Hop til indhold
Guest Lady C

hvornår er fotos for gamle ?

Recommended Posts

Guest Lady C

Det er et ganske simpelt spørgsmål.

Der bliver så ofte skrevet om "gamle" fotos i hhv til annoncer og jeg sidder hver gang og funderer over hvad der menes. For hvor gammel skal et foto være for at det bliver betragtet som værende outdated eller for " gammelt "

Er det 1 år ? Er det ½ år eller er det 10 år ?

Hvornår mener du at et foto er for gammelt og derfor ikke længere kan bruges i en annonce ?

mvh

Lady C  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svært at bruge en regel. Det er jo f.eks. betinget af hvor meget som har sket i den tidsperiode. Er hun blevet meget tykkere/tyndere, eller ser hun omtrent ud som den gang de blev taget. Mange er jo dygtige til at holde formen selv om der går nogle år.

Så jeg skulle sige, hvis nogen tvinger mig til det, 8-10 år måske....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det ikke længere er repræsentativt for det som møder en når man kommer på besøg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

When they are in black and white.:rolleyes:
If there are horse carriages instead of cars in them:D and if they have photos Anker Jørgensen in them.... just kidding.

I’m with @Martin81 a year then you might consider to invest in new ones

Brgds 

Buddha

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Evil twin

Nu kan billeder nogle gange godt hver meget forkert i denne branche. Men om billeder har nogle år på bagen gøre nu ikke så meget, bare de passer på person som man møder i virkeligheden . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker at alderen på billederne ikke er det alt afgørende - derimod synes jeg at det er vigtigt at de er vellignende. Så kan der selvfølgelig være mange personlige præferencer for hvad "vellignende" betyder, men for mig betyder det at billederne er en nogenlunde retvisende udgave af personen.
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vellignende fotos, om de så er fra sidste uge eller et par år gamle, det er ok.

Tænker da også at hvis en af os drenge har set det samme foto gennem 12 år, og ikke har besøgt GP, så vil jeg da tænke på hvordan ser hun ud i dag :D om det så er frækt at tænke 12 år frem? Ja måske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Jeg læner mig op af flertallet her, så længe de er retvisende, så er de ok, men de fleste ændre sig vel efter en 3-5 år lidt afhængigt af hvor man er i livet..

Del dette indlæg


Link til indlæg

1-3 år, såfremt der ikke er sket store ændringer. Nogle enkle bruger billeder der er både 10 og 15 år gamle, det er altså ikke okay.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Som mange andre mener jeg osse det ikke handler om alder men om de er retvisende.

Jeg går LANGT udenom de steder/piger hvor pigerne er kørt så meget gennem filtre at de ligner voksdukker – fatter ikke at fotograferne (og pigerne) vil være det bekendt – men de har tilsyneladende ikke en professionel stolthed.

Der er heldigvis masser af eksempler på de "gode selfies" så skidt med de er lidt underbelyste og kornede :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Le Queen

Har selv brugt en god loyal ven til at tage mine, og så har jeg efterfølgende lagt dem op, som jeg syntes var ok. 
Men kommer da nogle gange i tvivl, hvorvidt man burde bestille en professionel fotograf.
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Le Queen skrev, for 10 minutter siden:

Har selv brugt en god loyal ven til at tage mine, og så har jeg efterfølgende lagt dem op, som jeg syntes var ok. 
Men kommer da nogle gange i tvivl, hvorvidt man burde bestille en professionel fotograf.
 

 

du har da nogle skønne og smukke billeder ingen grund til at lave dem om

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man
Le Queen skrev, for 20 minutter siden:

Har selv brugt en god loyal ven til at tage mine, og så har jeg efterfølgende lagt dem op, som jeg syntes var ok. 
Men kommer da nogle gange i tvivl, hvorvidt man burde bestille en professionel fotograf.
 

 

Det må du aldrig gøre :-o – dine billeder er særdeles troværdige – bliv endelig ved med det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med de professionelle fotografer er tit at de udover kraftig photoshop, er fantasiløse både i motiv og lyssætning. De bedste professionelle billeder er nok dem som mange af de østeuropæiske - især baltiske og polske kvinder bruger. Ikke helt så opstyltede som de danske bordellers. Og mere delikat belysning.

Nå men det er jo ikke emnet. Jeg synes at det er blevet så nemt at tage teknisk gode selfier, at I kvinder ligeså godt kan opdatere meget hyppigere. Og tro mig, hyppig opdatering øger trafikken på jeres profiler. I hvert fald min trafik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 20.1.2020 at 18:44:

Det er et ganske simpelt spørgsmål.

Der bliver så ofte skrevet om "gamle" fotos i hhv til annoncer og jeg sidder hver gang og funderer over hvad der menes. For hvor gammel skal et foto være for at det bliver betragtet som værende outdated eller for " gammelt "

Er det 1 år ? Er det ½ år eller er det 10 år ?

Hvornår mener du at et foto er for gammelt og derfor ikke længere kan bruges i en annonce ?

mvh

Lady C  

Det er svært at sige, men hvis du lige pludselig tager meget på i vægt, eller omvendt, sagt med andre ord hvis ikke man ligger den på ens fotos så er det nok tid,

Men man skal nok ikke have noget som er 10  år gammel 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I lighed med mange andre - alderren på billedet betyder ikke så meget, så længe det giver et godt billede af den skønne GP :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 20.1.2020 at 18:44:

Det er et ganske simpelt spørgsmål.

Der bliver så ofte skrevet om "gamle" fotos i hhv til annoncer og jeg sidder hver gang og funderer over hvad der menes. For hvor gammel skal et foto være for at det bliver betragtet som værende outdated eller for " gammelt "

Er det 1 år ? Er det ½ år eller er det 10 år ?

Hvornår mener du at et foto er for gammelt og derfor ikke længere kan bruges i en annonce ?

mvh

Lady C  

Jeg vil sige de bør opdateres pr år - evt 2 år...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Le Queen skrev, for 13 timer siden:

Har selv brugt en god loyal ven til at tage mine, og så har jeg efterfølgende lagt dem op, som jeg syntes var ok. 
Men kommer da nogle gange i tvivl, hvorvidt man burde bestille en professionel fotograf.
 

 

Nogle gange er amatør fotos de bedste, da der er en tilbøjelighed til at proffer manipulere lidt for meget, så det må være op til dig selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zaq skrev, for 7 timer siden:

Nogle gange er amatør fotos de bedste, da der er en tilbøjelighed til at proffer manipulere lidt for meget, så det må være op til dig selv. 

Jeg har sagt det mange gange før og siger det igen. Amatørfotos er manipulerede allerede fra begyndelsen. Din smartphone og de apps den bruger er fulde af manipulationstricks. Det er et slags photoshop by default. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes klart amatørfoto er bedst.  

Det behøves ikke være nøgen, men hvis det er et billede af et ben hvorfor så overhovedet have foto på, bare vis hvad man kan forvente, og det gør amatørfoto bare bedst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fraodense

De er vel for gamle hvis de ikke længere er vellignende - antal måneder/år siden fotoet er taget er derfor uvæsentligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Jeg har sagt det mange gange før og siger det igen. Amatørfotos er manipulerede allerede fra begyndelsen. Din smartphone og de apps den bruger er fulde af manipulationstricks. Det er et slags photoshop by default. 

Det dersens photoshop by default virker i så fald ikke når jeg tager selfies :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

det afgørende er ikke om det er fra i dag eller 10 år gammelt, men om det er retvisende, altså om hun ser ud som på billedet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...