Hop til indhold
MickeyM

Er du blevet corona-bange?

Recommended Posts

Jeg husker at jeg tilbage i Februar havde en snak med ungerne omkring den der nye virus: Det var mest de gamle og syge som skulle passe på - og den almindelige infuenza kostede jo også menneskeliv hvert år, og det skulle nok gå alt sammen, alt var godt...

Den snak foregik jo så for 5-6 uger siden...

Og nu sidder jeg i slutningen af Marts 2020, og det hele er sat lidt i perspektiv. CBSNews, ABCNews, sky news og DR og TV2 kører i døgndrift og de taler i munden på hinanden... Det er jo så ikke kun de gamle og de syge... Nu er det mænd i 40'erne som står for den største andel af de indlagte - Det er jo mig for satan! 

Og hvad med renten? Nu stiger den pludselig Fuck, det boliglån er sgu da dyrt nok i forvejen! Og hvem fanden har lige fået den fantastiske ide, om at Norge ikke kører en fastkurspolitik, så deres krone kan kollapse netop i de dage jeg forsøger at få norske kroner omstødt til klingende mønt?
 
Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
MickeyM skrev, for 31 minutter siden:

Jeg husker at jeg tilbage i Februar havde en snak med ungerne omkring den der nye virus: Det var mest de gamle og syge som skulle passe på - og den almindelige infuenza kostede jo også menneskeliv hvert år, og det skulle nok gå alt sammen, alt var godt...

Den snak foregik jo så for 5-6 uger siden...

Og nu sidder jeg i slutningen af Marts 2020, og det hele er sat lidt i perspektiv. CBSNews, ABCNews, sky news og DR og TV2 kører i døgndrift og de taler i munden på hinanden... Det er jo så ikke kun de gamle og de syge... Nu er det mænd i 40'erne som står for den største andel af de indlagte - Det er jo mig for satan! 

Og hvad med renten? Nu stiger den pludselig Fuck, det boliglån er sgu da dyrt nok i forvejen! Og hvem fanden har lige fået den fantastiske ide, om at Norge ikke kører en fastkurspolitik, så deres krone kan kollapse netop i de dage jeg forsøger at få norske kroner omstødt til klingende mønt?
 
Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

Ja man begynder at blive nervøs, men det hjælper ikke at blive bange eller panike over det. Gør hvad du kan gøre for at hjælpe.

Følg reglerne :-) der er ikke mere vi kan gøre pt:-)

Vil lige skynde mig at sige det her er ikke ment som en moral præken!

Men kun ment som hjælp. Det hjælper mig at tænke sådan ellers føler jeg mig magtes løb:-)

Redigeret af Indiske Devina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 1 minut siden:

Følg reglerne :-) der er ikke mere vi kan gøre pt:-)

Det er så fint sagt... og jeg er helt enig. 

ha respekt og følg anvisningerne, beskyt de svage og kronisk syge, men lad være med at gå i panik.

Hvis du selv er sund og rask og uden kroniske sygdomme, så skal du nok klare den. Finansmarkederne klare den også, omend lænden på dykket er svær at forudsige.

i Italien et klart billede af at det er de kronisk svage der er de udsatte

https://www.dr.dk/nyheder/udland/italien-melder-om-hidtil-hoejeste-doedstal-paa-et-doegn

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
MickeyM skrev, for 29 minutter siden:

Jeg husker at jeg tilbage i Februar havde en snak med ungerne omkring den der nye virus: Det var mest de gamle og syge som skulle passe på - og den almindelige infuenza kostede jo også menneskeliv hvert år, og det skulle nok gå alt sammen, alt var godt...

Den snak foregik jo så for 5-6 uger siden...

Og nu sidder jeg i slutningen af Marts 2020, og det hele er sat lidt i perspektiv. CBSNews, ABCNews, sky news og DR og TV2 kører i døgndrift og de taler i munden på hinanden... Det er jo så ikke kun de gamle og de syge... Nu er det mænd i 40'erne som står for den største andel af de indlagte - Det er jo mig for satan! 

Og hvad med renten? Nu stiger den pludselig Fuck, det boliglån er sgu da dyrt nok i forvejen! Og hvem fanden har lige fået den fantastiske ide, om at Norge ikke kører en fastkurspolitik, så deres krone kan kollapse netop i de dage jeg forsøger at få norske kroner omstødt til klingende mønt?
 
Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

Mit liv er for kort til at og rundt og være bange. Renten er i øvrigt stadig lav historisk set, boliglån er ikke dyre i rente. Verden går ikke under.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Når  vi  engang  er  på  den  anden  side  er jeg  sikker  på  at  vi  som  danskere  er  tvunget  til  at ændre  vores  samfund,  vores  sikkerhedsnet  bliver  anderledes  og  det  gør  vores  levevilkår  også. 

Jeg  er  ikke  bekymret,  men  jeg tror det  bliver  et anderledes  samfund  vi  kommer  til  at  se. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 4 minutter siden:

Når  vi  engang  er  på  den  anden  side  er jeg  sikker  på  at  vi  som  danskere  er  tvunget  til  at ændre  vores  samfund,  vores  sikkerhedsnet  bliver  anderledes  og  det  gør  vores  levevilkår  også. 

Jeg  er  ikke  bekymret,  men  jeg tror det  bliver  et anderledes  samfund  vi  kommer  til  at  se. 

Vi kan i hvert fald se hvad vi kan som samfund, og hvilken betydning det har at vaske hænder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 58 minutter siden:

Jeg husker at jeg tilbage i Februar havde en snak med ungerne omkring den der nye virus: Det var mest de gamle og syge som skulle passe på - og den almindelige infuenza kostede jo også menneskeliv hvert år, og det skulle nok gå alt sammen, alt var godt...

Den snak foregik jo så for 5-6 uger siden...

Og nu sidder jeg i slutningen af Marts 2020, og det hele er sat lidt i perspektiv. CBSNews, ABCNews, sky news og DR og TV2 kører i døgndrift og de taler i munden på hinanden... Det er jo så ikke kun de gamle og de syge... Nu er det mænd i 40'erne som står for den største andel af de indlagte - Det er jo mig for satan! 

Og hvad med renten? Nu stiger den pludselig Fuck, det boliglån er sgu da dyrt nok i forvejen! Og hvem fanden har lige fået den fantastiske ide, om at Norge ikke kører en fastkurspolitik, så deres krone kan kollapse netop i de dage jeg forsøger at få norske kroner omstødt til klingende mønt?
 
Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

Er ikke bange, men træt af det fylder så meget nu om dage. Håber der snart kommer en vaccine imod det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fået af vide af min chef i dag, at det kun er de dumme københavnere som tager i zoo der bliver syge, så jeg er helt rolig.

Huskede jeg at nævne, at manden er et fjols?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare se på lastbilchaufførerne normalt bliver de skældt ud at de fylder på vejene og lignede men nu må de helst ikke stoppe men tolieter på diverse rasteplads bliver låst forbi folk er bange for corona 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 5 timer siden:

Når  vi  engang  er  på  den  anden  side  er jeg  sikker  på  at  vi  som  danskere  er  tvunget  til  at ændre  vores  samfund,  vores  sikkerhedsnet  bliver  anderledes  og  det  gør  vores  levevilkår  også. 

Jeg  er  ikke  bekymret,  men  jeg tror det  bliver  et anderledes  samfund  vi  kommer  til  at  se. 

Jeg er helt enig. Jeg tror vi kommer til at ændre på vores levevis, for det viser hvor sårbare vi er, når samfundet lukkes helt ned. Til gengæld er jeg imponeret over den kreativitet og det sammenhold, der er kommet frem under krisen. Fællessang, hjælp på tværs af generationer til indkøb og virksomheder der tænker nyt. Nogen vil komme styrket ud af det her. Men andre går en hård tid i møde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Evil twin

Nej jeg er ikke bange for det, håber bare at vi kommer hurtigt  igennem det så det hele bliver lidt normal igen. Vi bliver nok alle smitte på en tidspunkt af denne virus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
MickeyM skrev, for 9 timer siden:

Jeg husker at jeg tilbage i Februar havde en snak med ungerne omkring den der nye virus: Det var mest de gamle og syge som skulle passe på - og den almindelige infuenza kostede jo også menneskeliv hvert år, og det skulle nok gå alt sammen, alt var godt...

Den snak foregik jo så for 5-6 uger siden...

Og nu sidder jeg i slutningen af Marts 2020, og det hele er sat lidt i perspektiv. CBSNews, ABCNews, sky news og DR og TV2 kører i døgndrift og de taler i munden på hinanden... Det er jo så ikke kun de gamle og de syge... Nu er det mænd i 40'erne som står for den største andel af de indlagte - Det er jo mig for satan! 

Og hvad med renten? Nu stiger den pludselig Fuck, det boliglån er sgu da dyrt nok i forvejen! Og hvem fanden har lige fået den fantastiske ide, om at Norge ikke kører en fastkurspolitik, så deres krone kan kollapse netop i de dage jeg forsøger at få norske kroner omstødt til klingende mønt?
 
Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

NEJ og det er et helt bevidst valg .-) 

Frygt skaber uro i overblik, og det har jeg ikke brug for lige nu...... I mit hjem har vi indført “FRI for Corona tid” - tv slukket, ingen tale om virus o.lign.

Det betyder ikke vi opfører os skødesløst :x 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
Lauersen skrev, for 8 timer siden:

Vi kan i hvert fald se hvad vi kan som samfund, og hvilken betydning det har at vaske hænder.

Ja for læs om antallet af syge børn og andre vira ..... stærkt reduceret :x

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Final Cut

Nej ikke bange, jeg tror også vi kommer til at opleve et andet samfund når vi kommer på den anden side af denne krise, jeg tror vi kommer til at få et større sammenhold og bliver klar over vi godt kan leve uden at skulle forbruge så meget som muligt for at skabe vækst. Der tales allerede om at man kan mærke luften er blevet renere så jeg er overbevist at det også  får betydning for klimadebatten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, for 9 timer siden:

Og ressionen og arbejdsløshedskøen bliver bare længere hver dag, hvad sker der?

...Er du også blevet corona-bange? 

Kan man blive bange for andet end noget der truer ens eller ens nærmestes helbred?

Jeg er småbekymret for langtidseffekten på økonomien, og lidt bange for mine forældre/papforældres helbred.

Det er ikke de 40-50-årige der fylder på hospitalerne. Det er kun 16 % af de smittede i den gruppe, som er på hospitalet. Heraf har en tredjedel anden sygdom, så den rene sandsynlighed er 10 %, hvis man vel at mærke får symptomer nok til at blive testet. Der er sikkert 10 gange så mange reelt smittede i aldersgruppen, så sandsynligheden for at komme på hospitalet, hvis man bliver smittet, er nok nede omkring 1%.

Kilde: https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo et ikke problem, når man som jeg er næsten gældfri, men jeg har prøvet det 1 gang før, lige efter finanskrisen.

At friværdien forduftede, men vendte stærkt tilbage.

Det forventer jeg sker igen på den korte bane, men pt slår det endnu ikke ud på:

Bolighed.dk

https://bolighed.dk/

Det nok kun et spørgsmål om tid, før det sker, og så skal man som ejer nok ikke sælge de næste 5 år, hvis ikke man er nødt til det.

Der er 13 år til jeg kan gå på pension, forhåbentlig ryger der ikke hverken 1/2 eller 1 million i svinget, hvis jeg lader være med at at sælge før da :huh:

Men jeg var jo ret begejstret for dette nye koncept, mon konceptet holder nu?

Deeds Capital

https://www.deedscapital.dk/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 4 minutter siden:

Men jeg var jo ret begejstret for dette nye koncept, mon konceptet holder nu?

Deeds Capital

https://www.deedscapital.dk/

Hvad gik/går din begejstring på? Det er jo et ekstremt dyrt lån, når man har ejerbolig i København.

Forrentningen er 25 % af stigningen af 100 % af boligværdien.

Du låner altså 0,1X=Y kroner; X er boligværdien på lånetidspunktet

Renten er 0,25(ZX); hvor Z er værdistigningsgraden på indfrielsestidspunktet.

 

Dvs renten er 0,25(Z*10Y)=2,5ZY.

 

Lad os så se lidt på Z i København:

Gennemsnitsprisen er ca 40.000/kvm for ejerlejligheder i Københavns Kommune. Hvor mange år skal vi se på?

5 år: 32.000

10 år: 23.000

15 år: 29.500

20 år: 13.000

25 år: 5.700

Som det ses spiller finanskrisen ind over ca. 10 år.

Men lad os bare tage de sidste fem år, hvor prisen altså er steget 25 %. Havde du optaget lånet skulle du dermed betale 62,5 % i rente af beløbet. Annualiseret over fem år svarer det til en ÅOP på over 10 %. Det fås vanvittigt meget billigere.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

Men lad os bare tage de sidste fem år, hvor prisen altså er steget 25 %. Havde du optaget lånet skulle du dermed betale 62,5 % i rente af beløbet. Annualiseret over fem år svarer det til en ÅOP på over 10 %. Det fås vanvittigt meget billigere.

Tak

Jeg gjorde det heller ikke.

Men Deeds Capital kan jo også tabe, hvis værdistigninger fordufter i flere år, og du sælger uden gevinst efter at have fået udbetalt dine 10 % af boligens værdi før krisen.

For manges vedkommende, kan det dreje sig om 1/2 million + kr på ubestemt tid, uden nogen ydelse.

Men der er også pt lukket for nye låne ansøgninger.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er stadig ikke bange for corona. 

Jeg er nervøs for hvad der sker herefter. Når det går op for folket at regningen skal betales, Arne ikke får sin pension, børnehaverne ikke får flere pædagoger osv. 

Jeg er sikker på at erhverv, som fremstiller nødvendige varer, vil overleve og styrkes. Underholdning, turisme, feel good industrien får det nok svært, både nu og efter. 

Hvis jeg skal nævne noget der har gjort mig glad og tryg, så er det at der nu er fokus på videnskab og forskning igen. Søde lille Greta har ikke andet at sige end "bliv hjemme". Influencerne gentager kun det den rigtige videnskab siger, og holder kæft med de pseudovidenskabelige påstande om hvordan man får hvide tænder og taber fedt, og gør tåberne rige og de ulykkelige endnu mere ulykkelige. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 8 minutter siden:

For manges vedkommende, kan det dreje sig om 1/2 million + kr på ubestemt tid, uden nogen ydelse.

Så skal salgsværdien jo være 5 mio. Hvorfor ikke bare tage et afdragsfrit realkreditlån med lidt større hovedstol og så bruge det ekstra provenu til rentebetalingen? Samme resultat i likviditet bare meget, meget billigere.

Rejsenetværk skrev, for 10 minutter siden:

Men Deeds Capital kan jo også tabe, hvis værdistigninger fordufter i flere år

Ja, hvis man tror der kommer prisfald er det måske en god forretning, hvis man så har råd til at indfri. Men så er man jo typisk på skideren, fordi der er prisfald, så det vil være lidt mærkeligt at tage lånet, hvis man forudser prisfald, medmindre man allerede planlægger at flytte midt i krisen. Man skal dog ikke spekulere i det, pga transaktionsomkostningerne ved en flytning.

Nu har jeg ikke gidet læse alle betingelserne, men som det fremgår lukker de selvfølgelig ned, når alle kan se der er risiko for prisfald.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg er  både bange og bekymret. 
Bange fordi hvis jeg bliver smitte,  nok er en af dem der vil blive indlagt.  
Bekymret er jeg ud fra både hvordan set bliver i dankmark og ude i verden. Ud fra økonomien der vil kunne ødelægge mange ting renten, arbejdsløs efterregning af hjælpepakker, hvordan mon det bliver på sygehuse.   
Så først nævnte har jeg taget hurtig, valg om til tlf og cam sex. Og møder ingen hellere ikke venner og famile for jeg vil ikke smittet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...