Hop til indhold
AlfaN

Sørgeligt

Recommended Posts

AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

En masse konspirations gale britere. 

Ah dem. Briterne som tabte 40.000 mennesker til almindelig influenza i 2018. Var det også 5G, eller måske 4G den gang?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
AalborgLook skrev, for 39 minutter siden:

En masse konspirations gale britere. 

https://www.inputmag.dk/5g_corona/

Teorien skulle vistnok være at 5g masterne er skyld i at nedbryde immunforsvaret således at coronavirus får nemmere ved at gøre folk syge. Var det ikke Asterix der sagde: “de er skøre de britter”?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Toneart
AlfaN skrev, for 2 timer siden:

Jeg har forståelse for at man skal have mad på bordet.

Men er godt nok en egoistisk handling, at tage kunder ind og i den forbindelse risikere at være med til at sprede sygdom ud til en masse.

Double moral !!

Skal jeg vise alle andre herinde på, hvad vores samtale går ud på ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, den 5.4.2020 at 14:12:

Har lige set at en af mine tidligere favorit piger, har åbnet bixen op igen. 
skrev til hende og det var så fordi hun manglede penge. 
Er sgu trist at man i disse tider, tænker mere på egen pengepung end på egen og andres helbred. 

Hvem er det? Så man kan støtte hende lidt 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser også, at min favorit pige, som jeg har set fast gennem længere tid - er begyndt at annoncere helt vildt, selvom hun påstod det modsatte. 
Tid til at afsøge nye græsgange når det her er overstået ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 16 timer siden:

Alle som ikke er danske, bliver registreret som "Anden udenlandsk virksomhed". Selv om de har CVR betaler skat, moms etc. Og dette er hvad de skriver om pakken:

anden udenlandsk virksomhed - kopia.jpg

Danske selvstændige - kopia.jpg

Som jeg har forstået det, er "Anden udenlandsk virksomhed" en virksomhed, der er registeret i et andet land (fx Sverige), og "danske selvstændige" virksomheder, der er registreret med dansk CVR-nr. (og er virksomme i DK). Jeg finder intet om statsborgerskab i den lovtekst, du har taget et udklip fra ovenover. Og har heller ikke hørt om det andre steder fra. Men det er mulig, jeg tager fejl.

Jeg er ikke ude på at starte en diskussion, men prøver rent faktisk bare at blive klogere, da jeg kender flere, som netop er ved at søge. Men om ikke andet bliver jeg klogere, når de får svar. 

Har du ret, er det lidt en skandale.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 5 timer siden:

Som jeg har forstået det, er "Anden udenlandsk virksomhed" en virksomhed, der er registeret i et andet land (fx Sverige), og "danske selvstændige" virksomheder, der er registreret med dansk CVR-nr. (og er virksomme i DK). Jeg finder intet om statsborgerskab i den lovtekst, du har taget et udklip fra ovenover. Og har heller ikke hørt om det andre steder fra. Men det er mulig, jeg tager fejl.

Jeg er ikke ude på at starte en diskussion, men prøver rent faktisk bare at blive klogere, da jeg kender flere, som netop er ved at søge. Men om ikke andet bliver jeg klogere, når de får svar. 

Har du ret, er det lidt en skandale.

 

Nej, "anden udenlandsk virksomhed", registreres det som per automatik i Danmark hvis ejeren er fra et andet land, f.eks. Sverige. Det aldeles uanset at man har firmaet i Danmark, med danskt CPR, danskt CVR og betaler skat og moms i Danmark.

Ja, hvis de ikke ændrer det, så er det lidt en skandale. Eller en unfair måde at udbetale lidt mindre til alle dem som tvinges lukke sin virksomhed.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så gårsdagens pressemøde. Langt om længe fremlagde regeringen sin langsigtede politik, som viste sig at være, at ingen skal smittes og problemet skal løses med en vaccine eller effektiv behandling, som desværre ikke findes på nuværende tidspunkt. Vi kan således se frem til at landet er nedlukket i ca et år, hvis ikke vi gør oprør mod denne helt håbløse politik. Vi bør gøre som i Sverige og komme igennem det her i løbet af sommeren, mens vejret er godt og folk stadig er nogenlunde mentalt sunde. Jeg vil mene at piger der genoptager arbejdet gør samfundet en tjeneste, så ingen alarm herfra, hvis nogen skulle vælge at gå den vej. Det er som om regeringen er talblind. 6.000.000 menneskers velfærd er på spil. Der er 200 døde med corona. De fleste af dem folk som er meget syge eller gamle og som derfor statistisk set ikke havde langt igen. Det er åbenbart tabu, men folk dør. 55.000 årligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 5 timer siden:

Så gårsdagens pressemøde. Langt om længe fremlagde regeringen sin langsigtede politik, som viste sig at være, at ingen skal smittes og problemet skal løses med en vaccine eller effektiv behandling, som desværre ikke findes på nuværende tidspunkt. Vi kan således se frem til at landet er nedlukket i ca et år, hvis ikke vi gør oprør mod denne helt håbløse politik. Vi bør gøre som i Sverige og komme igennem det her i løbet af sommeren, mens vejret er godt og folk stadig er nogenlunde mentalt sunde. Jeg vil mene at piger der genoptager arbejdet gør samfundet en tjeneste, så ingen alarm herfra, hvis nogen skulle vælge at gå den vej. Det er som om regeringen er talblind. 6.000.000 menneskers velfærd er på spil. Der er 200 døde med corona. De fleste af dem folk som er meget syge eller gamle og som derfor statistisk set ikke havde langt igen. Det er åbenbart tabu, men folk dør. 55.000 årligt.

Er så dejligt vi har en herinde, som er klogere end samtlige af landets eksperter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
AlfaN skrev, for 2 timer siden:

Er så dejligt vi har en herinde, som er klogere end samtlige af landets eksperter. 

Ah. Selv eksperterne er indbyrdes uenige. Selvom regeringernes officielle strategiske politik ikke er udvikling af flokimmunitet, kan det udmærket blive en konsekvens af den førte politik alligevel. Det kommer an på hvad der kommer først, hvor hurtigt vacciner kan udvikles, kontra hvor stor smittespredningen bliver som konsekvens af hvor hurtigt og hvor meget samfundet åbnes op. Vi kan vel blive enige om at den nuværende politik er yderst kostbar, både økonomisk og menneskeligt. Det vil den faktisk være, uanset hvilken politik der bliver ført

Mange artikler berører emnet. Bl.a denne:

https://amtsavisen.dk/artikel/eksperter-flokimmunitet-kan-komme-før-vaccine

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, for 3 timer siden:

Er så dejligt vi har en herinde, som er klogere end samtlige af landets eksperter. 

Jeg siger ikke jeg er klogere end de sundhedsfaglige eksperter, men det er heller ikke dem jeg kritiserer, for de træffer ikke beslutningerne. Det er derimod regeringen, som på ingen måde er eksperter i andet end at dumme sig. Jeg siger at regeringens beslutninger er en katastrofe for samfundet nu, men specielt for fremtiden. De prioriterer forkert. Deres totale panik og deraf afledte elendige beslutninger illustreres fint ved den helt meningsløse lukning af genbrugsstationerne og aflysningen af 9. klasses eksamen. Også at man tror at man kan passe små børn på 2 meters afstand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Boon Lott skrev, 1 time siden:

Ah. Selv eksperterne er indbyrdes uenige. Selvom regeringernes officielle strategiske politik ikke er udvikling af flokimmunitet, kan det udmærket blive en konsekvens af den førte politik alligevel. Det kommer an på hvad der kommer først, hvor hurtigt vacciner kan udvikles, kontra hvor stor smittespredningen bliver som konsekvens af hvor hurtigt og hvor meget samfundet åbnes op. Vi kan vel blive enige om at den nuværende politik er yderst kostbar, både økonomisk og menneskeligt. Det vil den faktisk være, uanset hvilken politik der bliver ført

Mange artikler berører emnet. Bl.a denne:

https://amtsavisen.dk/artikel/eksperter-flokimmunitet-kan-komme-før-vaccine

Selvfølgelig er der nogle der er uenige, det er en situation vi aldrig har prøvet før. 
Er dog af den klare overbevisning, at dem der er med til at tage beslutningerne i denne krise, er bedre rustet til det, end folk herinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
AlfaN skrev, for 18 minutter siden:

Selvfølgelig er der nogle der er uenige, det er en situation vi aldrig har prøvet før. 
Er dog af den klare overbevisning, at dem der er med til at tage beslutningerne i denne krise, er bedre rustet til det, end folk herinde. 

Det er vi enige om;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
People Pleaseren skrev, for 19 minutter siden:

Jeg siger ikke jeg er klogere end de sundhedsfaglige eksperter, men det er heller ikke dem jeg kritiserer, for de træffer ikke beslutningerne. Det er derimod regeringen, som på ingen måde er eksperter i andet end at dumme sig. Jeg siger at regeringens beslutninger er en katastrofe for samfundet nu, men specielt for fremtiden. De prioriterer forkert. Deres totale panik og deraf afledte elendige beslutninger illustreres fint ved den helt meningsløse lukning af genbrugsstationerne og aflysningen af 9. klasses eksamen. Også at man tror at man kan passe små børn på 2 meters afstand.

Jep, genbrugspladserne blev dog hurtigt genåbnet. Jeg tror nu nok at de er klar over at små børn ikke kan passes på afstand. Mon ikke kalkulen er, at det indtil videre har vist sig, at børn er ganske modstandskraftige, småbørnsforældre aldersmæssigt ligeså og så må pædagoger i alle aldre holde for. På den måde frigør man jo også en gruppe forældre, der aldersmæssigt er ganske erhvervsaktive og dermed vigtige for at få hjulene i gang igen. Det virker da også logisk at udsætte de  stærkeste og formentligt mest modstandsdygtige først. Det vil være katastrofalt at udsætte svage og ældre først, hvis vi skal undgå italienske eller spanske tilstande.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AlfaN skrev, den 5.4.2020 at 20:49:

Er ik sikker på det er gavnligt for hendes butik, at jeg nævner det her. 
Men er lidt chokeret, da det er en fastboende pige, som jeg har tænkt hun tidligere har været så fornuftig. 

Kan du ikke skrive mig en pb asap

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...