Hop til indhold
Guest Rust in Peace

Danmark lukker nu helt ned

Recommended Posts

Guest Rust in Peace

Dronningen kommer på TV i aften kl 20 og hun har netop oplyst mig at en håndfuld europæiske lande allerede har udgangsforbud og at det i aften er Danmarks tur. Den franske model for udgangsforbud ser således ud: 

“Det er kun tilladt at gå ud for at tage på arbejde, foretage nødvendige indkøb og lægebesøg - og så skal der holdes fysisk afstand til hinanden. Overholder man ikke retningslinjerne, straffes man med bøde”.

Så slut med gp-besøg, en tur i ZOO eller en løbetur i skoven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
Prinz skrev, for 5 minutter siden:

Den beføjelse har Dronningen så ikke ;) 

Nej, men det har Mette - og så er Dronningen den samlende figur i den svære tid. Vent og se kl. 20 B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 3 minutter siden:

Den beføjelse har Dronningen så ikke ;) 

Nej det har du ret i. Dog,har hun skrevet under på den nye lov i dag der giver regeringen. Meget store beføjelser. Og jeg tror også vi kommer meget nærmere på en total nedlukning. Mere end vi ser nu. Og det kommer i den grad til, at give store udfordringer for alle.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 minutter siden:

Nej det har du ret i. Dog,har hun skrevet under på den nye lov i dag der giver regeringen. Meget store beføjelser. Og jeg tror også vi kommer meget nærmere på en total nedlukning. Mere end vi ser nu. Og det kommer i den grad til, at give store udfordringer for alle.

God dag.

KK

Mit gæt er at der bliver tale om en opsang til danskerne, om at begynde at respektere situationens alvor, så de nedlukninger der ses i syd og mellem Europa kan undgås ;) 

Håber du og dine klarer jer i denne tid :) 

Redigeret af Prinz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 29 minutter siden:

Mit gæt er at der bliver tale om en opsang til danskerne, om at begynde at respektere situationens alvor, så de nedlukninger der ses i syd og mellem Europa kan undgås ;) 

Det er helt sikker en plausibel antagelse. Og så må vi jo se om folk så denne gang. Følger den opfordring.

Jo tak det går. Og ilm til dig.

God dag 

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg
klinikfuckers skrev, for 3 minutter siden:

Rolig nu, lyseslukker :blink:

Det er faktisk rigtigt ….det bliver en total nedlukning…...vent og se ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 5 minutter siden:

Håber du og dine klarer jer i denne tid :) 

Hun kan opsynge alt det hun lyster. Sammenhængskraften i samfundet hænger i laser, og årsagen til dette kan hun tage en alvorssnak med Mette-pigen om og hendes partis andel i dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
Rust in Peace skrev, for 35 minutter siden:

Dronningen kommer på TV i aften kl 20 og hun har netop oplyst mig at en håndfuld europæiske lande allerede har udgangsforbud og at det i aften er Danmarks tur. Den franske model for udgangsforbud ser således ud: 

“Det er kun tilladt at gå ud for at tage på arbejde, foretage nødvendige indkøb og lægebesøg - og så skal der holdes fysisk afstand til hinanden. Overholder man ikke retningslinjerne, straffes man med bøde”.

Hvem er, "mig"..?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mette Frederiksen holder pressemøde kl 19, 1 time før Dronningens tale, så det kunne godt tyde på at der er noget på vej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror - og håber - at der lukkes helt ned for en tid så vi kan udgå flere smittes. 

Det er efter min mening det eneste rigtige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tugwell skrev, for 24 minutter siden:

Tror - og håber - at der lukkes helt ned for en tid så vi kan udgå flere smittes. 

Det er efter min mening det eneste rigtige. 

Det er nok ikke realistisk at tro at vi ikke allesammen bliver eksponeret for Corona virus på et tidspunkt i de næste måneder. Det gælder om at vi ikke allesammen bliver syge på samme tid. 

Om et udgangsforbud vil have den effekt er jeg i tvivl om, det vigtige er at holde afstand til andre mennesker i supermarkeder på arbejdspladser og andre steder hvor vi render ind i hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
Rust in Peace skrev, 1 time siden:

Nej der er ik tale om udgangsforbud endnu, Mette frederiksen holder pressemøde kl 19.00 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Rust in Peace skrev, 1 time siden:

Nej, men det har Mette - og så er Dronningen den samlende figur i den svære tid. Vent og se kl. 20 B)

Dronningen må ikke udtale sig politisk :-) 

Nej, hun taler til nationen ... præcis som den svenske og Norge konge har gjort.

Lad os nu vente til pressemødet kl 19.00

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Mr Comeagain skrev, for 24 minutter siden:

:D:D

^_^ ja, DE mødtes på caféen ved Amalienborg :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest allo-allo

Den er lagt klar tilrette. Først Fru Frederiksen med den kontante melding: Jeg er skuffet over zoo-besøg, udtrykket corona-ferie, krammere og kindkys ad libitum, så nu får i den franske model.

Derefter kommer Dronningen og maner til ro og sammenhold.

God fornøjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
allo-allo skrev, for 58 minutter siden:

Den er lagt klar tilrette. Først Fru Frederiksen med den kontante melding: Jeg er skuffet over zoo-besøg, udtrykket corona-ferie, krammere og kindkys ad libitum, så nu får i den franske model.

Derefter kommer Dronningen og maner til ro og sammenhold.

God fornøjelse

Den læner jeg mig også op ad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, Lige nu:

Og de hjemløse? Skal de også holde sig hjemme? :)

Godt spørgsmål. Der er jo varmestuer, der er lukket, fordi personalet er sendt hjem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
pdrhan skrev, for 2 timer siden:

Det er faktisk rigtigt ….det bliver en total nedlukning…...vent og se ;-)

er du helt blank, ser du ikke tv nu ?

Der kommer ikke nedlukning nu, så forstå det dog.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke helt nedlukning:

Storcentre, udendørs sportfaciliteter,  og frisører, solcentre, tatovører, solcentrerestauranter, cafeér og MASSØRER  lukker indtil 30 marts.

Alle dagligvarebutikker vil holde åbent.

Bedst at blive hjemme eller gå udenfor alene for at få frisk luft.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-17-mette-frederiksen-varsler-massive-lukninger-disse-steder-skal-lukke

Redigeret af ppd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig

Men hva blev der af Åge, han blev pludselig tavs? 

Nogen gange er bedst at vente med skriv til man ved bedre

Fremfor at skrive hva man tror, der af opstår navnet Kloge 

Nok om det, men pas nu på hinanden, det tror jeg vi får brug af <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...