Hop til indhold
kristensen2201

afpresning

Recommended Posts

hey vil høre om der er andrer der er støt på en hvis herre fra næstved som prøver at afpresse piger truer med at sladrer til naboer og kommune ?

 

jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håntere dette da jeg selv er gift så hvis jeg ringer til ham kan han sladrer til min kone :( men det er sku synd for den pige hun har måtte betale ham penge .

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, Lige nu:

hun vil jo ikke have frem hvad hun laver 

Hvis hun ikke engang vil have politiet ved det, og ikke vil have dem involveret, når hun så åbenlyst er offer for ulovligheder, så er hun også et nemt offer. Så tror jeg simpelt hen aldrig det stopper, med mindre hun selv går til ulovligheder. Og det ville være dumt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 16 minutter siden:

hun vil jo ikke have frem hvad hun laver 

Så kan det være svært at hjælpe hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke ulovligt at være prostitueret. Men det er ulovligt at være alfons, altså er rufferi ulovligt.

Men prostituerede skal, som alle andre betale indkomstskat.  Jeg ved ikke om prostitution er momspligtig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder lidt som borendex2, den fremgangsmetode der skrives. Fyren der bruger VPN server, så man ikke kan lokalisere hans udgangspunkt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, for 6 minutter siden:

Det er ikke ulovligt at være prostitueret. Men det er ulovligt at være alfons, altså er rufferi ulovligt.

Men prostituerede skal, som alle andre betale indkomstskat.  Jeg ved ikke om prostitution er momspligtig.

Jo, der skal også betales moms

Del dette indlæg


Link til indlæg
2cool skrev, for 13 minutter siden:

Det lyder lidt som borendex2, den fremgangsmetode der skrives. Fyren der bruger VPN server, så man ikke kan lokalisere hans udgangspunkt

hanr er ikke så klog :) han har sendt brev med post så hun har hans fulde navn adresse mobil nummer ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Jo, der skal også betales moms

det kommer vel an på hvad indkomsten er. mener at man må tjene et vis antal kr uden at være momsreg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
knallert skrev, Lige nu:

det kommer vel an på hvad indkomsten er. mener at man må tjene et vis antal kr uden at være momsreg.

ja mener jeg også .største problem er hun er på social ydelse :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 41 minutter siden:

hey vil høre om der er andrer der er støt på en hvis herre fra næstved som prøver at afpresse piger truer med at sladrer til naboer og kommune ?

 

jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håntere dette da jeg selv er gift så hvis jeg ringer til ham kan han sladrer til min kone :( men det er sku synd for den pige hun har måtte betale ham penge .

 

Hvad ved du egentligt omkring kvinden

  • Tager hun imod gæster i egen lejlighed ?
  • Modtager hun kontanthjælp eller andet ?
  • Betaler hun skat af sin indkomst ? 
  • Kender afpresseren hendes rigtig navn ?
  • hvilken relation har hun egentligt til manden
  •  Hvor meget sådan ca har hun betalt,  og hvordan har hun betat - kontant, mobilepay eller lign
  •  Er betalingerne stoppet
  •  Har afpresseren og truet hende fysisk

Der må jo være noget af ovenstående der har fået hende til at betale.  Det lyder nu ej heller som hun har helt ren mel i posen omkring skat eller modtagelse af ydelser.

Men det korte af det lange er jo, at hun skal stoppe med at betale, og bede manden om at lade være med at chikanere hende.  Det hjælper nok ikke, og så må politiet kontaktes. Det lyder som om,  du har påtaget dig opgaven at hjælpe hende.  

Du er gift og er derfor sårbar, men hvis du kun har tænkt dig at ringe, kan du gøre det uden vis nummer eller fra hendes telefon, hvis hendes nummer i forvejen er kendt af manden.  Hvad har hun/i øvrigt af info omkring mandens ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
knallert skrev, for 4 minutter siden:

det kommer vel an på hvad indkomsten er. mener at man må tjene et vis antal kr uden at være momsreg.

Hvis indkomsten årligt er over kr. 50.000 skal der betales moms af den fulde indkomst.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, Lige nu:

ja mener jeg også .største problem er hun er på social ydelse :(

Skal det forståes sådan at vi her bliver bedt om råd til at hjælpe en pige - der selv begår socialt bedrag - mod ulovligheder, uden at hun selv bliver opdaget???

Det bliver et nej herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Skal det forståes sådan at vi her bliver bedt om råd til at hjælpe en pige - der selv begår socialt bedrag - mod ulovligheder, uden at hun selv bliver opdaget???

Det bliver et nej herfra.

ok så du synes det er ok at fyren gør dette ????? .. der er alså mange privat kvinder ude i landet der tjener en skilling på dette fag uden at de betaler moms af det også nogen der er på kontant hjælp ...smed mest denne tråd op for at evt andrer piger måske havde oplevet det samme ....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hun bør gå til politiet og dele sine oplysninger om manden, da hun sikkert ikke er den eneste som bliver afpresset på den måde - og har politiet flere sager på manden kan de bedre tager affære. Om ikke andet, så kan politiet råde hende til hvad hun skal/skal ikke gøre og måske hjælpe med at få flere oplysninger om manden.

Tvivler på det er vores ven - da jeg ikke tidligere har hørt om at han har presset penge af pigerne eller udleveret personlige oplysninger, så han kan retsforfølges.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 12 minutter siden:

ja mener jeg også .største problem er hun er på social ydelse :(

Så skal hun jo ikke arbejde... så det er desværre hendes problem.

kristensen2201 skrev, for 5 minutter siden:

ok så du synes det er ok at fyren gør dette ????? .. der er alså mange privat kvinder ude i landet der tjener en skilling på dette fag uden at de betaler moms af det også nogen der er på kontant hjælp ...smed mest denne tråd op for at evt andrer piger måske havde oplevet det samme ....

Nej sgudda det er ikke ok. Men når hun via social bedrageri udelukker sig selv fra nogen form for lovlig hjælp, så kan vi ikke komme med nogen forslag til hvad hun kan gøre.

Dermed ligger hun som hun har redt... så at sige.

Så mit råd er følgende.

1. Hun skal betale sin SKAT 

2. Oplyse kommunen om hendes indtægt

3. Melde ham til politiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
kristensen2201 skrev, 1 time siden:

hey vil høre om der er andrer der er støt på en hvis herre fra næstved som prøver at afpresse piger truer med at sladrer til naboer og kommune ?

 

jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håntere dette da jeg selv er gift så hvis jeg ringer til ham kan han sladrer til min kone :( men det er sku synd for den pige hun har måtte betale ham penge .

 

Hun skal lade være med at betale ham mere. Ellers stopper det aldrig, og så vil han presse flere og flere penge af hende. Hvordan har hun betalt? Via mobilpay, bankoverførsel eller? 

Jeg har sendt dig en pb med hvad jeg ville gøre hvis det var mig. Det skal ikke lægges herind, for så kan vedkommende læse det.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, Lige nu:

ok så du synes det er ok at fyren gør dette ????? ..

Nej, selvfølgelig synes jeg da ikke det. Men jeg synes heller ikke at socialt bedrag er OK. Og jeg hjælper altså ikke en kriminel mod en anden. Det går simpelt hen min moral imod. Det er en sag for politiet. Og hvis hun ikke vil involvere politiet, må hun jo gøre noget andet.

 

kristensen2201 skrev, for 19 minutter siden:

der er alså mange privat kvinder ude i landet der tjener en skilling på dette fag uden at de betaler moms af det også nogen der er på kontant hjælp 

Det bliver socialt bedrageri jo hverken mere eller mindre acceptabelt af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra

Der er vel 3 muligheder:

1. Hun må til lommerne og betale moms/skat/kontanthjælp retur, og melde til polisen; er ret sikker på at de hapser ham på stedet.

2. Hun må samle et hold "venner" med bredde over skuldrene som vognporte og tage en "snak" med manden. Det kommer så ikke os ved, men vi kan efterfølgende måske læse om det i aviserne.

3. Hun må fortsætte med at betale.

Alt andet er piveri, der ikke har sin gang på jord og egentlig ikke kommer os ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 2 timer siden:

hanr er ikke så klog :) han har sendt brev med post så hun har hans fulde navn adresse mobil nummer ...

Så må du jo tage hen og snakke med ham og fortælle ham, at han er en lort med lort på!

Som flere andre skriver, så begår pigen jo også ulovligheder, ikke at betale til vores fællesskab. Jeg er imod socialtbedrageri - Dette er et tydeligt eksempel på, at man sætter sig selv i en særdeles dårlig situation, når man gør det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 2 timer siden:

ok så du synes det er ok at fyren gør dette ????? ..

Nej, det er ikke OK at fyren gør det.

kristensen2201 skrev, for 2 timer siden:

der er alså mange privat kvinder ude i landet der tjener en skilling på dette fag uden at de betaler moms af det også nogen der er på kontant hjælp ...smed mest denne tråd op for at evt andrer piger måske havde oplevet det samme ....

Men det er fandme heller ikke OK at hun stikker snablen direkte ned i min tegnebog og suger skattekroner op, ved uretmæssigt at misbruge et system der er beregnet til at hjælpe mennesker der rent faktisk har brug for hjælp. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kristensen2201 skrev, for 3 timer siden:

ok så du synes det er ok at fyren gør dette ????? .. der er alså mange privat kvinder ude i landet der tjener en skilling på dette fag uden at de betaler moms af det også nogen der er på kontant hjælp ...smed mest denne tråd op for at evt andrer piger måske havde oplevet det samme ....

Det er bestemt ikke i orden, den afpresning der er i gang.

Men socialt bedrageri er heller ikke ok, fair nok at pigen laver penge på prostitution, men så bør hun også afmelde sine sociale ydelser og betale dit bidrag i skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
kristensen2201 skrev, for 5 timer siden:

hanr er ikke så klog :) han har sendt brev med post så hun har hans fulde navn adresse mobil nummer ...

Hvis det er ham. Det kan jo være han har skrevet navn og adresse på en person han ikke kan lide, fordi han håber at vedkommende får røvfuld. Lad være med at begå selvtægt. Så bliver det hele meget værre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...