sidste i uger eller måneder, efter at resten at samfundet har lukket op. På den anden side, så tror jeg at vi kommer til at leve med, og at acceptere en højere risiko end tidligere, både som sexkøber og sexsælger, i den tid risici vil forblive større end før. Det den enkelte må gøre op med sig selv, er hvem og hvor mange, vil indirekte være under indflydelse af den risikofaktor, vi vælger at acceptere, når vi gør det. Det være sig i hjemmet, på arbejdet etc Ikke bare i seksuel sammenhæng, også hos massøren eller frisøren, men livet skal gå videre, og vi må leve med en ny virkelighed halve, eller flere år endnu. Politisk tror jeg at man allerede har indkalkuleret det, og vil vælge at acceptere en overdødelighed, hvis blot sundhedsvæsnet kan følge med. Hvis bare vi undgår en stop and go udvikling, hvilket vi næppe havde undgået uden den drakoniske nedlukning i første fase, mener jeg også at det er en smertelig nødvendighed. Politisk og økonomisk. Venlig hilsen Rejsenetværk Helt enig i dine tanker. Dog mener jeg sagtens at man både kan købe sex og samtidigt opføre sig ansvarligt. Det er jo de færreste der har levet og kan leve under forhold, hvor de på intet tidspunkt løber en smittefare. Som du selv allerede har været inde, så er det medtaget i diverse beregninger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 3 minutter siden: De sagde på et tidspunkt at jo færre virus partikler man bliver udsat for når man bliver smittet, jo mildere symptomer får man. Ved I om de stadig mener det? For så er det spørgsmålet om det kan betale sig at nøjes med at nyde en enkelt mand? Men så skal man vel vente 14 dage før man leger med den næste, for at være sikker på at man ikke er smittet? Jeg tror ikke at den slags overvejelser er realistiske at gøre sig, hvis vi skal have en hverdag til at fungere, når landet er genåbnet. Selvfølgelig skal vi følge alle de anvisninger, der stadig gælder, når vi går på cafe, handler ind og går på arbejde. Det er slut med knus, kram og håndtryk i almindelighed os 5 millioner + mennesker imellem, men vi skal stadig til frisør, fysioterapi, benytte massage tilbuddet på jobbet når de må arbejde igen. Hvis vi her på EG skal udelukkes fra det gode selskab, betyder det at man acceptere en kalkuleret risiko for nogle, men ikke for andre. Som jeg ser det, så arbejder pigerne når de må igen, og om vi vil besøge dem, må vi hver især afgøre med os selv, om vi har grunde til at lade være, eller ikke. Og så besøger vi som udgangspunkt også pigerne igen. Hjemmeplejen, dem der arbejder der, og dem de kommer hos, kommer også til at tage en ny virkelighed med sig ind i deres arbejds og privatliv, som kommer til at være gældende længe efter at samfundet er genåbnet. Fordi samfundet skal genåbne, for at undgå masse konkurser og et sammenbrud af samfundsøkonomien. Venlig hilsen Rejsenetværk 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 14. April, 2020 (edited) Christina ssbbw skrev, for 36 minutter siden: De sagde på et tidspunkt at jo færre virus partikler man bliver udsat for når man bliver smittet, jo mildere symptomer får man. Ved I om de stadig mener det? For så er det spørgsmålet om det kan betale sig at nøjes med at nyde en enkelt mand? Men så skal man vel vente 14 dage før man leger med den næste, for at være sikker på at man ikke er smittet? Baseret på hvad du tidligere har skrevet, så har du jo valgt at gå længere end de fleste, i din begrænsning/omkring omgang med andre mennesker. Sså mon ikke der skulle være plads til lidt sex, uden at dit samlede risiko-niveau bliver højere end gennemsnittet. Der er jo stadig mange der mange der kører i offentlige transportmidler hver dag, besøger familie venner, handler ind dagligt og måske nogen gange glemmer at spritte pølserne af når du handler. Så et eller andet sted skal man vel betragte sin levevis samlet. Nogle ting er forbundet med risiko andet er ikke. Vil man tilbyde sex, ja så løber man jo en risiko, det samme som køber, men at begynde at udtænke scenarier hvor man kun modtager en gæst hver 14. dag giver nok ikke den store mening i det samlede billede. Er du bange eller føler du, at du er i en særlig risikogruppe, så lad vær. Redigeret 14. April, 2020 af TheVoice 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 14. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 36 minutter siden: De sagde på et tidspunkt at jo færre virus partikler man bliver udsat for når man bliver smittet, jo mildere symptomer får man. Ved I om de stadig mener det? Det mener man stadig, for så vidt jeg ved. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 14. April, 2020 Bananas skrev, Lige nu: Det mener man stadig, for så vidt jeg ved. Hvis det holder, burde et enkelt smittet familiemedlem i en samboende familie, jo egentligt vælge at isolere sig andet sted, hvis det kan lade sig gøre. Hvorfor ? fordi det så logisk må antages at de raske familie medlemmer vil blive udsat for massive mængde virus partikler, og igen så vil opleve symptomer og forløbet med større styrke. Om der er noget om snakker ved jeg ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 14. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 29 minutter siden: De sagde på et tidspunkt at jo færre virus partikler man bliver udsat for når man bliver smittet, jo mildere symptomer får man. Ved I om de stadig mener det? Ja, det er min opfattelse - lige som man mener, at hvis man først har været smittet og derefter blevet rask, skulle være imun, i hvert fald i en periode... Men, jeg er også ret sikker på, at begge dele er formodninger, der primært baserer sig på de erfaringer fra andre coronavirusstammer som vi har en del mere viden om... - Men man ved vel ikke med sikkerhed, om ny corona opfører sig som "gammel corona" på de punkter... - Dertil noterer jeg mig at man for nyeligt, i Sydkorea, har testet en række personer positive for smitte igen, efter at de var blevet raske... Hvis det betyder at man ikke er imun (Det kan også skyldes andre ting), eller kun er imun i få uger, så er det sgu godt nok op ad bakke... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 14. April, 2020 TheVoice skrev, for 1 minut siden: Hvis det holder, burde et enkelt smittet familiemedlem i en samboende familie, jo egentligt vælge at isolere sig andet sted, hvis det kan lade sig gøre. Hvorfor ? fordi det så logisk må antages at de raske familie medlemmer vil blive udsat for massive mængde virus partikler, og igen så vil opleve symptomer og forløbet med større styrke. Om der er noget om snakker ved jeg ikke. Problemet er at det sjældent lader sig gøre. Det viser sig nu at en del af problemerne i Stockholm er koncentrerede omkring socialt problematiske områder med mange personer i små lejligheder, og der er rigtigt mange somaliere, irakere, syriere etc som er rammet - d.v.s. folk som gerne samles i familjer, støtter hinanden gennem at være tilstede etc, og desuden ofte bor tæt i små lejigheder. Men det med massiv virusattak mener man er forklaringen til at så mange læge og sundhedspersonale i Italien er døde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 14. April, 2020 Bananas skrev, for 1 minut siden: Problemet er at det sjældent lader sig gøre. Det viser sig nu at en del af problemerne i Stockholm er koncentrerede omkring socialt problematiske områder med mange personer i små lejligheder, og der er rigtigt mange somaliere, irakere, syriere etc som er rammet - d.v.s. folk som gerne samles i familjer, støtter hinanden gennem at være tilstede etc, og desuden ofte bor tæt i små lejigheder. Men det med massiv virusattak mener man er forklaringen til at så mange læge og sundhedspersonale i Italien er døde. Enig, det vil ikke kunne lade sig gøre for alle, men hvis det praktiseres for en eller anden procent del, vil det stadig have effekt på de kurver, der styres efter. Nu springer jeg så lige til noget, der længe har undret mig, og som sagtens kan lade sig gøre. P.t har vi vist ca 800 danskere i udlandet, som ønsker at komme hjem. Her kun man jo sagtens sende dem alle i karantæne på f.eks et hotel eller lignende ved hjemkomsten. Nu kan man jo altid være bagklog, men havde man praktiseret det, da det hele startede havde man nok ikke behøvet, at lukke så meget ned, som man endte op med at gøre. Da de ca 200 danske kom hjem fra Peru, Fik de godt nok at vide, at de skulle i hjemme karantæne. Fint nok, man der skulle nu alligevel kysset og krammes med famile og venner bekendte. Det er forståeligt at lysten er der, men ikke særligt smart. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg