Hop til indhold
Benjamin

Lulu i Traktorbølle

Recommended Posts

Nikita Darling skrev, 1 time siden:

Du glemte karaktererne for alt fra frisuren til parkeringsforhold...

 

På 10-skalaen, eller er det fint med arme 2/2, ben 2/2?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget tø-hø morsomt. Men det blev en sur smiley herfra.

Der kører flere tråde i øjeblikket i kategorien "debat om debatten". En af pointerne er at folk holder sig tilbage fra at skrive anmeldelser, fordi de ikke gider de negative kommentarer bagefter.

Skriver man om sig selv i 3. person, er man barnlig og useriøs.

Bruger man engelske låneord får man en passiv-agressiv kommentar fra en sprogrøgter.

Er der "for mange" stave- og gramatikfejl bliver det kritiseret, fordi det "forstyrrer" (Uagetet at ingen laver fejl for at irritere andre.)

For crying out loud... folk skriver af lyst; ingen får noget for det, og hver har sin stil,  Hvis man skal kritiseres - eller mere præcost, irettesættes - for sin skrivestil, så mister man lysten.

EG er kraft********* ikke et sprog- og litteraturforum!

Hvis ikke du kan tåle den måde en skribent skriver på, så spring indlægget over.

Hvis vi gerne vil have flere anmeldelser med brugbart indhold, så er det ikke vejen frem at kommentere - eller udstille - folks forskellige udtryksmåder. Kig på indholdet, eller spring videre til næste indlæg.

Redigeret af slip
Slåfejl rett.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øh Slip

Hvis det er sådan du opfattede den "tænkte" anmeldelse, kan jeg sådan set godt forstå, hvis nogle kan blive stødt.

Men jeg opfattede altså ikke anmeldelsen, som andet end humoristisk ment.

Ingen skal selvfølgelig føle sig mobbet her, men det håber jeg heller ikke  er tilfældet.

Eller er det bare mig, der ikke hat tænkt dybt nok over det?

Jeg kan selv sidde målløs tilbagelænet, over alle de timer de mest ihærdige under Politik, kan bruge på et indslag i Deadline eksempelvis.

Nogen gange finder jeg et link på Rokokoposten, eller Youtube, som jeg synes er sjov i konteksten.

Men det synes selvfølgelig ikke nødvendigvis alle, bare fordi jeg undres over at nogle har tiden til det :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Men jeg opfattede altså ikke anmeldelsen, som andet end humoristisk ment.

Ingen skal selvfølgelig føle sig mobbet her, men det håber jeg heller ikke  er tilfældet.

Eller er det bare mig, der ikke hat tænkt dybt nok over det?

At jeg er en gammel sur mand er en ren tilståelsessag :)

Som udgangspunkt tager jeg altid satire alvorligt; det fortjener det. I det her tilfælde er det muligt at jeg tænker lidt for meget - og ja, indlægget blev den berømte dråbe. Ellers har jeg siddet på hænderne, mens diverse negative kommentarer om folks måde at skrive på er gledet forbi.

Så selv om mit "rant" lige så meget er udløst af andre end trådstarter, så står jeg ved min pointe: Hvis man gerne vil ha' flere til at skrive anmeldelser, så er satire over folks mere eller mindre komiske formuleringer nok ikke vejen frem. Debatten i andre tråde viser at skribenter kan tage negativ feedback forholdsvist nært.

PS: Jeg hylder gerne princippet om at overdrivelse fremmer forståelsen. Men efter at have set mit eget indlæg på mobilskærmen: Jeg beklager og undskylder den valgte skriftstørrelse, og lover at det ikke gentager sig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 13 timer siden:

På 10-skalaen, eller er det fint med arme 2/2, ben 2/2?

Arme og ben er altid godt at have, men hvad der virkelig tæller er fissens stramhed, antal fingre man må møve indenbords og om pigen kan komme alene ved synet af en pik! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 30 minutter siden:

Arme og ben er altid godt at have, men hvad der virkelig tæller er fissens stramhed, antal fingre man må møve indenbords og om pigen kan komme alene ved synet af en pik! 

En våd mund om en stiv pik, kan også være nok ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden:

En våd mund om en stiv pik, kan også være nok ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ja, er du tosset! Eller bare et pust på den skaldede kajakmand - halleluja! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 19 minutter siden:

En våd mund om en stiv pik, kan også være nok ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg plejer bare at lave en Joey, og så er den i vinkel B)


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 4 timer siden:

At jeg er en gammel sur mand er en ren tilståelsessag :)

Som udgangspunkt tager jeg altid satire alvorligt; det fortjener det. I det her tilfælde er det muligt at jeg tænker lidt for meget - og ja, indlægget blev den berømte dråbe. Ellers har jeg siddet på hænderne, mens diverse negative kommentarer om folks måde at skrive på er gledet forbi.

Så selv om mit "rant" lige så meget er udløst af andre end trådstarter, så står jeg ved min pointe: Hvis man gerne vil ha' flere til at skrive anmeldelser, så er satire over folks mere eller mindre komiske formuleringer nok ikke vejen frem. Debatten i andre tråde viser at skribenter kan tage negativ feedback forholdsvist nært.

PS: Jeg hylder gerne princippet om at overdrivelse fremmer forståelsen. Men efter at have set mit eget indlæg på mobilskærmen: Jeg beklager og undskylder den valgte skriftstørrelse, og lover at det ikke gentager sig!

Jeg er enig med dig i, at mange har svært ved at acceptere feedback, når det ikke er et klap på skulderen. Mange har svært ved, at der stilles spørgsmålstegn ved deres gøren og laden. Men det burde være muligt, også at modtage negativ feedback, uden at hele verden styrter i grus. Men det er nok et problem for mange mennesker i dag. Vi er blevet så fintfølende.

Du skriver godt nok, at satire skal tages alvorlig, men det er ikke det, som du giver udtryk for i dine 2 indlæg. Parodi og satire er det som revyer f.eks. Cirkusrevyen lever af, og som folk morer sig over. Er man tilstrækkeligt fintfølende, så gør revyer jo egentlig ofte nar af noget.

Ludvig Holberg skrev i 17 hundredetallet en række skuespil, hvor han gjorde nar af, eller skrev parodi og satire over nogle grupper i samfundet. Studenterne som slyngede om sig med latinske ord, eller talte latin. Borgerskabet som slyngede om sig med franske ord, eller talte fransk. De gjorde det, for at vise deres ophøjethed i forhold til almuen. For dansk var da kun for uuddannede bønder og tjenestefolk.

I dagen Danmark er der en tendens til, at vise sin ophøjethed ved, at slynge om sig med engelske ord. Jeg synes, at det er en trist udvikling, for dansk er et lige så ordrigt sprog som engelsk. Men det er åbenbart ikke lige så godt, at udtrykke sig på dansk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jan Kaspersen

Med hensyn til det med scoren, 10 ud af 10, eller hvad man nu finder på, så savner jeg altså Roland lidt. Han ville have disket op med en dejlig og tilpas kompleks  algoritme som ikke en gang Google ville kunne matche, som lige kunne crunshe nogle anmeldelser, naturligvis linket til en annonce, justeret for bias og vandstand,  og så spytte en præcis score ud med 4 decimaler. Absolut videnskabeligt og præcis, kind of. ;) 

Redigeret af Jan Kaspersen
kun -> kunne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Jan Kaspersen skrev, for 2 minutter siden:

Med hensyn til det med scoren, 10 ud af 10, eller hvad man nu finder på, så savner jeg altså Roland lidt. Han ville have disket op med en dejlig og tilpas kompleks  algoritme som ikke en gang Google ville kunne matche, som lige kun crunshe nogle anmeldelser, naturligvis linket til en annonce, justeret for bias og vandsatnd,  og så spytte en præcis score ud med 4 decimaler. Absolut videnskabeligt og præcis, kind of. ;) 

Og komme med en komplet prisliste, ikke at forglemme. Men ak Roland er forsvundet i den mørke IT undergrund. Han har solgt sit site 4 gange, til andre Rolands, som også er ski goed til det med små fikse programmer der kan alt, helt uden fejl :ph34r: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jan Kaspersen skrev, for 7 minutter siden:

....og så spytte en præcis score ud med 4 decimaler.

Det er altså en rigtig god idé det der! B)

Det gør det hele meget mere nuanceret OG præcist...... og så slipper vi for det der pjat med “pil opad”, “10+” og sårn’ :ph34r:

Redigeret af Butch
Glemte lige et par gule ansigter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jan Kaspersen
Butch skrev, for 10 minutter siden:

Det gør det hele meget mere nuanceret OG præcist.

Jo jo, men nu ikke for nuanceret. Så hellere præcist. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jan Kaspersen skrev, for 1 minut siden:

Jo jo, men nu ikke for nuanceret. Så hellere præcist. ;)

Ca. præcist nuanceret.....bare for at have lidt struktur :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, den ‎16‎-‎02‎-‎2020 at 21:03:

Du glemte karaktererne for alt fra frisuren til parkeringsforhold...

Alt i alt en god oplevelse :D 

Og til ære for et højt skattet medlem, burde brusekabinen og især blandingsbatteriet også tages med. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om vedkommende er højt skattet, er der nok delte meninger om ;)

Men husk også, at for ham er det vigtigt, om der er Nutella eller ikke på hotellets morgen buffet i Tyskland.

Herefter kan vi gå videre til, om FKK klubben var god, eller mindre god :rolleyes:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...